Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynI am - kaos, orden, gud + + en dyp diskusjon, ..anyone?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: I am - kaos, orden, gud + + en dyp diskusjon, ..anyone?

Innlegg av zind »

Ehyeh Asher Ehyeh :D

Jeg bruker bare "I am that I am" jeg. Det er liksom bare det for meg, leste alt for mye engelsk new age litteratur i for ung alder vettu. Nå skal det etterhvert forreviges i blekk fra undersiden av armen, fra håndledd til albuen. Tror jeg.. har blitt med tanken i mange år nå, og jeg er nå fortsatt like sikker på at det er en sabla god ide
Sett "the moses code" btw?
Hecate skrev:Ok, nå har jeg prøvd å lese igjennom det første. Litt vanskelig uten skikkelig tegnsetting, men pytt pytt, jeg tror jeg har fått sånn ca oversikt.

Altså, det som slår meg er to ting: den ene er at han som skrev dette har et skikkelig hespetre til kjerring og måtte bare få utløp for det.
Det andre er feminin og maskulin energi. Hva er i ferd med å skje nå som de feminine er på vei tilbake igjen? Blir balansen forskjøvet? Faktisk kan det trekkes paralleller til asymmetrien mellom materie og antimaterie også, men dersom vi tenker statistisk på biologiske årsaker, er det egentlig 48/52 som er reell fordeling mellom kjønn som fødes. Ikke 49/51. Tror det tar litt tid å sette seg inn i dette, men det var en artig lesning.
Vi er jo ildelementer både du og jeg, zind, så vi er nok veldig maskuline og veldig gode guder.
haha, fy flate for en kvinnehater var akkurat det jeg tenkte og lot meg hisse opp av første halvdelen selv. Men han snakker jo egentlig om det maskuline og feminines tilstedeværelse i alt? Her får jeg intrykket av at det feminine representerer kaos, det maskuline representerer tao. Men jeg forstår ikke helt hvorfor forfatteren har valgt å gjøre dette, syntes det blir veldig misvisende og direkte feil.Men for nå velger jeg å se bort ifra akkurat det og si litt om hvordan jeg tolker det ellers

Dette 49/51-snakket forvirret meg en stund, jeg endte med å tolke det dithen at det ikke er mer enn en prosent som skal til for å vippe lasset, det nytter ikke aldri så mye å ligge på 49... "nesten skyter ikke mannen av hesten". Det å være "nesten" balansert er fortsatt det samme som å være styrt av i hovedsak andre krefter enn deg selv. Du er ikke den gud og skaper du i essensen er, den rene kjærligheten. Litt mer kaos enn orden og bevissthet og du er fortsatt like styrt av kaos som om du fokuserte kun 10% på å bli bevisst på hvem du er. Mulig jeg er på viddene,men jeg fortsetter... tolkningen i innlegg nr2 sier at dette dreier seg om hvordan vi handler uten å tenke, slutter å handle ut ifra kjærlighet, hvordan vi oppfører oss som on vi er pre-programmert og på auto-pilot. Om å streve etter å være bevisst på sine valg, stoppe opp og stille seg selv spørsmål. "It will persist eternally until it is "solved" one way or another, and this creation is finally complete". Etterfulgt av at skapelsen ikke er uendelig i alle dimensjoner, men at DU bestemmer når det tar slutt. Og da snakker vi vel om at reinkarnasjon tilbake her på jorden opphører?
YAY! :lykkelig

"Your only unique quality was being only good and as soon as you surrender that stance you go from being 51% god all the way back down to 1% furniture"

Digga den setningen der. Jeg forstår det nesten slik, tror jeg: Her på jorden vil du aldri kunne være herre over alt, men du kan og bør oppfylle dine "51%" del gud eller gudommelighet, istedet for 100% rein dritt :D Det ligger ikke så mye mellom, enter er du opplyst og med på å holde balansen her, ellers så er du dominert av utenforstående krefter og med på å forè kaos/mørket. Så fort du er dominert av kaos er du ikke lenger deg selv, kaos preger alt du gjør og er. Hodet blir rotete, aggresjonen kommer lettere, ting føles uendelig urettferdig osv osv. (teksten sier forresten at ting aldri vil bli eller kan bli rettferdig, da man aldri kan være mer enn 51% gud.) Man kan ikke se ting klart før man ser ting klart. Og først da fries du fra det fengselet du har laget deg selv ved å ikke ta kontroll, først da er du i sannheten en mester og din egen skaper

Herregud, nå føler jeg at jeg har gjentatt meg selv mange ganger og sier veldig lite med mange ord, men det ble litt vanskelig det her..


Husker Max sa jeg hadde alt for lite ild. Han skulle møtt meg nå, da hadde det vel vært mer i linjene "forsiktig så ikke håret tar fyr nå da." Tro meg, her er det MYE ild om dagen, muwhaha :666
Antall ord: 825
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: I am - kaos, orden, gud + + en dyp diskusjon, ..anyone?

Innlegg av Hecate »

Jeg blir bare mer og mer forvirret av dette jeg. Det er vår største fordel med oppvåkningen at vi skal nå ha evnen til å avgjøre selv hva som er ekte og hva som er falske "profetier." Jo mer jeg leser, desto mer inkonsistens mellom talerørene finner jeg. Kryon sier alltid "Connect the dots", men de spriker jo i alle retninger. Kaos, ja, det var kaos før og så ble det orden...rent termodynamisk øker kaos igjen. Vi fysikere sier det er prisen for å eksistere.
Hva skal vi tolke av det da? Jeg har ikke satt meg inn i teksten med ulike briller, kanksje bare de skeptiske, men jeg har nok bitt meg merke i denne ubalansen. Det er vel mer konkret skrevet et sted at det 144 000 personer som utgjør den ene prosenten. Med ca 6 mrd mennesker i verden er dette tallet 0,024 promille. Hvor er det folk som lager alternative tekster tar alt fra? De klipper og limer fra hverandre, men lager sine egne tolkninger. Og det er helt greit, men det skaper større splittelse enn enhet.

Det feminine og maskuline henger sammen i dualismen. Dersom en fornekter dualisme utenfor vår virkelighetsoppfatning, hva er da igjen av det maskuline og feminine? Er dette igjen bare noe som vi koker ihop for å unnskylde vår svekkede evne til å være 100% ekte guder i en begrensende verden?
Ikke at jeg er veldig åndelig av meg, men jeg har mer fred når jeg bare aksepterer at alt er slik det skal være.
Fra mitt ståsted skaper jeg hverdagen min selv, jeg har egentlig kontroll på alt, bare er det ikke bevisst. Min menneskelige bevissthet er kun et hjul i karmaens store drivverk, men jeg er ikke uforskyldt i noe. Jeg har valgt alt dette for meg selv. Jeg er Gud i et ærend større enn selve livet. Dette hørtes skikkelig åndsfraværende ut :lol:
Men jeg har mistet lysten etter å lete etter noe som ligger rett under nesen min. Jeg trenger ingen "evner" for å leve et fullkomment liv, jeg trenger ikke fris fra farer eller sykdom, jeg trenger ikke late som om jeg ikke er redd eller menneskelig. Det er nettopp at jeg er her som menneske som gjør at jeg er at jeg er, eller om en heller vil tolke: jeg er DET jeg er.
Antall ord: 402
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links