Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterPlanet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2012)

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:Nei, du... så var det tid for litt trøst, da...
http://www.universetoday.com/87619/worr ... -musgrave/
Åh, nå ble jo all moroa borte.. :evil:
Antall ord: 27
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av ludoburgero »

Ja, men vi kan jo trøste oss med at det bare er propaganda og neddyssing av fakta... :badgrin:
For eksempel syntes jeg det var litt vel bråkjekt å si:
"It's lens flare!", på spørsmålet om folk som har tatt bilder av en "dobbel sol".

Hva med: "Det....... KAN VÆRE.......... gjenskinn?"
Antall ord: 54
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Bearchild »

Mhm.. sånn "ovenifraogned"-attitude blir så opplagt. "Ha ha.. tror dere VIRKELIG.. det er jo OPPLAGT at.." :roll:
Antall ord: 18
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av ludoburgero »

Det virker som om du klamrer deg litt til spenningen... ;)
Men jeg gjør ikke opp noen bastant mening om dette, dermed basta :coffe2

(se vekk ifra den selvmotsigende måten å ordlegge seg på - merk deg den!)

Fra spøk til alvor:
Ellers må jeg jo si at dette med halen til kometen kan jo være spennende bare i og for seg.
For det kan jo medføre en del "destabilisering" av atomer, hvis jeg forsto det riktig?

Uansett så finnes det jo så mye annet rart å bekymre seg for enn akkurat "utenforstående trusler", for eksempel slik menneskene behandler hverandre og hvordan maktmennesker misbruker makten sin. Jeg er mer bekymret for fremtiden med tanke på overvåkning og manipulasjon av menneskesinnet ved hjelp av høyteknologiske hjelpemidler. "De paranoide" for ti-tjue-og-tredve år siden hadde jo tross alt rett. Overvåkningssamfunnet er kommet for å bli.

Det som jeg også lurer litt på, er om det er tilfellet hva jeg hørte fra en jeg kom i snakk med for noen måneder siden... kanskje noen kan bekrefte dette? For han sa at Aldous Huxley (forfatteren av "A Brave New World") sa at broren hans var nettopp en slik en som jobbet for myndighetene med sosialdarwinistisk agenda. Akkurat det er jo litt urovekkende at idéer som oppstår blir så infløkt sammensveiset med fiksjon, at de utfyller hverandre og blir en selvoppfyllende profeti der menneskets grådighet og kontrollbehov dyrkes frem som en slags forestilling om den ultimate lykke. Vi har jo til alle tider fra barneårene hatt leketøy som har gått ut på nettopp det å herske og styre, har vi ikke?

Tenk alt fra TV-spill til "cowboy og indianer", hvor alt skal dreie seg om erobring, makt, kontroll og ikke minst grådighet. Slaveri og grådighet, dominans, om man skal tøye det litt langt...
Det er blitt synonymt med at intelligent = kjedelig, der matematikk og avansert tenkning er for autister eller nerder, de utstøtte. Kunstnerisk, er man det, så er man en taper... også en outsider, der man kanskje attpåtil har seksuelle avvik, kanskje litt følsom, kanskje litt homo..?

Det er så mye der ute som skal polarisere seg til akkurat det å dominere, drepe, erobre, profittere, manipulere... all underholdning skal være konkurranse... alt skal handle om prestisje, kropp, skjønnhet, styrke, rikdom - og elendighet skal brukes... selvnedverdigelse, mangel på selvrespekt, sosiale eksperimenter... reality-underholdning... alle tabuer skal brytes... alt skal settes på prøve... det skal banes ren og ny vei for en ny type etikkløs moralisme, der reglene som settes skal settes av de som har makt til det. Nye rettigheter påprakkes, udemokratiske virkemidler tas i bruk, bryter tvert med grunnlover, og attpåtil er de så frekke at de taler med dobbel tung og kaller det presist (paradoksalt nok): "Frihet" og "Demokrati"...

Når skal dette tyranniet stoppe?
Folk er utsatt for intrikat psykologi som er så kompleks at de ville aldri fatte den om de ikke tillot seg kjenne etter, samtidig som de trakk seg litt unna og fikk det på avstand...

Fallgropen ved å leve i et strømlinjeformet samfunn, spør du meg.
Det er lett å si at vi alle på en måte er dyr fanget i et system, men det er lettere å rettferdiggjøre det med "alle godene vi har, og alle måtene det gagner oss på".

Så siviliserte vi er, hva? Vi tør ikke tenke på konsekvensene av dette når vi nå sitter på randen av kollaps. Vi har fått en liten forsmak på finanskrise, vi har fått en forsmak på naturkatastrofer av massiv skala, og vi har fått en aldri så liten smaksprøve på frarøvingen av privatlivet, friheten og de rettighetene vi har utarbeidet sammen gjennom så mange år...

...men rettigheter finnes ikke i naturen, fra bunnen av!
Vi glemmer at vi har stått sammen om dette og kjempet en gang.
Gamle velder har måttet forgå for at vi atter en gang skulle gjenvinne makten - Folket.
Nå er det kanskje på tide å plugge ut den deilige nummenhets-følelsen sin, og kanskje tenke mer for seg selv og sine. Hva er det beste å gjøre "I TILFELLE" en global katastrofe skulle skje?

Og hva er den mest reelle trusselen? Et samfunn tuftet på samlivsbrudd, grådighet og lån langt over hodet, voldsestetikk, en psykiatri som tilsier at over 90% av verdens befolkning er psykiske syke for å pushe medisiner, et rettssystem som ikke er villige til å granske sine egne (SEPO), Arbeiderpartiet som i sin tid hadde eget overvåkningsprogram - for innbyggernes beste, men ulovlig likevel, en hel haug med tikkende bomber, avansert psykologi og hypnotiske teknikker tilgjengelige for hvem som helst via internett, en hel haug med fanatikere av religiøs karakter, en hel haug med fanatikere av ideologisk karakter, et korrumpert maktapparat som kun tenker på imperialisme og geopolitiske tiltak og massiv krigføring mot de som er kritiske til det, andre maktapparater som knebler sitt eget folk og avskjærer dem totalt fra all ytring, et lite land her i nord som elsker brunost og syttende mai - men som har sin egen våpenfabrikk på Kongsberg som er med på å fore det store krigsmaskineriet til NATO for å drepe spedbarn og skolebarn...

...eller kanskje bare lille kometen ELENIN?

Selv om jeg skulle ønske sistnevnte var en redning noen ganger...
Helt seriøst. Det går til helvete uansett om man ikke gjør noe snart.

Kan vi ikke bare kose oss, glemme oss vekk litt, glemme at vi er lurt til å være fiender av mennesker med sære interesser som olje og penger og et sykelig kontrollbehov?
Burde vi ikke ha det fint våre siste år her på jord heller?

Og er det så ille om snart hele forestillingen er over for oss alle?
Vi slipper i det minste å bekymre oss for å være etterlatte som sørger over de vi har mistet. For hvis vi alle mister hverandre på en gang, så er det vel ikke så ille? Eller tenker vi for mye på hva vi enda ikke har oppnådd? Hva med å bare oppnå det her og nå heller?

Trenger man noe annet enn hverandre?

Hei, Elenin! Kom hit en tur! Streif gjerne innom på en kaffe!
Jeg spanderer!
Antall ord: 1059
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Bearchild »

Kanskje en egen tråd hadde vært på sin plass, men siden vi alt har tatt for oss det meste av katastrofer (tenkte og reelle) her går det jo an å myse litt på hva som foregår..
Det har vært en del skjelv-aktivitet i det siste. Og både Island og Kanariøyene er ganske aktive for tiden og det ventes større utbrudd enn alt registrert.
Begge disse plassene ligger på/ veldig nær samme forkastning, og denne forkastningen går (et godt stykke utenfor, men dòg) langs hele norskekysten.

Bilde

Uansett hva som forårsaker bevegelse,- sola, Elenin, Nibiru.. ser ikke bort fra at vi kanskje får litt "action" også her hjemme snart.
Antall ord: 120
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Arven »

Yellowstone er på overtid også og murrer stadig mer
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av ludoburgero »

Ragnarok!

Tenk om vi tok feil da vi gjorde narr av endetidsprofetene?
Da synes jeg det er på tide vi ikke gjør noe annet enn bra ting for oss selv og hverandre.
Det synes jeg vi skal uansett hva som skjer, men jeg tror det må til før det skjer. For å si det sånn.
Antall ord: 57
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Arven »

Skal vi gidde det da ? ;)
Antall ord: 5
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av ludoburgero »

Nei, altså... jeg foretrekker at livet går videre, jeg.
I mange tusener av år til. Det forutsetter jo at vi tenker veldig, veldig annerledes.

Det gidder jeg å være med på.
Antall ord: 32
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av Bearchild »

Usj, Ragnarok kan gjerne vente noen millioner år. :p
Men jeg synes unektelig det er litt spennende å følge med på at moder jord er i bevegelse uten at jeg sitter og venter på noe "big bang" av den grunn. ;) Elenin passerer oss på søndag og kan visstnok observeres med kikkert, hadde vært stas å fått et glimt av denne svært så omtalte kometen! Og sola er pepret med solflekker nå, men de forholder seg uvirksomme enn så lenge..

Så om Elenin passerer uten å skape trøbbel, solaktiviteten ikke øker og jordas tektoniske plater holder seg urørlige de neste dagene er det vel bare å slå seg til ro med at naturen går sin gang uten å bli påvirket av romobjekter denne runden. :coffe2

" Søndag 16. oktober passerer kometen Elenin jorden på 34.980.000 kilometers avstand..

..Men selv om kometen ikke vil merkes på kroppen kan du fremdeles få et spennende syn! Ta med deg en god kikkert og hold øynene åpne søndag.
"

http://www.storm.no/nyheter/en-av-fire- ... 61836.html
Antall ord: 178
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2

Innlegg av Inzide »

pser skrev: Det er naivt å fornekte at vi ikke er midt inne i en endring som kommer til å ha stor innvirkning på oss. Det store spørsmålet er hvor store endringene vil bli og grand finale inntreffer.
Grand finale er 28. okt 2011. 14 dager igjen and counting.. Verdens undergang!

Noen som har planlagt siste måltid ennå? Jeg tror jeg går for kalkun. Eller mange har kanskje stacka opp med boksmat hvis de planlegger å overleve i en hule eller lignende?
Antall ord: 83
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av NightHawk »

Det er bare tull alt sammen. Elenin passerer oss med god margin og ingenting kommer etter det. Ikke i nærmeste fremtid i hvert fall.
Antall ord: 25
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -2

Innlegg av Inzide »

NightHawk skrev:Det er bare tull alt sammen. Elenin passerer oss med god margin og ingenting kommer etter det. Ikke i nærmeste fremtid i hvert fall.
Det er nok riktig som du sier. Verken de som mener at mayakalenderen ender 28/10/2011 eller 21/12/2012 tror verden skal gå under.
Det er bare en misoppfattning og ingenting annet.

Viktigst av alt er at mayaene selv ikke tror verden går under. Dette er hva man bør sette sin lit til. :) Ikke andre "forståsegpåere". :)
Antall ord: 89
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror vi har marginalt med forberedelser når det virkelig skjer noe iallefall.

Da er det antageligvis ingenting vi kan gjøre, annet enn å beholde indre ro og være gode mot hverandre. Ingen vil at dette skal ende med kaos, og uansett hvor mye "myndighetene skjuler" så er det iallefall sikkert og visst at ingen av dem heller vil rammes når en eventuell katastrofe inntreffer. Derfor ville de, om de visste noe, holde godt tett om et slikt scenario skulle vise seg å være sant.

Vi lever , og det er ingenting som forringer livet mer enn frykt.
Antall ord: 101
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeZeMan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Nov 2005 16:59
18
Blitt takket: 1 gang

- Planet(/komet) posisjoner og naturkatastrofer (Elenin -201

Innlegg av FreeZeMan »

Er selv 100% sikker på at det ikke vil bli en dommedag eller noe slikt. Men en ny tid vil oppstå, der vår bevissthet vil våkne igjen og vi vil endelig våkne opp igjen fra mørket vi nå befinner oss i. ;)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links