Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEt desparat forsøk - hunden min.....

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

GJEST

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av GJEST »

Ikke meningen å gjøre deg sint eller fornærmet. Jeg forsøker bare å svare ut fra beste mening, i håp om å hjelpe. Jeg har allerede tre hunder, og kan ikke ta til meg en fjerde ;)
Jeg synes det er trist hvis du helst vil kvitte deg med han og, bare fordi han er stresset.

Jeg tror det finnes hjelp å få, ser du. Kanskje tipsene mine er tips du allerede Har prøvd ut, jeg vet jo ikke jeg. Men det finnes sikkert hundeskoler også med peiling på sånt, du kan google deg fram til og forsøke å kontakte.

Uansett om du mener hunden din har adhd eller ikke, så er jo poenget å finne løsningen for problemet. og jeg tror nok at i de fleste tilfeller vil det finne løsninger som kan hjelpe, enten på den ene eller den andre måten.
Jeg tror du lider mer enn han, hunder tilpasser seg raskt omgivelser og væremåter, han vet kanskje ikke om annen måte å være på heller, hvis du skjønner hva jeg mener. Så ikke tenk på at han lider. Han har ikke fysisk vondt. Han er stresset, og det kan være ubehagelig, men han har alltid vært slik, og vet antageligvis ikke om annet.

Lykke til :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Thyrin »

Kiara; Skal sett meg ned og søke etter henne tvert :mozilla_smile:
Vet du av noen healere å anbefale? Hadde vært godt med en anbefaling, slik at man evt slipper de værste svindlerene :mozilla_wink:

Alva26; Jeg skjønner at du prøver å svare ut i fra beste mening.
Men føler meg ganske sikker på at du da gjennom din erfaring av hund heller ikke har vært borti noe lignende som dette tilfellet.

"Jeg synes det er trist hvis du helst vil kvitte deg med han og, bare fordi han er stresset"

Han er ikke "bare" stresset.
Dette er snakk om et ekstremt høyt stressnivå som har ligget i bunn hos ham siden han var valp.
Og nå er han over 5 år.


"Jeg tror du lider mer enn han, hunder tilpasser seg raskt omgivelser og væremåter, han vet kanskje ikke om annen måte å være på heller, hvis du skjønner hva jeg mener. Så ikke tenk på at han lider. Han har ikke fysisk vondt. Han er stresset, og det kan være ubehagelig, men han har alltid vært slik, og vet antageligvis ikke om annet."

Hvis du virkelig mener kronisk stress ikke er skadelig, anbefaler jeg deg faktisk og lese litt om stress og fysisiske reaksjoner og følger av dette.

Som jeg har nevnt -tror jeg- er jeg alt på flere hundeforum, så tips om å gå spor o.l har jeg allerede fått i massevis og det er utprøvd over laaaaang tid uten effekt.

Jeg skrev inn her i håp om tips om alternativ medisin som kan hjelp.
Antall ord: 274
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Astarte »

Kjære Thyrin, jeg skjønner hva du mener, takk for gode forklaringer. Jeg har selv sett hva stress kan påføre en hund av lidelser. Det ene tilfellet jeg hadde her på omplassering gnagde av seg halen sin. Det er den eneste jeg har gitt opp, og lot han "slippe". Så problemet er reelt, ingen tvil om det!!!

Som jeg også nevnte, så har våre "barn" også reagert på paranormale påvirkninger. Dette har også utløst seg i uroligheter. Derfor la jeg også ut linkene om Tellington, for våre har hatt bra respons på det. Det går litt på stryke/klemme/trykke teknikker, du kan se litt på det hvis du vel.

En dyretolk kan nok komme med masse bra, og styrke forståelsen mellom dere i flokken. Mitt hjerte blør for dere, og jeg ønsker dere en god løsning for alle parter.

Som dyreeier selv, regner jeg med at du har gått dine mil, og brukt dine timer på alt som kan være konstruktivt. Så jeg skal ikke engang komme med noe sånt. Vel er ikke dette et hundeforum, men vi har masse dyreelskere her, og mange som har lang erfaring med "problembarn". Vi føler nok med dere alle sammen. Min erfaring med hundeforum er ikke de beste, faktisk har jeg fått mer støtte og konstruktiv hjelp her inne i dyretråden vår :roll: :lol: Der finnes det ikke "ovenfraogned-holdninger", noe som er det siste man trenger når det er vanskelig. ;)

ADHD er en reell diagnose, og "synsing" om det, bør man være litt forsiktig med, mener jeg.

Healere tror jeg også kan ha noe for seg, det er mulig noen av våre leser inne på tråden her, og da håper jeg de tar kontakt med deg på pm. Virkelig.

Jeg skal høre litt rundt med mitt kontaktnett, om noen har erfaring med dette. Så skal jeg google litt jeg også. Håper virkelig jeg kan finne noe som kan lette.

Alle gode tanker til dere :D
Antall ord: 348
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Thyrin »

Tusen tusen takk Astarte! <3
Antall ord: 4
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Kiara »

Hei Thyrin! Håper du har funnet frem til hjelp.. :mozilla_smile: Jeg kjenner desverre ikke til noen healere som jeg kan være sikker på er seriøse. Men jeg ville søkt opp de som er kjent, på nettet. Hvis du ikke finner hjelp, kan du kontakte meg på pm, så skal jeg se om jeg kan hjelpe..
PS. jeg er ikke så flink med funksjonene her inne, men jag håper da jeg får til å sende pm! :lol:
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Thyrin »

Kiara skrev:Hei Thyrin! Håper du har funnet frem til hjelp.. :mozilla_smile: Jeg kjenner desverre ikke til noen healere som jeg kan være sikker på er seriøse. Men jeg ville søkt opp de som er kjent, på nettet. Hvis du ikke finner hjelp, kan du kontakte meg på pm, så skal jeg se om jeg kan hjelpe..
PS. jeg er ikke så flink med funksjonene her inne, men jag håper da jeg får til å sende pm! :lol:
Hei Kiara og takk for svar :)
Har vært på dyreklinikken og kjøpt dap-halsbånd nå, så får vi se om vi får noen effekt av det......
Har mine tvil da det stort sett blir brukt hos nervøse/redde hunder i tilvenningsfaser, men man må jo forsøke.
Så får vi se :mozilla_smile:
Antall ord: 143
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Meridian »

Jeg ønsker virkelig og prøve hjelpe hunden din med og sende fjernhealing og håper du tar kontakt på en pm slik at vi kan avtale en tid på dagen det passer for deg om jeg får lov og prøve.
Det er ingen kostnader for healingen og jeg føler virkelig med dere .
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Svartepus »

All ære til Meridian som vil hjelpe! :notworthy: Håper fjernhealingen går bra og krysser fingrene for at vofsen blir roligere og mer harmonisk! :mozilla_smile:
Antall ord: 26
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Thyrin »

Meridian skrev:Jeg ønsker virkelig og prøve hjelpe hunden din med og sende fjernhealing og håper du tar kontakt på en pm slik at vi kan avtale en tid på dagen det passer for deg om jeg får lov og prøve.
Det er ingen kostnader for healingen og jeg føler virkelig med dere .
Tusen tusen takk for at du vil hjelpe! :mozilla_smile:
Setter utrolig stor pris på dette!
Har sendt deg en pm.
Antall ord: 79
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Astarte »

Det er godt å se at vi stiller opp for hverandre. Selv har jeg hørt med mitt kontaktnett, og de også nevner det som allerede er nevnt, samt at det kan være en rase som er litt utsatt for stress. Men også ble det nevnt at man muligens kan ha nytte av å se på maten. Noen har utbytte av å bytte for. Dette vil selvfølgelig innebære prøving og feiling, men kan være verdt et forsøk. Tellington ble også nevnt av de fleste av mine venner.

Jeg føler som sagt med deg og dine, og skulle så gjerne ønske at det var mer jeg kunne hjelpe med.
Antall ord: 112
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av tvilerlitt »

Hei nervøs hund, Jeg er ingen stor hunde expert (bortsett fra oppvokst med hund) ei heller en Reiki expert, MEN jeg har nylig vært i kontakt med en hund endel ganger som er så nervøs at den gjorde meg redd..... Så endag jeg skulle "passe på den" eierene var borte en liten time, så så jeg meg et snitt til å gi den Reiki i 15 min (bare at den kunne sitte rolig ved min side kan man si var ett under..), du hvor rolig den blei - den nøt hvert minutt (Joda det høres rart ut, men sånn var det nå), nå er vi blitt gode venner, med meg er den fredlig, men når familien som eier den dukker opp så er det fort tilbake til det samme og da blir det jo endel kjeft å få for bikkja som er overnervøs, men såsnart det er bare meg og gjerne noen andre fremmende og jeg får gitt den litt Reiki så går det så mye bedre, ihvertfall der og da. Mulig en tilfeldighet eller ei, men jeg har nå hørt før at Reiki o.l. kan gjøre susen.

Det er en kvinnelig dyretolker i Horten, Sissel Grana - hun er bare fantastisk, hun kan sikker finne ut hva som plager hunden din.

Lykke til.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av GJEST »

Det har nok mye å si at hunden ble roligere, fordi du viste en rolig og trygg væremåte.
Hunder blir stresset jo mer stresset man selv er, og ofte innser man ikke selv, at man gjør brå bevegelser, kanskje skjenner til den, stenger den inne i et bur, så den blir mer redd, kommer med høy stemme, etc etc.
:)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Thyrin »

Alva26 skrev:Det har nok mye å si at hunden ble roligere, fordi du viste en rolig og trygg væremåte.
Hunder blir stresset jo mer stresset man selv er, og ofte innser man ikke selv, at man gjør brå bevegelser, kanskje skjenner til den, stenger den inne i et bur, så den blir mer redd, kommer med høy stemme, etc etc.
:)
Dette kan jeg skrive under på iallefall!
Er en grunn til at jeg har jobbet _MYE_ med meg selv for å ikke la meg stresse av hoppete, virrete, superstressa hund som ikke klarer å høre!
Å forholde seg rolig til en ustabil hund er hvirkelig alfa-omega, og på de aller fleste hunder hjelper dette i massevis.
Nå vil jeg forresten bare si en ting ang bur som du nevner; Å stenge hunden inne i et bur er ikke nødvendigvis et onde. Det avhenger helt av situasjon, måten det blir gjort på og selvfølgelig om hunden er trygg i bur. For vår del har buret - med åpen eller lukket dør avhengig av situasjon- vært det eneste som har roet ned særdeles stressete situasjoner. Det eneste stedet hunden faktisk klarer å innse at "det skjer faktisk ingenting likevel". Og det og gi ham "time out" i buret fører absolutt ikk til burskrekk. Som oftest etter han har hatt time out med døra igjen, så går han ut av buret, tar kanskje en runde rundt stua - ofte går han bare 2 m - før han går og legger seg i buret igjen.
Men du "hiver" ikke en stressa/usikker/redd hund inn i et bur den ikke er trygg i mens du kjefter - det er jeg helt enig i!
Antall ord: 289
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av Bondpie »

Jeg leser for tiden en bok av Sissel Grana om dyrekommunikasjon, og den har gitt meg en del aha-opplevelser. Som noen har nevnt tidligere i denne tråden, så tror jeg det vil være lurt å besøke en dyretolk. Årsaken til at hunden din er som den er, kan være noe som har hendt før du fikk den, og da kan det være greit å gå direkte på den årsaken, i stedet for å famle rundt i blinde. Det er jo både frustrerende og kostbart.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Et desparat forsøk - hunden min.....

Innlegg av GJEST »

VAr det jeg mente thyrin, ang bur, helt enig :mozilla_wink:
Jeg har hund selv som ELSKER buret sitt, det er dens trygge, gode plass.
Men nå mente jeg at enkelte stresser rundt, roper og skriker, og så ender de med å pælme hunden i buret mens de skriker enda mer, fordi den stresser og styrer på, f.eks når man får besøk. Har sett flere slike tilfeller. Og da blir det hele enda mer fokus på stressituasjonen, som forverres.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links