Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderDisse bildene er seriøse

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Disse bildene er seriøse

Innlegg av Dj_Devil »

parmaskinke skrev:
canisgrl skrev:Ikke for ødelegge det mystiske ved bilde men slike ringer kan ofte oppstå om det er noen fuktige flekker på linsa eller støv ...

Er det bare skeptikere her inne på paranormal ?

Nei.. Men som en ikke skeptiker selv så må eg likevell holde med resten anngående støv på disse bildene. Leser man nokk rundt om i verden om info om ORB så skjer det bare 0.00001% av tilfellene at det er en ordentlig ORB.. Resten er støv.
Antall ord: 86
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Disse bildene er seriøse

Innlegg av Kimbara »

Dj_Devil skrev:Leser man nokk rundt om i verden om info om ORB så skjer det bare 0.00001% av tilfellene at det er en ordentlig ORB.. Resten er støv.
Kan du vise oss disse "ordentlige orbene"?
Antall ord: 39
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Disse bildene er seriøse

Innlegg av Dj_Devil »

Kimbara skrev:
Dj_Devil skrev:Leser man nokk rundt om i verden om info om ORB så skjer det bare 0.00001% av tilfellene at det er en ordentlig ORB.. Resten er støv.
Kan du vise oss disse "ordentlige orbene"?
Søker du rundt på forumet så har eg faktisk lagd ett sammendrag som eg har postet i X antal orb tråder. Asbjørn har postet bilder av noe som kan klasifiseres som ekte orb..
merk. Eg skriver KAN i dette tilfellet. Fordi det ikke er ett typsik bilde hvor man ser det er støv med en gang eller lys eller vann. Men eg utelukker ikke muligheten for at det kan være det heller.
Tror det sammendraget er litt "ødlagt" pågrunn av nytt forum. Men orker ikke drive å rette på den heller :P Så søk du ;)
Antall ord: 141
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
canisgrl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 23 Mai 2009 21:56
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Disse bildene er seriøse

Innlegg av canisgrl »

Jeg er absolutt ikke en skeptiker... men de bildene der var det jo støv eller fukt på ... desverre så skulle jeg ønske det kom masse bra ekte bilder jeg men skjønner at folk som sender inn bilder også gjerne vil beholde sin mening om hva det kan være , det er jo da det er spennende og mystisk.
Ha en fin helg alle sammen.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
parmaskinke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 23 Des 2006 12:17
17
Kjønn (valgfri): Gørl :D
Lokalisering: :D

Re: Disse bildene er seriøse

Innlegg av parmaskinke »

MALU skrev:Jeg har også forsøkt å ta bilde på nytt og får da heller ikke det samme selv om jeg tar det fra samme vinkel.
Jeg skjønner at det er en del her inne som ikke tror på noenting enten det er vist, bevist eller hva som helst. Det er liksom ingenting som er mulig. Vel, jeg er glad for at jeg er åpen nok til å få med meg alle livets variasjoner.

MALU :sunny
jeg så det :D et veldig tydelig øye.. skjønner ikke hvorfor folk som ikke tror på noe overnaturlig lagde seg en profil her inne i det hele tatt,,, alle orber er bare støv eller vann, og alle bilder er visst fake :mozilla_tongue: jeg tror ihvertfall på det:)
Antall ord: 123
Goes around, comes around.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Disse bildene er seriøse

Innlegg av Kimbara »

For de av oss som faktisk kan en del om optikk og teknikk innenfor fotobransjen så er det veldig lett å se hva som er vanlig og ikke, samt å kunne si ganske nøyaktig hva aberrasjonen kommer av (herunder kommer også kjennskap til visse mentale prosesser som forekommer).

Når dette blir forklart handler det ikke lenger om å bare tro, men om å lukke seg for de faktiske forklaringene.
Antall ord: 67
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links