Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:Guds Ord består ikkje i ord men i kraft.....:)
Du mener vel at Guds rike ikke består i ord, men i kraft?

1Kor 4:20 for Guds rike består ikke i ord, men i kraft.

Budskapet fremfører vi i Ord og kraft.

I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud...
er du åndsdøpt?
Ja.

Konstaterer ellers at vi er av ulik oppfattning på noen punkter,(ikke alle da) men vi har alle mere å lære. :)
Antall ord: 87
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

runehera skrev:
på kva måte feilet han i den sammenheng at Han måtte gjera seg lik oss - i dine auger?
Han feilet at "vi skulle ha et samfunn med ham". En solid overvekt av mennesker her på jorden er ikke kristne.
begrenser alt som har med satan å gjera så det ikkje skal giast rom for djevelen, for då fryder djevelen seg...
Det gjør han sikkert, om han finnes. Du kaller det Satan, jeg kaller det for deler av innstinktene våre.
9. har ingenting å sei om lotto-eksempelet var dårlig...det som har noko å sei er om ein skjønner kva ein meiner med eksempelet...ellers vitner ein jo om at ein er mindre interessert i poenget - slik at ein då heller ikkje kjem vidare, men meir interessert i sjølve eksempelet som eksempel...
Du får ikke fram noen mening hvis eksempelet ikke fungerer. Jeg er like interessert i poenget som deg, men forskjellen er at jeg setter meg dypere inn i ting vi vet, og søker å tilegne meg kunnskap fra virkelighetens verden, for å forklare det du prøver å gi eksempler på.
nope, verken eg eller Gud har trua deg på noko som helst måte...er stor forskjell på ein trussel og ein advarsel...jordiske ting må ein kunne forstå for å skjønna himmelske ting...eksempel på den sammenheng med trussel: visst ein fyllik som har blackout holder på å gå utfor eit stup uten at han er edru nok til å forstå det, gjer ikkje edrue folk som ser på det som skjer slik at dei går bort til personen og advarer han?! hjelper det å sei "eg banker deg visst du går utfor stupet!"?!
For å ta et lettfattelig eksempel; hvis jeg sier at du skal gi meg penger, ellers skyter jeg deg - det er en trussel. På samme måte truer Guden din med at han kaster deg i Helvete hvis du ikke tror på ham. Jeg -advarte- deg altså om at jeg kom til å skyte deg, men det var like fullt en trussel.

Eksempelet du tok ville betydd at Gud ikke har kontroll over ting, noe som er feil ifølge din tro på at han er allmektig.
når det gjelder at det er støtende: eksempel: visst ein tiger er laus ein eller anna plass, og Kari befinner seg på den plassen, er det ikkje då bra om Rolf som er berre 20 m unna brøler til Kari med full hals slik at han risikerer å mista stemma, om at ho må komma seg vekk, visst han ser tigeren og ho ikkje ser den?!
Her må jeg vise til det jeg skrev over her.
Dessuten er det her snakk om TRO. Folk som tror noe annet, eller ikke velger å tro noe som helst, vil kanskje finne det støtende at du kaller dem syndere, skitne, og dømmer dem til Helvete. Dette gjelder særlig folk som har en annen versjon av din tro.
når det gjelder at det er Guds Ord og ikkje mine ord: eksempel: visst Roger forteller Truls ein hemmelighet om kva faren hans sa til broren hans, er det då det som Roger sa som Truls får veta eller det som faren sa til broren, til tross for at Roger trudde det som faren hans hadde sagt?!
Hvis Roger sier til Truls at faren hans kommer til å drepe ham hvis han ikke gir faren penger, så er det å videreføre en trussel. Slik du legger fram Guds ord, så driver han ikke med advarsler, han driver med regelrette trusler.
likesom norsk skog er åpenbart, er resten av naturen åpenbart...då er det i tillegg åpenbart at nokon har skapt dette...likesom ein lastebil ikkje hadde vore ein lastebil uten at det hadde vore ein byggmester bak lastebilen...med mindre ein ikkje forstår dei jordiske ting...
Nei, det er ikke åpenbart at "noen" har skapt naturen. Det er åpenbart at den eksisterer, og hvis man undersøker nærmere blir det åpenbart hva den er bygget opp av. Hvordan det ble dannet i utgangspunktet vet ingen. Ikke du heller. For alt vi vet kan det alltid ha eksistert. At noe MÅ ha blitt skapt er noe vi selv har funnet på. Ting kan gå i loop. Vi forholder oss til ting vi vet, og ting vi filosoferer over. Det er ingen garanti for at de lovene vi har laget oss selv er riktige.
eksempel ang. bevis som er åpen for alle: for at du skal tru på at det finst f.eks. fjellvatn, er du ikkje då nødt til å gå opp på fjellet for å sjå om det er fjellvatn der så sant du ikkje har sett fjellvatn før?! altså, må du ikkje gjera ei handling først i denne sammenheng?!
eksempel ang. sannhet: visst ein gjeng oppegåande folk ser eit program på tv mens ein gjeng tilbakeståande, psykisk feilutvikla, folk ser på det samme programmet får kvar og ein ei åpenbaring av kva dei har sett...men dei førstnevnte folk skjønte kva dei såg på, mens dei sistnevnte folk skjønte ikkje kva dei såg på...altså; sannheten var der sjøl om dei sistnevnte ikkje tok den.....
Ja, for å være helt sikker på at noe finnes, må man se det selv. Men så er det vanlige, åpenbare ting, kontra diffuse ting som tro og overtro. Fjellvannet er fysisk, Gud er psykisk.

Ja, sannheten ligger alltid i bunn, og dette gjelder deg også. Evolusjonen finner sted selv om du velger å avfeie den. Det som er viktig å skille mellom her er at tro er tro og virkelighet er virkelighet. Ingen vet om Gud eksisterer, de går kun ut ifra sin egen tolkning av verden, og det de måtte føle inni seg.
Evolusjonen er generell, mens troen på Gud er individuell.
10. sjå så får du sjå!! ;) eksmpel ang. personlig oppfatning: her må eg nesten ta fram flyeksempelet igjen eller noko lignande: du kan ikkje bestemma om flyet kræsjer i huset ditt om så skulle være at det gjorde det heilt uten vidare...
Hva mener du her? Jeg snakket om "djevelske" handlinger og effekter. Om noen dreper en person vil de fleste mene at dette er en "ond" handling, men de færreste av disse setter seg noe dypere inn i omstendighetene rundt. Kanskje var personen allerede truet på livet, kanskje hadde han en psykisk lidelse?
spørst korleis ein tolker begrepet "dokumentasjon" ;)
helvetes krefter blir manifistert i det synlige...frå det usynlige til det synlige...tru er full visshet!!:)
Dokumentasjon er å kunne legge fram bevis for saken sin. Hvis jeg påstod at jeg har et romvesen i hagen, så hadde det ikke holdt å vise til en dagbok som beskriver hvordan det er å ha et romvesen i hagen. Jeg måtte ha vist fram selve romvesenet.
Anekdoter er aldri dokumentasjon.
visst du ikkje er redd for helvete er du heller ikkje redd for den verste tingen i ditt liv, den største svakheten i ditt liv... f.eks. visst du hater at nokon stikker ein skarp kniv inni håvet ditt mens du er fanga i lenker og begynner å ete på deg. det er bra gjort om så skulle være sant i det du seier...! eg hadde aldri takla om nokon hadde gjort det på meg iallefall!!! du er modig, det skal du ha...!
Jeg er ikke redd for Helvete, for jeg har absolutt ingen tro på det. Det er mange som sier at Helvete finnes, men det foreligger absolutt ingen grunn til å gå ut ifra at det virkelig gjør det.
Du har ikke vært der selv, og har heller ingen grunn til å tro det.
vitenskapen har mykje med menneskelig lære å gjera, lite med Gud å gjera...eksempel: visst ein på 40 år og ein på 4 år snakker ilag, kem trur du har mest livserfaring?!
visst eg skulle ha stått og sett på hovudet til eit menneske heile tida men ikkje på kroppen, skulle eg då dømma personen utifrå det auga såg visst kroppen var heilt annleis enn eg hadde trudd?!
Selv om kristendommen er eldre enn nyere vitenskap, har ikke dette noe å si. Kristendommen stagnerte i sin egen tro, og har ikke utviklet seg mye med tiden. Vitenskapen lar seg ikke låse fast slik.

Der de kristne har gjentatt seg selv gjennom to tusen år, har vitenskapen funnet ut stadig nye ting, og også gått tilbake på en del ting for å beskrive det mer korrekt.
11. fakta om at Jesus lever... :) men ikkje for dei som ikkje er åpne for fakta... eksempel: visst eg aldri vil snakka med Jens som er min onkel, korleis skal eg då kjenna fakta om han?! då er det isåfall berre rykter eg kjenner om han...
Men om du valgte å snakke med Jens, men gjorde dette via tankene...så kunne du fremdeles ikke kjent fakta om han - for du kunne da ikke være sikker på om det faktisk var din onkel, eller om det var din egen hjerne og ditt ønske om å prate med ham som lurte deg.
ang. å setta Gud på prøve: nope, for Gud er ein sannhets Gud ;) ang. det å stilla kritiske spm.: eksempel: visst Ida har kjøpt ein motorsykkel i gave til Per som ikkje Per veit om, skal Per kritisera og kritisera og kritisera...........osv. for det eine og det andre som er gale med Ida heilt til ho ikkje gidder å gi han presangen i og med at han blir aldri fornøyd uansett samme korleis ho er for det gagner ikkje, eller skal ho gi han presangen og igjen høra på kritisering, kritisering, kritisering....osv.?!
Jeg begynner å bli lei av alle disse eksemplene, for de har kun med fysiske objekter å gjøre, og ikke troen på noe usynlig.
Hadde Ida påstått at hun hadde kjøpt en motorsykkel til meg, men at den er usynlig, så hadde nok Per vært kritisk.
Gud dreper ingen, så då er svaret ditt ang. bryst-greiene uten mål og meining!
Nei, men puppedama truet med det, akkurat som Gud truer med å kaste folk i Helvete.
Gud har skapt oss med fornuft:) så det er ikkje slik du trur! men når ein blir frelst kjem Jesu fornuft inn i bildet og då er det opp til vår fornuft å takka ja til Hans fornuft eller stola kun på egen fornuft... ;)
DU sier Gud har skapt oss med fornuft. Vitenskapen sier at vi lærer oss fornuft basert på erfaring og individuell oppfatning av verden. Man skal aldri stole fullt og helt på andres fornuft. Man skal tenke sjæl.
ang. det med frukter: det samme som skjedde då Jesus vandra på jorda, for dei som får det med seg..... ;)
ingen bevis, berre teorier...Gud er størst!;) seier seg jo sjøl det!:D
Fremdeles: hvilke frukter?
det er ein sann Jesus og mange falske Jesus`er ;) dei troande kjenner Jesus, dei vantro kjenner Han ikkje...
Jeg har en venn fra planeten Mars. Han er rosa og har tveroversløyfe. Hvis du ikke tror på ham kommer han med romskipet sitt og sender deg med ekspresspost til Solens indre. Det er sannheten! Du kjenner ham ikke, for du vil ikke!

bibelen er best! ;)

teori, teori, teori ;)

dei som vil vera i slekt med Julius skal få lov til det....;)

nei takk! :D
Jeg kan bare nok en gang anbefale deg å lese om evolusjonslære, og ikke minst psykologi.
Antall ord: 1925
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
runehera skrev:Guds Ord består ikkje i ord men i kraft.....:)
Du mener vel at Guds rike ikke består i ord, men i kraft?

1Kor 4:20 for Guds rike består ikke i ord, men i kraft.

Budskapet fremfører vi i Ord og kraft.

I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud...
er du åndsdøpt?
Ja.

Konstaterer ellers at vi er av ulik oppfattning på noen punkter,(ikke alle da) men vi har alle mere å lære. :)

ja var da eg meinte:)

så sant, så sant:)
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jehovas vitner

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:
izabel skrev:Jeg syntes at Jehovas Vitner skal finne seg et annet forum :mozilla_wink:

forskjellen på Jehova`s vitner og sanne frelste: Jehova`s vitner trur at gode gjerninger fører til himmelen, sanne frelste trur at Jesus fører til himmelen.
Jehova's vitner forkynner bl.a. at overengelen Mikael og Jesus er en og samme person. Så når de kommer på døren, og det hender, da konfronterer jeg de alltid med denne deres falske doktrine, og ber de vise meg ut fra Skriften deres påstand om de kan? De begynner da å bla iherdig, frem og tilbake, leter og leter, prøver med å dra oppmerksomheten bort fra dette osv..
Bibelen lærer selvsagt ikke dette, derfor finner de heller ikke belegg i Guds Ord om det.

Foresten, lenge siden de var på døren her nå. ;)
Antall ord: 143
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Jehovas vitner

Innlegg av Jael »

misty-gutt skrev: Jehova's vitner forkynner bl.a. at overengelen Mikael og Jesus er en og samme person. Så når de kommer på døren, og det hender, da konfronterer jeg de alltid med denne deres falske doktrine, og ber de vise meg ut fra Skriften deres påstand om de kan? De begynner da å bla iherdig, frem og tilbake, leter og leter, prøver med å dra oppmerksomheten bort fra dette osv..
Bibelen lærer selvsagt ikke dette, derfor finner de heller ikke belegg i Guds Ord om det.

Foresten, lenge siden de var på døren her nå. ;)

Vårt mål som kristne bør være å vinne mennesker for Jesus, ikke å vinne enhver diskusjon på nett eller over dørterskelen... Neste gang du får vitnene på besøk, da vis dem Jesu kjærlighet :D
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hulken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 09 Mar 2008 17:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Unknown

Re: Jehovas vitner

Innlegg av Hulken »

Jael skrev:
misty-gutt skrev: Jehova's vitner forkynner bl.a. at overengelen Mikael og Jesus er en og samme person. Så når de kommer på døren, og det hender, da konfronterer jeg de alltid med denne deres falske doktrine, og ber de vise meg ut fra Skriften deres påstand om de kan? De begynner da å bla iherdig, frem og tilbake, leter og leter, prøver med å dra oppmerksomheten bort fra dette osv..
Bibelen lærer selvsagt ikke dette, derfor finner de heller ikke belegg i Guds Ord om det.

Foresten, lenge siden de var på døren her nå. ;)

Vårt mål som kristne bør være å vinne mennesker for Jesus, ikke å vinne enhver diskusjon på nett eller over dørterskelen... Neste gang du får vitnene på besøk, da vis dem Jesu kjærlighet :D
Man skal vel ikke prøve å "vinne" folk, dette mener jeg blir helt feil.
Man skal selv velge hva man vil tro på basert ut i fra sine egne holdninger, ikke hva andre putter inn i hodet ditt! :mozilla_wink:
Antall ord: 182
You wouldn't like me when I'm angry!

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Jehovas vitner

Innlegg av Jael »

Hulken skrev:
Man skal vel ikke prøve å "vinne" folk, dette mener jeg blir helt feil.
Man skal selv velge hva man vil tro på basert ut i fra sine egne holdninger, ikke hva andre putter inn i hodet ditt! :mozilla_wink:

Det blir aldri feil å ville prøve å vinne mennesker over fra døden til livet, fra mørket til lyset, fra søken til målet... Vi kristne ser det så alvorlig. Vi prøver å redde mennesker fra døden.

Mennesker kan velge hva de vil tro, men de burde gjøre det etter nøye vurdering av det de hører, lærer og ser gjennom livet - inkludert kristnes forkynnelse.

Hvordan kan vi velge hvis vi bare baserer oss på oss selv, på jeget, på egoismen? Hvordan kan vi ha et valg hvis vi lever med skylapper?

Det går ikke.

Vi tar alltid valg etter å ha blitt kjent valgalternativene. Så får det være opp til den enkelte hvilket valg en tar.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jehovas vitner

Innlegg av misty-gutt »

Jael skrev:
misty-gutt skrev: Jehova's vitner forkynner bl.a. at overengelen Mikael og Jesus er en og samme person. Så når de kommer på døren, og det hender, da konfronterer jeg de alltid med denne deres falske doktrine, og ber de vise meg ut fra Skriften deres påstand om de kan? De begynner da å bla iherdig, frem og tilbake, leter og leter, prøver med å dra oppmerksomheten bort fra dette osv..
Bibelen lærer selvsagt ikke dette, derfor finner de heller ikke belegg i Guds Ord om det.

Foresten, lenge siden de var på døren her nå. ;)

Vårt mål som kristne bør være å vinne mennesker for Jesus, ikke å vinne enhver diskusjon på nett eller over dørterskelen... Neste gang du får vitnene på besøk, da vis dem Jesu kjærlighet :D
Mener du med det at jeg ikke viste vitnene Jesu kjærlighet, siden du skriver "neste gang"?
Antall ord: 159
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Jehovas vitner

Innlegg av Jael »

misty-gutt skrev:Mener du med det at jeg ikke viste vitnene Jesu kjærlighet, siden du skriver "neste gang"?
Nei, jeg vet ikke hva du viste, jeg vet bare det du skrev. Og av egen erfaring vet jeg at diskusjon ikke er veien å gå. Det var ment som et vennlig råd. Vi viser Jesu kjærlighet og sinnelag på mange måter, blant annet ved å utfordre med spørsmål. Det er ikke alltid den måten er like god.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jehovas vitner

Innlegg av misty-gutt »

Jael skrev:
misty-gutt skrev:Mener du med det at jeg ikke viste vitnene Jesu kjærlighet, siden du skriver "neste gang"?
Nei, jeg vet ikke hva du viste, jeg vet bare det du skrev..
Vel, siden du skrev "neste gang" så ble det utydelig, derfor mitt spørsmål.
Og av egen erfaring vet jeg at diskusjon ikke er veien å gå.
Vet. Derfor ba jeg de om å komme igjen såfremst de da hadde funnet skriftstedet jeg ba dem vise til. Men de har ikke vært her siden.
Det var ment som et vennlig råd.
Takker.
Vi viser Jesu kjærlighet og sinnelag på mange måter, blant annet ved å utfordre med spørsmål. Det er ikke alltid den måten er like god.
Det er viktig å la seg drive av Guds Ånd, da er man på trygg grunn. Men det tror jeg at du vet. :)
Antall ord: 150
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jehovas vitner

Innlegg av Kimbara »

Jael skrev:
Hulken skrev:
Man skal vel ikke prøve å "vinne" folk, dette mener jeg blir helt feil.
Man skal selv velge hva man vil tro på basert ut i fra sine egne holdninger, ikke hva andre putter inn i hodet ditt! :mozilla_wink:

Det blir aldri feil å ville prøve å vinne mennesker over fra døden til livet, fra mørket til lyset, fra søken til målet... Vi kristne ser det så alvorlig. Vi prøver å redde mennesker fra døden.

Mennesker kan velge hva de vil tro, men de burde gjøre det etter nøye vurdering av det de hører, lærer og ser gjennom livet - inkludert kristnes forkynnelse.

Hvordan kan vi velge hvis vi bare baserer oss på oss selv, på jeget, på egoismen? Hvordan kan vi ha et valg hvis vi lever med skylapper?

Det går ikke.

Vi tar alltid valg etter å ha blitt kjent valgalternativene. Så får det være opp til den enkelte hvilket valg en tar.
Selv om dere mener godt med det, så burde dere være modne nok til å forstå at dette plager folk.

Kristendommen er såpass velkjent og offentlig at dere ikke trenger å forkynne det til alle og enhver. Man får tross alt religionsundervisning på skolen. La de som er interessert komme til dere istedet.
Antall ord: 223
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

http://www.youtube.com/watch?v=Flmw2qIQCEg


hahahahahahahahahahahahahahahahahah, det er lenge siden jeg har ledd så mye, :lol: =D>
Expossed:
http://www.youtube.com/watch?v=8KWEmTKw ... re=related

og hva har egentlig religion noe å gjøre her på paranormal?
Antall ord: 38
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Innlegg av hipstank »

Jesus Kristus har kommet tilbake.

http://www.vgb.no/28286/perma/307518/
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Endel svakheter i Bibelen pga mye rar tolkning etter min mening og ikke minst åndelig dømmekraft om å skille mellom det som er ren og klar informasjon eller illusjon er en av de vanskeligste tingene innenfor det åndelige etter min mening.

Nå har Reinkarnasjon blitt fjernet bevisst i Bibelen og det samme at Jesus i sine yngre dager reiste til diverse steder og besøkte Druidene i England, studerte Buddhisme og indiske åndelige retninger i Asia og han gikk igjennom tøffe innvielser og studerte Melchizedek-ordenens læringer i Egypt.

Det er så mye som har blitt fjernet fra Bibelen og det er lett å falle i diverse fallgroper om man følger Bibelen slavisk som jeg ser det. Om man har en mentalitet i sitt Sinn om at alle religioner,åndelige retninger,åndelige mysterieskoler o.l. har alle samme Gud - går samme veien som innebærer en Universell religion eller åndelig retning - så vil man lettere skille mellom det ene og det andre.

Kristendommen og Islam har samme stamfar: Abraham som igjen lærte av en som het M. Melchizedek,som Jesus sin sjel inkarnerte som. Og den samme M. Melchizedek var bak Esseerne(som også har blitt etterlatt i Bibelen pga flere ting - fordi de trodde på reinkarnasjon og fulgte Melchizedek-ordenen blant annet fra Egypt og var veldig opptatt av Livets tre(Kabbalah snakker noe om dette).

Hadde alt som var blitt utelatt fra Bibelen kommet på plass og de kristne(det er individuelt helt klart - jeg tar ikke alle under en kam her) vært mer åpen for at alle religioner og åndelige retninger går samme Universell vei - og har samme "Gud". Så hadde endel kriger og maktmisbruk blitt unngått. Men en kan ikke gjøre om historien - men heller lære av den. Det er så mye negativ ego-innvirkning i Bibelen - så mye illusjoner - men også positive ting.

For dem som er interessert så vil jeg skrive egen tråd om Bibelen og dens tolkninger utifra mitt perspektiv og jeg vil også anbefale kilder som tolker og gir info om endel ting som har blitt bevisst utelatt i Bibelen og som er essensielt å vite for de som følger en mer Universell åndelig vei spesielt og har en mentalitet om at det bare finnes EN GUD - og at alle religioner,åndelige retninger,mysterie-skoler osv går alle mot samme vei.

Jeg vil tipse alle som er interessert i å lese om mer ren og klar informasjon om f.eks Enoch - hva han erfarte i møte med erkeengel Metatron og andre oppstegne mestre og andre i det spirituelle hierarkiet tilknyttet Jorden. Det var en som erfarte å møte oppstegen mester Enoch og erkeengel Metatron i ut-av-kroppen opplevelser og han fikk endel informasjon og erfaringer om spesielle "nøkler" fra Gud og hans nærmeste allierte(Elohim=Skaperguder blir de kalt for og har blitt nevnt enormt mye i Bibelen. ). Det er snakk om endel lysnøkler som påvirker vår bevissthet og spesielt når man går en oppstegen mester vei/lysmestervei så vil man erfare endel lignende ting. Og det samme om man følger Melchizedek-Utdanning her på Jorden eller andre steder i vår galakse og Universet.

Boka heter THE BOOK OF KNOWLEDGE - THE KEYS OF ENOCH av JJ Hurtak.
Forstår man denne boka sånn noenlunde så er man klar til å gå samme VEI som Jesus,Mohammed,Buddha,Moses,Enoch,Abraham,Isis,Horus,Thoth med mange flere oppstegne mestre/lysmestre - få et innblikk i hvordan det er å utdanne seg på den veien og hva man erfarer ang innvielser osv. Metatron og Enoch gav JJ Hurtak masse innsikt,bilder,informasjon og det ene og det andre om betydningen av diverse ord,mantra og setninger osv av Gud - f.eks I AM THAT I AM eller YAHWE er uhyre kraftfulle ord - som betyr GUD. Det er uendelig mange ord for GUD og det finnes 5 språk her på Jorden inkll hebraisk,egyptisk,tibetansk mm...som er av de mest helligste som inkluderes i Enochs "Nøkler".

En av de mektigste setningene for å hylle GUD er denne - om du sier dette etter en meditasjon eller andre ting - programmere din underbevissthet:

"Kodoish. Kodoish. Kodoish. Adonai - Tsabayoth. Holy Holy Holy Is the Lord God of Hosts". Man vil få mange eksempler på ord og uttryk som har med Gud/Gudinne-kraften å gjøre og man vil akselrere sin bevissthetsutvikling om man nevner slike ord og uttrykk jevnlig. AUM/OM er et av de mektigste og kraftigste mantra for Gud - som er vanlig i Asia.

En av de største svakhetene til mange som går på den åndelige veien er DØMMEKRAFT. Å skille mellom det som er illusjon eller ikke. Det er så mye illusjoner,disinformasjon og det ene og det andre i alle åndelige retninger,religioner,mysterieskoler osv.....MEN alle har noe for seg. Og det handler om å skille ut hva som har for seg eller ikke. Det blir veldig individuelt å finne ut av. Jeg har såpass tro på meg selv at jeg vet noenlunde hva som er rent eller ikke. Men jeg gir folk kilder(man kan også lese på hjemmesiden min flere kilder og bedømme selv) slik at man kan bedømme selv. Lykke til :mozilla_cool:

Skal åndelige retninger,religioner,mysterieskoler o.l. overleve fremtiden så er det viktig å se på at alle går en og samme vei - til den "KOSMISKE GUD". Vi vet jo alle at Jorden er en del av et solsystem,galakse,Univers(og det finnes mange Univers). Så det er naturlig at man også bør utvide horisonten i sin åndelige utvikling likeså - det vil fremtidige åndelige skoler bære preg av - og at Jorden er en del av mange systemer i dette Universet. En kan være kristen og likevel ha dette perspektivet. Man kan følge en buddhistisk retning. Eller sjamanistisk retning. Jeg har selv gått i felle og trodd at en religion var så mye bedre enn andre. Men neida - det smarteste er å se på alle retninger,religioner o.l. som "samme mål og vei". Det det handler om er åndelig dømmekraft og skille ut det som er rent av informasjon og lære eller illusjon og negativ ego-påvirkning(som det er ekstremt mye av siden vi lever i en veldig dualistisk verden og det er endel negativ ego-påvirkning på alle plan inkl åndelige delen også).

Alle lysmestre som har gått her på Jorden har hatt en enorm evne til å skille mellom ren informasjon og illusjoner i åndelige emner. De har også erfart det til det fulle. Hva med å lære av dem?Hva de gjorde? De VET MEST om hva det vil si å gå på den åndelige veien. Åndelig dømmekraft var noe av deres sterkeste sider og derfor hadde de ikke noe mer å lære her på Jorden og jobber for det spirituelle hierarkiet i diverse åndelige indre plan tilknyttet Jorden blant annet. Når man ikke har noe mer å lære her på Jorden så er man også ferdig med å reinkarnere her på Jorden som sagt.

De som følger en lysmester-vei vet fra sitt Høyere Selv og andre allierte i det spiirtuelle hierarkiet at det er en FØDSELSRETT for alle mennesker å følge sitt FULLE potensialet - lysmester-veien. Men få klarer å gå en slik vei - fordi det er en utrolig tøff vei - og man må ha endel mot og inneha endel egenskaper.

Det er en kosmisk avatar her på Jorden som heter Sai Baba,som har erfart å bli hetset endel på internett av mennesker som ikke eier noe særlig åndelig dømmekraft ang egenskaper. Og tenk på hva Jesus gikk igjennom - han ble også korsfestet. Ikke pga våre synder - men for det han sto for og var en stor trussel for de destruktive hierarkiene her på Jorden inkl Romerriket og Farisseere,yppersteprester osv...

Ordet synd eksisterer ikke i Guds bilde - det eksisterer bare i negative egoets ånd. Man kan ta feil valg - man gjøre feil - man kan ta feil - men det er positivt - fordi man kan lære av dem. Og det er ikke noe som heter synd - det er bare som sagt et mantra for Negative egoet. Og i vårt sinn så velger vi å følge Gud eller negative egoet. Ikke noe midt i mellom. Men man kan blande selvfølgelig......
Antall ord: 1410
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Å hetse kristne,muslimer og andre troende vil bare slå tilbake på en selv - men det er sunt å diskutere hva som er illusjon og renhet ang informasjon og erfaringer. Også for kristne,muslimer,buddhister,sjamaner,sjamanspirer,ateister/ikke-troende osv osv...
Vi lever i en verden hvor man drukner i negative ego-erfaringer,ord,mentalitet osv.....det kreves enorm vilje og mot til å gå imot dette og på en åndelig vei hvor man ikke lar seg farge av sitt negative egoet og finner ut hva som er ren informasjon eller ikke. Det en lysmester erfarer her på Jorden er likevel bare en bitte bitte bitte liten prikk av kunnskap,erfaringer og visdom i hele Guds Kosmiske Riket.(Jorden er en del av et solsystem,som igjen er en del av en galakse med mange millioner av solsystemer og stjerner,som igjen er en del av titalls Univers(og tenk at det er millioner av galakser om ikke milliarder.....).....en må se det i perspektiv - alt henger sammen - alt annet er negative-egoillusjoner) Når man erkjenner dette så vil også ydmykheten være skarp. Lett for klarsynte,synske,åndelige ledere osv å falle for endel såkalte negative ego-fristelser - som f.eks berømmelse - eie endel penger osv og de glemmer å utdanne seg videre og være sulten på ny kunnskap og læring. Og stagnere og dermed drukne i negative ego-feller.

Min sjel/Høyere Selv har vist meg at lysmesterveien er en fødselsrett for alle mennesker her på Jorden - men som sagt - få som tør,våger og vil gå en slik vei.....De virkelige lærerene er som sagt i det spirituelle hierarkiet tilknyttet Jorden.Og dedikere livet sitt til å være en forlenget arm for det spirituelle hierarkiet og Mor/Far Gud byr på enormt mange prøvelser og utfordringer.
Antall ord: 306
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !