Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterPlanet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2012)

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2

Innlegg av Bearchild »

Diffusa skrev:Vi bygger jo som noen andre tullinger, enorme mengder vekt blir forflyttet på. Bare dette skaper jo en ubalanse i den naturlige balansen til jordkloden vår. Jeg mener, hvis jeg bærer noe tungt så prøver jeg å fordele det jevnt, evt legger noe fra meg slik at jeg ikke blir overbelastet på enkelte områder.. Kan ikke da kloden vår kanskje riste litt, spy ut lava o.l i et forsøk på å skape balansen igjen?
Haha, artig at du nevner det.. forrige kvelde kjørte vi forbi en plass hvor de sprenger vekk et gedigent fjell, og det første som falt meg inn var at "nå vælver vi". :lol:
Isan skrev:Jordskjelv og vulkaner har definitivt med Jorda sjøl å gjøre, nærmere bestemt jordskorpa. Jordskorpa er delt inn i plater, som flyter oppå det som kalles mantelen, den store delen av Jorda som er smeltet steinmasse. Når disse platene støter sammen eller sklir fra hverandre, oppstår det vulkaner og jordskjelv. Jordskjelvene fordi disse bevegelsene skaper enorme spenninger i jordskorpa.

Det er gjennomgående ikke flere jordskjelv enn det har vært, men det varierer litt fra tiår til tiår, og det er mulig vi er inne i et tiår med høyere aktivitet nå, leste jeg for noen mnd. siden.

Synd at det er så mange rundt omkring på nettet som blander naturkatastrofer sammen med astronomiske begivenheter og eventuelle åndelige begivenheter. Men det er litt for mye manglende naturfagkunnskap ute og går blant dem som uttaler seg aller mest høylytt, virker det som :( Det dumme med det er at altfor mange som ikke har rukket å få forutsetninger til å vurdere innholdet i det som hevdes, blir feilinformert. Og det er alltid mye vanskeligere å avlære feil informajon enn å lære noe nytt.
Det hersker jo en viss uvisshet om solas påvirkning av jorda/ sykliske endringer blandt "forståsegpåerne" også. Så at astronomiske begivenheter antas å påvirke jordlige begivenheter er ikke så rart. Når man adderer et uoversiktlig univers og alt ukjent som svever rundt der oppe vet man jo- gjennom hele den menneskelige historien- at nettopp det ukjente og ukontrollerbare skaper frykt og (dommedags)teorier.

Det er ikke så mange dager siden jeg leste at forskerne nå har funnet ut at jorda er langt eldre enn man har trodd til nå. Husker (selvsagt..) ikke hvor jeg leste det eller hvor mye eldre det var snakk om..
Men poenget mitt er at ikke engang jorda, som vi kjenner best av alle himmellegemer, "kjenner" vi. Man vet noe om hvordan den er bygd opp, hvordan den "fungerer", men mindre om hva og hvordan den blir påvirket utenifra og hvilke konsekvenser det får.
Antall ord: 461
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Det hersker jo en viss uvisshet om solas påvirkning av jorda/ sykliske endringer blandt "forståsegpåerne" også.
Ja, men såvidt jeg vet dreier ikke det seg om jordskjelv, vulkansk aktivitet og tsunamier som oppstår som følge av dette. Men jeg har ikke tenkt å gi noe for all framtid bomfast svar på det området :) - det har jeg selvfølgelig ikke noe grunnlag for.
Men poenget mitt er at ikke engang jorda, som vi kjenner best av alle himmellegemer, "kjenner" vi. Man vet noe om hvordan den er bygd opp, hvordan den "fungerer", men mindre om hva og hvordan den blir påvirket utenifra og hvilke konsekvenser det får.
Helt klarrt at det gjenstår _masse_ å finne ut :D (noe som er en lykke for alle oss uhelbredelig nysgjerrige).

Poenget mitt er i mye større grad dette: Det at det er mye vi ikke vet, er ingen grunn til at man av mangel på kunnskap skal late som om menneskeheten ikke har funnet ut det vi faktisk har funnet ut. Og det er det jeg syns jeg ser hos diverse av disse som ved hjelp av nettet, kommer med kraftige påstander om at, f.eks., en (ikke-eksisterende) planet skal komme susende inn i solsystemet vårt og skape økt naturkatastrofeaktivitet på Jorda. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke fint både kan være åpen for at det _kan_ finnes en åndelig virkelighet og at resten av universet kan ha virkninger på oss som vi ennå ikke kjenner eller kan vise, samtidig som man forholder seg til det vitenskapen tross alt _har_ funnet ut.
Antall ord: 274
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
utpåtur
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 4
Startet: 26 Okt 2011 23:03
12
Blitt takket: 1 gang

- - Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2

Innlegg av utpåtur »

Isan skrev:Jordskjelv og vulkaner har definitivt med Jorda sjøl å gjøre, nærmere bestemt jordskorpa. Jordskorpa er delt inn i plater, som flyter oppå det som kalles mantelen, den store delen av Jorda som er smeltet steinmasse. Når disse platene støter sammen eller sklir fra hverandre, oppstår det vulkaner og jordskjelv. Jordskjelvene fordi disse bevegelsene skaper enorme spenninger i jordskorpa.

Det er gjennomgående ikke flere jordskjelv enn det har vært, men det varierer litt fra tiår til tiår, og det er mulig vi er inne i et tiår med høyere aktivitet nå, leste jeg for noen mnd. siden.

Synd at det er så mange rundt omkring på nettet som blander naturkatastrofer sammen med astronomiske begivenheter og eventuelle åndelige begivenheter. Men det er litt for mye manglende naturfagkunnskap ute og går blant dem som uttaler seg aller mest høylytt, virker det som :( Det dumme med det er at altfor mange som ikke har rukket å få forutsetninger til å vurdere innholdet i det som hevdes, blir feilinformert. Og det er alltid mye vanskeligere å avlære feil informajon enn å lære noe nytt.
men blande naturkatastrofer med astronomiske begivenheter synes jeg er ganske logiskt i grunn.
kometer har da truffet jorden vår før er det jo bevist, og det er i den sammenhengen bevist at det har rystet jorden og livet på jorden dramatiskt
har det skjedd før så kan det vel skje igjen
og skulle det nå komme en komet eller planet og klaske inn i oss så vil jeg anta at det vil kalles en astrologisk begivenhet og jeg vil tro det innebærer littegranne naturkastrofer også
ingen kan vel si 100% sikkert at nibiru ikke finnes og er på en kurs ikke så altfor langt unna kloden, da blir det jo både en astrologisk begivenhet og naturkatastrofer og kanskje tilogmed menneskenes ende.....
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Isan »

Selvfølgelig kan kometer og asteroider treffe oss igjen. Men da vil det tross alt oppdages ei stund på forhånd. Et slikt himmellegeme vil ikke bare oppdages en søndag, og søndagen etter smeller den inn i oss.
Antall ord: 40
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Diffusa »

Hva med en mandag til neste mandag da?

8-[
Antall ord: 8
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Isan »

:D (mandager, vet du - det er noe tvilsomt med dem ;-) )
Antall ord: 9
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Morknir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Okt 2011 20:31
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Morknir »

Noen som har sett detta?


ybRxvrvWsgA

Les om planeten her: http://en.wikipedia.org/wiki/Tyche_(hyp ... al_planet)
:evillaugh
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av jeditrond »

Heter den Tyche nå, under sovjettiden fikk denne mystifistiske planet X navnet Heyerdahl, men siden har ingen sett den :mozilla_smile: Og Tyche en gammel gresk gudinne?! Gjør ikke folka research? Tyche er nok Tycho Brahe, en dansk astronom født i 1546 som ga den moderne astronomien mye.
Antall ord: 50
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links