Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynEg tryr eg spyr

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av DamageDone »

kristiane skrev: Hva blir det neste??
TV-programmer med liksom-synske mennesker.

Nei faen... det er det haugevis av allerede.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av kristiane »

Ja,dessverre :notworthy: Rart mannen ikke er redd for å bli saksøkt for "oppstandelsene" han kan gjennomføre på avdøde. eller aller helst undersøkt av fagfolk innen psykiatrien.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av Astarte »

Jeg ser ikke problemet med at folk får testet sine evner på tv. Men å leke herre over død og liv, samt påstå at man kan helbrede alvorlige sykdommer er forkastelig og farlig. Syns jeg.
Antall ord: 37
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av kristiane »

Signerer deg,Astarte!
Denne reportasjen opprørte meg virkelig. :(
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av Astarte »

Jeg undres over at denne sjarlatanen får holde på jeg. I dagens samfunn burde sånne stoppes. De utnytter sårbare mennesker.

Kristiane, jeg blir dårlig jeg også. Spesielt med tanke på at denne svindleren får drive og herje med mennesker i en fra før vanskelig situasjon.

Jeg blir faktisk veldig lei meg.
Antall ord: 57
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av keke »

Salamanderen sitter på toppen av stenen - der han ser ned på froskene i dammen og syntes det er forkastelig at de skal lage så mye bråk i den gjørmete dammen - det blir stille - froskene stuper i vannet og blir borte - i stillheten fyker mange tanker gjennom salamanderens hode i analyseringen av det underlige sirkuset froskene drev på med - En falk flyr over og ser et bytte som er alt for opptatt me bråket som var i dammen for noen få øyeblikk siden. tiden står stille et øyeblikk. snart er salamanderen og dens meninger borte - fortært av falken som vet å benytte seg av muligheter når sjansen byr seg.
Antall ord: 113
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av ludoburgero »

Astarte skrev:Jeg undres over at denne sjarlatanen får holde på jeg.
Kan det ha noe å gjøre med menneskers ønske om å tro på det overnaturlige, spesielt når de er mest sårbare? Tross alt blir vi alle gjennom livet ofre for å miste folk vi er glade i.
Så det blir etter hvert mange av oss.

En annen sak er at denne ønsketenkning er så sterk etter å som barn ha vokst opp med fantasier fabrikkert av Walt Disney og disse eventyrverdenene å rømme til, for ikke å snakke om all underholdningen som følger oss gjennom ungdommen - ja, også inn i voksenlivet. Vi får ikoner å forholde oss til - forbilder - popstjerner, rockestjerner, filmstjerner, talsmenn og frontfigurer for både det ene og det andre. Alle disse stjernene.

I tillegg har vi reklame for det ene og det andre, vi blir "produktbevisste" (les: merkebevisste) og til de grader hjernevasket. Nå høres jeg sikkert paranoid ut og det ene og det andre i manges øyne, men det driter jeg i, for jeg mener at alt dette henger sammen. Om man bare tar et liiiiiiite, lite skritt til sides... og så litt lengre tilbake... ja, bare pittelitt... jeg vet at man tør om man bare vil...

For det er sånn vi flokkdyr fungerer! Vi finner ledere.
Det er disse som gir oss det vi ønsker og det vi drømmer om. Det er dette som gjør at mange av oss håpløse plutselig sitter med håp likevel, i en verden som dette. Nå er jeg superdystopisk og ultrapessimistisk av natur, og jeg mener det vil gå rett til helvete med oss pga. vår iboende trang til å manipulere omgivelsene våre, spesielt er jeg oppgitt over hvor grådige vi mennesker er, og mener dette er vår egen største fiende - som ligger enten latent eller veldig, veldig aktivt i alle og enhver av oss.

Om man vil utøve litt makt og kjenne litt på all den gleden denne grådigheten kan gi oss, må vi derfor ha et overtall med flokkdyr. Noe som også finnes i oss alle, på samme måte.

Vi lar oss lure fordi vi vil la oss lure.
Det er bare til å innrømme ovenfor seg selv, så kan man starte derfra.
For når alt kommer til alt, så er det om å gjøre og være den smarteste, som ikke blir lurt. Det forutsetter et sterkt ønske om å ikke være så jævla lettlurt. Kritisk, skeptisk, kalle det hva man vil... det er ikke nødvendig å kvitte seg med all tro, men å være godtroende og naiv er ikke alltid like lurt. Det er vel som med alt annet - at man bør vite hva man skal være mer kritisk til og hva man kan tillate seg å tro på.

Så slipper man å bli lurt av folk som har mistet bakkekontakten i troen på at de selv er gitt gudelignende gaver, slik som denne fjotten tydeligvis.
Antall ord: 500
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av DamageDone »

http://e24.no/naeringsliv/article3568535.ece

Jeg tror jeg skal bytte bransje. Kanskje jeg skal bli predikant, healer og medium? Altså en kvakksalver. Ser ut som om det er her pengene ligger.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av Astarte »

Ja, jeg har tydeligvis bomma totalt på yrkesvalg. Vurderer å omskolere meg. Hvilken utdannelse trenger man for å bli kvakksalver?
Antall ord: 18
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av DamageDone »

Astarte skrev:Ja, jeg har tydeligvis bomma totalt på yrkesvalg. Vurderer å omskolere meg. Hvilken utdannelse trenger man for å bli kvakksalver?
Sjekk på NAV.

Og det er kanskje en del brukere her inne som har greie på det.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av kristiane »

Fatter ikke at han kan drive på med dette :mozilla_yell:
Gjøre seg pengesterk på andre menneskers bekostning. Deres lidelser og sorg gjør denne kvakksalveren til en holden mann. KVALMT!!!!!!!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av Bate »

Denne predikanten driver i stor stil butikk hvor varen er bønn og helbredelse. I utgangspunktet er jeg ikke i mot at man tar seg betalt for å forsøke å lindre/helbrede. Leger og andre helsearbeidere innen skolemedisin tar seg betalt. Og nei da, de er ikke mer seriøse fordi om de er utdannet ved en skole som har eksamensrett! Det er mange "kvakksalvere" innen skolemedisin. En utdannelse er ikke noe bevis på at man kan hjelpe.
Men denne predikanten Pedersen driver sin "butikk" langt over det jeg ville si er etisk forsvarlig. Skjønt, det finnes de som sier han har hjulpet dem.
Snåsamannen får stor ros og heder fordi han ikke tar seg betalt. Joralf Gjerstad som han heter har gård og grunn, og har jobbet som kirketjener. Og det sier jeg ikke for å kaste dritt på han, Gjerstad er helt sikkert en seriøs og dypt kristen mann.
Men penger er energi, og man bruker energi når man for eksempel healer. Og penger trenger man for å livnære seg i vårt samfunn. Har man evner som healer, er synsk eller lignende, hvorfor skulle man ikke da ta seg betalt ( innen rimelighetens grenser) for å tjene sine medmennesker?
Hva er så galt med at man tar seg betalt for en gudegitt evne man har?
Jeg blir faktisk opprørt av alle de fy-kommentarene som kommer i denne tråden.
Det må da gå an å se predikant Prdersen som kun en av mange i helbredelsesbransjen...
Antall ord: 251
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Eg tryr eg spyr

Innlegg av kristiane »

Men å prøve å vekke døde! Hallo??
Mannen har mistet bakkekontakten fullstendig. :mozilla_yell:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links