Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderIntuisjonen snakker til deg.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Intuisjonen snakker til deg.

Innlegg av Isan »

Ja, si det? :?
Antall ord: 3
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Intuisjonen snakker til deg.

Innlegg av Vilya »

zind skrev:
-Opplever selv at når intuisjonen virkelig slår til så tar det ikke feil. Egentlig vil jeg ikke kalle det intuisjon heller, men kontakt og veiledning.
- Tanker som detter inn og som ikke føles som mine egne, viser seg gjerne rett etterpå ved at noen sier eller gjør nøyaktig det jeg har fått inn, i lengste tilfelle gikk det noe sånt som en uke. På en annen side er det fort gjort å skyve slike tanker til side,
Måtte bare fremheve dette, det er så bra beskrevet :sunny

Slik jeg opplever at intuisjonen snakker til meg så kan jeg ofte ha en litt "ullen" intuisjon på ting, altså at noe føles bra eller dårlig eller at jeg skal gjøre/ikke skal gjøre en bestemt ting uten at jeg helt vet hvorfor. En slags magefølelse for noe. Den tar sjelden feil, men gir lite konkret informasjon.

Men andre ganger så kommer det sterkt og helt klart en beskjed, en nøyaktig setning eller ord. Og det tenker jeg på akkurat slik Zind beskriver det som en form for direkte kontakt/veiledning. Det kan gjelde for andre eller for meg selv. I begynnelsen når dette hendte så slo jeg disse tingene fra meg, fordi tankene eller ordene ikke helt føltes som mine.

Det som er litt morsomt er at da begynte jeg å få disse beskjedene skrevet på en tavle. En grønn skoletavle der beskjeden står med hvitt kritt i store bokstaver. Da ble de vanskeligere å overse for meg hvertfall, litt sånn "følg med da" :kick
Antall ord: 270
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Intuisjonen snakker til deg.

Innlegg av zind »

Vilya skrev:Det som er litt morsomt er at da begynte jeg å få disse beskjedene skrevet på en tavle. En grønn skoletavle der beskjeden står med hvitt kritt i store bokstaver. Da ble de vanskeligere å overse for meg hvertfall, litt sånn "følg med da" :kick
Da kanaliserer du jo da! Det er kanskje det vi snakker om her, men jeg har vanskelig for å se hvor grensa egentlig går. For intuisjonen og den mer ullne veiledningen virker på meg som den kommer "utenifra" den også på en måte, som kontakt med mitt høyere selv (samtidig som den kommer innenifra, hvis det gir noe mening). Den andre veiledningen er definitivt kanalisering slik jeg opplever det. Har du noe følelse av hvem det er du får veiledning fra? :mozilla_smile:
Antall ord: 135
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Intuisjonen snakker til deg.

Innlegg av Vilya »

zind skrev: Da kanaliserer du jo da! Det er kanskje det vi snakker om her, men jeg har vanskelig for å se hvor grensa egentlig går. For intuisjonen og den mer ullne veiledningen virker på meg som den kommer "utenifra" den også på en måte, som kontakt med mitt høyere selv (samtidig som den kommer innenifra, hvis det gir noe mening). Den andre veiledningen er definitivt kanalisering slik jeg opplever det. Har du noe følelse av hvem det er du får veiledning fra? :mozilla_smile:
Det du skriver gir veldig mening ja! Det ullne kommer både utenfra og innenfra selv om det høres helt merkelig ut. Hvordan kan noe komme både utenfra og innenfra samtidig liksom..

At jeg kanaliserer de mer direkte beskjedene høres litt uvant ut kjenner jeg, har ikke helt tenkt på det slik før. Det begynte for 3-4 år siden. Uten å gå for mye i detaljer (så ingen vil bure meg inne som "kvirrevitt" i hodet :mozilla_cool: )begynte jeg da å "kommunisere" med det som jeg tenker på som lyse lange slanke vesener eller bare som en lys kraft. Først bare som et bilde eller ord som jeg hørte, så etterhvert som disse beskjedene på tavlen. Og denne veiledning kommer som du sier klart utenfra. Det har aldri skremt meg, veiledningen- og det som gir den - føles udelt god.
Antall ord: 235
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 30 Mai 2011 02:42
12
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Intuisjonen snakker til deg.

Innlegg av nightshadow »

Siste jeg opplevde var at jeg spurte om hun jeg bodde med kunne kjøpe en liten cola til meg mens hun var i butikken, som ligger rett utenfor leiligheten!
når hun var ute slo tanken meg at den kommer til å bruse over skikkelig når jeg åpner den (kanskje fordi hun hadde rista den!?)

da hun kom tilbake passet jeg på å stå over tingene hennes som var pakket, og visste jeg det ikke! den brusa over som bare F***!!!! haha og ikke bare litt, så regner med at hu gjorde det med vilje. glad hu flytta.....
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

- Intuisjonen snakker til deg.

Innlegg av kristiane »

... Og uten å utdype det nærmere så har jeg blitt alene... Det VAR som jeg dessverre frykta :(
Man bør så absolutt lytte til den magefølelsen...
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links