Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDin historie :D

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Din historie :D

Innlegg av Siimen »

Jeg ønsker å lese flere historier. Det trenger ikke være selvoplevd, men det kan være en dere har hørt av en venn eller noe ;)

Det er bare spennende å lese :D
Antall ord: 31
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Firebug
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Jul 2010 11:23
13

Re: Din historie :D

Innlegg av Firebug »

Heisann.

Kan fortelle noen av mine historier :)

Første historien va når jeg va rundt 12-13år eller noe. Jeg og ett par kamerater gikk og "tøffet" oss (slik som gutter ofter gjør i ung (også voksen) alder), da jeg så en kvinneskikkelse som så ut til å sveve overbakken i lang hvit kjole. Kunne minnes om brudekjole. For det va så langt slep bak.

De andre historiene kommer fra ett og samme hus, en 4-manns bolig
Jeg og min samboer bodde i ein leilighet for 2,5år siden (eier den enda, men leier ut). Der vi plutsligt hører tunge skritt og flytting av møbler på loftet. På den tiden va det bare 3 eldre damer som bodde i huset. Og alderen deres va 85år,94år og 96år. Så det hente jo noen ganger at de surret litt og fant ut mitt på natta at det passet nå med trappevask :mrgreen: (koselige eldre damer, måtte de hvile i fred). Så at det va noen lyder der oppe kl:00-01 kom ikke som ett sjokk. Etter en liten stund ga det seg, så tenkte ikke mer på det. Etter noen dager så skjedde det igjen. Så forsvant det igjen.

Men plutselig va det veldigt med action vær kveld/natt rundt 00-01 tiden en hel uke. Og vi syns det hadde vært litt morro og flirt at nå er det en av de eldre damene som har surret litt, når det bare skjedde noen ganger. Syns nå at det ble litt formye nå. Så når jeg hører at det er noen i trappen om dagen da, så går jeg ned og spørr om det hun som har holdt på å flytte på ting på loftet. Va då jeg oppdaget at det va ikke mennesker vi hadde hørt. For datteren kunne fortelle at 2 av de eldre damene va på sykehjem for noen uker, og hun siste va på ferie. Og det va 1-2uker før de kom hjem igjen.

Da gikk det lenge før vi hørte noe igjen. Men når vi hørte noe igjen då, så va det voldsomt. Det banket og slo, møbler som hørtes ut som det ble kastet vegg i mellom. Klarte en gang og ta opp lyden av bankingen med mobil telefonen. Men har ikke det opptaket lenger :( Mobilen er gitt vekk (de tok og slettet alt, og satte mobilen tilbake til frabrikk innstillinger) og pc'n som hadde lyd filen er øddelagt. En gang gikk jeg opp for å se, jeg så ingenting der oppe. Alt va som det pleier å se ut der oppe.

En annen gang va det på kjøkkenet. Vi holdt på å pusse opp, og hadde laget hull i veggen inn til vårt soverom. Det va ett gammelt skap som måtte vike for kjøleskapet. Jeg hadde kled igjen nedre del av skapet, men det va stort hull oppe mot taket. Våknet av hørte noen som "gikk" i gardin trappen. Typisk knirking som kommer når du går opp eller ned. Katten kunne det ikke være for de lå sengen med oss, og freste mot hullet på veggen. Fruen min våknet av det også. Og det hørtes ut som noen gikk opp trappen, så kom det noen utroligt høye banke lyder, så ett smell. Så hørtes det ut som at det va noen som gikk ned igjen.

Dagen etter på gikk jeg på kjøkkenet for å skjekke. Strømmen va vekke på kjeøkkenet. Ledningene som jeg hadde "blindet" og pakket vekk med legge de inni hullet og skru ett lokk over. Va åpne og hang ut av hullet. Pluggene som jeg hadde brukt for å blinde ledningen fant jeg aldri igjen. Ikke fant vi noen spor etter de banke lydene heller.

Kan også ta med 2 ting til. Den ene tingen gjelder vår leilighet. Den andre gjelder nabo leiligheten.
Va en kveld jeg va hjemme alene, fruen va i Bergen på kurs. Der satt jeg stille og roligt å så på film eller noe sånt. Katten lå på fanget, før det plutsligt reiser seg opp og begynner å nistirre på ett hjørne oppe i taket. For så begynne å frese og sprinte ut av stuen. Og ikke vil inn igjen på 30-40min. Så jeg tror katten har sett noe som jeg ikke ser.

Den andre lille historien va det nabo fruen som fortalte. Hun hadde lagt sammen klær og måtte en kjapp tur ut for handle noe. Så når hun kom tilbake så lå alt på gulvet. Som det va blitt kastet ut. Dette va gammelt skap, der du låser døren med split liggnenes ting. Hu har sagt at hun vett med 100% sikkerhet at hun låste døren.

Phu, ble litt langt dette vist. Håper at dere har glede av de små historiene mine:)

Ps: Beklager de skrive feilene som er der, har Dysleksi.
Antall ord: 845

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
momsegullet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 242
Startet: 15 Mar 2006 19:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: askim

Re: Din historie :D

Innlegg av momsegullet »

Her er min fortelling:

Det spøker der vi bor nå da. Har bodd der nå snart i 3 år,og de som er her (vi har merket at det er flere som "går" igjen), kan til tider skremme meg skikkelig.
Tror nok ikke det er noe vondt her,men,siden de merker man er redd,har de hatt det litt gøy.
-Løping over gulvet rett over gjesterommet på natta. (begynner i 2 tiden og stopper etter en stund,for så å begynne i 4 tiden igjen.)
-Skraping i veggen på natta.
-Har sett en mørk skikkelse ved døra på gjesterommet.
-Hørt barnelatter.
-Har kjent oppe i stua ved kanten av hjørnesofaen sånn energi.(varm luft). Sannsynligvis ei i 10 års alderen.
-Veldig,veldig negativ energi i huset.
-Da jeg har sunget på rommet mitt,har plutselig volumknappen skrudd seg helt ned på stereoanlegget.
-Hørt fottrinn i trappa.
osv.

Ganske mye som har skjedd. Det gjør meg også veldig redd,men man kan jo ikke få gjort stort.

Har også opplevd andre ting andre steder,men det får jeg heller ta en annen gang :)
Antall ord: 194
"i was born to make you happy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Din historie :D

Innlegg av Siimen »

Det var noen veldig spennende historier dere hadde :D

Fortsett å skriv, jeg elsker å lese andres historier (uansett hvor lange de er; eller korte). :DD

Dere kan også spørre om det er noe dere lurer på, kan litt om sånt ;D
Antall ord: 41
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Din historie :D

Innlegg av Diablesse »

Ikke opplevd noe merkverdig selv, men tanten min fortalte meg noe rart (en rett-frem-kvinne som aldri lyver) om et bord det hadde hatt en gang. Det var et salongbord som var laget av bjørk, jeg lurer på om det var min morfar som hadde laget det, det hadde i alle fall vært i familien en stund. Men tanten og onkelen min kjøpte et hus til, og flyttet bordet dit sammen med en haug andre saker. I flyttelasset ble bordet stående litt bortgjemt med noen stabler med bøker oppå seg i det nye huset, og en av de første kveldene i det nye huset, mens tanten og onkelen min befant seg ovenpå, hørte de plutselig en fresende lyd, og løp ned for å sjekke hva i all verden det var. Bordets overflate var plutselig blitt helt svartsvidd, varmt og dekket med et tynt lag av fersk aske. Bøkene var ikke brent, de var i fin stand fremdeles.
Jeg husker ikke historien rundt bordet i sin helhet, jeg kan spørre tanten min igjen. Det var noe mer som hadde hendt tidligere ang. det bordet, som jeg har glemt hva var, og det var vel denne delen av historien jeg bet meg mest merke i.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Din historie :D

Innlegg av Heksepusen »

Å diabeless minnet meg på en historie jeg opplevde for noen årsiden.
Jeg hadde hver på loppemarked og funnet meg et kjempe fint gammelt skap i hel tre., jeg fikk høre at det var eid av en gammel mann en gang i tiden men at familien hans hadde flyttet skape opp på en låve hvor det hadde stått frem til det loppemarkede jeg hadde kjøpt det på.

Mannen min reagerte på at skapdøren levde sitt eget liv gjenomm og lukke seg opp på egenhånd, jeg opplevde dette noen ganger jeg også.

I flytte perioden vår brant det huset hvor skape sto. Jeg og huseier skulle inn og se på skaden og på soverommet var det ikke så mye igjen bortsett fra skape som sto urørt igjen, det var ikke en sotflekk eller aske på det.
Jeg har enda forundret meg over at skape sto der like fint og blankt etter det, i dag har han som eide huset fått det og igjen står det på en låve og etter det han sier så lever det forsatt sitt eget liv.
Antall ord: 189
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Firebug
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Jul 2010 11:23
13

Re: Din historie :D

Innlegg av Firebug »

Kan meddele det at min mor og min bror bor i ett gammel Sørlandshus på Sørlandet så klart ;)

Min mor har opplevd at når hu legger seg ned på for å slappe litt av. Så opplever hun at det er noe som "hopper" oppi sengen med henne og legger seg med beina hennes. Hu forklarte det slik,: Vi hadde en hund som sneik seg oppi sengene våres når han trodde vi sov. Og det er det min mor opplever noen ganger.

Min bror har ei gammel dame som kommer og flytter på tingene hans. Og sier til han at nå må han rydde/og eller nå må han sove.

har overnattet etter par ganger i det huset. Men siden jeg bor på Vestlandet, så er det ikke så ofte det skjer. Men jeg har noen ganger dårlig følelse i det huset, noen ganger god følelse. Samboeren min får ingen følelse i det huset.

Min min mor og bror sier at de har ikke noe negativ følelse i huset, så de vil ikke gjøre noe mer med det.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chi Power
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 08 Jul 2010 02:33
13
Kjønn (valgfri): Man

Re: Din historie :D

Innlegg av Chi Power »

Morsomt og lese høres egentlig litt mer spennende enn kjedelig ønske jeg bodde der
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
volvojenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Sep 2007 15:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Din historie :D

Innlegg av volvojenta »

Huset
I huset jeg og kjæresten leide før, opplevde vi rare ting begge to. Huset var gammelt og stod på en gård, med et temmelig øde område rundt. Vi hadde begge problemer med å gå i andre etasje, og kranglet alltid om hvem som skulle gå opp dersom vi skulle hente noe. Døren til trappa stod alltid låst, men ofte fant vi den åpen selv om ingen hadde gått opp. Soverommet var rommet ved siden av trappa, også her opplevde vi ubehagelige ting. Jeg og kjæresten hadde lagt oss, og hadde besøkende som lå oppe på gjesterommet. Plutselig hører vi ytterdørene gå opp, både i gangen utenfor og i kjelleren (som lå rett under soverommet) og utallige brak og knaslelyder. Jeg vekker kjæresten og får han til å sjekke det ut, uten å finne noe som helst. Alt er låst og gjesten sover i andre etasje...
Noen netter etterpå blir jeg plaget av et sterkt, lite lys i hjørnet av taket. Det første som slo meg inn var at det var et kamera, og at vi tydeligvis hadde en syk huseier. Igjen vekket jeg kjæresten som slo lyset av og på flere ganger. Lyset kom bare når det var mørkt, og gardinene var trukket for..
Utenom dette slet vi mye med at lys skrudde seg på mens vi var borte fra huset. I slutten endte vi opp med å dekke alle vinduer fordi vi alltid følte oss beglodd og ikke klarte være alene i rommene.
Alle vi hadde på besøk følte ubehag første gang de så huset, og alle kom med kommentarer som "her har noen dødd" - vel, ja. De hadde rett alle sammen, for lukten var enda stram inne selv om det var blitt vasket ut. Tidligere hadde det bodd en rullestolbruker der, og hele huset var tilpasset nettopp det.
Jeg og kjæresten var svært interessert i huset, selv om det ble skremmende etter noen uker. Vi lette igjennom andre etasje, som inneholdt flere uvanlige ting. I "loftstua" var veggene dekket av innebygde skap (over 10 stk), og det ene skapet inneholdt et hemmelig rom som rett og slett skremte *** ut av meg.. Det inneholdt en lang gang som gikk rundt halve loftet, en svært liten gyngestol og tallerkener med rottegift og bestikk i tillegg til esker med ammunisjon.

Hver gang vi dro fra huset følte jeg det var en til i bilen, og jeg kunne ofte skimte noe i vinduet. Heldigvis har vi nå flyttet hjem til det trygge barndomshjemmet mitt...

Blått lys
Husker også en gang jeg gikk tur på nattestid i "Melsheia" og fikk øye på et skinnende, blått lys midt i den delen av skogen som ikke blir brukt som turområde, pga myr. Logisk som jeg er, tenkte jeg at det var noen som stod der inne med en mobil eller et slags lys, gjerne for å skremme meg med vilje. Likevel er det noe som ikke stemmer med det lyset. Noen som vet hva det kan ha vært?

Søvnforstyrrelser
Har slitt mye med nattesøvnen hjemme på grunn av "noe" som kysser meg, puster på meg eller berører meg. Dette var da jeg var endel yngre. Husker også at jeg hadde en hårklemme, slike store klemmer med mange "fingre". Den lå på nattbordet, og plutselig hørte jeg en høy lyd som om klemmen hadde sprettet av noe. Utenom dette hadde jeg en bamse som man kan trekke opp for å høre musikk, som plutselig begynte å spille og danse midt på natta uten at den var trukket opp...

Tyskerhålå
Har nevnt dette stedet i en annen post her på forumet, men har ikke fortalt hva jeg har opplevd.
Gikk mye tur her på kveldstid da jeg var yngre, og etter skumringen var det direkte vanskelig å være der.. Den ene gangen hadde jeg med en kamerat, og vi flørta og tulla rundt etter det var blitt mørkt. Han sprang etter meg, og plutselig ser jeg en svart skygge som "løper" rett foran meg, jeg stopper opp og kompisen min løper omtrent på meg og roper "RUN!" Vi kommer oss ned fjellsiden og løper over jordet. Han var virkelig skremt, men fortalte aldri hvorfor.
Antall ord: 728

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Din historie :D

Innlegg av Siimen »

Kjempeflotte historier :D
Ønsker å få flere, det er så spennende å lese ;)
Antall ord: 10
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Henriette86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 11 Sep 2010 20:34
13
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Mørkeskogen

Re: Din historie :D

Innlegg av Henriette86 »

Så spennende historier! Her er noe av det jeg eller samboeren min har opplevd

Barndomshjemmet mitt er ett hus som min bestefar/oldefar har bygget. Huset er et stort hus og av den gamle varianten der man har spise stue,matrom,kammers osv.. Vi bodde i andreetasje. som var på en måte en leilighet.

Nedi i spisestua sto strykebrettet og jeg jobbet som kokk og skulle ned engang for å stryke kokkejakka mi. Tok med meg Ipoden ned og spilte og koste meg.. men plutselig fikk jeg fornemmelsen at noen tittet på meg.. i andre enden av spisestua, i døren inn til matrommet sto det en mann og tittet inn på meg.. og jeg trodde dette var broren min, og jeg ble drit for**** :shock: Jeg løp opp og skulle "sladdre" til mamma og pappa, og den som titter på meg er broren min, etter det har jeg aldri trått mine ben der inne på kvelden. Jeg er egentli ikke en som er "mottakelig" for sånt så jeg syns det var rart jeg i det hele tatt fornemmet han, jeg klarer heller ikke å oppholde meg lenge nedi gangen og liker heller ikke det ene vinduet, da jeg føler meg beglodd der..

Pratet med mamma om dette flere år etterpå, og hun fortalte meg at det kunne være oldefaren min som døde på krakken inne i matrommet som tittet på meg.

Samboeren min kan helder ikke oppholde seg lenge i gangen nede, og mener det er noe der...
og som de fleste folk så forteller man jo ikke nye kjærester at du tror det spøker hjemme :mozilla_smile: så dette var noe han nevnte selv..


Annen historie er at samboeren min skulle sette seg i bilen ved barndomshjemmet mitt da han plutselig bråstoppet og sa unnskyld! kl var 21 på kvelden og jeg spørte hvem han sa unnskyld til, noe han ikke ville si, han ba meg bare sette meg inn så dro vi.. Han fortalte meg da vi var på meg at han holdte på å gå på en liten gutt, men han syns dette var rart da gutten hadde brunaktige klær og sixpence på hodet, noe som ikke er helt vanlig på guttene nå i dag. :shock:

Denne gutten lurer jeg virkelig på hvem er, da bestefar ikke kan minnes en gutt som har omkommet eller død rundt ved oss.. men kjerka er snakk om 200-300 meter unna barndomshjemmet vårt så man vet ikke hva som henger igjen der..

Siste episoden skjedde for 14-15 dager siden da vi dro hjem etter å ha besøkt mamman min i barndomshjemmet mitt.. Kl var 22.30 ca og sambo kjører hjem.. så sier han : brr nå fikk jeg gåsehud! det løp en mann over kirkegården og vinket etter meg!

Skjønner ikke at dette skremmer han jeg , men han tar dette med knusende ro.. Jeg har veldig lyst til å ta med han til finnskogen og se om han opplever noe der :)


Våres familie har også veldig vardøger! man hører lenge før man egentli kommer at personen kommer :)

Og søstern min har sagt inkl min bror at de ser en millitær mann som står i døråpningen da døra i gangen står oppe eeller på avsatsen opp mot trappa vår.. utrivelig!
Antall ord: 566
Det er mer der ute enn vi tror..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 131
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Re: Din historie :D

Innlegg av kevenandre »

Okay, her kommer det noe creepy som jeg opplevde i forrige uke.
Jeg har vært en ganske ekperimentell fyr når det gjelder det paranormale, fordi at jeg hadde så mange opplevelser med det i over 10 år så jeg rekker ikke å fortelle alt jeg har opplevd.
Men en ting. For tre år siden holdt jeg på med stanistiske ting og jeg leste ulike spells som skulle tilkalle seg demoner. Jeg hadde alle disse spellene skrevet ned i en bok som jeg har holdt hemmelig og ikke fortalt noen andre om. Jeg hadde også en facebook profil som het Antikrist, men når jeg fant ut at jeg ikke ville holde på med "ondskap" lengre sluttet jeg med det og gjemte boka godt en hemmelig plass.

Jeg har lagt en ny facebook profil som jeg alltid bruker. Men så fikk jeg en meldin i fra den gamle profilen min, ingen andre har passordet til den, og der stod det følgende:

" Tonight at midgnight you are gonna die, we wil come and claim your life and your soul."

Jeg spurte hvem de var og da skrev de:
" You contacted us spirits yourself, now you have to face it"
da prøvde jeg å slette facebook profilen min, så ble det stille i en time til en ny melding kom:
" So you think you can stop us, burn the book before 00:00 tonight or die"
Jeg skrev da til dem: " I am gonna burn the book, just give me some seconds to do it"
Da svarte de " Do it before we kill you or your sister Cecilie"

Jeg var overasket over at dette udyret/ene visste navne på søsteren min.
Jeg fikk panikk, sprang opp på rommet mit og fant frem boken. Jeg gikk rett ned til peisen og satte fyr på den. Det mystiske var, rett etter at jeg hadde gjort dette, stoppet alle meldingene som jeg fikk i fra min egen profil. Jeg gikk til politiet med dataen min, lot dem logge seg på profiilen min, men ingen kunne finne IP adressen meldingene var blitt sent på :S Jeg har med andre ord erfart at det ikke lønner seg å kontakte den andre " fæle " siden som jeg nå tror eksisterer.
Antall ord: 374
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lusnuse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 01 Okt 2007 19:43
16
Kjønn (valgfri): Intet
Lokalisering: Mølehøle
Blitt takket: 1 gang

Re: Din historie :D

Innlegg av Lusnuse »

jeg å kjæresten min ble stasjonert ute i stua på en stor oppblåsbar madrass, fordi familien hans fikk besøk. Hvor en av disse er ett medium og sov på hans rom. huset dems er ganske gammelt og alt er renovert. typen satt på kjøkkenet å tok seg en røyk, mens jeg la meg på luftmadrassen. la meg helt innerst i sengen og la meg til å sove. rett etter jeg hadde lukket øynene hørte jeg det bevege seg i madrassen, og kjente jeg føyk litt opp. I god tro om at dette var typen reagerte jeg ikke før jeg begynte å tenke på at han altid pleier å slå av vifta, men den fortsatt stod på. jeg begynte å rope på han, men han hørte meg ikke. tenkte derfor å ikke si noe om dette, ville ikke skremme han. han kommer og legger seg ned, legger seg godt til rette og det er stille en stund. helt til det samme skjer igjen mens han ligger ved siden av. vi begge fyker litt opp, og han kjenner noe setter seg ned i sengen ved beina hans. vi begge hopper ut av senga, og bestemmer oss om å ta en røyk. mens vi røyker, forteller snakker vi om det som nettopp har skjedd. brått kjenner jeg en trang for å gråte. prøver så godt jeg kan å holde igjen, og får det til sånn ca. typen spørr hva det er for noe, og jeg har ikek noe svar.. var jo overhodet ingen grunntil å bli lei meg over. han sitter å stumper røyken, mens jeg gnir meg i hodet å ser mot vinduet, hvor det står en stor SVART skygge ved gardina. så fort jeg ser den, fyker den fort bortover veggen, ser den kanskje i 1-2 sek, men det er nok til at det har brent seg fast i minnet. ellers i det besøket fikk jeg oppleve, lys som gikk berserk, noen som roper og skriker,opplevd å bli tatt på,skåler som flyttet på seg, så orber faktisk! har masse bilder hvis det er noen int. :)
Antall ord: 354
lusnuse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blackcat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 25 Des 2005 16:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Din historie :D

Innlegg av blackcat »

Her er min merkelige historie fra stedet der vi bor.
Vi flyttet inn her i 1989,etter en stund,så merket vi at ting bare forsvant fra et sted vi var helt sikker på at vi hadde lagt dem,før vi etter noen få dager fant dem igjen på akkurat det samme sted,selv om vi hadde lett der flere ganger.Vi hadde da to små hunder og den ene av dem en tispe,sto og bjeffet hele tiden på noe som befant seg under eller bak Tv'n vår uten at vi så noe der.Cd platen i cd spilleren ble byttet ut selv om vi var helt sikre på at vi hadde satt nettopp den og den cd'n i spilleren kvelden før.
Engang så hadde vi besøk her,det var når vi akkurat hadde begynt å utbedre/pusse opp boligen.
Denne gjesten en mann,måtte sove i en campingogn vi hadde plassert rett utenfor huset vårt.Der en kjøkken gang engang hadde vært.Han kom inn ca klokken 4-5 om morgenen og fortalte at han hadde blitt vekket av en eldre dame som sa at vi måtte flytte campingvognen vår.Fordi den sto på plassen der huset hennes hadde vært.
Vi fortalte ikke han at campingvognen faktisk sto på det stedet som hadde vært en del av det opprinnelige huset her.Men beroliget han med at det hele hadde vært en drøm,selv om vi visste at den sto nettopp på en del av det gamle huset.
Denne gjesten vår kom aldri mer på besøk her.
Vi følte hele tiden at noen iaktok oss eller hva skal en si,følte at noen plutselig pustet oss i nakken og det var noe som fikk nakkehårene til å reise seg på oss.
En gang så hørte vi begge to at en katt skrek eller jamret seg fætl.Vi lette overalt inne og gikk tilslutt ut,da var det helt stilt ute.Men inne jamret det seg like ille.Vi lette tilogmed tilslutt i kloakk kummer og alle rør til huset.Null katt å se eller høre.Dagen etter var alt stille.Vi var begge like spent den dagen gulvene ble revet,vi trodde at vi ville finne et kattelik der,men nei ingenting.
Ingen katt som hadde forvillet seg i en sprekk i muren eller kommet inn under gulvet.
En gang jeg var alene hjemme så jeg en mørk skygge som passerte meg på kjøkkenet og gikk ut av døren.Det var en mannskikkelse med hatt på hodet.Flere ganger så så jeg små grå skygger som forsvant fort i stuen.Aldri noen redsel for det.Det ble fort en del av hverdagen.men skjønte begge to at det var noe unaturlig med alt det som skjedde her,uten at det ga noen uhygge.
Da vi begynte med riving og nybygg for fullt så måtte vi bo i campingvognen da nesten hele huset ble revet med unntak av en yttervegg og badet.Jeg måtte på do en sen kveld og like før jeg gikk inn ytterdøren så følte jeg noen sto rett bak meg og pustet meg i nakken-uhyggelig følelse.ingenting å se,men følelsen av at noen sto der var der.Er ikke så skvetten av meg,men dette fikk meg til å føle uhygge.Vi hadde et gammelt stort og flott speil som hang i stuen vår.Alltid ga det en uhyggelig følelse å se i det og speilet hadde en tendens til å bevege seg frem og tilbake uten at vi fant noen årsak til det før det brått stoppet opp uten en eneste bevegelse.Akkurat som om noen tok tak i det og stoppet det.vi sjekket om det var trekk og brukte tilogmed en lighter for å se om det var noen trekk.Men ikke noe som forstyrret flammen fra lighteren.
En venninne av oss hadde akkurat flyttet inn i ny leilighet og mannen fant ut at dette speilet hadde vært en perfekt innflyttnings gave til henne.Morgenen etter hun fikk det så gikk vi på besøk og fikk se at speilet hadde sprukket fra det ene hjørne til det andre.
Vi spurte henne om speilet hadde gått i gulvet,men hun bedyret at det hadde hengt der det ble plasssert kvelden før.Vi så på hverandre og tenkte begge at her ville ikke dette speilet bli plassert.Vi var bare glad til for å bli kvitt det vi.
Da det nye huset var på plass og alt var renovert og bygget om.Kom nabo konen på besøk til oss.Mens vi drakk kaffe og småpratet,så hørte vi et veldig rammel alle 3.akkurat som en stor haug med materialer ramlet ned.Det fantes ikke noen materialer som kunne ramle ned og vi snakket det hele bort og lot faktisk som vi ikke hadde hørt noe,selv om hun spurte om vi ikke hørte nettoppp denne forferdelige ramlingen og støyen.Noe vi benektet selv om vi hørte det alle 3.
Etter at hun hadde gått så gikk vi over hele huset inne og ute også for å sjekke kilden til dette ramlet eller støyen.Ingen kilde som kunne forklare dette bråket vi hørte alle tre.Årsaken til at vi benektet det hele er at vi ikke ville få rykte på oss for å bo i et spøkelses hus,selv om vi var klar over at nettopp det var det som var sannheten.Etter ombyggingen ble det stille her i huset,har merket denne uhygge følelesen av at noen så på oss her,men ikke noen andre lyder eller opplevelser som tidligere.Merket kun at vi sov dårlig når vi lå i 1 etasje,så derfor flyttet vi soverommet opp i den nybygde 2 etasje.
Antall ord: 1002
Dine dager er som sandkorn i et time glass,ta vare på dem alle.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IngridH96
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Sep 2010 01:47
13
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Din historie :D

Innlegg av IngridH96 »

Det er noe av det jeg har opplevd som sitter veldig godt igjen i hodet mitt. Det er noen år siden, men fortsatt like skremmende å tenke på. Jeg og familien hadde vært i en bursdag, og når vi kom hjem og gikk ut av bilen begynner vi å gå mot inngangsdøra. Da ser vi plutselig at døra åpner seg opp. Jeg husker at moren min sa:”Det er visst noen som ønsker oss velkommen hjem”. Døra hadde vært låst med to låser, og det var ingen tegn til innbrudd. Da var jeg vel rundt 9 år gammel, og tenkte egentlig ikke så mye mer over det.

Også den gangen når mamma vår våken før alle oss andre i huset. Hun smurte matpakker på kjøkkenet. Plutselig hører hun at noen går ned trappen og stopper ca. midt i og hoster. Da gikk hun mot gangen mens hun sa:”Så tidlig du var våken da, Ingrid”, men når hun kom ut i gangen var det ingen der, så hun gikk opp og sjekket på rommet mitt, og jeg sov.

Senere den samme dagen når pappa var alene hjemme skjedde det noe annet. Jeg var hos Maria(en venninne) for å jobbe med en skoleoppgave, da jeg fikk en melding på mobilen min fra pappa. På den stod det:”Rommet ditt er creepy”. Jeg skjønte ikke helt hva han mente med det, men når jeg kom hjem forklarte han alt sammen. Han hadde sittet ved dataen sin oppe i 2.etasje, like ved rommet mitt, når han hører at noen skrur på musikk inne på rommet mitt. Han begynte å lure litt, og gikk bort til døra. Med en gang han tok i dørhåndtaket forsvant musikken, og det var ingen inne på rommet. Det merkeligste av alt er at jeg ikke har noe på rommet som lager lyd eller musikk. Ikke CD-spiller, radio eller noen ting.

Så er det den siste uken i sommerferien, det var rett og slett helt forferdelig for meg. Jeg ble sinnsykt paranoid, og la meg aldri før noen andre hadde stått opp, så jeg satt våken hele natta.
Vi har en sånn liten port nederst i trappa sånn at hunden vår ikke skal gå opp. Og en natt hørte jeg at den ble åpnet, og noen gikk ca. 4-5 trinn i trappa. Alle de andre lå og sov, jeg er helt sikker på at jeg var den eneste som var våken. Jeg ble veldig nervøs, men det var den eneste natten jeg faktisk la meg til å sove igjen litt senere. Den verste natta var når jeg satt på pc’en. Klokka var rundt 02:30, og som vanlig sov alle de andre. Jeg hørte at noen gikk opp trappa, hele trappa denne gangen, og det var tunge skritt. ”Personen” gikk forbi døra til rommet mitt og satte seg i en stol ca. 3 meter unna rommet mitt. Da tok jeg til meg litt mot og sa:”Nå får du la meg være i fred!”, som jeg hadde fått beskjed om å gjøre. Da reiste ”personen” seg opp fra stolen, gikk forbi døra mi igjen, og ned trappa. Noen sekunder senere hører jeg at hunden min ligger og logrer.

Har også kjent at noen har strøket meg på kinnet når jeg skulle sove, og kjenner ofte at noen tar på beina mine om jeg har dem utenfor dyna. Når jeg ble strøket på kinnet ble jeg så redd at storesøsteren min måtte møte meg i gangen, sånn at jeg kunne sove inne hos henne.

Også husker jeg en dag jeg skulle vise noe på dataen min til mamma, så jeg måtte ta den med meg ned. Da jeg sto øverst i trappa tittet jeg ned i gangen, og ser en gråhvit/gjennomsiktig skikkelse på størrelse med et vanlig menneske bevege seg inn i stua. Jeg trodde det var mamma og gikk etter, men fant hun aldri. Jeg gikk rundt i alle rom, til og med rundt huset, men hun var ingen steder. Fem minutter senere kommer hun inn døra og sier at hun har vært på butikken, noe som betyr at jeg var alene hjemme hele tiden. Først da innså jeg at jeg hadde sett et gjenferd.

Moren min har også sett forskjellige skikkelser. En hvitaktig person, altså den samme som jeg så, og en helt svart skikkelse som hadde på seg en flosshatt.
Antall ord: 780
Life is like a game, if you give up, you loose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links