Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHar eg åndelig oppvåkning? er eg alene om å føle dette?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Cobra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 30 Jan 2009 16:13
15
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - Har eg åndelig oppvåkning? er eg alene om å føle dette?

Innlegg av Cobra »

zind skrev:Hehe, ja man må jo bare flire :lol:

Jording ja! Du har den klassiske med å se for deg at du har røtter som strekker seg fra basechakra og ned i jorda. Jordgrønnsaker som vokser nedover, som f.eks gulrøtter funker bra. Prøv å stompe et bein i gangen i bakken og hopp forover med begge beina, sitt i lotusstilling, fett som i oliven kokkos el avokado, ligg flatt på ryggen og pust inn mens du løfter hoftene opp og vokalisert utpust på vei ned, squash og kornprodukter er balanserende, å gå og kjenne energien som beveger seg opp fra bakken til basechakra, gå barbeint på bakken, jobbe med planter og jord, tilbringe tid sammen med dyr. Hvis det er skikkelig ille kan du spise kjøtt, en venn av meg sverget til en svær tallerken med bacon for jording.

Det siste har jeg ikke testa for jeg spiser ikke svinekjøtt. En del av de andre her er tips jeg har fått i en tråd i en gruppe jeg er medlem i, og interessant nok dukket tråden opp rett etter at jeg leste innlegget ditt, så det var bra timing :mozilla_wink: Håper du finner noe her du kan bruke!

Mye bra her! Smashing! Tusen takk:)

Går mye bedre nå! Slapper litt av med tanken nå.Meldt meg på Reiki kurs:) Lykke!
Antall ord: 232
Alt har ein meining

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Har eg åndelig oppvåkning? er eg alene om å føle dette?

Innlegg av Borte.. »

Der er rart det der fordi jeg har holdt meg oppdatert på new age fronten ganske lenge nå. Har fått meg meg at man har hevdet at man skulle entre en ny tid der majoriteten kom til å våkne opp og bli mer åndelig inntakt. De har til og med hatt datoer på når ting skulle tre i kraft. Nå 11 november som den siste. Jeg er nok en av de som har tatt det hele med en klype salt, men når det er sagt så har jeg jo likevel hatt et åpent sinn. Jeg synes jo det er interessant og gudene vet at jeg er absolutt for et harmonisk og fredlig samfunn som det mange andre er også. Det som er greien er at jeg er veldig forvirret. Hvis man ser det fra perspektivet til en utenforstående som prøver å forstå hvor ting befinner seg på kartet altså..

Nå er vel ikke youtube den beste arenaen å ty til for få få noe innblikk. Det skjønte jeg etter å ha sett en rekke videoer lagt ut av selverklærte gururer. Fordi jeg satt der med en følelse av at jeg var et dårlig menneske. Jeg spiser kjøtt (ikke umenneskelig mye, men et par ganger i uken), jeg kjøper klær som gjerne er på salg og som er behagelig og alt det der, men det er da i typiske klesbutikker som dressman og jack&jones etc. Jeg har ikke akkurat tid til å legge ut på daglige sjelereiser ut i naturen og når man bor i Bergen er det svært sjeldent fristende. Jeg har aldri vært i Peru. Jeg kan ikke sitere indiske guruer på rams og ikke kan jeg så veldig mye om indiske guder generelt. Jeg kan ikke kanalisere med jesus og jeg har aldri kanalisert noe som helst før. Jeg har ikke dreads og jeg har ikke et kosthold som består av selvdyrkede urter og frø som man bare kan få tak i på overprisede økologiske butikker. Er ganske A4 og kjedelig når det kommer til slikt.

Hvis man går gjennom listen jeg ramset opp og tenker på en person som er på den andre siden av gjerdet i forhold til meg...så har man da en sånn typisk selverklært guru. Disse menneskene har frontet denne saken om åndelig oppvåkning og har snakket stort om at man må være ren i sjelen osv. slik at man da er klar for å entre den nye tiden. Så det ble litt sånn; hvis du gjør som jeg..så er du safe!
Så det ble litt sånn at man satt der og tenkte; åja...så hvis man følger den oppskriften så kan man kalle seg selv et godt menneske?


Nå er det jo tusen teorier på hva som skulle/skal skje og hvordan så det i seg selv har vært litt vanskelig å skulle forholde seg til. Jeg tenkte jo da at jeg skulle ta et utgangspunkt og prøve ut noe som da skulle gi meg en "inngangsbillett". Meditasjon er jo noe som har gått igjen hos de fleste så jeg tenkte at det kunen være noe. Jeg mediterer jo selv, men det er mer for noe stressavlessende enn noe spirituelt. Jeg er mer der at jeg legger meg ned på sengen og hører på veldig rolig og avslappende musikk. Som i musikk og ikke en indigenous fyr som stønner og messer religiøse ord. Jeg opplever stort sett behagelig sinnstemning og en behagelighet som er til å bli ruset av, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har ikke opplevd noe i form av noe oppvåkning av noe slag.

Ellers er jeg der at jeg anser meg selv som et godt menneske og jeg skal jobbe med mennesker på et personlig plan og det er noe jeg har tenkt å vie livet mitt til. Jeg står opp om morgenen med intensjonen om å være hyggelig mot alle som kommer i min retning. Utover det så er jeg et menneske med gode sider som negative og alt det der.

Mitt spørsmål....eller mine sprøsmål er egentlig oppi det hele; hva skal egentlig til? Hvem er egentlig "godkjent"? Er den eneste måten å gå frem på i det hele tatt..den måten som disse guruene har gjort det på?

Nå har jeg skrevet litt mye og kanskje kronglete, men poenget mitt er at det er litt rart hvordan en kan preike om at vi alle skal dit, men at man må tilpasse seg en livsstil som mannen i gata gjerne ikke har råd til...for å komme seg til det punktet. Må innrømme at intuisjonen min har slått inn og at jeg har konkludert med at det er utroolig mange falske profeter på bærtur der ute.

Likevel er det en del av meg som tenker; det må være noe i det på en måte. Når folk snakker om det som venter rundt hjørnet. For det dukker opp overalt, enten i form av potensielle kriser eller åndelig oppvåkning. Det er noe i meg som får meg til å tenke at vi har en interessant tid i vente. Jeg vet ikke om det bare kommer av at man har blitt påvirket av alt snakket eller om det faktisk er noe i det.

Så hvis det er snakk om en åndelig oppvåkning på gang her; hva kan man egentlig gjøre? Holder det ikke bare med å tenke at man skal være snill og grei? Må man virkelig sette seg ned å ha samtaler med stenene i skogen? Det er på ingen måte en latterliggjørelse på gang. Mer en mild form for frustrasjon over hvordan slike ting alltid ender med å være tilegnet den spesielle arten. For hypotetisk sett så kan det jo være at det absolutt ikke er noe på gang. Så snur man det på en annen måte blir disse personene en rekke selvdyrkende narsissister som vil at mennesker skal leve slik som de for da er man det nærmeste man kommer til det å være perfekt. Det igjen gjør jo at man blir litt sånn oppgitt.

Igjen...jeg har et åpent sinn. Det som jeg har skrevet her kommer rett fra tankene mine. Så jeg håper ikke at noen har blitt fornærmet over den biten med selverklærte guruer...


.....og for de som ikke gadd å lese gjennom alt:

Hvis det er en åndelig oppvåkning på gang, kan til og med den vanlige og allminnelige gjøre noe for å oppleve det uten at det innebærer noe fysisk (som f.eks. anlegge dreads og spise frø)?
Antall ord: 1138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Har eg åndelig oppvåkning? er eg alene om å føle dette?

Innlegg av jeditrond »

Slik jeg har forstått det etter å ha skummet igjennom alskens rariteter er du på god vei uten å måtte ta turen ut i skogen for å slå av en prat med steinene :D Veien til oppvåkning er individuell, det som er riktig for noen er å anlegge dreads og begynne å leve som hippie, for andre er det mer en mental innstilling slik du skriver om å møte alle med gode intensjoner. Meditasjon er både avstressing og spirituell(e) reiser, men man begynner gjerne med det første. Og som en som har langt hår men ikke spiser noe mer frø enn det som er i brødskiva, kan jeg med hånda på hjertet si at i den grad jeg hører på musikk når jeg mediterer så er det musikk jeg finner avslappende. Ikke noe fra en cd med meditasjonsmusikk eller Dalai Lamas beste :) Så finn din egen vei er vel det jeg prøver å komme frem til her :lol3
Antall ord: 162
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Har eg åndelig oppvåkning? er eg alene om å føle dette?

Innlegg av Moonstone »

Den nye spirituelle oppvåkningen vi opplever nå, værtfall i vesten, passer utrolig bra med de astrologiske utregnelsene ved at vi går inn i en ny og åpnere tidsalder, og går en ny Golden Age i møte.
Vannmannens tidsalder, eng. The Age of Aquarius, epoke som ifølge astrologisk periodetenkning avløser «Fiskenes tidsalder» (kristendommens tid) i tiden like etter totusenårsskiftet.(2012) Hver astrologisk tidsalder varer i overkant av 2000 år. Vannmannens tidsalder skal være en tid uten noen fastlagte dogmer eller moralsystem, hvor menneskene automatisk vil handle riktig ut fra sin intuisjon og sitt høyere bevissthetsnivå. I Kristne kretser,inspirert av teosofien – venter man også på en Messias-skikkelse.
Disse som tar de Ny-testamentlige skriftene bokstavlig, og har misforstått hele konseptet venter faktisk på en fysisk skikkelse, en Christos i Jesus som en mann, mens Mystikerne alltid har hevdet at Christos er i oss, og en bevissthetsøkning gjennom indre Gnosis, og at Jesus skikkelsen kun er en Mytologisert Christos, som kun symbolsk skal stå for den Gnosis vi vekker i vårt indre.
Antall ord: 184
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links