Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHjelp, Kornsirkler.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjelp, Kornsirkler.

Innlegg av jeditrond »

Jeppski skrev:
jeditrond skrev: Det finnes da mange måleapparater for em-stråling? Hva slags em det var sa de ikke noe om, så generell type antar jeg. Lys er jo den synlige delen av em, så det var ikke det som ble målt :)
Nei, glem det. Jeg kan godta at værfenomener og dyr lager kornsirkler. Men folk som mener seriøst at det er mer sannsynlig at aliens lager dem, mister min respekt ganske fort. Ikke at min respekt for andre betyr noe, eller at noen bør bry seg om hva jeg mener hvis jeg er selv useriøs.
Nok en gang har jeg aldri sagt at det er aliens som står bak disse ekstra flotte og utspekulerte "sirklene". Det har vært observert underlige ting før og etter, men siden ingen av disse landet og presenterte seg som Gunnar fra Orion eller Line fra Pleiadene, er det inntil videre kun Uidentifiserte Flygende Objekter, bedre kjent som UFO :D

Og det er gjort seriøs forskning på EM-strålingen og dens påvirkning på kornet; http://www.bltresearch.com/
Antall ord: 186
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hjelp, Kornsirkler.

Innlegg av Jeppski »

jeditrond skrev:
Jeppski skrev:
jeditrond skrev: Det finnes da mange måleapparater for em-stråling? Hva slags em det var sa de ikke noe om, så generell type antar jeg. Lys er jo den synlige delen av em, så det var ikke det som ble målt :)
Nei, glem det. Jeg kan godta at værfenomener og dyr lager kornsirkler. Men folk som mener seriøst at det er mer sannsynlig at aliens lager dem, mister min respekt ganske fort. Ikke at min respekt for andre betyr noe, eller at noen bør bry seg om hva jeg mener hvis jeg er selv useriøs.
Nok en gang har jeg aldri sagt at det er aliens som står bak disse ekstra flotte og utspekulerte "sirklene". Det har vært observert underlige ting før og etter, men siden ingen av disse landet og presenterte seg som Gunnar fra Orion eller Line fra Pleiadene, er det inntil videre kun Uidentifiserte Flygende Objekter, bedre kjent som UFO :D

Og det er gjort seriøs forskning på EM-strålingen og dens påvirkning på kornet; http://www.bltresearch.com/
Joda, da er vi vel enige da. jeg mente aldri at spesifikt du trodde det var aliens. Forøvrig så jeg litt på linken din, og søkte litt på det ene navnet der. Jeg må nok undersøke nærmere om det er i det hele tatt en troverdig kilde, selv om det kan virke slik. Men jeg må si at layouten til nettsiden ikke hjelper på deres troverdighet.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjelp, Kornsirkler.

Innlegg av jeditrond »

Jeppski skrev:
jeditrond skrev:
Jeppski skrev:
Nei, glem det. Jeg kan godta at værfenomener og dyr lager kornsirkler. Men folk som mener seriøst at det er mer sannsynlig at aliens lager dem, mister min respekt ganske fort. Ikke at min respekt for andre betyr noe, eller at noen bør bry seg om hva jeg mener hvis jeg er selv useriøs.
Nok en gang har jeg aldri sagt at det er aliens som står bak disse ekstra flotte og utspekulerte "sirklene". Det har vært observert underlige ting før og etter, men siden ingen av disse landet og presenterte seg som Gunnar fra Orion eller Line fra Pleiadene, er det inntil videre kun Uidentifiserte Flygende Objekter, bedre kjent som UFO :D

Og det er gjort seriøs forskning på EM-strålingen og dens påvirkning på kornet; http://www.bltresearch.com/
Joda, da er vi vel enige da. jeg mente aldri at spesifikt du trodde det var aliens. Forøvrig så jeg litt på linken din, og søkte litt på det ene navnet der. Jeg må nok undersøke nærmere om det er i det hele tatt en troverdig kilde, selv om det kan virke slik. Men jeg må si at layouten til nettsiden ikke hjelper på deres troverdighet.
Enig med deg i at layouten til BLT ikke var så veldig god, men kanskje de bruker pengene på reserch istedenfor :D Jeg har selv ikke satt meg ekstremt grundig inn i forskningsresultatene til BLT, så om du finner noe feil der får du si i fra. Det finnes mange med doktorgrader innenfor slik forskning som kanskje ikke tok doktorgraden i det de utgir seg for inneha f.eks. Sånne ødelegger jo bare for de som ærlig og redelig bare vil vite hva dette er for noe og opplever rare ting rundt det :)
Antall ord: 310
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hjelp, Kornsirkler.

Innlegg av Jeppski »

jeditrond skrev: Enig med deg i at layouten til BLT ikke var så veldig god, men kanskje de bruker pengene på reserch istedenfor :D Jeg har selv ikke satt meg ekstremt grundig inn i forskningsresultatene til BLT, så om du finner noe feil der får du si i fra. Det finnes mange med doktorgrader innenfor slik forskning som kanskje ikke tok doktorgraden i det de utgir seg for inneha f.eks. Sånne ødelegger jo bare for de som ærlig og redelig bare vil vite hva dette er for noe og opplever rare ting rundt det :)
Problemet er bare at jeg har langt ifra kunnskap nok til å si noe om de papers'ene de utgir er god forskning. Og om det de finner er i det hele tatt unormalt. Det er da jeg helst ser til kjente anerkjente forskere som har noe å si om saken, men siden det er få av de som ser på slik forskning, og siden jeg finner få sider som i det hele tatt ser seriøs ut, blir det vanskelig å si noe om validiteten til de. Da jeg ikke godtar sider som heter noe med skeptic (for deres skyld) eller som har bilder av kornsirkler i layouten eller heter noe med crop circle (for min skyld), synes jeg det er vanskelig å finne gode pålitelige kilder.
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjelp, Kornsirkler.

Innlegg av jeditrond »

Jeppski skrev:
jeditrond skrev: Enig med deg i at layouten til BLT ikke var så veldig god, men kanskje de bruker pengene på reserch istedenfor :D Jeg har selv ikke satt meg ekstremt grundig inn i forskningsresultatene til BLT, så om du finner noe feil der får du si i fra. Det finnes mange med doktorgrader innenfor slik forskning som kanskje ikke tok doktorgraden i det de utgir seg for inneha f.eks. Sånne ødelegger jo bare for de som ærlig og redelig bare vil vite hva dette er for noe og opplever rare ting rundt det :)
Problemet er bare at jeg har langt ifra kunnskap nok til å si noe om de papers'ene de utgir er god forskning. Og om det de finner er i det hele tatt unormalt. Det er da jeg helst ser til kjente anerkjente forskere som har noe å si om saken, men siden det er få av de som ser på slik forskning, og siden jeg finner få sider som i det hele tatt ser seriøs ut, blir det vanskelig å si noe om validiteten til de. Da jeg ikke godtar sider som heter noe med skeptic (for deres skyld) eller som har bilder av kornsirkler i layouten eller heter noe med crop circle (for min skyld), synes jeg det er vanskelig å finne gode pålitelige kilder.
Det er jo noe av problemet ift. forskning på alskens paranormale ting, "seriøse" og kjente forskere vil helst ikke ta i det med en tre meters pinne en gang pga. fare for å bli sett på som useriøs og bli fryst ut av det gode selskap som igjen fører til at de mister jobbene sine ved anerkjente laboratorier eller forskningsinstitusjoner. Derfor blir det gjerne til at det er slike som brenner for å finne ut av saken og har vitenskapelig utdanning, stikker hodet frem. De har da antageligvis andre jobber ved siden av som ikke bryr seg om de forsker på slike ting. Evt. tar noen av dem skyhøye honorarer for å delta på ufo-kongresser o.l. :?
Antall ord: 342
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hjelp, Kornsirkler.

Innlegg av Tyrell »

Her er en litt intressant artikkel hvor en av de som var med på å lage kornsirkelformasjoner i England, Matthew Williams forteller om merklige fenomen som dukket opp idet de var i ferd med å lage disse mønstrene...

http://thepoliteskeptic.blogspot.com/20 ... tthew.html
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links