Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..En beskjed fra andre siden?

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Atmi »

I en paranormal tolkning sier min intuisjon at det var to bilder i rammen.

Fra et paranormalt perspektiv sier min erfaring at det ville vært mer naturlig (paranormale ting er høyst naturlig) at komfbildet ganske enkelt var tilbake i rammen uten et annet, istykkerrevet bilde som erstatning. Det er ikke vanlig at gode beskjeder kommer i form av vandalisme og ødelegging av ting som ikke har med saken å gjøre. Poenget ville vært langt klarere om det ikke var noe ødelagt bilde der i det hele tatt.

Fra et logisk perspektiv synes det også å være mest sannsynlig at det var to bilder i rammen.

Beklager at jeg ikke svarer det du ønsker jeg skal svare, men det er et ærlig svar, på et ærlig spørsmål.

Basert på egenerfaring så er min tro at noen ganger hender det at ting ikke er akkurat som vi tror. For eksempel kan vi tro at vi kastet noe, men så finner vi at vi la det i kjøleskapet. Eller kanskje vi ikke finner lommeboka, og senere dukker den opp i fryseren. Noen ganger kan det enda hende at vi går ut med både en veske og en pose søppel - for så å sette oss i bilen hvor vi slenger søppelposen i passasjersetet, og finner at vesken, den ligger i søppeldunken.

Mennesker er litt sånn noen ganger, og da spesielt i stressede situasjoner. Hadde jeg funnet meg selv i din situasjon med bildet ville jeg undret meg svært over hvor det andre bildet kom fra, hvem satte det der - hvorfor var det der? Var det som et skjebnens lune for at jeg ikke skulle klare å ødelegge mitt eget bilde? Så enda om jeg fant det å være noe paranormalt, så hadde det faktisk ikke falt meg inn at det jeg rev i stykker var blitt fikset, mens et annet var revet i stykker. Jeg hadde undret meg over hvor det andre bildet kom fra og hva som var årsaken til at det var der.

Mener nå ikke at du absolutt må reagere som meg. Men ettersom du ikke liker svarene du får, så syns jeg det er greit å gi et eksempel på hvorfor du får de svarene du får. Det er mulig at andre har svart deg som de har gjort, av andre grunner.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av steini93 »

Foresten så er det mange fotorammer som er levert med et bilde inni, som igjenn kan forklare hvorfor du ikke kjente de på bildet.
Antall ord: 24
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av GJEST »

Ja, selvfølgelig. At jeg ikke tenkte på det. Veldig mange rammer har et bilde der fra før, for at det skal se penere ut når ramma ligger til salgs...
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Flyhigh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 06 Feb 2011 17:47
13
Blitt takket: 1 gang

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Flyhigh »

Jeg er enig i at man kansje ikke husker hva man gjort i stressede situasjoner.
( men jeg VET at jeg rev i stykker det bildet)
Jeg vet at det kan være et bilde fra før i rammen før det blir solgt men ikke ekte bilder med fotopapir.

Jeg har snakket med en klarsynt om dette bildet og hun "trodde meg".
Skjønner jo at det ikke er eksperter eller professionelle på paranormalitet som er på dette forumet.
Og spesiellt de som ikke har opplevd noe uforklarlig selv har vanskelig for å tro at det er noe annet enn en logisk forklaring på dette.
I mitt inlegg beskriver jeg hva son skjedde før dette bildet dykket opp der på gulvet.
Men hvis man ser bort fra det, hvordan og hvorfor låg bildet på gulvet og hvem er på bildet?

Jeg har ikke mann, er alenemor med en datter på 11 år.

Har tatt et bilde (av bildet) og satt det inn på pc:n.
Limte som sagt bildet på et papir men jeg kan prøve og løsne på det og ta bilde av teksten bak.
Hadde tenkt å legge inn bildet her tidligere men jeg må inrømme at jeg er så "dum" at jeg ikke klarte det. Noen som kan forklare hvordan man gjør det?

Jeg blev ikke sint på kommentarene deres, men jeg blev skuffet av at :cry: de fleste av dere ikke trodde på meg.
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Lilja »

Her finner du en veldig grei beskrivelse av hvordan du legger ut bilde:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 08&t=19155

Mvh Lilja
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Svartepus »

Flyhigh skrev: Skjønner jo at det ikke er eksperter eller professionelle på paranormalitet som er på dette forumet.
Og spesiellt de som ikke har opplevd noe uforklarlig selv har vanskelig for å tro at det er noe annet enn en logisk forklaring på dette.
Denne synes jeg var rimelig drøy, Flyhigh... For det første så tror jeg ikke det finnes særlig mange eksperter eller profesjonelle på det paranormale, annet enn selvutnevnte. Hvis det paranormale hadde vært så oversiktlig og lett å putte inn i vitenskapelige vendinger at folk hadde kunnet vært eksperter innen området, hadde det ikke lenger vært paranormalt. Og hadde du virkelig satt pris på om alle her hadde sagt seg enig i at dette garantert var noe paranormalt og overhodet ikke vært kritisk? Det hadde jo betydd at de ikke satte seg særlig inn i det du forteller, men bare tok alt for god fisk uten å vite mer om opplevelsen din. Langt unna profesjonalitet og eksperter ihvertfall.

Både jeg og flere som har svart her har hatt vår del av opplevelser, men vi er samtidig kritisk til ting og vil gjerne finne ut av ting før vi stempler det "paranormalt". For selv vi "troende" (som vi så populært kalles her på paran) har opplevd rare ting som har vist seg å ha en helt naturlig løsning uten snev av paranormalitet.
Flyhigh skrev: Jeg blev ikke sint på kommentarene deres, men jeg blev skuffet av at :cry: de fleste av dere ikke trodde på meg.
Men hvorfor skuffet over at en gjeng fremmede stiller kritiske spørsmål til opplevelsen din? Det er jo ingen som har vært frekke eller tøyset bort opplevelsen din, de har bare stilt spørsmål og kommet med forslag til mulige årsaker. Fordi de vet at ting ofte har en annen årsak enn det paranormale, uansett hvor utrolig og spennende det enn virker der og da.

Vi har foreløpig bare ditt ord på saken, og kan dermed ikke bare klappe deg på skuldra og si at "joda, dette var garantert noe paranormalt og her kommer løsningen/svaret". Lilja har lagt ut link til en grei innføring i hvordan uploade bilder hit, så da er det bare å legge ut bildet. Det vil gjøre det litt lettere for oss å finne mer ut av opplevelsen din. Men uansett bør du huske på at paranormale opplevelser alltid er vanskelig å finne ut av ved å spørre på et forum. Vi var ikke der og så ting med egne øyne og ingen dokumentasjon har blitt laget, og sånn er det med de fleste paranormale opplevelser.

Legg ut bilde, så har vi iallefall litt mer å forholde oss til.
Antall ord: 458
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Bearchild »

Flyhigh skrev: Jeg vet at det kan være et bilde fra før i rammen før det blir solgt men ikke ekte bilder med fotopapir.
Dette er faktisk ikke riktig. Fotografer har ofte rammer med bilder fra studioet sitt stående til utstilling. Jeg har selv kjøpt ramme med "utstillingsfotografi".
Antall ord: 53
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Atmi »

Jeg tror bildet kom fra en ånd. Jeg tror at den ånden syns det var trist at komfbildet ditt ble revet i stykker, derfor rev den heller i stykker et bilde av en annen person, og satte komfbildet ditt på plass.

Jeg tror grunnen til dette var at ånden skulle fortelle deg at du er verdifull og må sette bedre pris på deg selv - og samtidig vise deg en annen person som ikke er så viktig og derfor kan rives i stykker.

Er det bedre?

Jeg lyver, men kanskje det ikke har så mye å si - kanskje det ikke handler så mye om evner eller ikke evner, men om å få det svaret man ønsker?
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Kiara »

Flyhigh :P Jeg har på en måte opplevd noe lignende.. Så jeg har ingen problem med å tro deg!
Men spør du, så må det være hyggelig at folk her engasjerer seg. Og ingen var ufine, men du var snar i forsvarsposisjon.

For det første vil jeg anbefale deg å tenke deg om hva du vil formidle her.. spør du om råd til en opplevelse? eller om noen har opplevd lignende? eller har du en opplevelse du vil dele, men ikke stiller spørsmål om? Vi må tenke hva vi vil med innlegget vårt, og de som svarer må tenke om de svarer på det som blir spurt om.. Men det er jo kjedelig hvis ingen svarer deg..

Forøvrig så kan jeg ikke svare deg på hvem som er på bildet. Kanskje det er deg i tidligere liv..
Konfirmasjonsbildet kan jo være at den som hjalp deg med å fikse dette visste at du en gang ville angre at du rev det istykker.

Min opplevelse var et glass som jeg var veldig glad i gikk i tusen knas.. Og noen uker senere sto det på plassen sin i skapet! Har ikke funnet noen forklaring på det, annet at noen her smått hjelper meg.. som jeg i ny og ne ser skjer. Og tror ikke at noen andre kan forklare heller hvordan det var mulig, derfor har jeg heller ikke spurt! ;)
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Huldiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Feb 2011 20:19
13
Kjønn (valgfri): Go' jenta <3
Lokalisering: Verdal :)

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Huldiz »

Kiara skrev:Flyhigh :P Jeg har på en måte opplevd noe lignende.. Så jeg har ingen problem med å tro deg!
Men spør du, så må det være hyggelig at folk her engasjerer seg. Og ingen var ufine, men du var snar i forsvarsposisjon.

For det første vil jeg anbefale deg å tenke deg om hva du vil formidle her.. spør du om råd til en opplevelse? eller om noen har opplevd lignende? eller har du en opplevelse du vil dele, men ikke stiller spørsmål om? Vi må tenke hva vi vil med innlegget vårt, og de som svarer må tenke om de svarer på det som blir spurt om.. Men det er jo kjedelig hvis ingen svarer deg..

Forøvrig så kan jeg ikke svare deg på hvem som er på bildet. Kanskje det er deg i tidligere liv..
Konfirmasjonsbildet kan jo være at den som hjalp deg med å fikse dette visste at du en gang ville angre at du rev det istykker.

Min opplevelse var et glass som jeg var veldig glad i gikk i tusen knas.. Og noen uker senere sto det på plassen sin i skapet! Har ikke funnet noen forklaring på det, annet at noen her smått hjelper meg.. som jeg i ny og ne ser skjer. Og tror ikke at noen andre kan forklare heller hvordan det var mulig, derfor har jeg heller ikke spurt! ;)

Jeg tror også at det kanskje kunne ha vert deg i ditt forige liv. Det kan ha vert farmoren din som satte inn bildet. Det er min mening :)
Antall ord: 267
Det umulige er mulig!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 10 Okt 2010 02:16
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av gullhår »

Hvis man skriver inn her, må man forvente alle slags svar..
Jeg synes du fikk fine/logiske svar på ditt spørsmål. :like
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Huldiz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Feb 2011 20:19
13
Kjønn (valgfri): Go' jenta <3
Lokalisering: Verdal :)

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Huldiz »

gullhår skrev:Hvis man skriver inn her, må man forvente alle slags svar..
Jeg synes du fikk fine/logiske svar på ditt spørsmål. :like

Jeg er enig med deg ;)
Antall ord: 32
Det umulige er mulig!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Arven »

Jeg har aldri opplevd noe sånt men jeg tenker at når åndene kan påvirke vår verden, kaste og flytte gjenstander, så kan de vel sette sammen bilde og sette det tilbake i rammen også. Kunne ikke den klarsynte si noe om hvem som var på det ukjente bildet ?
Antall ord: 52
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Flyhigh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 06 Feb 2011 17:47
13
Blitt takket: 1 gang

- En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Flyhigh »

photobucket.com img0442
photobucker.com img0443

Hei igjen.

Har fått lastet ner bildet på photobucket.com og jeg tror jeg klarte å legge det in her.
Jeg er takknemlig for svarene.
Men jeg likte best å lese svar fra de som trodde på meg og på at detta ikke har en logisk forklaring.
Jeg tenkte selv og at det hadde noe med min farmor å gjøre derfor nevnte jeg at hun døde 3 mån. før jeg fant bildet.
Og at ødelagte ting blir hele igjen,at bilder eller annet flytter på seg eller at bilder kan forandre form er det mange som har opplevd, dvs vi som er "troende " og det at det finnes mer utover den menneskelige dimensjonen VI lever i .
De klar synte jeg har snakket med har pratet om håp, kjærlighet, mulig at jeg skal få en sønn ( er over 40 men det er ingen hindring), at jeg kan klare å legge meg in i en slags meditasjonstillstand ved et vann el dyligt og da se og få svar på hvem gutten er.
Det er selvfølgelig lov å sie sin mening , vi lever jo i et demokratisk samfunn men det var helt uinteressant for meg å lese noen av innleggene som ikke støttet eller som var skeptiske i sine inlegg.
Men som sagt aktørene og medlemmene på dette forumet er ikke professionelle.
De professionelle tar betalt for å gi svar til folk som lurer på fortid/ fremtid etc
de er ikke her.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - En beskjed fra andre siden?

Innlegg av Asbjørn »

Flyhigh skrev:photobucket.com img0442
photobucker.com img0443
Har fått lastet ner bildet på photobucket.com og jeg tror jeg klarte å legge det in her.
Hei, - tror nok du bør høyreklikke på linken ( i adresselinja når du er på photobucket ) og kopiere,
og så lime hele linken inn her, for at vi skal kunne se bildene.
Bruk gjerne knappen "URL" før du limer inn, -
eller om du har direktelink på selve bildet ( linken slutter med .jpg ) bruker du RIMG knappen før du limer inn...
DA kan vi se bildene ;)

Lykke til ...

Admin

Ps; Om jeg søker på photobucket etter img0442 , får jeg frem denne :
http://photobucket.com/images/img0442/ , altså en mengde bilder å velge mellom..
Linken til bildet ( ved å høyreklikke på bildet, og kopiere bildeadresser ser slik ut:
http://i207.photobucket.com/albums/bb15 ... 7/3315.jpg
og ved å bruke rimg knappen, - ser det slik ut :
Image
( bildet er tilfeldig valgt)...

Du kan også dele ved å kopiere URL linken her,

Bilde
eventuelt bruke IMG, men putte en r foran teksten img i klammene...

A
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links