Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenNår opplever dere søvnparalyse?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Lovinda82
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 22 Nov 2011 23:00
12
Kjønn (valgfri): Jente

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Lovinda82 »

Hei jeg er ny her inne so here it goes.

Jeg opplever veldig ofte søvnparalyse/ astral katalepsi og jeg er vant med å sove alene, så har ingen teori om at dette skjer i forbindelse med å være alene. Grunnen til at jeg blir redd når dette skjer er fordi jeg får en av to følelser når dette skjer.

1. Jeg drømmer at noen trekker i meg bakfra å at jeg strekker meg fremover hvorpå jeg "våkner" men klarer ikke å skjønne at jeg er våken eller røre meg....og at det går tid før jeg får dette til. Får også en sinnsyk hjertebank når jeg endelig klarer å røre på meg. Det tar også lang tid etterpå før jeg klarer å sovne.

2. Jeg får en følelse av at jeg blir holdt nede/ presset ned i sengen og at jeg ikke får puste, når jeg da "våkner" skjønner jeg at jeg er våken men klarer ikke å røre meg på en stund, er nok ikke lange tiden det er snakk om men oppleves som ubehagelig lang tid fordi det kjenner ut som om at det tar lang tid. Etter en sånn kan jeg sovne å våkne med det samme flere ganger.

Den første er verst, den andre tror jeg kan ha en sammenheng med at jeg driver å holder pusten når jeg sover. Jeg puster ut men "glemmer" å trekke pusten igjen
Når det gjelder teori om dyp søvn tror jeg ikke det er en sammenheng, evt så er det en sammmenheng mellom det at man sover lett og de gangene man sovner dypt kan man oppleve dette.
Jeg for min del opplever dette i innsovningsfasen ikke lengre enn en halvtime etter at jeg har sovnet.

Dessuten tror jeg at det er forskjellig fra person til person.

Så dette er da mine erfaringer på området/ det jeg kan fortelle om saken.

Lovinda82
Audentis Fortuna Iuvat
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tomb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 30 Aug 2010 11:48
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Tomb »

Jeg har hatt søvnparalyse mange ganger. Jeg syns det er ubehagelig for jeg er redd for å ikke klare å våkne ordentlig. Og den høye lyden i ørene blir skikkelig plagsomt. men jeg har hatt 2 ut av kroppen opplevelser under søvnparalyse. Den ene gangen så " våknet" jeg av at det prikket og murret i hele kroppen. Hadde en høy lyd i ørene og så begynte alt å snurre rundt..så var det som om jeg kunne bevege meg i en alvorlig stor fart fra sted til sted bare jeg tenkte på det stedet. Jeg føyk over land og strand he he.. Var som å kjøre en berg og dalbane bare i lysets hastighet på en måte. Tok bare noen sekunder.. Men så stoppet alt og det ble dønn stille.. jeg klarte ikke røre meg. Så plutselig begynner hodet armer og bein og sveve ut av seg selv..men jeg hang igjen bom fast i brystet. der ville det ikke gi slipp. Så ble jeg redd og da var det som om alt ble sugd tilbake i kroppen og jeg våknet.

Den andre gangen så våknet jeg og jeg kunne ikke røre meg. jeg begynte å kjempe for å reise meg opp i sengen.. Og til slutt klarte jeg det. Jeg satte beina i det kalde gulvet og var lette over at det var over. Så reiste jeg meg og gikk mot døren til stuen. Men der ble jeg bare stående forran døren og skjønte ikke hvordan jeg skulle få den opp for jeg fikk ikke tatt i håndtaket. jeg bodde med en kamerat da og han satt på stuen. Jeg skjønte ingenting og begynte å hamre på veggen og rope på kameraten min så han kunne åpne døren men han hørte ingenting. Til slutt ble jeg bare stående å kikke rundt meg. da la jeg merke til at lyset i rommet var veldig blåaktig..og jeg kikket på sengen og der var det et avtrykk av en som fortsatt lå der men jeg kunne ikke se hvem. Og da skjønte jeg plutselig at..Hjelp! Jeg er jo ikke våken enda!! Herregud hva gjør jeg? Så jeg fant ut av at jeg skulle prøve å legge meg igjen akkurat som jeg lå før jeg sto opp og prøve å våkne en gang til. Det jeg gjorde da var å bare ligge å slappe helt av så sovnet jeg på nytt på en måte og så etter et par kraftanstrengelser så klarte jeg å våkne. Jeg var dønn sliten i hele meg etterpå.. Men veldig glad he he..

Jeg også sliter med å stoppe å puste når jeg sover.. så kanskje det har en sammenheng med dette? Håper ikke det var at jeg faktisk holdt på å dø av oksygenmangel...
Antall ord: 479

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Arven »

Å stoppe å puste er nok ikke koblet til søvnparalyse. Det er et velkjent medisinsk fenomen som du snakke med legen din om. Dette er viktig !! Hjerte til de som opplever pustestopp på natten sliter med lite oksygen og for å kompensere for dette, vil hjertet vokse.
Du vil bli observert igjennom en natt eller to for å kartlegge omfanget av ditt problem og så får du sannsynligvis en liten "maske" som du må bruke når du sover. Lett men veldig viktig å få fikset på !!
Antall ord: 85
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Bearchild »

Arven skrev:..
Du vil bli observert igjennom en natt eller to for å kartlegge omfanget av ditt problem og så får du sannsynligvis en liten "maske" som du må bruke når du sover. Lett men veldig viktig å få fikset på !!
Bittelitt uenig. :p Har nylig vært igjennom den utredningen der.. for det første er det veldig lang ventetid. Når man først får plass får man utdelt et aparat man skal sove med, de fleste får det med hjem. Denne dingsen skal festes med reimer diverse plasser på kroppen samt noen slanger i nesa og en "klype" på fingeren,- man skal ha et relativt godt sovehjerte for å klare å oppnå normalsøvn når man er surret inn i dette. Man leverer så dingsen hos lege neste morgen og de ser igjennom resultatene av målingen.

Og så er det analysen da.. det første jeg fikk beskjed om var at jeg visuelt ikke falt inn under problemgruppen. Pustestans (søvnapnè) var forbeholdt overvektige! :shock: Dessuten hadde dingsen bare registrert noen svært få pustestans,- at jeg knapt hadde sovet èn time i løpet av natta var ikke så viktig. :roll:
Jeg har alltid vært en "storsnorker" og ødelagt nattesøvnen for samboeren som ligger våken/ i halvsøvne for å dytte til meg eller klemme over nesa mi når jeg slutter å puste. Dette var "uviktig" info for sykehuset,- måledingsen jeg hadde ventet i ett år på sa noe annet.
Så jeg har vurdert å sette telefonen på opptak en natt. Om et opptak ikke sier noe i forhold til pustestans vil det ihvertfall dokumentere at det ikke bare er overvektige mennesker som snorker som et fullbemannet sagbruk.. :lol:
Antall ord: 284
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Diffusa »

I natt opplevde jeg søvnparalyse igjen, er hjemme alene :mrgreen:

Jeg ble litt satt ut i natt fordi jeg våknet av å være paralysert, jeg kunne så vidt bevege på meg der jeg lå på magen, kunne liksom bare løfte litt på nakken og hodet. Det som satte meg ut var at jeg hørte hvesing, som et kraftig tett utpust liksom ( sånn typisk zombie lyd fra film). Jeg følte lyden kom fra bak nakken min, men når jeg pustet ut igjen så gikk det opp for meg at lyden kom fra meg selv :lol:
Dette syntes jeg var litt artig så jeg slappet av og når jeg gjorde det så var det som om en enda sterkere paralysering feide over meg fra tærne og opp mot nakken, svært spesiell følelse. Nesten som om alle muskelspenninger ble kjevlet ut av meg fra tærne og opp med et kraftig kjevletak.

Måtte bare si det, jeg har fundert litt over opplevelsen i hele dag :D
Antall ord: 172
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Lilja »

Det der hørtes skikkelig guffent ut! :o
Diffusa skrev:Dette syntes jeg var litt artig
:roll: "Artig" var ordet hun brukte... Blir du ikke redd?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Diffusa »

Ikke redd, men jeg ble jo litt satt ut av lyden, og det jeg mente var at det var artig å finne ut at det var jeg selv som lagde lyden :mrgreen:
Antall ord: 30
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Asbjørn »

Diffusa skrev:I natt opplevde jeg søvnparalyse igjen, er hjemme alene :mrgreen:

Jeg ble litt satt ut i natt fordi jeg våknet av å være paralysert, jeg kunne så vidt bevege på meg der jeg lå på magen, kunne liksom bare løfte litt på nakken og hodet. Det som satte meg ut var at jeg hørte hvesing, som et kraftig tett utpust liksom ( sånn typisk zombie lyd fra film). Jeg følte lyden kom fra bak nakken min, men når jeg pustet ut igjen så gikk det opp for meg at lyden kom fra meg selv :lol:
Dette syntes jeg var litt artig så jeg slappet av og når jeg gjorde det så var det som om en enda sterkere paralysering feide over meg fra tærne og opp mot nakken, svært spesiell følelse. Nesten som om alle muskelspenninger ble kjevlet ut av meg fra tærne og opp med et kraftig kjevletak.

Måtte bare si det, jeg har fundert litt over opplevelsen i hele dag :D
Ifølge det jeg har forstått , så er dette trinnet før en komplett ut av kroppen opplevelse....
Noen beskriver enslags summing, omtrent som fra en transformator - durelyd....( ikke dyrelyd).

A
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Arven »

Det hørtes ikke noe trivelig ut det der ! Jeg har ikke opplevd paralyse, men har våknet eller blitt klar over at jeg selv ligger å lager hvese eller brumme lyd noen ganger. Merkelig følelse.

Bear : Den undersøkelsen din hørtes ikke noe grei ut i tillegg til de ikke virket veldig interesserte ut :roll: . Faren min hadde en sånn undersøkelse for en del år siden og slik han fortalte det hadde det vært mindre mas enn det du forteller, så den har kanskje blitt mer omfattende etterhvert.
Antall ord: 92
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Jeppski »

Asbjørn skrev:
Ifølge det jeg har forstått , så er dette trinnet før en komplett ut av kroppen opplevelse....
Noen beskriver enslags summing, omtrent som fra en transformator - durelyd....( ikke dyrelyd).

A
Hadde en rekke med slike hendelser i natt, faktisk så mye at det var på grensen til å være J***ig irriterende. Det eneste jeg stusser litt over, er at det ikke kommer over meg i en fei, men jeg kan kjenne den komme snikende med en ganske høy lyd inne i hodet mitt. Det er en durelyd som noen ganger forplanter seg som smerter i tennene mine. Og i natt var det på det verste jeg noensinne har opplevd. Uansett, det jeg stusser litt over, er at jeg kan avbryte dette fenomenet når jeg kjenner at det kommer snikende, og når det først kommer over meg, varer det ikke lenge. Men når jeg først stopper det, kommer det tilbake igjen hele tiden, helt til jeg setter meg opp i senge eller noe lignende. I tillegg er det vanskelig å kjenne etter om jeg er virkelig paralysert siden jeg er så trøtt, er det vanskelig å kjenne etter om jeg er paralysert eller bare virkelig trøtt, og i tillegg er jeg jo ikke ved mine fulle fem mitt på natten.

Lurer på om noen opplever det samme? Det er vanskelig å beskrive det ihvertfall siden jeg ikke husker mye fra hendelsene.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Diffusa »

Asbjørn skrev:
Diffusa skrev:I natt opplevde jeg søvnparalyse igjen, er hjemme alene :mrgreen:

Jeg ble litt satt ut i natt fordi jeg våknet av å være paralysert, jeg kunne så vidt bevege på meg der jeg lå på magen, kunne liksom bare løfte litt på nakken og hodet. Det som satte meg ut var at jeg hørte hvesing, som et kraftig tett utpust liksom ( sånn typisk zombie lyd fra film). Jeg følte lyden kom fra bak nakken min, men når jeg pustet ut igjen så gikk det opp for meg at lyden kom fra meg selv :lol:
Dette syntes jeg var litt artig så jeg slappet av og når jeg gjorde det så var det som om en enda sterkere paralysering feide over meg fra tærne og opp mot nakken, svært spesiell følelse. Nesten som om alle muskelspenninger ble kjevlet ut av meg fra tærne og opp med et kraftig kjevletak.

Måtte bare si det, jeg har fundert litt over opplevelsen i hele dag :D

Ifølge det jeg har forstått , så er dette trinnet før en komplett ut av kroppen opplevelse....
Noen beskriver enslags summing, omtrent som fra en transformator - durelyd....( ikke dyrelyd).

A
Vel, det om jeg har tatt meg en tur det husker jeg ikke noe av. Men hvis det er så så er det jo ikke rart at jeg setter så stor pris på disse "ubehagelige" opplevelsene og føler meg så veldig fornøyd og opplagt dagen etterpå. Men dette er første gang jeg har lagt merke til at jeg har lagd lyd da :mrgreen:
Antall ord: 274
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av TrineMor »

Søvnparalyse, hva er det egentlig? Jeg hadde mye opplevelser i min oppvekst som jeg har blitt fortalt er søvnparalyse, men det er ikke godt nok svar for meg.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Vilma »

TrineMor skrev:Søvnparalyse, hva er det egentlig? Jeg hadde mye opplevelser i min oppvekst som jeg har blitt fortalt er søvnparalyse, men det er ikke godt nok svar for meg.
Velkommen til forumet :-)

Her kan du lese litt om søvnparalyse http://www.sinnetshelse.no/artikler/soevnparalyse.html, ellers finner du mye ved å søke rundt i forumet. Her f.eks:
Hva er søvnparalyse?
Søvnparalyse, hvorfor oppleves dette som skremmende?
Antall ord: 74
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Jeppski »

TrineMor skrev:Søvnparalyse, hva er det egentlig? Jeg hadde mye opplevelser i min oppvekst som jeg har blitt fortalt er søvnparalyse, men det er ikke godt nok svar for meg.
Hva mener du med at det ikke er et godt nok svar for deg? Så vidt jeg ser det, er det et ganske godt svar. Kanskje leter du etter mer obskure paranormale forklaringer? Selv på dette forumet er søvnparalyse et svar som blir ofte gitt, uten at man krever noe mer. Linken Vilma la ut, var veldig informativ og gir svar på det meste du har å lure på om fenomenet.

Må bare si at jeg har opplevd det oftere og oftere i det siste. Vanligvis når jeg legger meg veldig trøtt. Er jo ganske kult da, men kan være plagsomt òg. Men jeg hallusinerer ikke noe da, skal vel være glad for det.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:
TrineMor skrev:Søvnparalyse, hva er det egentlig? Jeg hadde mye opplevelser i min oppvekst som jeg har blitt fortalt er søvnparalyse, men det er ikke godt nok svar for meg.
Hva mener du med at det ikke er et godt nok svar for deg? Så vidt jeg ser det, er det et ganske godt svar. Kanskje leter du etter mer obskure paranormale forklaringer? Selv på dette forumet er søvnparalyse et svar som blir ofte gitt, uten at man krever noe mer. Linken Vilma la ut, var veldig informativ og gir svar på det meste du har å lure på om fenomenet.

Må bare si at jeg har opplevd det oftere og oftere i det siste. Vanligvis når jeg legger meg veldig trøtt. Er jo ganske kult da, men kan være plagsomt òg. Men jeg hallusinerer ikke noe da, skal vel være glad for det.
Det kan jo være at TrineMor ikke fikk noen forklaring/ eventuell mangelfull forklaring på begrepet søvnparalyse og av den grunn mener hun ikke har fått godt nok svar. Å ønske informasjon fra andre med lignende opplevelser er noe helt annet enn å ønske en annen forklaring, eller som du kaller det- "obskure paranormale forklaringer". :roll:
Antall ord: 207
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !