Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Trolljegeren

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Trolljegeren

Innlegg av Nephandi »

Kanskje ikke, men tross alt så er ikke akkurat mytene fulgt så nærme da, filmen er litt et sammensurium og det er det som er bra med den, det er som å si at man kan ikke lage en vampyr film med mindre man kommer fra et område med mye vampyr legender. Det som bekymrer meg mer er om det kommer til å bli bare spesial effekter og lite innhold.

Så det er alerede satt i gang arbeid med en remake? Det viste jeg ikke, takk for informasjonen.
Antall ord: 88
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- - Trolljegeren

Innlegg av livingdeaddoll »

Nephandi skrev: det er som å si at man kan ikke lage en vampyr film med mindre man kommer fra et område med mye vampyr legender..
Nei, jeg sier ikke at man ikke kan lage en troll film dersom man ikke kommer fra et område med mye troll legender. Det jeg sier er at jeg er redd filmen kommer til å mangle noe den originale har når den blir "hollywoodisert".
Er også redd at innhold vil gå tapt til fordel for action scener med mye overdrevne effekter.. Men blir spennende å se hvor mye de holder seg til den originale..

Synes jeg leste at rettighetene til en remake ble solgt mens filmen så vidt var kommet på kino. Så gikk veldig fort.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Trolljegeren

Innlegg av Nephandi »

Selfølgelig vil filmen mange mye av det orginalen har når den blir remaket i USA, da vil den bli lagd for å tekkes Amerikasnk smak hvor av Trolljegeren er laget for å tekkes Norsk smak, litt av poenget med å lage en remake er å tilpasse noe smaken til innebyggerne i landet der du vil selge filmen din.
Antall ord: 56
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links