Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyntheten svart sten

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Atmi »

Lilja skrev:Tror jammen du har rett! :notworthy: Takk, Atmi, dette har plaget flere ;)

Edit:
Apasjetåre er også en obsidian i en mer rå og upolert utgave.
Apasjetåre, var det jeg tenkte på, men underbevisstheten koblet det tydeligvis til obsidian når du skrev det, for jeg følte intuitivt at dette var rett!

Hvis du holder apasjetåren opp mot sterkt lys, vil du se at den er rødlig/"gjennomsiktig", mens den er helt sort når du holder den i hånden.

Si vi har rett, da, og at vi nå har løst mysteriet... :beg

Ja, men apasjetåre er brun. Holder du den opp mot lyset så lyser det tydelig gjennom den og den har en brungul mørk farge. Du kan liksom de på den at den er gjennomsiktig, den andre (snefnuggobsedian) er fast (ser fast ut og jeg klarte ikke se noe lys gjennom. Stor forskjell på den og apasjetåre som jeg også sjekket når jeg var i gang)
Sist redigert av Atmi på 12 Des 2011 21:20, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Atmi »

Lilja skrev:Tror det er bare apasjetåre som er gjennomsiktig...?
Da må vi vel bare si at vi har funnet det endelige svaret. :) hehe

Svart obsedian med islett av noe rødt som vi ikke helt vet hva er, men det kommer jo fra en vulkan og der er det mye rart. Det stemmer også med betydningen.

:)
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- en svart sten

Innlegg av Lilja »

Min apasjetåre er helt svart. Ikke antydning til verken brunt eller gjennomsiktighet før den holdes opp i lyset, da skinner det litt sånn rødlig gjennom den. Men den kan ikke kalles gjennomsiktig, bare litt lys som slipper igjennom...
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Atmi »

Lilja skrev:Min apasjetåre er helt svart. Ikke antydning til verken brunt eller gjennomsiktighet før den holdes opp i lyset, da skinner det litt sånn rødlig gjennom den. Men den kan ikke kalles gjennomsiktig, bare litt lys som slipper igjennom...
Ja, men da stemmer det sikkert. Kan godt være at det finnes mer eller mindre gjennomsiktige - min er nok lysere enn din. Min er... ja den ser nå svart ut egentlig, men jeg mener den så annerledes ut før jeg ble så langsynt (sånn for et par år siden - helt sant, aldring kommer fort) - når jeg fant dem fram nå så fant jeg den og fordi den så svart ut, men når jeg holdt den fremfor lyset så jeg at "det er jo apasjetåren jo" :)

Så det kan godt hende at det varierer litt. At noen er tettere enn andre liksom. Siden snøfnuggobsedianen ikke var gjennomsiktig i det hele tatt. I følge boka mi så er snøfnuggobsedian en "snygg variant" som kommer av at den vulkanske glassmagma etter første avkjøling igjen oppvarmes til 2500 grader. Snøblomstobsedianen regnes for litt mindre barsk. Verd å huske hvis man bærer meget skjult vrede.

Så kanskje denne her er en snefnuggobsedian uten snefnuggene. Det er jo slik at på de små stenene så kan det være "mellom" -. altså mellom de hvite feltene. Jeg har bilde av en rå snefnuggobsedian her hvor det er ganske store svarte felt uten hvitt på.
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- en svart sten

Innlegg av Atmi »

Når vi først er i gang så beksriver boka mi apasjetåre:
Apasjetåre er faktisk en obsidian, og består som denne av vulkansk glas der er veldet opp av jorden under et voldsomt utbrudd. Det stemmer fint overens med den indianske legende som fastslår at stenens krefter kun gjennomtrenger kropp og sind og bortskyller all opplagret sorg, anspenthet, vrede og bitterhed.

Apasjetåre lar mørke, sorg og vrede passere ut gjennom seg, og lys, tilgivelse og harmoni inn gjennom seg og videre til mennesket. Vår tids krystallhealere er enige i at apasjetåre kan rense ut al gammel sorg. Også den, vi kan ikke sette navn og årsak på, fordi den kanskje stammer helt tilbake fra en tidligere inkarnasjon.

Mange steder i verden gir man apasjetåre til kvinder som har vanskelig for å slappe av og nyde seksuallivets gleder fordi partner engang har såret eller misbrukt dem. Har man tendens til å se for sort på tingene eller behov for å tilgi noen, også seg selv, skulle apasjetåre således være den riktige hjelp.

Når det gjelder utseendet er det bilde av en litt lysere, slik som min. Men det står:
Høyt utviklede prærieindianere fra Arizona og New Mexico, er overbevist om at denne sten kan oppløse sorg like lett som lyset trenger gjennom den tilsynelatende massive, sorte eller mørk røgfargede sten. I naturen finner man ofte apashetårer ved flodbredder, hovr vannet har slept dem runde. Indianerne kaller disse runde stener for "Den store ånds tårer"

(litt for mye skrivefeiler når jeg skriver av, beklager)
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- en svart sten

Innlegg av Nephandi »

Ikke alle obsidianer er gjenomsiktige, ta for eksemple snowflake, det er en obsidian. Obsidian er naturlig glass så de kan være helt gjenomsiktige men det er ofte de finere og dyrere stykkene.

Stenen på bildet kan være en Apatche tåre men jeg synes det faktisk ser mer ut som en hematitt med rust, hematitt har en høy andel jærn i seg så de kan ha rustflekker.

Bilde

Uploaded with ImageShack.us
Antall ord: 75
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- en svart sten

Innlegg av Heksepusen »

Beklager sent svar minne venener men denen stenen er forsatt svarteller skimrende når man holder den til lyste det er kun den røde stripen dere ser som er rødt og ikke noe gjennomsiktig på den. Nå er det snart så jeg tar turen dit jeg kjøptete den for og få noen svar. selv om den turen tar meg 4 timer frem og 4 timer til bake. Jeg driver jo og dør på meg av svar jeg også. er vel snart så jeg slenger den ut på blogen for å se om noen kan svare meg der også.
Antall ord: 101
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- en svart sten

Innlegg av Lilja »

Søren klype, Hekse! (Nå skulle jeg gjerne hatt den der lille gule fra chatten, han som hyler i frustrasjoin, vet du...) Men det kan fortsatt være en obsidian, da,
bare ikke en Apasjetåre :bandit

Nephandi skrev:Ikke alle obsidianer er gjenomsiktige, ta for eksemple snowflake
Det konkluderte vi også med i sene nattetimer i går ;)
En fantastisk sten du la inn bilde av! Er den din?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- en svart sten

Innlegg av Nephandi »

En fantastisk sten du la inn bilde av! Er den din?
Nei, men jeg skulle ønske at den var det.

Hvis man trenger en sten identifisert så hvis du bor i nærheten av Oslo så anbefaler jeg Pachamama, de er favoitt sten butikken min, de som jobber der kan veldig mye, forøverig så har de et kjempeutvalg av stener, jeg pleier alltid å stikke innom der når jeg er i Oslo.
Antall ord: 73
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- en svart sten

Innlegg av Heksepusen »

Aha takk. Da blir det en Oslo tur på meg meget snart.
Antall ord: 12
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- en svart sten

Innlegg av Nephandi »

Her, jeg fant adressen til deg på Gule Sider i tilefelle du ikke vet hvor det ligger.

http://www.gulesider.no/firma/pachamama:p10000046964
Antall ord: 24
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boble83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 21 Nov 2013 19:53
10
Har takket: 1 gang

- - en svart sten

Innlegg av Boble83 »

Nephandi skrev:Her, jeg fant adressen til deg på Gule Sider i tilefelle du ikke vet hvor det ligger.

http://www.gulesider.no/firma/pachamama:p10000046964
Takk for tipset. Det er veldig greit å kjøpe ekte vare ;)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links