Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSvineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 25 Sep 2009 08:23
14

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Herr Pusekatt »

Jeg har fått vaksine for nesten to uker siden. Jeg er helt fin.

Det er bare vaksine... Jeg skjønner ikke hvorfor folk skriker så mye..
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samomosa

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av samomosa »

slettet
Sist redigert av samomosa på 11 Nov 2009 16:32, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Kimbara »

samomosa skrev:Sitat Kimbara "I realiteten er ikke denne influensasaken noe skremmende. Den oppfører seg som vanlig influensa, og har ikke noe høyere dødelighet enn vanlig. Eneste forskjellen er at immunsystemet vårt står dårligere rustet til å beskytte oss mot smitte."

Så hvorfor vaksine?
For å i best mulig grad forhindre spredning til de som står i fare for å bli hardest rammet; nemlig unge mennesker med forskjellige autoimmune sykdommer. Selv om dødeligheten ikke ser ut til å være så mye høyere for denne influensaen er det viktig å presisere at dødstallene som tidligere gjaldt for det meste gamle mennesker nå gjelder for yngre mennesker. Det er en ganske alvorlig forskjell.
Er det virkelig så traumatisk for deg å måtte tenke på at du kan bli sengeliggende et par dager?
Går det spessiellt mye utover andre at noen (for det er ikke så mange ifølge deg) velger å IKKE ta denne vaksinen? Jeg som uvaksinert kan vel ikke på noen måte skade deg som er vaksinert vel, for du har jo fått immunitet, er det ikke slik en vaksine skal fungere, eller har jeg missforstått noe vesentlig???
Problemet er holdningen du står for. Hvis mange nok tenker som deg vil befolkningen stå dårligere rustet til å håndtere en slik situasjon - eller noe verre. Som sagt tidligere ser vi at alvorlige sykdommer som egentlig var nesten utryddet nå får blomstre opp igjen pga. vaksinenektere som tror vaksiner er så farlige.
Når man bygger oppunder slike holdninger vil det få ringvirkninger langt utover bare denne influensaen. Hvordan tror du holdningene vil være om det dukker opp en langt farligere influensa? Pga. alt dette bråket rundt vaksinene nå vil mange mennesker fremdeles stille seg skeptisk til vaksinasjon, og vi kan oppleve en katastrofe.
Jeg blir 34 år ganske snart, jeg tror faktisk jeg aldri har hatt influensa, det lengste jeg har vært syk var i 1.5 uke, jeg lå da med Bronkitt og Bihulebetennelse. Utover det hangler jeg kanskje litt i 1-2 dager i året. Kan vi ikke for en gang skyld la naturen gå sin gang, så vi kan begynne å bygge et naturlig immunforsvar som varer livet ut. Folk blir stadig sykere, vi får stadig flere og flere sykdommer og diagnoser, men det har sikkert ingen ting med hva vi pakker i oss av kunstig dritt som aldri har hatt noe i en biologisk celle mekanisme som kroppen vår er.

Det må jo være et under at vi faktisk eksisterer hær på jorden, for vaksiner fantes ikke før 1800 tallet, det var jammen meg ganske dårlig med moderne medisiner også. :shock:
Vaksiner har vi hatt i flere tusen år. Vaksinasjon er ikke bare å gi sprøyte - det kan gis både oralt, analt og nasalt også.

Forøvrig har selvfølgelig menneskeheten overlevd. Det skal mye til å ta knekken på en hel art. Men må jeg minne deg på alle de unødvendige lidelsene som har vært ved f.eks. pest og infeksjoner opp igjennom årene? Nå i nyere tid har vi jo hatt spanskesyken f.eks.

Uten denne "kunstige dritten" hadde vi sett enormt mye mer av amputasjoner og dødsfall som følge av ganske ordinære infeksjoner i sår o.l. f.eks.
Antall ord: 560
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 25 Sep 2009 08:23
14

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Herr Pusekatt »

samomosa skrev:Det må jo være et under at vi faktisk eksisterer hær på jorden, for vaksiner fantes ikke før 1800 tallet, det var jammen meg ganske dårlig med moderne medisiner også. :shock:
Jeg har vanskelig for å finne ord. Før døde mange av ting som i dag er latterlige. Mange spedbarn døde før de var blitt ett år. Dødeligheten var mye høyere enn den er i dag.
Et enkelt triks for å videreføre slekten er å få flere barn. Kanskje vi skal gå tilbake til det? Kvitte oss med medisiner og forvente litt tap?

Jeg er forresten ikke noe oftere sykere enn deg, og jeg tar så mange vaksiner jeg bare kan få tak i. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg var syk, men det kan jo bare være vaksinene som har ødelagt hukommelsen min.

Hvis dere alle er så jævlig opptatt av gifter i biologiske organismer, så burde dere vende blikket bort fra vaksiner og heller bli miljøvernsforkjempere. Der er det ikke snakk om tja og kanskje. Der vet vi veldig godt at det er en reel trussel.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av keke »

Senior Merck Scientist Admits Cancer & AIDS Came From Vaccines ....


http://www.youtube.com/watch?v=lCus0zB_ilE
Antall ord: 17
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samomosa

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av samomosa »

slettet
Sist redigert av samomosa på 11 Nov 2009 16:33, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Kimbara »

samomosa skrev:"Vaksiner har vi hatt i flere tusen år" Sitat Kimbara

Første vaksine kom på markedet i 1796, synes du kan holde deg litt for god til å være størst til å rope ut om at andre farer med løgner!
Ordet "vaksine" og allmen "moderne" bruk av metoden ble innført på 1700-tallet ja. Prinsippet og metoden har dog vært kjent og i bruk i flere tusen år. Det var opprinnelig kineserene som kom på prinsippet.
Gjør leksene dine litt bedre før du buser ut med slike triumfutsagn.
Hva er din ekspertise og doktorgrad, du glemte å svare på det?
Hva forsøker du å oppnå ved å mase om dette? Jeg tror de fleste skjønner at jeg ikke er doktor.
Antall ord: 126
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av keke »

Kimbara du kan selv gjøre leksene dine -

Ok så er vaksine en gammel opfinnelse - hva har det med saken å gjøre?

Har du sett på linkene jeg har lagt ut - Det er MASSE beviser for at BigPharma er ROTTEN tvers gjennom...

Om du ikke har fått det med deg så er det mange rettsaker på gang - Det blir flere skal jeg love deg..

Søk på Jane Burgermeister -

Fhi har også blitt anmeldt... vi får se hvordan det går!

Spanskesyken - Har du noen gang tenkt på at det kan ha "unaturlige" årsaker ? litt rart at spanskesyken herjer som verst blir de første STORE vaksineprogrammene iverksatt? LES artikkel http://www.rense.com/general74/amak.htm "In 1948 Heinrich Mueller, the former head of the Gestapo, told his CIA interrogator that the most devastating plague in human history was man-made."

Gode sanitære forhold og hygiene må da få litt ære for at vi har blitt kvitt enkelte sykdomer - ikke minst så har jo vi et imunforsvar som også har utvikklet seg - Vi er bare blitt LURT til å tro at vi ER AVhengig av Kjemikalier og "medisiner" ...

Det blir alt for lettvindt å avfeie noe bare fordi det er en konspirasjon med i bildet - Så lenge mennesker lar seg Lure og manipuleringen fortsetter vil vi ha KOnspirasjoner * BigPharma = masse Penger- STOR makt...

Ta en liten titt på denne PDF'en --> http://www.nmmgroup.net/pdf/Svinevaksin ... unkter.pdf

Snart må det bli en mer nyansert debatt - Og Snart MÅ vi ta et oppgjør med Korrupsjon og konspirasjon - Jeg har lagt ut link av en tidligere ansatt i Eli Lilly & Co som sier rett ut hva jobben hans gikk ut på - i essensen Løgn og korrupsjon...

Lett Forklart --- > http://www.youtube.com/watch?v=A0JqQyl0 ... re=related TERESA FORCADES, doctor in Public Health, reflects on the history, and gives scientific data, of A type flu and lists all the irregularities related to this subject.
She explains the consequences of the declaration of a PANDEMIC, the political consequences from this declaration and makes a proposal to keep calm. She calls for an urgent activation of all legal mechanism and the participation of all citizens in this matter.
Antall ord: 370
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samomosa

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av samomosa »

slettet
Sist redigert av samomosa på 11 Nov 2009 16:33, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Kimbara »

keke skrev: Ok så er vaksine en gammel opfinnelse - hva har det med saken å gjøre?
Det var mitt svar til påstanden om at dette er noe nytt.
Har du sett på linkene jeg har lagt ut - Det er MASSE beviser for at BigPharma er ROTTEN tvers gjennom...
Nei, og grunnen til det er at du serverer alskens linker i hopetall uten å argumentere noe selv. Jeg akter ikke å sitte i timesvis og se igjennom youtube-filmer og pløye gjennom ymse "we know the TRUTH"-nettsteder.
Det er bra å vise til kilder, men vær så snill å ta deg tid til å bruke det som støtte til egen argumentasjon. Skriv gjerne et lite sammendrag. Slik du holder på blir rett og slett overload.
Om du ikke har fått det med deg så er det mange rettsaker på gang - Det blir flere skal jeg love deg..
Hvem som helst kan gå til sak. Det er argumentasjonen og utfallet av saken som er interessant - ikke det at det foregår en rettssak i seg selv.
Spanskesyken - Har du noen gang tenkt på at det kan ha "unaturlige" årsaker ? litt rart at spanskesyken herjer som verst blir de første STORE vaksineprogrammene iverksatt? LES artikkel http://www.rense.com/general74/amak.htm "In 1948 Heinrich Mueller, the former head of the Gestapo, told his CIA interrogator that the most devastating plague in human history was man-made."
Takk, enda en konspirasjonsteori - denne gang i regi av våre venner nazistene. Jeg har ikke så mye lit til hva en Gestapo-offiser skal ha sagt under forhør, for å være helt ærlig. De sa nok mye rart for å slippe billigere unna, de karene der.
Gode sanitære forhold og hygiene må da få litt ære for at vi har blitt kvitt enkelte sykdomer - ikke minst så har jo vi et imunforsvar som også har utvikklet seg - Vi er bare blitt LURT til å tro at vi ER AVhengig av Kjemikalier og "medisiner" ...
Gode sanitære forhold er viktig, og absolutt medvirkende til å hindre sykdom i å spre seg. Men det holder ikke alene i alle tilfeller.
Immunforsvaret utvikler seg (bla.a med hjelp fra vaksiner), men det gjør også virus og bakterier. Noen infeksjoner f.eks. er for vanskelige for immunforsvaret å håndtere. Poenget med vaksinasjon er at kroppen skal slippe å gjennomgå en infeksjon for at immunforsvaret skal lære å kjenne igjen viruset.
Det blir alt for lettvindt å avfeie noe bare fordi det er en konspirasjon med i bildet - Så lenge mennesker lar seg Lure og manipuleringen fortsetter vil vi ha KOnspirasjoner * BigPharma = masse Penger- STOR makt...
Så lenge konspirasjonsteorien kun består av synsing og ville spekulasjoner er det riktig å avvise den.
Snart må det bli en mer nyansert debatt - Og Snart MÅ vi ta et oppgjør med Korrupsjon og konspirasjon - Jeg har lagt ut link av en tidligere ansatt i Eli Lilly & Co som sier rett ut hva jobben hans gikk ut på - i essensen Løgn og korrupsjon...
Du og dine likesinnede sørger selv for at debatten blir lite nyansert når dere stadig gjentar poenger som er grundig tilbakvist gang på gang.
Jeg ser f.eks. i den PDF-fila du linker til at de (igjen) lager et stort poeng ut av enkelte stoffer (kvikksølv bla.a.). De som bruker disse argumentene evner tydeligvis ikke å forstå hva kvalifiserte mennesker forklarer. Det er en gjennomgående svakhet hos slike motstandere - de kan ikke eller vil ikke sette seg nok inn i saken til å kunne danne seg et nyansert bilde. De er bare imot vaksine - uansett.

Leser de f.eks. at en spesiell vaksinetype kan gi alvorlige bivirkninger klipper og limer de dette inn i diskusjoner, men "glemmer" å ta med at det er snakk om fryktelig lav risiko. De leser det de vil lese, og bruker en velkjent og farlig taktikk for å overbevise andre; sensur.
Antall ord: 648
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Kimbara »

samomosa skrev:http://www.forskning.no/artikler/2004/j ... 4165236.01

Hva refererer du til Kimbara, kan du gi meg dine kilder??
Ja, der viser du nøyaktig det jeg sa; at den moderne formen for vaksine kom på 1700-tallet.

For å lese det jeg forklarte kan du ganske enkelt ta et søk på wikipedia.
Vet du hva jeg jobber som?
Nei, og jeg hverken bryr meg eller ser at det har noe relevans iht. denne diskusjonen.
Antall ord: 78
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samomosa

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av samomosa »

slettet
Sist redigert av samomosa på 11 Nov 2009 16:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av Kimbara »

samomosa skrev:Kopiert fra wikipedia!
Hvor er så dine flere tusen år med vaksiner dokumentert??
*sukk*

Fra norsk wiki:
Vaksinering er en gammel prosess, med opphav i Kina, hvor man pustet inn et pulver laget av vev fra mennesker som var døde av kopper. I Europa ble vaksinasjon mot kopper først gjort av Edward Jenner, men fikk vaksinering sitt gjennombrudd med i 1796 da Louis Pasteur oppdaget hvordan man kunne beskyttes mot kopper ved å sprøyte puss fra *** inn i kroppen
Og litt mer info på den engelske wiki:
Smallpox was the first disease people tried to prevent by purposely inoculating themselves with other types of infections; smallpox inoculation was started in China or India before 200 BC.
Men nå er dette egentlig OT i denne tråden.

Litt morsomt er det likevel at du ved egen klipp-og-lim-innsats viser at vaksinasjon er en god ting.
Antall ord: 150
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samomosa

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av samomosa »

slettet
Sist redigert av samomosa på 11 Nov 2009 16:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samomosa

Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?

Innlegg av samomosa »

slettet
Sist redigert av samomosa på 11 Nov 2009 16:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links