Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderSkjønner meg ikke på dette bildet!

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
hestski12
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 24 Mar 2009 20:02
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ja, det kan du lure på!

Re: Skjønner meg ikke på dette bildet!

Innlegg av hestski12 »

paraunormal skrev:
hestski12 skrev:Jeg er nå ikke helt sikker...det hadde blitt klarere hvis det var et ekte, levende menneske, selv om det hadde løpt, i og med det er såpass nerme den andre personen (?) :?
At det er et tidssprang fra kameraet "starter" å ta bilde til det "stopper" å ta bilde, (lukkertiden) vil gjøre at en person som står stille vil være tydelig, mens en person som beveger seg vil bli dratt og skape effekten en ser på bildet her. Det kommer faktisk tydeligere fram til nærmere personen som beveger seg er kameralinsen.

De fleste bildene jeg har sett som blir påstått å ha fanget opp noe paranormalt, kan forklares med fototeknisk kunnskap og erfaring på området.

Ja, jeg er jo klar over det, men fargene burde jo blitt klarere. Selv om man har høy eller lav lukkertid, blir ikke fargene nesten borte. Men hvis alle andre mener noe annet, så er det vel sånn :mozilla_wink:
Antall ord: 167
Det er mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke vet om! :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: Skjønner meg ikke på dette bildet!

Innlegg av paraunormal »

hestski12 skrev:
paraunormal skrev:
hestski12 skrev:Jeg er nå ikke helt sikker...det hadde blitt klarere hvis det var et ekte, levende menneske, selv om det hadde løpt, i og med det er såpass nerme den andre personen (?) :?
At det er et tidssprang fra kameraet "starter" å ta bilde til det "stopper" å ta bilde, (lukkertiden) vil gjøre at en person som står stille vil være tydelig, mens en person som beveger seg vil bli dratt og skape effekten en ser på bildet her. Det kommer faktisk tydeligere fram til nærmere personen som beveger seg er kameralinsen.

De fleste bildene jeg har sett som blir påstått å ha fanget opp noe paranormalt, kan forklares med fototeknisk kunnskap og erfaring på området.

Ja, jeg er jo klar over det, men fargene burde jo blitt klarere. Selv om man har høy eller lav lukkertid, blir ikke fargene nesten borte. Men hvis alle andre mener noe annet, så er det vel sånn :mozilla_wink:
Lengre lukkertid vil fange opp mer lys, og fargene på lyssterke områder vil komme fram som enda lysere på bildet, ettersom bildesensoren rekker å registrere mer lys enn ved kortere lukkertid. Det sterke lyset som kommer fra vinduet påvirker også de omkringsliggende områdene på bildesensoren, slik at disse blir lysere enn de egentlig skal være. Alle påståtte paranormale bilder som postes her inne er en studie som krever fototeknisk kunnskap. absolutt alle.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ida...

Re: Skjønner meg ikke på dette bildet!

Innlegg av ida... »

bor på Hamar selv.. og tror det er mye fra jernbanemuseet og til domkirkeodden som vi ikke ser. har gått tur med hund der noen ganger.. og den bjeffer mot ting ikke jeg kan se hvertfall... :mozilla_undecided: :mozilla_undecided: :mozilla_undecided:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Skjønner meg ikke på dette bildet!

Innlegg av Gjest »

dette bildet er skammelig lett å forklare. DET ER EN PERSON. solen fra vinduet teffer linsen så blendende at kvinnen på bildet...som jobber der ( legg merke til uniformsjakka) som selv blir truffet av det blendende lyset, ikke blir helt klart oppfattet av kameraet. det er ingen barn, Det er en kvinne med halvlangt kastanjebrunt hår. Jakken er marineblå og det kan også sees en hvit skjortekant over jakke halsen.
Har opplevd slik flere ganger når jeg har tatt bilder i busser, biler og tog., når det har vært strålende sol ute. Dette er nok ikke noe paranormalt.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links