Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvordan klarer de det?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Hvordan klarer de det?

Innlegg av Svartepus »

Arven skrev:og likevel fortsetter du å komme hit og bruke tid her ;)
Det er fordi vi er så uimotståelige søte og skriver så mye bra! Jeppski er hekta! :D

Det er forresten ikke alltid de får det til... :))

jiI6nzYfPjM
Antall ord: 41
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Nephandi »

Men kan man bruke magi for å skade noen? Og hvis man kan skade noen, hvor langt unna må de være? Eller kan man bare bruke magi på seg selv?
Jeg finner det vanskeligere å bruke magi på meg selv enn på andre og jeg vet at mange føler det slikt. Ja jeg mener at magi kan brukes for å skade noen, kan noe helbrede han det skade også, men det betyr ikke at man bør ta noe lettere på å skade noen med magi enn med fysisk vold.
Antall ord: 88
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Jeppski »

Nephandi skrev:
Men kan man bruke magi for å skade noen? Og hvis man kan skade noen, hvor langt unna må de være? Eller kan man bare bruke magi på seg selv?
Jeg finner det vanskeligere å bruke magi på meg selv enn på andre og jeg vet at mange føler det slikt. Ja jeg mener at magi kan brukes for å skade noen, kan noe helbrede han det skade også, men det betyr ikke at man bør ta noe lettere på å skade noen med magi enn med fysisk vold.
Ville du da hatt noen problemer med et lite eksperiment? Jeg forseslår at alle magikere der ute som har lyst, kan prøve å skade meg. Ikke noe alvorlig da, hvis det fungerer. Kanskje noe trivielt som neseblod, vondt i kroppsdel eller noe lignende?

Jeg håper dette ikke strider med reglene angående "Spå meg" - og "Heal meg" - innlegg er ikke tillatt.

Skjønner godt hvis du/dere ikke vil prøve.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Nephandi »

Det første du må vite med dette er at de fleste kan ikke gjøre ting så presist som at person A vil få vondt i magen kl 3 Fredag ettemiddag. Det er noen få som kan dette men for de fleste er det noe mer flytende enn som så. For å forklare det kort så har du direkte magi og udirekte magi. Direkte magi er for ekempel telekenise, tingen rører seg direkte når du forsøker å gjøre noe, direkte magi er vanskelig og ikke så mange får det til. Udirekte magi er å jobbe med universet, for eksempel la oss si du gjør et rituale for å få penger også kommer det mer kunder til bedriften din eller du finner en femtilapp på bakken. Noe av grunnen til at magi er så vanskelig å bevise er at den ofte er udirekte, som oftest kan man si at ja det kan ha vert tilfeldigheter, man vet ikke om resultatet ville ha skjedd uten magien også, det er bare at når man jobber med dette og ser at stort sett når man gjør magi for noe så får man ønsket eller ligende resultat så ser iallefall vi som tror på dette at det er noe i metodene.

Jeg sier dette fordi du trenger å være absolutt sikker på hva du ber om. De færreste kan hundre prosent kontrolere magi sent ut for å skade noen, slik magi kan ha konsekvenser forbi hva jeg eller noen andre har sett for oss. Du tror kanskje ikke på magi, men det gjør jeg og for at jeg moralsk kan være med på ekspimentet ditt så trenger jeg å vite at dette er noe du virkelig vil og som du fullt har satt deg inn i konsekvensene av. Jeg kan ikke garantere at jeg vil få det til, men om jeg får det til kan jeg ikke garantere resultatet eller garantere at det er trygt, og jeg er bare villig til å gjøre noe slikt om du er fullt villig til å akseptere mulige konsekvenser av det. Nå jeg mener ikke å høres dramatisk ut men saken er den at jeg føler ikke egentlig at å overbevise noen om magi er min jobb så hviss jeg skal tenke på å prøve å skade noen med magi for et ekperiment så føler jeg at jeg moralsk sett må ha mitt på det rene.
Antall ord: 404
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Moonstone »

Om dere ønsker å gjøre et eksperiment dere imellom, så gjør det privat gjennom PM eller annen komunikasjon. Jeg ønsker ikke eksperimenter der brukere kan komme til noen som helst form for skade på mine fora, uansett om personen har sagt seg villig til det.
Om mer diskusjon trengs rundt dette,så ta det med meg på PM
MOD
Antall ord: 60
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Nephandi »

Beklager jeg mente ikke å bryte forumet sine lover. Jeg skal ikke si mer om saken på forumet.
Antall ord: 17
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Hvordan klarer de det?

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev: Jeg forseslår at alle magikere der ute som har lyst, kan prøve å skade meg. Ikke noe alvorlig da, hvis det fungerer. Kanskje noe trivielt som neseblod, vondt i kroppsdel eller noe lignende?
DU glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.
Du får det altså 3 ganger tilbake...

Med andre ord, om jeg hadde sendt neseblod til deg, - ville jeg selv ende opp med en blødning 3 ganger sterkere...
Og jeg har ingen behov for å få en mer alvorlig blødning.


Hvilket betyr at jeg heller vil ønske at du vinner 500 kr i lotto.... Det vil ikke skade hverken deg eller meg...


A
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Jeppski »

Asbjørn skrev:
Jeppski skrev: Jeg forseslår at alle magikere der ute som har lyst, kan prøve å skade meg. Ikke noe alvorlig da, hvis det fungerer. Kanskje noe trivielt som neseblod, vondt i kroppsdel eller noe lignende?
DU glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.
Du får det altså 3 ganger tilbake...

Med andre ord, om jeg hadde sendt neseblod til deg, - ville jeg selv ende opp med en blødning 3 ganger sterkere...
Og jeg har ingen behov for å få en mer alvorlig blødning.


Hvilket betyr at jeg heller vil ønske at du vinner 500 kr i lotto.... Det vil ikke skade hverken deg eller meg...


A
Ikke for å virke frekk eller noe sånt, men. Hæ?

Jeg visste virkelig ikke at man fikk det tilbake 3 ganger så hardt tilbake. Jaja, ikke prøv å skad meg med magi da. Var forøvrig ganske sikker på at jeg ikke ville ha blitt skadet.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Hvordan klarer de det?

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev:Ikke for å virke frekk eller noe sånt, men. Hæ?

Jeg visste virkelig ikke at man fikk det tilbake 3 ganger så hardt tilbake. Jaja, ikke prøv å skad meg med magi da. Var forøvrig ganske sikker på at jeg ikke ville ha blitt skadet.
Ta ikke mitt ord for det , - klikk her ....

A
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Jeppski »

Vel, diskusjonen har gått ganske off-topic nå. Takker for alle som har svart på spørsmålene mine. Og håper TS fikk svar på det han lurte på.

Og er det et snev av sarkasme i det du skriver Asbjørn? Føles bare litt ut som det.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Nephandi »

U glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.
Du får det altså 3 ganger tilbake...

Med andre ord, om jeg hadde sendt neseblod til deg, - ville jeg selv ende opp med en blødning 3 ganger sterkere...
Og jeg har ingen behov for å få en mer alvorlig blødning.
Nå skal det nevnes at det er langt fra alle magikere som tror på dette. Jeg tror ikke på the three fold law, for det første virker det uansnynselig på meg at det sitter noen kosmiske krefter og dømmer siden jeg ikke tror det fines noe godt eller ondt, godt og ondt er bare menneskelige ideer. I tilegg hvis det nå skulle være noe universelt godt og ondt, hvorfor skulle kosmos straffe meg hvis jeg skadet noen med magi men ikke hvis jeg fysisk dro til dem. Nå the three fold law virker på meg å være Wicca versionen av styggemann ment å skremme folk til å holde seg på den smale vei. Jeg har aldri trodd på dette og aldri lagt opp min praksis etter det heller.

Men jeg skal forsøke å ikke gå mer off topic. :)
Antall ord: 210
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Arven »

Et veldig godt poeng du kommer med der !!
Antall ord: 8
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Hvordan klarer de det?

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev:Vel, diskusjonen har gått ganske off-topic nå. Takker for alle som har svart på spørsmålene mine. Og håper TS fikk svar på det han lurte på.

Og er det et snev av sarkasme i det du skriver Asbjørn? Føles bare litt ut som det.
Nei,- det er ikke sarkasme,- det er info om hva jeg mener, og også har funnet på nett....
og hvorfor jeg uttaler meg slik jeg gjør i innlegget ovenfor... nemlig :
DU glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.
Du får det altså 3 ganger tilbake...
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan klarer de det?

Innlegg av Nephandi »

Jeg har laget en ny trår til karma debatten, jeg tenkte det kanskje var lurere fremfor å gå off topic på denne. Her er tråden, det er et spennende tema men jeg har ikke lyst til åvære uføfelig og ødelegge trådstarters tråd.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 46&t=23647
Antall ord: 57
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links