Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserMystiske kloremerker.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

GJEST

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av GJEST »

Men det er ikke sikkert dette er noe overnaturlig, vet du :)
Det enkleste er å fortelle mammaen din om dette, og vise henne det.
Jeg tror ikke hun blir sint. Ikke hvis det faktisk ikke er du som har laget dem selv. Mammaen din vil skjønne om du var ærlig mot henne eller ikke-Mødre er ganske gode på det :)
Jeg ville satt pris på at datteren min fortalte meg det og var ærlig ialefall :)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lichen Moonweb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jan 2011 18:41
13
Kjønn (valgfri): Jente C:

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Lichen Moonweb »

Jo, jeg skal prøve å manne meg opp, haha, manne.. jaja til å si det til Mamma og se hvordan hun reagerer. Blir sikkert bra igjen i morgen, så går håpe dette stopper (:
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Svartepus »

Lichen Moonweb skrev:Det Trude jeg også først, men jeg har alt for korte negler og det ligner ikke lengre på det.
Tja, jeg biter negler og har knapt noe som kan kalles negler, men jeg klarer likefullt å klore meg selv i søvne av og til...
Jeg ville ha sjekket huden og lett etter allergier o.l. før jeg begynte å lete innen åndeverdenen.
Antall ord: 66
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av storms »

Lichen moonweb,

Disse "kloremerkene" kan være forskjellige ting, så gar parasitter som sarcoptes scabiei. Det kan være selvpåførte kloremerker etter nattelig kløe natt, eller for alt vi vet kan det være at dette er din måte å få litt oppmerksomhet på.

Det finnes registrerte tilfeller med tilsynelatende uforklarlige kloremerker som dukker opp av seg selv, og ofte knyttet til åndelig aktivitet. Dette er forøvrig uhyre sjelden og det er ikke bevist en åndelig tilknytning.

Du vil kanskje finne mange sine svar her lite paranormale og overbærende. Det er fordi du sier du er 12 år og vi har alle vært der og vet hvilken vanskelig alder det kan være. I tillegg er det veldig veldig viktig at en søker de normale svarene først, og at man f.eks oppsøker lege for tidlig å avsløre eventuelle fysiske problemer/sykdom/allergier med mer. Når det er sagt så kjennes du noe eldre ut enn 12 år for meg.

Her inne vil du finne varme om du leter. Dersom dette er papercuts og du smerter innvendig så trenger du nødvendigvis ikke dele det med alle, men du skal vite at om du går en lang vei alene, så har mange her gått den samme veien før.

Skulle du fortsatt mene at dette er åndelig så kan du prøve å tape fingertuppene dine og bruke lang genser som du taper lett over armene slik at du ikke kan dra den opp (ikke for stramt) Dette vil i så fall avkrefte at det er du selv som klorer deg.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Asbjørn »

Ser det er flere som har nevnt både allergi og kløe.
Det er noe du faktisk bør vurdere, - jeg vet fordi jeg er allergisk selv.

Noe så enkelt som vaskemiddel eller skyllemiddel til sengeklærne ( kansje med "godduft" ) kan være årsak til allergiske reaksjoner, - disse kan vise seg som utslett, men også som kløe.
Spesielt der kroppen er varm, og det er tynn hud.
Dersom huden i tillegg er tørr, vil kløen forsterkes, - og litt kloring ( eller bare lett kløing ) kan lett få tørr hud til å sprekke...

Om du ikke vil snakke med dine foreldre ( noe jeg synes du bør ), - bør du iallfall snakke med en hudlege om dette, - enten direkte eller via en fastlege.
( fastlegen har nødvendigvis ikke kunnskap om alle typer hudsykdommer. )

Ellers ser jeg du har fått mange gode råd her.

At det skal være noe paranormalt bak dette, kan teoretisk sett være en årsak, men sjansen er veldig veldig liten. Dette er såpass sjeldent forekommende, at man først bør sjekke alle andre muligheter før man ser til det paranormale.

mvh Asbjørn
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lichen Moonweb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jan 2011 18:41
13
Kjønn (valgfri): Jente C:

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Lichen Moonweb »

Takk for hjelpen dere, og jeg skal prøve å oppsøke en lege, og vi får se hva det blir, jeg vet ikke om dette er paranormalt egentlig.. Men jeg ville skjekke flere muligheter. Om det ikke hender noe paranormalt fremover vil jeg annta det er alergi, men kommer til å legge ut om det skjer noe jeg ikke har noen naturlig forklaring på! Tusen takk for all hjelpen! (8
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lichen Moonweb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jan 2011 18:41
13
Kjønn (valgfri): Jente C:

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Lichen Moonweb »

Jeg tror nå at jeg kutter meg selv om nettene av en eller annen grund, for i dag var det noe som sto der, vet ikke helt hva men det var noe kan sikkert legge ut bilde etterpå..
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av GJEST »

Hva mener du? At du tror du kutter deg selv?
Vil gjerne se bilde.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Diffusa »

De sårene der er ikke etter vanlig kløe. Jeg mener at hvis det skulle vært fra nattlig kløe så ville det sett anderledes ut, kloremerkene ville kanskje vært mer i samme retning i stedet for på kryss og tvers, og huden rundt kuttene ville være mer slitt og sårt. For meg så ser det ut som om det er selvpåført, litt sånn; sååå tar vi en der og en der... Men for all del, jeg kan ta feil. Og tar jeg feil så beklager jeg.
Antall ord: 95
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lichen Moonweb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jan 2011 18:41
13
Kjønn (valgfri): Jente C:

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Lichen Moonweb »

Jeg ville aldri skadet meg i bevist tilstand, men jeg går i søvne så å kutte meg er ikke umulg og det er mest sansynlig siden det nå står ting der..
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Svartepus »

Hva står det? "Kutt ut"?
Antall ord: 6
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av GJEST »

Jeg synes ikke det høres sannsynlig ut at du kutter deg selv bevisst, i søvne, ved å skrive ting.
Da tror jeg isåfall at du er bevisst.
Det finnes mennesker som kutter seg bevisst, men dette er ikke noe lurt. Du vil få vedvarende arr der som ikke vil gå bort, og som ikke vil se fint ut.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lichen Moonweb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jan 2011 18:41
13
Kjønn (valgfri): Jente C:

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Lichen Moonweb »

Beklager om jeg virker litt frekk nå, men jeg synes virkelig ikke det er rimelig at du sitter å beskylder meg for å kutte meg selv.. Jeg ville ikke gjort noe sånnt bevist. Enkelt og greit.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Diffusa »

Hva står det? Ta bilde!
Antall ord: 6
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 20 Sep 2010 17:42
13
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Re: Mystiske kloremerker.

Innlegg av Me1991 »

Jeg er enig med det de fleste andre her har svart. Ta dette opp med moren din eller fastlege. For meg ser ikke de sårene ut som en allergisk rekasjon eller kløe, men mer som selvpåført skading. Skjønte ikke helt det siste innlegget ditt, men tolker det som om du har funnet ut at du skader deg selv i søvne(?) Uansett bør du ta opp dette med lege eller noen voksne.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links