Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHar jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Borte..

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Borte.. »

Vel....uansett valg av ordbruk, så er jeg enig! Faktisk! Selvfølgelig man skal respektere den muligheten for at trådstarter mener det seriøst og at dere støtter han ut, men det vil alltid være en motpart som står på den andre siden. I dette tilfellet har jeg selv liten tro på at det er seriøst. I så fall er jeg mildt sagt sjokkert.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Arven »

Jeg vet heller ikke hva jeg skal tro om dette. Har ikke hørt noe lignende før, derfor syns jeg det var spennende at GAute kom med kanalisering som forklaring :) Motparter er bra det !
Antall ord: 35
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av dronjom »

... og poenget med mobbingen var??.. dette er et seriøst forum for diskusjon om paranormale ting og om undring og tanker rundt hvordan fremtiden vil utarte seg, skjønner ikke hva poenget er med å henge ut folk, jeg bare la til en artig opplevelse av en snedig låt, melodi og sang som ble til bare jeg slapp meg løs foran mikrofonen uten å ha forberedt tekst eller noe. beklager at jeg har en litt klønete måte å uttrykke meg på men det er nå sånn jeg er. pleier ikke å ta meg selv så seriøst. at jeg har vært innlagt har mest med selvbildet mitt å gjøre og depresjon og tenårene, trenger ikke dømme meg og kalle meg gal omtrent bare jeg er ærlig og åpner meg om livsforløpet mitt. ellers er jeg ikke sur, takk for svar i tråden :-)

Vermilion Oriol: hva legger du i "om han mener det seriøst"? hvordan skulle det kunne være useriøst? en sang som ble laget av seg selv mens jeg sang kan da ikke være noe som skjedde useriøst. men det var jo samtidig ikke gravalvorlig-type seriøst i forhold til måten jeg har lagt det frem på på forumet. :-)
..om det er åndelig eller ikke er nå en annen sak, det kan jo ikke jeg vite sikkert, men var i en spesiell modus den kvelden jeg tok det opp, men kanskje heller ivrig og energisk enn åndelig, vet ikke helt
Sist redigert av dronjom på 03 Jun 2012 17:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Arven »

Å kalle de svarene du har fått for mobbing er for drøyt !! Du må tåle at folk stiller seg kritiske og har andre reaksjoner på innlegget ditt enn du kanskje hadde tenkt
Antall ord: 34
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av dronjom »

jojo, skjønner hva du mener, finnes sikkert et annet ord enn mobbing som passer bedre, men folk trenger jo ikke gi tråden inntrykk av at jeg er gal eller noe, som om dere baksnakker meg og at jeg ikke leser det som blir skrevet selv :? bare hadde en artig opplevelse med det lydopptaket som jeg ville vise verden, er ikke sånn at jeg henger meg gravalvorlig opp i hendelsen og tror jeg er gud eller noe, bare syns det var litt snedig
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av dronjom »

forresten, jeg lager musikk på hobbybasis og, siden jeg har sliti en del med meningen med livet og sånn så har jeg også blitt inspirert til å lage sanger om dette. og paranormale fenomener og slikt har jo også mye med hva meningen er med alt og tiden videre på jorden og sånn. og siden jeg har gått inn på personlige opplevelser med psykiatrien og sånn i denne tråden, så vil jeg vise dere den siste låten jeg har laget, laget for et par dager siden. har lenge ønsket å lage en sang om dette temaet. vil lage bedre versjon av sangen senere. den får meg litt roligere. viser den ikke for å reklamere musikken min men for å vise teksten, og det har jo med undring over hvorfor vi er her på planeten og hva vi gjør her, og det er jo gjerne hovedtemaene på paranormal.no. Jeg vet jeg ikke er god til å synge.

her er låten, den heter Curious:
https://dl-web.dropbox.com/get/Public/2 ... w=3974511b

lyrics:

Nobody knows the reasons
why we were borned
stucked on a planet in a solarsystem
all alone

some might know the feelings
when things don't makes sense
trying to figure out meanings
on our own

meaning is hard to find
the question repeats in my mind
why do we need storytelling musicians
to calm us down

God, I am curious
dear God do you look after us?
are you dreaming about us in the middle of the night?

I don't ever sleep
staying up trough midnight to keep
earth alive
and make happiness arive
you should sing a song
and all your friends should sing along
show a smiling face
and make a better place

God only knows the reason
why we were borned
stucked on planet in a solar system
all alone

some might find the meanings
when things are ok
we're trying to keep on those feelings
everyday

meaning is love and faith
makes us feel great
that is why we need storytelling musicians
to make our face smile

God, I am curious
dear God, do you look after us?
are you dreaming about us in the middle of the night?
Sist redigert av dronjom på 03 Jun 2012 17:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Arven »

Jeg har lest igjennom hele tråden en gang til og nevnes ikke at noen tror du er gal eller noe som kan oppfattes som baktaling. At du ikke har vært inne på forumet og svart på det som er blitt lagt ut, kan umulig være noens feil.
Jeg ser at du har fått masse spennende tilbakemeldinger og forslag. Jeg ser også at noen sliter med å ta det seriøst, og det må du faktisk tåle. Ingen har vært ufine i ordbruken eller gått til personangrep på deg.
Antall ord: 94
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av dronjom »

Joda, tåler det jo jeg selv om det kan gå litt innpå meg. om folk ikke skriver jeg er gal eller dum eller noe så går det jo an å insinuere hva folk prøver å lage et bilde av. og i mellomtiden etter dette så har jeg hatt et lite opphold på dps fordi jeg var litt langt nede igjen, kanskje litt pga dette også i tillegg til andre ting. men er ute i jobb igjen nå. meningen med livet og hvordan holde motet oppe til enhver tid kan jo være en gåte av og til. men nå fant jeg jo nettop noe som ligner det synet på verden som jeg selv har bygd meg opp, nemlig martinus kosmologien: http://www.lofotpyramiden.com/martinus.htm :)
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Moondancer »

Jeg får ikke åpnet linken til sangen din.

Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.
Antall ord: 37
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Anonymius »

Jeg vil starte med at hjernen er fantastisk. Hjernen er også en av de mest kompliserte feltene som er forsket på og som ennå forskes på. Det som har hvert et gjennomgående tema for hjerneforskning er hukommelsen. I normal våken bevissthetstilstand fungerer hjernen på den måten at man kan ta frem det som er vesentlig fra hukommelsen. Men når man er i en situasjon som er føleseles-ladet ustabil vil hjernen automatisk hente frem det som er mest relevant for situasjonen. Og om det inkluderer å lukke alt annet fra det såkalte normale verdensbilde ute og synge men allikevel være ustabil på hva man føler i øyeblikket kan det også hende at det kommer frem noe man har lagret f.eks et språk bak i hodet ubevisst. Man kan ha lært det da f.eks tv'n sto på for lenge siden å du gjorde noe helt annet, du kan til og med ha lagret et språk du har hørt i fra barndommen som kanskje har en annen dialekt i dag.
Men muligheten for at man har hentet frem gammel info som hjernen syntes var relevant i den situasjonen er jo veldig til stede da hukommelse er det man kan uttale seg mest om fordi man vet mest om dette temaet

Men selvsagt muligheten for at man også har klart å bruke hjernen på en sånn måte som å innhente informasjon er jo også tilstede da man kanskje i en litt vanskelig tid har mindre kontroll på hjernen som kan ha utløst en evne som gjorde det mulig å hente inn informasjon på en mindre og kanskje mer komplisert måte.

Men om tilfelle er at du innhentet informasjon fra et annet univers kunne det også skyldes at din føleseles-energi kan ha kommet i kontakt med et element eller noe elektronisk som kan sende ut energier utenfor vår atmosfære.
Sist redigert av Anonymius på 07 Jun 2012 09:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 323
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Hecate »

Synes at det minnet litt om polynesisk...kanskje det ikke er så ulikt utenomjordisk. (Trossalt kom jo Disney-figuren Lilo i "Lilo og Stitch" fra Hawaii.... ;) )
Antall ord: 26
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av Diablesse »

Har ikke oppdaget denne tråden før nå, men fant dette utrolig spennende :) Selv om verken tekst eller melodi gav mye mening for meg og jeg ikke klarte å skille ut ord eller stavelser noe særlig, må jeg si at jeg på en sær måte likte det. I begynnelsen gir det meg veldig bluesimprovisasjons-feeling, hvis du skjønner. Minner litt om Robert Johnson, faktisk, på den såre, vibrerende og veldig karakteristiske stemmen og måten å fremføre "teksten" på. Skjønt etter hvert glir bluesfølelsen vekk, og jeg aner egentlig ikke noe mønster eller budskap. Ser at igjennom tråden har både du og andre forsøkt å tyde en melding i sangen, og i så fall er jeg enig med det som har blitt nevnt: har den mening for noen, så er det nok kun for deg. Det at "inspirasjonen" er utenomjordisk finner jeg ikke sannsynlig. Da heller at det kommer fra deg selv på et underbevisst plan, sannsynligvis. Fordømt interessant syns jeg i alle fall det var, enten det betyr noe eller ikke :)

Sangen jeg tenkte på da jeg hørte første del av din sang:

http://www.youtube.com/watch?v=p04Sk7l1Mxw

[youtube]v=p04Sk7l1Mxw[/youtube]
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

- - Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av dronjom »

Diablesse skrev:Har ikke oppdaget denne tråden før nå, men fant dette utrolig spennende :) Selv om verken tekst eller melodi gav mye mening for meg og jeg ikke klarte å skille ut ord eller stavelser noe særlig, må jeg si at jeg på en sær måte likte det. I begynnelsen gir det meg veldig bluesimprovisasjons-feeling, hvis du skjønner. Minner litt om Robert Johnson, faktisk, på den såre, vibrerende og veldig karakteristiske stemmen og måten å fremføre "teksten" på. Skjønt etter hvert glir bluesfølelsen vekk, og jeg aner egentlig ikke noe mønster eller budskap. Ser at igjennom tråden har både du og andre forsøkt å tyde en melding i sangen, og i så fall er jeg enig med det som har blitt nevnt: har den mening for noen, så er det nok kun for deg. Det at "inspirasjonen" er utenomjordisk finner jeg ikke sannsynlig. Da heller at det kommer fra deg selv på et underbevisst plan, sannsynligvis. Fordømt interessant syns jeg i alle fall det var, enten det betyr noe eller ikke :)

Sangen jeg tenkte på da jeg hørte første del av din sang:

http://www.youtube.com/watch?v=p04Sk7l1Mxw

[youtube]v=p04Sk7l1Mxw[/youtube]
jeg er heller ikke opptatt av om det er utenomjordisk og tror vel sikkert ikke at det er det, bare ville ta med flere sider av saken :) men hvem vet. kan jo være milliarder av år tilbake for den slags skyld

Anonymius:
kan jo også være et språk eller en sang jeg har hørt i en eller annen sammenheng i barneårene også som har ligget i underbevistheten, det hadde jeg ikke tenkt på. liggi i barnevognen og noen har gått forbi med rar musikk. hehe kanskje noen aliens :p
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

Re: - Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av dronjom »

Arven skrev:Det skal etter sigende være begynnelsen på evnen til å kanalisere
kall meg gjerne gal og sprò, men nà kommuniserer jeg med engler hele tiden.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: - Har jeg telepatisert en SANG fra et annet univers?

Innlegg av jeditrond »

dronjom skrev:
Arven skrev:Det skal etter sigende være begynnelsen på evnen til å kanalisere
kall meg gjerne gal og sprò, men nà kommuniserer jeg med engler hele tiden.
Vel, da må jo Märtha mfl. også anses som gale, veldig mange innenfor det åndelige ser ut til å slå av en prat med engler. Det er bare jeg som er litt sær og prater med gamle egyptere og skjeller ut Odin :-D
Antall ord: 73
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links