Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerOmreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Diffusa skrev:Hvis de er så gamle så de vil ha det til så er det jo tanken på at de kanskje da hadde teknologien fasinerende. Tror man på det å kunne se inn i fremtiden så kan det jo enkelt og greit være en model av noe en har sett i sitt syn.
Selv så forsto jeg det ikke som at disse ble brukt til å reise mellom stjernene så det har jeg ikke tenkt noe særlig over :mozilla_smile:

Jeg skal lese den der, takk :mozilla_wink:

Edit, linken virker ikke..
Først link: http://www.bibliotecapleyades.net/viman ... efault.htm

Og de gullfuglene er ikke stjerneskipmodeller, det tror ikke jeg heller, mer landingsfarkoster. Men landingsfarkoster med rakettmotor virker lettere primitivt når man har teknologi til å reise mellom stjernene.

Hadde ikke tenkt på at det kunne være et forsøk på å fremstille noe fra et fremtidssyn, interessant tanke :mozilla_smile:
Antall ord: 154
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Diffusa »

Takk, nå virker den :D

Forresten, hvor er det du har lest at de var med rakettmotor?
Antall ord: 16
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Diffusa skrev:Takk, nå virker den :D

Forresten, hvor er det du har lest at de var med rakettmotor?
Har kanskje forlest meg på Dänikens tolkninger, men mange av disse lærerne/gudene som kom fra himmelen ankommer med bulder og brak kombinert med en sterk vind. Elektromagnetisk drift gir ikke slike effekter, så min tolkning føyer seg til Dänikens akkurat der. Der vi skiller lag er nok hvor de kom fra. Jeg kjenner jo til at enkelte folkeslag forteller at det kom lærere fra stjernene, men disse kom enten via hva vi i dag kaller astralplanet eller via farkoster som virker adskillig mer avansert enn disse farkostene som lager en voldsom larm og vind :mozilla_smile:

Etter hva jeg kan se kommer de fleste lærerne i buldrende farkoster etter slutten på siste istid mens lærere fra stjernene kom mye tidligere.

Anser vel at Däniken & cos teorier ang. menneskeheten har noe for seg, at vi er genetisk tuklet frem av romvesner med dårlig tid. Hvorfor de gjorde det er det mildt sagt delte meninger om, iflg. sumeriske tekster likte de yngre gudene dårlig å måtte jobbe så hardt. Derfor ble mennesket laget, rett og slett slaver som kunne gjøre jobben for gudene. Andre igjen hevder at menneskeheten ble sådd på planeten for å utvikle seg naturlig i retning av opphøyde vesner. Andre igjen klasker disse teoriene sammen og sier at det originale mennesket ble sådd her, men så kom noen andre utenomjordiske og tuklet med genene våre for å lage slaver til å gjøre drittjobbene for seg.

Så om vi tar alle disse teoriene og noen fler alvorlig har vi hatt besøk fra rommet både titt og ofte. På den annen side har vi også indisier som peker i retning av en hjemmesnekra teknisk avansert sivilisasjon en gang i oldtiden :mozilla_laughing:

Nå tenker jeg høyt pr tastatur her, diskuterer nærmest med meg selv he, he :mozilla_tongue:
Antall ord: 331
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Moonstone »

Var inn i Eric Von Dænicken for maaange år tilbake, men jeg vet ikke helt om jeg har troen på hypotesene han fremstiller. Jeg finner en del andre forklaringer mer plausible, selvom jeg holder denne muligheten med at de gamle Gude-mytene er Aliens åpen.

Her er også et klassisk intressant bilde, tror det stammer fra Aztekerne eller Mayaene.
Ser ut som en mann i en slags farkost:
Bilde
Antall ord: 69
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Diffusa »

Det er vel Mayane, motivet som er på lokket til graven til Pacal - Pakal :)

Jeditrond, jeg liker når du tenker høyt pr tastatur jeg :D

Nå har jeg bare vært borti Ancient aliens serien og lest litt her så jeg er jo ikke noe særlig belest innen temaet, føler jeg har ikke noe å bidra med her enn det å mase og grave når det er noe jeg lurer på. Jeg synes det er kjekt at dere diskuterer dette for da får jeg med meg litt mer :D

Når det kommer til dette med larm og vind, hva hvis dette ikke var en del av selve fartøyet men en del av ankomsten? Altså, vekke mest mulig oppmerksomhet? Kanskje til og med virke litt farlig og lettere få seerene i sin hule hånd?

Jeg tenker litt på det at hvis vi er sådd her på jord så ville det jo da vært logisk at de ikke bruker samme metode som før når de ankommer for vi utvikler oss jo hele tiden, hvorfor skal ikke de også kunne utvikle seg? Altså, de reiser jo da rundt i universet og oppdager nytt som kan brukes innen teknologien sin og når man tenker på hvor gamle disse kildene som er en del av grunnlaget for denne teorien er så ha de jo hatt veldig god tid til å utvikle seg de også.
De må også da være fullstendig klar over at desto mer utviklet og avanserte vi blir desto farligere blir vi å returnere til også, de kjenner oss da sikkert bedre enn vi kjenner oss selv hvis det er så at vi mennesker er en del av dem.
Bare litt sånn hvahvisom tanker :mozilla_undecided:
Antall ord: 291
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Moonstone, kjenner til den sarkofagsaken til Pacal. Däniken mener jo dette viser en mann inne i en rakettkapsel/romskip :mozilla_smile:

Diffusa: Skal fortsette å tenke høyt pr tastatur jeg så lenge dere andre ikke synes det blir for masete. Jeg har planer om å skrive en bok om dette og nå klør det så smått i fingrene mine. Men det virker som om jeg da bruker denne tråden til å samle tankene :lol:

Ang. vind/blåst som tegn på ankomst så skal jeg ikke avskrive den helt uten videre, men flere legender forteller om flammer også og da går tankene til rakettmotorer. Forklaringen kan selvsagt være at de ikke så noe vits i å utvikle nye typer motorer for landingsfartøyer selv om det skurrer litt for meg. Andre legender forteller om farkoster som knapt nok lager en lyd, men viser mye lys omtrent som mange av dagens ufo-observasjoner.

Evt. besøkende i dag er nok fullstendig klar over vår kapasitet for vold og våre atomvåpen, men det ser ikke ut til å plage dem nevneverdig annet enn at de som har blitt kontaktet har blitt fortalt at vi bør kvitte oss med atomvåpen og heller fokusere på mer åndelig utvikling :mozilla_smile: Men vi får nok ikke lov til å suse rundt ute i universet med atomvåpen sånn helt uten videre. Man lar jo ikke barn leke med fyrstikker vanligvis :mozilla_tongue:
Antall ord: 242
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:Anser vel at Däniken & cos teorier ang. menneskeheten har noe for seg, at vi er genetisk tuklet frem av romvesner med dårlig tid.
Hva i all verden er det som skulle tilsi noe slikt som dette når alle genetiske undersøkelser peker i retning av/bekrefter at vi mennesker er helt naturlig i slekt med alt annet liv her på Jorda? Hva er det som er så vanskelig med å stole på at vi er en naturlig del av livet, som har utviklet seg her på kloden? Hvorfor man ikke kan ha den tiltroen til vår egen planet, er noe jeg aldri har greid å skjønne.

Har for øvrig lest to av Dänikens bøker, jeg også :) , "Hva gudene sådde" og "Sfinxens øyne", - og det var i grunnen nok. Han har jo det samme budskapet i alle. Og da ble det ikke så veldig spennende lenger.
Antall ord: 153
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:
jeditrond skrev:Anser vel at Däniken & cos teorier ang. menneskeheten har noe for seg, at vi er genetisk tuklet frem av romvesner med dårlig tid.
Hva i all verden er det som skulle tilsi noe slikt som dette når alle genetiske undersøkelser peker i retning av/bekrefter at vi mennesker er helt naturlig i slekt med alt annet liv her på Jorda? Hva er det som er så vanskelig med å stole på at vi er en naturlig del av livet, som har utviklet seg her på kloden? Hvorfor man ikke kan ha den tiltroen til vår egen planet, er noe jeg aldri har greid å skjønne.

Har for øvrig lest to av Dänikens bøker, jeg også :) , "Hva gudene sådde" og "Sfinxens øyne", - og det var i grunnen nok. Han har jo det samme budskapet i alle. Og da ble det ikke så veldig spennende lenger.
Det jeg har fått snusen i er vel at alt liv på jorda er sådd her, den s.k. panspermihypotesen. Så ja, vi er så absolutt i slekt med alt liv på jorda. Om det var en komet som sådde "frøene" eller noen påskyndet prosessen er noe jeg filosoferer over. Og er enig i at Däniken ikke fornyer seg noe særlig og de siste bøkene hans var bare oppkok av gammelt stoff samt en tone av "wink, wink, nudge, nudge", du og jeg kjære leser vet bedre enn disse gjøkene som tviler på meg :mozilla_tongue:

Prøv heller Gods, genes and consciousness av Paul von Ward, som tar for seg alt fra Dänikens guder til mer jordiske typer lærere og metafysiske lærere og undersøker alt nærmere. Er ca. halvveis i nevnte bok selv, interessant stoff, men litt tungt kanskje. På den annen side ingen bilder av toppløse innfødte jenter slik som Däniken presterte i en av bøkene sine, lurer fortsatt på hva det hadde med ancient aliens å gjøre :mozilla_tongue:
Antall ord: 342
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Isan »

Ikke mer enn at det antakelig gir noen ekstra grunker inn på konto :mozilla_tounge:
Antall ord: 15
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:Ikke mer enn at det antakelig gir noen ekstra grunker inn på konto :mozilla_tounge:
Jepp, du har nok rett i det. Et bevis på at han har tendenser til gammel gris syndromet, litt vanskelig å ta mannen seriøst da i grunnen :mozilla_smile:

Det er tydeligvis glemt siden han stadig vekk stikker nesa fram i Ancient Aliens-serien, ellers så er kanskje ikke amerikanerne klar over dette. Såpass skyggeredde som tv der borte er for alt som kan føre til søksmål :mozilla_tongue:

Og for å vise at jeg da har litt humoristisk sans rundt emnene som diskuteres her gir jeg dere hr Tsoukalos fra Ancient Aliens tv-serien som i grunnen mener at alt omtrent kan forklares med aliens :D Bilde
Antall ord: 124
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Diffusa »

Har lurt litt på hva han der styler håret med jeg :mozilla_undecided:
Antall ord: 12
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Diffusa skrev:Har lurt litt på hva han der styler håret med jeg :mozilla_undecided:
Tja, si det, aliens? :mozilla_tongue: Håret hans var jo nokså strigla til å begynne med, men etterhvert som det ble flere sesonger har det blitt mer Einsteinsk :mozilla_laughing:

Hvilket minner meg på at jeg har to episoder av sesong tre liggende som jeg ikke har fått sett ennå, greit å ha i helga :mozilla_smile:
Antall ord: 69
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Diffusa »

:mozilla_surprised: Er sesong tre allerede produsert??? Jeg har bare sett en og to.
Dette er jo nesten krise jo, jeg må også se! Hadde du bodd her i nærheten så hadde du fått besøk i helga om du så hadde hatt lyst eller ei :lol:

Ja, jeg la merke til sveisen ble mer og mer fremtredende :D Ser ut som om han oppholder seg ofte i sola med store briller på også. Snodig karrakter da.
Antall ord: 77
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Diffusa skrev::mozilla_surprised: Er sesong tre allerede produsert??? Jeg har bare sett en og to.
Dette er jo nesten krise jo, jeg må også se! Hadde du bodd her i nærheten så hadde du fått besøk i helga om du så hadde hatt lyst eller ei :lol:

Ja, jeg la merke til sveisen ble mer og mer fremtredende :D Ser ut som om han oppholder seg ofte i sola med store briller på også. Snodig karrakter da.
Ja, artig skrue, morsomt med sånne som brenner så voldsomt for teoriene sine :mozilla_smile:

Du kan sikkert låne mesteparten av sesong tre fra "venner" på nettet slik jeg gjør frem til dette slippes på DVD :mozilla_tongue: Episode 14 ble vist denne uken og det skal bli 18 episoder totalt iflg. herren med det kule håret :mozilla_laughing:
Antall ord: 140
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Omreisende lærere i oldtiden - aliens eller mennesker?

Innlegg av Diffusa »

Jepp, jeg tenkte jeg skulle låne av "venner" :lol:
18 episoder? Håper det ikke er så mye "ekko" som det har vært i sesong to da.
Antall ord: 28
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links