Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisThe Secret knowledge

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Nephandi »

Takker, disse gleder jeg meg til å se. :like
Antall ord: 8
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

Jeg også !! Han er veldig behagelig å høre på i tillegg til at han forklarer godt og er kunnskapsrik. Takk for videoene Moonstone :coffe2
Antall ord: 23
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Nephandi »

Jeg kom plutselig på å spørre, er det noen som vet om denne fyren her har skrevet noen bøker? For isåfall ville sikkert de være interessante å få tak i og lese. :)
Antall ord: 34
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Jeg kom plutselig på å spørre, er det noen som vet om denne fyren her har skrevet noen bøker? For isåfall ville sikkert de være interessante å få tak i og lese. :)
Det vet jeg faktisk ikke, men her er en link til hjemmesiden hans:
http://universaltruthschool.com/

Han er helt sikkert med i en eller annen Mysterie-Orden på toppnivå.
Det han kommer med er egentlig ikke værken nytt eller særegent heller, det er mange oppigjennom historien som har sagt dette.
Han er bare veldig flink til å presentere det i en stor pakke.
Antall ord: 100
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Nephandi »

Evne til å presantere informasjon bra er ofte det som gjør noen til en god forfatter. Jeg ser dog ikke noe om noen bør der, men jeg får lese siden hans litt nøyere etterpå og se hva jeg finner da.
Antall ord: 43
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Når man er inne på Astro-Teologi og Prisca Theologia så er det lett å se hvor diverse senere myter kommer ifra, som for eksempel myten om Lucifer som var en engel som gjorde opprør og ble kastet ut av himmelen.

Denne har sitt opphav i Astrologien og Astronomiske hendelser.
Lucifer er et navn gitt på Morgenstjernen og Aftenstjernen, som er Venus.
Den er bare å se rett før Sol-oppgang og ved Sol-nedgang, og lyser sterkest på himmelen, og er veldig langt nede på himmelen.
Den ble da sett på som en fiende for Sola, siden den da kun dukket opp enten ved Sol-nedgang og Sol-oppgang.
Det at den ikke kunne ses på natten sammen med resten av Gudene(De 7 planetene) og Englene(Stjernene), gjorde at de trodde den hadde gjort opprør og blitt kastet ut av Himmelen/Mount Olympus.
De fleste Antikke kulturer har en myte om denne Stjernen, og de omhandler alle akuratt det samme, bare at navnene er forskjellig.
Derfor myten om "fallet" til Lucifer.
Det er bare å undersøke Antikkens tenkning, Prisca Theologia og Astrologi, så ligger svarene der.

Om man har nøkkelen, er mytene ganske innlysende og greie å tyde :coffe2
Antall ord: 202
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Inzide »

Denne var interessant. Referansene jeg har til lucifer er rimelig symbolske. Litt artig hvis figuren kun stammer fra astrologi..
Antall ord: 19
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Inzide skrev:Denne var interessant. Referansene jeg har til lucifer er rimelig symbolske. Litt artig hvis figuren kun stammer fra astrologi..
Omtrent alle figurene stammer fra Astrologi.
Nå som du er klar over det, kommer du til å finne haugevis..

Med tanke på at folk i Antikken så på nattehimmelen som "Gudenes fotavtrykk", "Mount Olympus" og "The Great Story in the Sky", som inneholdt alt mennesker lurte på, alle svar på alle mysterier så kan man begyne å ense hva Nattehimmelen betydde for folk.
Tilsynelatende for oss i vår tid er dette ubetydlige Astronomiske sykluser og bevegelser, men den gang betydde de ALT.
Antall ord: 102
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - The Secret knowledge

Innlegg av Inzide »

Moonstone skrev:
Inzide skrev:Denne var interessant. Referansene jeg har til lucifer er rimelig symbolske. Litt artig hvis figuren kun stammer fra astrologi..
Omtrent alle figurene stammer fra Astrologi.
Nå som du er klar over det, kommer du til å finne haugevis..

Med tanke på at folk i Antikken så på nattehimmelen som "Gudenes fotavtrykk", "Mount Olympus" og "The Great Story in the Sky", som inneholdt alt mennesker lurte på, alle svar på alle mysterier så kan man begyne å ense hva Nattehimmelen betydde for folk.
Tilsynelatende for oss i vår tid er dette ubetydlige Astronomiske sykluser og bevegelser, men den gang betydde de ALT.
Det er umulig for meg å si i hvilket sinnelag alt skulle skje... AVE MARIA....
Antall ord: 118
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Når man først er inne på Astro-Teologi kan vi jo også ta for oss "De tre vise menn" historien som tilsynelatende er en historisk hendelse, og sentral i Kristendommen.
Dette er begge en løgn, da det er en mye eldre tradisjon rundt Sola fødsel på Vinter-Sol-verv.
Den eldste tradisjonen rundt dette er funnet i Egypt, hvor tradisjonen sier at Sirius/Norstjernen er Osiris, og at Osiris leder "De Tre Konger", som er Orions belte til Sola som blir født på ny som Horus.
Og like etter at Sola/Horus reiser seg på himmelen kommer stjernetegnet Jomfruen.
Derfor "født av en Jomfru"
Dette stemmer på en prikk med hva som Astronomisk skjer, og er en mytologisert Astronomisk og Astrologisk hendelse, på lik linje med MAAAANGE andre Myter fra den tiden.

Bilde

Når man først vet at Astrologi/Astronomi er forløperen til de fleste slike myter, er de lette å finne og tyde riktig.
Bare synd at folk har tatt de som bokstavlig historie i 2000 år nå.
Noe å tenke på når man ser Jesusbarnet i krybben i Jula...for de som gidder sånt.
Antall ord: 194
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Når man ser på personifiseringer av Sola, så var det vanlig i antikken å sette bildet av personifiseringen i midten av Zodiac'en, som vi ser Helios fra Gresk mytologi her:

Bilde

Og om Jesus ikke er Jødenes egen Mytologiserte personifisering av Sola, hvorfor finner vi da han i midten av et Zodiac bilde som dette:
Bilde

Det var også vanlig å putte en Sol-halo bak hode på Mytologiserte Sol-Gud-Skikkelser, som her hos Grekernes Apollo:
Bilde

Og her av Jesus:
Bilde

Mytologi mine damer & herrer, IKKE FAKTISK HISTORIE.
De Kristne har litt å forklare i denne saken.
Det triste er at de faktisk ikke er klar over dette selv, fordi de er blindet av at de tror at Jesus og historiene rundt han faktisk har funnet sted.
Fordi de ikke har hatt NØKKELEN, som er Astro-Teologi.
Antall ord: 136
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Ikke akkurat overaskende det her. Har kommet fram til samme konklusjon for en del år tilbake, faktisk så er en god del kristne for opphengt i det som står i deres levesett. At alt annet som sier eller forteller om andre muligheter til sannheten....er syndige mennesker som prøver å finne svar =_=. Den biten av info fikk jeg vite de måndene jeg gikk på bibelskole...
Antall ord: 67
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Mei987 skrev:Ikke akkurat overaskende det her. Har kommet fram til samme konklusjon for en del år tilbake, faktisk så er en god del kristne for opphengt i det som står i deres levesett. At alt annet som sier eller forteller om andre muligheter til sannheten....er syndige mennesker som prøver å finne svar =_=. Den biten av info fikk jeg vite de måndene jeg gikk på bibelskole...
Bibelskole, der lærer man vel ikke annet enn propaganda?
Jeg vet at hvis man prøver å tyde gamle Arkane skrifter UTEN å være initiert/innviet i hvordan man skal tyde mysteriene og historiene kan lede til et vrangbilde av hele greia.
Kristne idag vet ikke hvordan disse skal tydes, det er enkelt å se.
Om man skal kunne tyde slike skrifter MÅ man sette seg inn i hvordan folk i Antikkens tenkte, alle konseptene de hadde. Man kan ikke tyde de sett fra dagens ståsted.
Takk og lov finnes det før-Kristne retninger/ordener enda som vet hvordan de skal tolkes, siden det var de som skrev Astro-Teologi og Astro-Mytologi på den måten, er det mye bedre å gå direkte til dem enn nyere retninger som ikke er innviede.
Antall ord: 202
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Moonstone skrev:
Mei987 skrev:Ikke akkurat overaskende det her. Har kommet fram til samme konklusjon for en del år tilbake, faktisk så er en god del kristne for opphengt i det som står i deres levesett. At alt annet som sier eller forteller om andre muligheter til sannheten....er syndige mennesker som prøver å finne svar =_=. Den biten av info fikk jeg vite de måndene jeg gikk på bibelskole...
Bibelskole, der lærer man vel ikke annet enn propaganda?
Jeg vet at hvis man prøver å tyde gamle Arkane skrifter UTEN å være initiert/innviet i hvordan man skal tyde mysteriene og historiene kan lede til et vrangbilde av hele greia.
Kristne idag vet ikke hvordan disse skal tydes, det er enkelt å se.
Om man skal kunne tyde slike skrifter MÅ man sette seg inn i hvordan folk i Antikkens tenkte, alle konseptene de hadde. Man kan ikke tyde de sett fra dagens ståsted.
Takk og lov finnes det før-Kristne retninger/ordener enda som vet hvordan de skal tolkes, siden det var de som skrev Astro-Teologi og Astro-Mytologi på den måten, er det mye bedre å gå direkte til dem enn nyere retninger som ikke er innviede.
Kommer ann på egentlig finnes forskjellige bibelskoler rundt omkring. De fleste i Norge er basert på pinsemenighets kristendom. Men ja veldig mye propaganda...de tror at tidiligere livs drømmer er visjoner fra "Gud". Og allt er liksom syndig du kan ikke gjøre noe på egen hånd, er bare hjelpesløs og får bare gjort noe ved hjelp av "Jesus"/"Gud". Du er liksom ingen ting....er deprimerende det
Antall ord: 276
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Mei987 skrev:
Moonstone skrev: Bibelskole, der lærer man vel ikke annet enn propaganda?
Jeg vet at hvis man prøver å tyde gamle Arkane skrifter UTEN å være initiert/innviet i hvordan man skal tyde mysteriene og historiene kan lede til et vrangbilde av hele greia.
Kristne idag vet ikke hvordan disse skal tydes, det er enkelt å se.
Om man skal kunne tyde slike skrifter MÅ man sette seg inn i hvordan folk i Antikkens tenkte, alle konseptene de hadde. Man kan ikke tyde de sett fra dagens ståsted.
Takk og lov finnes det før-Kristne retninger/ordener enda som vet hvordan de skal tolkes, siden det var de som skrev Astro-Teologi og Astro-Mytologi på den måten, er det mye bedre å gå direkte til dem enn nyere retninger som ikke er innviede.
Kommer ann på egentlig finnes forskjellige bibelskoler rundt omkring. De fleste i Norge er basert på pinsemenighets kristendom. Men ja veldig mye propaganda...de tror at tidiligere livs drømmer er visjoner fra "Gud". Og allt er liksom syndig du kan ikke gjøre noe på egen hånd, er bare hjelpesløs og får bare gjort noe ved hjelp av "Jesus"/"Gud". Du er liksom ingen ting....er deprimerende det
Jeg vet, men de er alle basert på det samme naive vrangsynet.
De opprinnelige spirituelle retningene sier ingenting om at man værken er hjelpesløs, syndig eller nødvendigvis trenger spesielle personifiseringer mer enn andre.
De hevder faktisk stikk motsatt: at vi er alle ett og at vi alle innehar den Første Guddommelige Flamme fra Første Årsak, at vi er med-skapere, og et Micro-kosmos av et større Macro-kosmos.
De tidlige Kristne retningene hadde faktisk dette med i sin tro, på lik linje som andre eldre religioner rundt på den tiden.
De Kristne kom på INGEN MÅTE med noe som helst nytt, de bare kopierte andres myter, personifiseringer, moral og kosmologi. ALLE forestillingene/konseptene lå allerede der, i alle kulturer rundt dem, og hadde gjort det i tusenvis av år.

Feilen har skjedd fordi kildene de Kristne har har kun vært kanskje 20% av hele det vie spekteret og bildet de hadde den gangen, også tror de at de faktisk har hele bildet, noe som er feil.
Det blir som å ta ut fragmenter av Snøvit og de 7 dverger og prøve å lage et komplett bilde av hele eventyret ut fra det.
Og det ironiske er at det er dems egen feil, da de gikk rundt å brant bøker og Pagan-biblioteker, og visket da ut hele sin egen opprinnelse og den gamle oversikten de eldre livssynene hadde.
Det er enda mer synd for oss fritenkere, som kanskje hadde trengt disse skriftene NÅ i vår tid, for å forstå mer av vår opprinnelse og tidligere spirituelle/religiøse retninger.
Antall ord: 478
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links