Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinMeditasjon

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Meditasjon

Innlegg av Lionbaby »

Er det noen som kan anbefale en god meditasjonscd eller en meditasjonsvideo på Youtube? Vil ha bort angst og uro i kroppen.
Antall ord: 22
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Slettet_The Wolf

- Meditasjon

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Lionbaby, jeg tror ikke du skal henge deg så mye opp i dette med meditasjons cder og videoer. Bare sett deg ned et rolig og behagelig sted og pust dypt inn gjennom munnen og ut gjennom nesen. Ha øynene igjen.

Prøv å slapp av. Kjenn at du slapper av i alle musklene dine. Hvis du ikke helt klarer å kjenne om du er avslappet, kan du prøve å stramme en og en muskel gjennom hele kroppen. Hold i ca 10 sek og slapp av.

Her er en god avslappningsmetode:

http://www.olympiatoppen.no/fagavdeling ... ge613.html

Gå til "fire basisteknikker" --> "avspenningsprogram"
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Meditasjon

Innlegg av Lionbaby »

"404 - page not found". Men jo tror meditasjonsting kunne ha hjulpet på pusten og roen i kroppen min. Har kjøpt en meditasjonscd som jeg hører på nå i senga, og jeg blir helt rolig bare av å høre på stemmen. Når jeg ligger, kjenner jeg ennå uroen i kroppen, men håper det går over.
Antall ord: 59
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Meditasjon

Innlegg av ? »

7-dPO3KgZpU
Antall ord: 2
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Meditasjon

Innlegg av kråke »

Det er vanskelig å si hva som vil funke for deg, siden måter å bli avslappet på kan være veldig individuelt... For eksempel er det kanskje noen som blir avslappet av å høre på heavy metal, mens noen bare blir mer stressa av det. I tillegg tror jeg at hva som kan hjelpe varierer fra hvordan sinnsstemning man er i fra før.
For meg så er det slik at hvis jeg har mye nervøs energi, så klarer jeg rett og slett ikke å roe meg ned ved å meditere. Så det som kan hjelpe da, er kanskje å gå en tur i naturen eller kanskje se på en film. Rett og slett ikke fokusere så mye på selve nervøsiteten, så kan det kanskje gå over av seg selv uten at du merker det :). Det kan jo også hjelpe å høre på rolig musikk, som er i den slags sinnstemning som jeg vil være, hvis du skjønner. f.eks denne indiske meditasjonsmusikken: http://youtu.be/6vDMqpYv77I
Ellers så fins det mange meditasjonsvideoer på youtube, men de jeg har brukt er som oftest på engelsk. Ellers så går det nok an å finne guidede meditasjoner i alternative butikker/på nett hvis du vil ha det på norsk.
Og hvis du føler at dette er et såpass stort problem for deg, at du ikke greier å hanskes med det, så anbefaler jeg at du tar kontakt med en lege :)
Lykke til videre
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Meditasjon

Innlegg av ? »

ta deg noen minutter med david hykes, og voila....

4XxEOKy0bEA
Antall ord: 10
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Meditasjon

Innlegg av Nephandi »

Jeg sliter også med å få til dette med meditasjon. Jeg klarer overhodet ikke å ikke la tankene vandre. De flakser avgårde som et gjeng trekkfugler som ikke helt vet hvilken retning de skal.
Men jeg skal prøve tipset til the Wolf.. Kanskje jeg lykkes etterhvert. :)
Av og til tror jeg at det er bedere å bare la tankene vandre, ofte kan det å desperat forsøke å holde dem å rett spor skape mer stress og problemer for meditasjonen enn å bare la dem gjøre dom de vil og heller bare gjøre så godt man kan. Hvis man forsøker å få tankene til å holde seg i ro vil de ofte bare løpe av gårde mer, men hvis man bare slapper av så er det ofte at problemet løser seg av seg selv eller at man greier å meditare uansett.
Antall ord: 139
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Meditasjon

Innlegg av Lilja »

Kanskje det er håp for meg også, da :lol:

Jeg har nemlig nesten gitt opp hele mediteringen, fordi det bare blir surr og rot i hodet mitt... Men det høres jo helt logisk ut det du skriver, Nephandi, om å rett og slett slappe av og ta tankene som de kommer...

Takk :notworthy:


Lilja
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Meditasjon

Innlegg av Nephandi »

Jeg har alltid hatt problemer med å holde tankene fokusert, så jeg bare gjør så godt jeg kan og lar tankene vandre hvis de vil, det fungerer for meg. Læreren min sa en gang at hvis du ikke kan gjøre ting perfekt så bare gjø de så godt du kan og det var bra råd for det meste egentlig. Lykke til. :D
Antall ord: 64
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Meditasjon

Innlegg av Asbjørn »

Å holde tankene unna er omtrent umulig. ( for meg er det umulig ;) )

Men for å meditere, har jeg funnet ut at følgende hjelper ;
Først må man ha et sted hvor det er ro og fred, altså ingen forstyrrelser.
Så kan man sette på noe bakgrunnslyd;
jeg har en CD med "skog og bekk, samt spredd fuglesang" - som jeg setter på ,og den overdøver lyder som kommer utenfra. Dermed er risiko for å bli forstyrret.
Trekkker man ut tlf kontakten på fasttelefonen, og slår av eller setter mobilen på stille, - har man bedre kontroll.

Så setter/legger jeg meg ned,- gjentar noen ganger hva som er hensikten med meditasjonen,
og så slapper jeg av. og forsøker å tenke på hensikten med meditasjonen.
Når andre tanker kommer, - og det gjør de, - tenker jeg at dette kan jeg ta igjen senere, - og forsøker igjen å fokusere på hensikten med meditasjonen.
Og så før en vet ordet av det, - er halvtimen med skogslyder over....

OM man skulle sovne, er det ingen krise, - ha eventuelt ei vekkerklokke plassert til å ringe om en viss tid, så man ikke våkner kl 4 om natta....

A
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Meditasjon

Innlegg av Nephandi »

Jeg har også finnet at å bruke musikk til meditasjon fungerer bra. Jeg også bruker metoden med å anerkjenne tanker som kommer men å så å forsøke å ikke bry meg om dem og tenkte at de kan jeg ta igjen senere. Hvis jeg sovner imidlertid, og det hender jeg gjør dette, så vokner jeg stot sett alltid når CDen slutter å spille. Men det er gode råd dette her Asbjørn.
Antall ord: 70
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links