Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisWiccansk mat?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Wiccansk mat?

Innlegg av Nephandi »

Vilkjøtt er veldig bra, jeg synes også personelig at det er bedere å spise kjøttet til dyr som har levd lykkelig i naturen til de blir drept, enn de som er avlet opp bare for slakt, på meg virker dette mer naturlig. Men nå har ikke jeg råd til å leve på vildt så det blir heller en skjelden treat, samnt at jeg spiser vildt en del når jeg er hos min mor for hun bytter kjøtt mot behandlinger, hun er naturterapaut, med flere lokale jegere, samnt at hun har noen venner som hun får kjøtt i ra, kjøtt som de ikke gidder å finskjære som køttet som sitter på beina og slikt.
Antall ord: 120
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- - Wiccansk mat?

Innlegg av apocalypticcity »

Arven skrev:Jeg spiser kjøtt og fisk men er veldig bevist på at dyrene skal behandles så godt som mulig og forhører meg alltid om leverandørene.
Sorry as, men slakt er ikke synonymt med god behandling uansett hvordan du vender på det. :-)
Antall ord: 45
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Wiccansk mat?

Innlegg av Nephandi »

Jakt og å ha husdyr for mat er natulig og har vert med menneskeheten siden begynnelsn. Når dyr behandles med respekt og omtanke så er det godt behandling selv om de da til slutt blir laktet og hanvner på middagsbordet.
Antall ord: 40
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Wiccansk mat?

Innlegg av Asbjørn »

Når det gjelder behandling av dyrene før de slaktes, finnes det forskjellige nivåer, - noen behandler dyrene omtrent som kjeledyr, andre bør dyrevernet gå nærmere i sømmene.

Likevel, - når det gjelder de fleste mennesker, behandler de dyrene akseptabelt.

I naturen når rovdyr jakter, så er det jo også en form for slakt,- fordi rovdyret er sultent.
Slik er naturen innrettet, - den enes død, den andres brød.

Når mennesker slakter og spiser, - er det egentlig bare en naturlig prosess.

Noen mennesker sverger til vegetarkost, og noen er i et slags mellomstadie.

Uansett skal man respektere alle, uansett hvilke måter man spiser på, og hva man spiser, - så lenge det ikke strider med lover eller regler.

Det som er riktig for en person er nødvendigvis ikke riktig for en annen.
Og det MÅ man respektere, om man skal forvente å få respekt selv.


Det blir noe helt annet når det gjelder for eksempel tyrefekting, hanekamp, osv, - da pines dyrene for fornøyelsens skyld, og da har man ikke respekt for dyrene i det heletatt.
Dyremishandling er ikke akseptabelt, og fortjener ikke respekt...

A
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Wiccansk mat?

Innlegg av Nephandi »

Jeg er fullstendig i mot tyrefekting, hanekamp og ting som piner dyrene, jeg er også i mot pelsdyroppdrett og å avle frem dyr bare for pelsen deres. Jeg mener at ja når et dyr slaktes for mat er det best om hele dyret brukes, dette inkluderer skinn og bein, å kaste noe blir litt et hån mot det dyrets død i min mening, men å drepe dyr bare for å se fjong ut det er jeg i mot. Når det er sagt å er jeg ikke imot kjøtt, vi mennesker er skapt til å spise både kjøtt og grønnsaker. Ja jeg tror at vi i Vestelig samfunn spiser for mye kjøtt i forhold til planter og at vi helsemessig kunne ha godt av å spise mindre, men i og for seg mener jeg at å drepe for mat er greit, det er blitt gjort så lenge det har vert dyreliv på planeten. Når det er sagt så respekterer jeg veldig de som velger å ikke ta liv og som velger å leve som vegetarianere, men det er ikke et valg for alle.
Antall ord: 182
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Wiccansk mat?

Innlegg av Arven »

Jeg tenker at vi kan ta liv for mat, livsopphold eller forsvar, men ikke ellers for livet er dyrebart og skal vernes. Og det gjelder alt som lever. For meg er også planter, trær og alt som gror levende og skal behandles med lik respekt.
Jeg er også sterk motstander av pelsdyroppdrett, tyrefekting og alt annet som behandler dyr respektløst og grusomt !
Antall ord: 64
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Wiccansk mat?

Innlegg av Nephandi »

Jeg er helt enig med deg Arven, slik jeg ser det er leve og la leve en god regel å leve etter, gjør hva du må for at du og dine skal overleve, og ellers la alt annet værende det seg planter eller dyr eller mennesker få leve i fred, iallefall så langt det lar seg gjøre.
Antall ord: 59
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links