Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKundalini(oppvåkning)

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

pser
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 22 Mai 2011 10:28
12
Blitt takket: 5 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av pser »

Har også anskaffet meg tarot av type Osho Zen Tarot og brukt dem jevnlig både for å bli kjent med kortene og å finne svar. Jeg må si jeg er veldig positivt overrasket over tilbakemeldingene. Men dog er jo noe forvirret ennå og søker etter mer informasjon. Kanskje, jeg bør være litt mer tolmodig så faller ting på plass etter hvert :-)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Arven »

Jeg opplever intens varme inne i håndflatene. noen ganger så ille at jeg må kjøle dem ned i kaldt vann. Kløe og prikking i huden. Nummenhet i foten og noen ganger i hendene. sterkt press på toppen av hodet og begynner plutserlig å gråte uten at jeg vet hvorfor.
Jeg har regnet med at dette er overgangsalder fordi mamma også begynte veldig tidlig, men kanskje det er noe mer ...
Antall ord: 72
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av zind »

Jeg opplever mye av punktene som er nevt her, men svært skeptisk til om det har noe med kundalini å gjøre. Jeg har en god venn som opplevde en kraftig kundalinireisning, og symptomene er slik jeg har forstått som regel så kraftige at det ikke er noe tvil om at kundalinienergien har våknet? Mye av det høres direkte vondt og skremmende ut, med fysiske smerter, spontane bevegelser og mudras, ikke minst så kraftige åndelige opplevelser at en lett mister fotfestet og trenger masse jording!! Min teori er nå at det er mange energier og baner som kan åpnes i kroppene og at mye som nevnes her kan være noe annet enn kundalini, men akkurat angel dust sine opplevelser høres nå veldig kundalini-ish ut

blått lys/partikler: dette var interessant! Både jeg og min mor så det for første gang denne måneden, rundt samme person (en høyfrekvent person for å si det mildt). Mamma så det som et lysglimt som varte et øyeblikk og jeg så det mer som et punkt, så det bare et øyeblikk jeg og, et pitte lite blått lys som for meg så ut som en del av et større energisystem el nett. Senere i meditasjon så jeg hjertet og en del av de indre organene i dette samme blå lyset, nettopp som en del av et energisystem. For meg er ikke fargen kongeblå, men veldig klar og fargeintens blå. "unaturlig" sterk farge, som blå fancy lys fra elektriske artikler, som hvis infrarødt hadde vært blått hvis det gir noe mening..?

Opplever ellers mye rykninger og "mekaniske" spontane bevegelser, spesielt under meditasjon eller når det er mye og kraftig energi. Har hatt en masse muskelrykninger og spasmer de siste årene, og innimellom noen vanvittige lyder/vibrasjoner som virker helt ute av denne verdenen. En hel haug mer også, uendelig med legebesøk men ingenting "feil" annet enn konklusjonen ME etter mange år :P interessant å lese at me forbindes med kundalini også. Skeptisk, skeptisk, men det fikk meg til å tenke på det fra en ny vinkel; at kanskje, bare kanskje har ikke helvete bare hjulpet meg med livslære, men også åpnet opp ting i de energetiske kroppene også?

Ah, det er kronechakra mitt som tar mest av om dagen. Det begynte ordentlig for noen måneder siden, nesten ikke fred å få med noe som føles som konstante besøk, justeringer og 'oppgraderinger' (i mangel på bedre ord, nedlastinger er kanskje bedre). Jeg tror hele tiden at NÅ, nå har det virkelig klikka for meg, men nei da, det hele er etterfulgt med så mye bekreftelser med noen rundt meg som merker nøyaktig det samme som meg, på nøyaktig samme tidspunkt. Jeg som aldri har sett eller hørt noe får plutselig opp bilder og har begynt å kanalisere. Tipper jeg hadde vært i ekstase om jeg hadde opplevd noe av dette for et år el to siden, men det er så intenst nå at jeg begynner å ta det for gitt og egentlig bareblir forvirra når jeg tenker på omfanget av det. Er sikkert ikke helt jorda, for jeg føler at jeg går med en for i hver verden mye av tida, hvis noen skjønner hva jeg mener?

Ja, brennende håndflater! Herregud for noe slitsomme greier! Hvis jeg har noen rundt meg jeg kan heale så funker det best. Nesten som om det er for mye energi i kroppen som vil ut? Er det ild-energi? Når jeg healet slik en gang (med henda noen cm over huden) satt vdkommende igjen med et stort rødt merke på størrelse med hånda mi. Han sa det ble intenst varmt, så ut som han var solbrent! Henda mine kjentes ut som de var satt fyr på omtrent, ubehagelig og nesten smertefult varmt. Usikker på om denne energien bør brukes til healing, men alle smertene til han jeg prøvde dette på ble borte. Er det aaall good da eller?
Antall ord: 678
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av ? »

zind skrev: For meg er ikke fargen kongeblå, men veldig klar og fargeintens blå. "unaturlig" sterk farge, som blå fancy lys fra elektriske artikler, som hvis infrarødt hadde vært blått hvis det gir noe mening..?
indigo heter det...men man kan vanskelig gjengi dette fysisk.
Antall ord: 48
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - - Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av zind »

? skrev:
indigo heter det...
OK! Kjære vene, bare vi ikke begynner å snakke indigobarn nå :P men fra spøk til revolver, nøyaktig hva er dette blå lyset/nettet/energisystemet?
Antall ord: 30
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - - - Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av ? »

zind skrev:
? skrev:
indigo heter det...
nøyaktig hva er dette blå lyset/nettet/energisystemet?
den enkle forklaringen er at du mottar informasjon for balansering, chi, og spesielt etter innvielser er dette aktivert, uten at det trenger å fremkalles med en gang, men at det ligger latent i vente på at vedkommende er klar til å benytte dette og etter en stund vil man klare å benytte dette til å styrke sin egen chi, uten å lekke energi til andre. hver ting til sin tid. bygge, bygge!!!
anbefalelsesverdig å trene for å styrke chi, før man deler.
Antall ord: 91
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av ? »

dette er også ganske vanlig om man får akupunktur av en som virkelig kan åpne meridianene, og igangsette flyten i disse.
Antall ord: 22
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Angel Dust »

Hallelujah sier jeg bare! Takk for så mange gode innspill :)
Jeg er også usikker på om det virkelig kan være Kundalini jeg opplever, for som en annen sa her så beskrives det jo som mye mer intenst av andre. Jeg er bare plaget av moderate muskelrykkninger og ikke slike greier hvor kroppen blir styrt å visse stillinger som man kan lese om når folk opplever Kundalinireisning osv. Jeg opplever mye trykk på kroppen og at energier strømmer rundt kroppen og jeg kan ta på dette energifeltet og kjenne at det gir etter. Jeg kjenner som sagt press i panna og hodet men jeg får ikke fornemmelsen av at noen slange bukter seg opp gjennom ryggmargen min slik Kundalini ofte beskrives...Jeg får ofte varme felter på kroppen eller plutselige rare kuldefornemmelser. Jeg ser dette blå lyset jeg snakket om tidligere (og ja det var en veldig god beskrivelse av deg som sa at det er et slags elekstrisk lys, for det er det jeg mener. En slags neonfarget kongeblå farge. Kongefarget eller indigo, jeg vet ikke forskjellen). Vet bare at det er et intenst lys. Jeg ser også gulhvite lysglimt.
Og en ting jeg glemte å si i sted, er at jeg også opplever intime trykk og berøringer. Det sies jo at Kundalini går på rotchakraet og det ligger jo i underlivet. Men dette er noe jeg synes er veldig rart og det gjør meg veldig usikker. For da går jo tankene automatisk på om at kan være noen andre enn mine egne energier som trenger seg på. :oops:
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Angel Dust »

During og vibrasjoner i hender eller andre steder på kroppen opplever jeg også. Så gøy at det er andre som opplever mye av det samme som jeg :) Jeg kan også si det at jeg ser aura på andre og meg selv og at jeg har fått vite fra andre at jeg har healing evner. Jeg har også vært syk over lang tid. Alt dette henger kanskje sammen?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Angel Dust »

Jeg vet ikke hvordan jeg legger inn bilde men på denne siden fant jeg bilde av fargen jeg ser, iallfall det nærmeste jeg kom. Bare at fargen jeg ser er mye mer intens og neonaktig.

http://3.bp.blogspot.com/-IFObTpbDij4/T ... ndigo3.jpg
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Isan »

zind skrev:Er sikkert ikke helt jorda, for jeg føler at jeg går med en for i hver verden mye av tida, hvis noen skjønner hva jeg mener?
Zind, hvis du har en eller annen form for naturtype i nærheten av deg, skogen, langs sjøen, eller kultivert landskap for den saks skyld, så kanskje du bevisst skulle planlegge å gå deg en spesifik jordingstur? En tur der du ser, hører, lukter og kjenner etter det som møter deg og hvor du er?

Om det virkelig vil gjøre noen forskjell fra eller til, kan jeg sjølsagt ikke vite, men kanskje?
Antall ord: 107
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av ? »

et eksempel på å vise dette lyset du nevner a.d.
Bilde

ellers kan man lese i Metafysiske Meditasjoner av Paramahansa Yogananda.:
MEDITER OVER GUDS LYS.
Se på et lys og lukk dine øyne. Glem mørket omkring deg og betrakt det røde skjær på dine øyenlokk Se intenst på den fiolettrøde farge. Mediter over den og forstill deg at den blir større og større. Se et svakt skinnende hav av fiolett lys omkring deg. Du er en bølge av lys, en krusning av fred på havets overflate.
Legg nå merke til, hva som skjer. Du er en liten krusning som virvles rundt på overflaten av et lyshav. Ditt lille liv er en del av dette liv, som gjennomstrømmer alt. Etterhånden som din meditasjon blir dypere og dypere, blir du, den lille krusning av fred, til selve det dype vidstrakte fredens osean.
Mediter over tanken.: "jeg er en bølge av fred." Føl det veldige hav under din bevissthet. Bølgen bør føle det vide oseans nærende liv under seg.
og, jeg tviler nok for min del på at det dreier seg om kundalinireising, da det ikke er noe man "lurer" på, når det først skjer. men kundalinireisning er et begrep som ikke mange virkelig forstår, og ordet har blitt et litt fancy begrep etterhvert, uten at alle som snakker om dette riktig vet hva det handler om.
Antall ord: 241
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Bearchild »

Spennende lesing dette her. :)
I en annen tråd for ikke så lenge siden sa "?" noe sånt som at "når man ikke trenger sykdommen lenger legger/ kaster(?) man den fra seg". Uten at det nødvendigvis har noen sammenheng med Kundalini. Men den uttalelsen rørte noe i meg og dukket umiddelbart opp igjen når jeg leste denne tråden.

Jeg har ingen kjennskap til "Kundalini". Men det er jo snakket mye om oppreising, forandringer osv osv ifht tiden vi er "inne i". Samtidig kan man få inntrykk av at ME og sånne type sykdommer (som gjerne er et samlebegrep på diagnoser man ikke klarer stadfeste årsaken til) er den nye folkesykdommen.

Selv om jeg synes det høres veldig rart ut.. kan det være en sammenheng? At det er en eller annen innestengt/ undertrykt kraft eller energi som gjør folk syke?
Antall ord: 148
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- - Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Angel Dust »

? skrev:et eksempel på å vise dette lyset du nevner a.d.
Bilde

ellers kan man lese i Metafysiske Meditasjoner av Paramahansa Yogananda.:
MEDITER OVER GUDS LYS.
Se på et lys og lukk dine øyne. Glem mørket omkring deg og betrakt det røde skjær på dine øyenlokk Se intenst på den fiolettrøde farge. Mediter over den og forstill deg at den blir større og større. Se et svakt skinnende hav av fiolett lys omkring deg. Du er en bølge av lys, en krusning av fred på havets overflate.
Legg nå merke til, hva som skjer. Du er en liten krusning som virvles rundt på overflaten av et lyshav. Ditt lille liv er en del av dette liv, som gjennomstrømmer alt. Etterhånden som din meditasjon blir dypere og dypere, blir du, den lille krusning av fred, til selve det dype vidstrakte fredens osean.
Mediter over tanken.: "jeg er en bølge av fred." Føl det veldige hav under din bevissthet. Bølgen bør føle det vide oseans nærende liv under seg.
og, jeg tviler nok for min del på at det dreier seg om kundalinireising, da det ikke er noe man "lurer" på, når det først skjer. men kundalinireisning er et begrep som ikke mange virkelig forstår, og ordet har blitt et litt fancy begrep etterhvert, uten at alle som snakker om dette riktig vet hva det handler om.
Ja som sagt så har jeg også mine tvil, for jeg opplever ikke det så voldsomt som jeg leser andre har opplevd Kundalini. Grunnen til at mye kan være likt likevel, uten å være Kundalini, er nok at alt handler om energier man har i seg selv. Men det jeg synes er så rart er at dette begynte plutselig å skje meg, uten at jeg verken hadde søkt i det åndelige eller hatt noen særlig interesse for det. Og det begynte å skje etter voldsomme hendelser jeg hadde vært gjennom. Syk over lang tid har jeg også vært. Men det kan jo rett og slett bare være så enkelt at dette bare er min oppvåkning, og en blanding av det og det at jeg kanskje har åndelige besøk. Når man da googler og leiter etter svar, så snubler man over ulike alternativer og trekkes mot det man kjenner seg mest igjen i. For mitt vedkommende var det Kundalinisymptomer, ja det og faktisk dette som kalles Incubs :? Men da virket liksom det første alternativet bedre.

Når det kommer til meditasjon så kjenner jeg at jeg blir satt ut av sånne "se for deg en elv av kjærlighet som strømme, Ding ding med messingboller og krystaller...Lys og kjærlighet" etc Det føles så fremmed og høytsvevende. Men synes det er veldig flott at andre har stor nytte av det, og jeg mener ikke å latterliggjør det :) Er bare at for meg så blir det så..."feil". :oops:

Det lyset jeg ser er ikke lilla som på det bildet du viser her. Blåfargen er mer som den som er ytterst i bildet ditt, de små feltene der med blått. Men jeg kan se lilleaktige partikler inni den blå intense fargen. Ikke i lysglimtene, men når lysglimtene blir til en stor og tjukk runding.
Antall ord: 559

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- - Kundalini(oppvåkning)

Innlegg av Angel Dust »

Bearchild skrev:Spennende lesing dette her. :)
I en annen tråd for ikke så lenge siden sa "?" noe sånt som at "når man ikke trenger sykdommen lenger legger/ kaster(?) man den fra seg". Uten at det nødvendigvis har noen sammenheng med Kundalini. Men den uttalelsen rørte noe i meg og dukket umiddelbart opp igjen når jeg leste denne tråden.

Jeg har ingen kjennskap til "Kundalini". Men det er jo snakket mye om oppreising, forandringer osv osv ifht tiden vi er "inne i". Samtidig kan man få inntrykk av at ME og sånne type sykdommer (som gjerne er et samlebegrep på diagnoser man ikke klarer stadfeste årsaken til) er den nye folkesykdommen.

Selv om jeg synes det høres veldig rart ut.. kan det være en sammenheng? At det er en eller annen innestengt/ undertrykt kraft eller energi som gjør folk syke?
Ja det kan kanskje være noe i det i en del tilfeller, men samtidig virker det litt hovmodig teori synes jeg. Det er mange langt fra åndelige mennesker som lever livet sitt i sus og dus uten å være syke. Og det er mange små barn som rammes av ME og andre alvorlige sykdommer etc. Skyldes dettes at de har en undertrykt energi? Ja vil nok de som er overbevist om at alle utfordringer og sykdommer man møter i livet er slik det er ment å være som følge av synder i ens forrige liv osv si. En healer jeg gikk til sa skråsikkert at de utsulta barna i Afrika, de var rike og misbrukende kolonifolk i sitt tidligere liv. Som at dette bare var var slik det skulle være nærmest. Og da kjenner jeg at jeg blir både matt og provosert! Samtidig ser jeg jo at i mange tilfeller kan sykdom og utfordringer gjøre at mennesker blir mer åndelig bevisst og at man kan se en mening med sykdommen i ettertid.
En liten digresjon dette ser jeg ;)
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links