Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenNyttårsufoer

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

stavenes_dronning

- - Nyttårsufoer

Innlegg av stavenes_dronning »

ludoburgero skrev:Jeg sendte opp to sånne kinesiske rislykter på nyttårsaften.
Den ene tok seg en dukkert i Breiavannet. Den andre fløy avgårde, fri som fuglen.

Flere ganger har noen rapportert slike for å være UFOer.
Selvfølgelig, de vet jo ikke at det er rislykter.
Vi må ikke glemme hva betegnelsen UFO står for, så kan vi holde oss litt mer nykter til diskusjonen når vi anklager andre for å snakke spesifikt om grønne menn i romskip fra andre planeter som snakker gebrokkent russisk bare fordi noen nevner ordet UFO.

Spennende tråd uansett.
Vet godt hva rislykter er ;) dette var lys som dannet en firkant, altså lys i hvert hjørne.. ingenting synlig i mellom.. Jeg har ikke nevnt noe om ufo heller.. bare lurer på hva det kan være. Lyset hadde samme substans som nordlys, men hadde lik avstand, og lik fart hele tiden. Og det er blitt observert av helt "vanlige" folk, som overhodet ikke tror på noe som helst overnaturlig.. Og masse barn så det også... Men hva det er , tja, si det.. :)
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stavenes_dronning

- - Nyttårsufoer

Innlegg av stavenes_dronning »

Upadiel skrev:How oss var noen som sendte opp sånne lanterner. De lyste gult og svevde på en sin myk, men målrettet måte. Og så kom de veldig høyt opp... Kan ikke vært en sånn?
Nei disse så vi. Både i fjor og i år. har selv sendt opp slike.
Så var ingen lanterne. De flyter jo bortover, som du sier.
Vanskelig og forklare, men dette vi så hadde høyere hastighet. Akkurat som om du veiver hånden rasket frem og tilbake.
Mange barn som har sett det også. og det ble observert på 6 forskjellige steder i Trøndelag poå samme tidspnkt, men flere mil mellom hvert sted :)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Nyttårsufoer

Innlegg av Chimera »

Tyrell skrev:Chimera,utifra bildet ser det ut for meg at lyset holdt en ganske stor høyde, så du denne boomerang formen med det blottet øye?

Forstørrelsen av bildet kan tyde på at kameraet ikke klarer å fokusere riktig på lyset og dermed gir ett uskarpt resultat.
Synest å huske at det var overskya, så objektene må ha vært under skylaget. Jeg la ikke merke til forma på objektet før jeg zooma inn et par ganger. Bildet er forøvrig tatt med en 2 Megapixel kameramobil, så det er nok ganske naturlig at det er uskarpt, hadde egentlig ikke forventa å se annet enn en lysende kule, har fortsatt sår hake etter at den deisa i gulvet når jeg sjekka bildet. :)

Når det gjelder kinesiske lykter, så er det utelukket. Det er også lite sannsynlig at en motorisert hangglider kan komme opp i den hastigheten objektene hadde, dessuten lyser neppe en slik en så kraftig så dette.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av lighteren »

Når det gjelder kinesiske lykter, så er det utelukket.
Hva er konklusjonen din da, Chimera?
Antall ord: 16
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Nyttårsufoer

Innlegg av Chimera »

lighteren skrev:
Når det gjelder kinesiske lykter, så er det utelukket.
Hva er konklusjonen din da, Chimera?
Hvis det ikke dukker opp noen logisk forklaring, så må jeg nok holde meg til UFO-teorien.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - - Nyttårsufoer

Innlegg av lighteren »

Chimera skrev:
lighteren skrev:
Når det gjelder kinesiske lykter, så er det utelukket.
Hva er konklusjonen din da, Chimera?
Hvis det ikke dukker opp noen logisk forklaring, så må jeg nok holde meg til UFO-teorien.
Joda, det skjønte jeg forsåvidt ettersom det var et flyvende objekt og ukjent for deg. :-P
men jeg tenkte litt mer sånn, hva tenker du? ukjent russisk spionfly(f.eks) eller UFO fra en annen planet?
eller har du kanskje ikke tenkt så langt enda?
Antall ord: 84
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Isan »

Kan disse lysene være refleksjoner i skyene av alt nyttårsfyrverkeriet - eller kanskje helst spesielle deler av fyrverkeriet? Skyer kan jo bevege seg ganske fort.
Antall ord: 26
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Nyttårsufoer

Innlegg av Chimera »

Isan skrev:Kan disse lysene være refleksjoner i skyene av alt nyttårsfyrverkeriet - eller kanskje helst spesielle deler av fyrverkeriet? Skyer kan jo bevege seg ganske fort.
Nei. Det var definitvt flygende farkoster, begge jeg observerte hadde samme kurs. De kom sikkert fra et moderskip der oppe, ble sikkert bekymra når de merka så mye smell og lysglimt så de måtte ned for å forsikre seg om at jordboerne ikke holdt på å utslette hverandre. :haha
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Isan »

:p :haha
Antall ord: 0
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Chimera »

Ser noen på NRK1 nå? Det var et inslag fra Hessdalen, med et objekt som minner om mitt bilde..
Har forøvrig lasta opp originalbildet, så kan dere zoome inn selv:

Bilde

kos dere, og husk at det er tatt med et 2 megapixel mobilkamera

Lurer på hva som har åpernbart seg med et kamera med bedre oppløsning.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Tyrell »

Jeg var klar over att serien Norsk attraksjon skulle ta for seg ufo fenomenet i Hessdalen som ble vist på NRK1 i går og hadde ikke forventet meg stort på en Lørdagskveld med lett underholdning, det var intressant og kunne gjerne vart lenger, men det var ikke noe nytt her som jeg ikke visste fra før.

Det er vel dette klippet tatt opp av automatkameraet i Hessdalen 4 Desember 1999 som skulle ligne på hva du har tatt bildet av Chimera, det er ikke så lett å se hva man ser på det siste store bildet ditt,men det er vel forstørrelsen av lyset du mener :

_YHwkSKqpYE


Jeg har studert opptaket og kan ikke se om det vi ser fra Hessdalen viser ett boomerang objekt,jeg kan ikke se noe bestemt form på ett objekt her,men bare noe som har en kraftig lysintensitet og som ser ut til å gå over skydekket,det merklige er måten lyset beveger seg på.

Chimera, fortsett å følg med på himmelen,kanskje dette lyset viser seg igjen.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Chimera »

Etter å ha studert det klippet fra hessdalen nøyere så er jeg enig med deg, det er umulig å se hva form det objektet har.

Har forøvrig fått vite at det ble sendt opp kinesiske lanterner her i nærområdet mitt, disse fulgte vindretninga østover, mens "mine" objekter beveget seg i nordøstlig retning, så er iallefall det utelukket.

De hadde for stor hastighet til å være passasjerfly eller helikopter, og siden de var lydløse så var det iallefall ikke F16. Da står man igjen med noe uidentifisert, hvem vet hva, iallefall ikke jeg. :?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Neowalker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 19 Jan 2012 05:18
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Neowalker »

Chimera skrev:Flere enn meg som har observert lys som ikke stammer fra raketter eller fly i kveld. I mitt tilfelle så ble det også observert av folk fra en fest i nabolaget, som mente det var nødbluss, men det var det ikke. Det var to gule lys, etter hverandre i samme retning, lydløst. Definitivt ikke fyrverkeri. Kanskje ikke dumt å fly over når de fleste har oppmerksomhetet mot himmelen.
Var skip utrolig mange steder på nyttårsaften. Flott tidspunkt da mange ser mot himmelen og som samtidig kan bortforklares av de som ikke vil tro eller ikke er klar. Altså en genial mulighet til å påvirke globalt de som er åpen og in synch. Samt kollektiv bevissthet..
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av Chimera »

Innlegg fjernet da det var en skivebom av dimensjoner... ](*,)
Sist redigert av Chimera på 13 Apr 2012 22:28, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Nyttårsufoer

Innlegg av jeditrond »

Interessant, tror det blir mere slikt fremover. "Parkerer" midt i glaninga for folk så og si :D
Antall ord: 16
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links