Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerilluminati igjen................madonna

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av Moonstone »

Hun kunne valgt tema fra andre tidsepoker og kulturer også, indianer tema for eks.
Hadde folk skreket like mye da?
Folk kan vel velge å lage et show i det tema de vil uten at det paranoide Amerikanske konservativ-folket skriker..
Antall ord: 40
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - illuminati igjen................madonna

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:
ludoburgero skrev:Jeg lurer mest (fremdeles) på hvorfor film- og musikkindustrien er så overbelastet - fullspekket, til det renner over i astronomiske proporsjoner - av frimurersymboler og gudedyrkelse av denne typen...
Det er mest fordi disse musikerne og filmskaperne fascineres av disse greiene, syns det er spennende, og vet at publikumet deres fascineres på samme måte. Det er neppe særlig dypereliggende grunner.

Eller hvorfor har barn og ungdom fra 10-12 år og oppover iallfall siden tidlig -70-tall vært tiltrukket og fascinert av et papirark med ruter med bokstaver og tall i og med et glass med bunnen i været oppå? Og det samme med fortellinger om gjenferd? Høyst sannsynlig av nøyaktig samme grunn, det er ukjent og virker dermed spennende. Det svever i grenselandet mellom det vi kan slå fast, og det som kanskje er der, kanskje ikke.

Endel ganger er forklaringen mest sannsynlig relativt enkel, om enn kanskje litt kjedelig for noen.
Fascinasjonen da... hvor kommer den fra, og hvorfor videreføres den?
Hvis vi tar utgangspunkt i at underholdningsindustrien ikke nødvendigvis har en lidenskap for kunstverkene de spyr ut (tja, av variabel kvalitet, selvfølgelig...), men først og fremst ser på det som en investering hvor de skal få et utbytte av det. Hvorfor tror du det blir mer og mer slik i tider der bransjen mer og mer mister potensielle salg, siden mange laster ned og sprer piratkopier?

Dessuten må man ikke glemme at et annet element alltid er tilstede i amerikanske filmer, nettopp militærpropaganda for det amerikanske forsvaret. Muskelfleksing i omtrent hver eneste katastrofe- og actionfilm. Så, da er vel spørsmålet mitt om ikke Hollywood i seg selv kan anses som et av verdens desidert største propagandaapparater? Og hvorfor skulle det stå ubrukt?
Arven skrev:eller kan fasinasjonen komme av at vi er åndelige vesener som trekkes mot det som ligger naturlig i oss..
Jeg heller nok mer til at dette er mest sannsynlig, men jeg vil likefullt tenke over motivene til de som bruker så ubegripelige store summer penger på sceneshowet og koreografien til dette.
Antall ord: 354
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - illuminati igjen................madonna

Innlegg av Isan »

Arven skrev:eller kan fasinasjonen komme av at vi er åndelige vesener som trekkes mot det som ligger naturlig i oss..
Det har jeg vel egentlig ikke på noen måte utelukket i innlegget mitt? :)
Antall ord: 35
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av Arven »

neida,- jeg bare følte for å nevne det :)
Antall ord: 8
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av Borte.. »

Illuminati eller ei....det var litt av en narsissist-fest på den kjerringen, men så er hun jo en kjendis og derfor er hun jo mye bedre enn vi submenneskene på denne planeten....vi skal bare dyrke bakken hun går på fordi hun er så viktig og det hun gjør er veldig viktig for menneskeheten.

Btw...virkelig? Har hun ikke passert grensen for granny-material sånn for leeenge siden? Med tanken på at hun ruller seg inn mellom beina på de danserene eller hva de nå skal forestille? :roll:
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av Moonstone »

Det trenger ikke nødvendigvis å bety at hun fremstiller seg som "bedre" eller "hevet over" andre, selvom rollefiguren hennes hylles i et show.
Men jeg er enig i at sceneshowet er litt over the top.
Det blir som å gå på teater, med et Hellenistisk tema..
Antall ord: 45
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av ludoburgero »

Vi blir aldri lei av intens ikonisering og gudedyrkelse, vel?
Nei, dette er freskt! FRESKT ai tell yah!

Det nyeste og hotteste blir (obs obs, spoiler: spådom!) i årene som kommer:
reality der prostitusjon er målet - jentene skal gå ut og selge kroppen sin, og de som får flest kunder iløpet av et gitt antall kvelder vinner en million, kroppsmodifikasjon til det sykelige, nyeste blir vel antageligvis hurtigsolarium også snart - mørkebrun innen 5 minutter, for deg med dårlig tid til å lage mat og vise omsorg til barna du har púlt på deg, enda flere reality-serier der ikke bare supernannies er tingen - men Barnevernet, hvor vi til skrekkblandet fryd kan se foreldre bli fratatt barna sine som selges som sexslaver til mektige finansherrer som finansierer en ny divisjon av Barnevernet, og så blir det mer og mer overvåkning, oppfordring til selvopptatthet, en helt ny og aggressiv form for reklame/propaganda - aldri før har reklame vært mer personlig... produktene skal gi oss en unik følelse av identitet, basert på massiv finjustering av menneskemassen til å kollektivt bli en stor grå sky av diffus bevissthet - konstant i kaos og forvirrelse - sprengklart parate og kåte på å bli LEDET... mer og mer og mer LEDET...

Følelsen av å ha en guide... en veiviser gjennom livet... en Autoritet... et IKON...
Vis meg veien! Å, vis meg veien! Jeg er bare et stakkars ubetydelig lite menneske som er villfaren! Jeg må ledes! Gud? Hitler? Madonna? Hjelp meg! Få meg til å føle meg av betydning!
Produkter? Lykke? Kjøpe?

"DU ER VIKTIG FOR OSS!", sier reklamebanneren.
"DU ER ALT FOR OSS!" - den fikk jeg nettopp i trynet nå, faktisk... fordi jeg åpnet firmamailen.
Det var en reklame for et IT-kurs, fordi vi har benyttet oss av en leverandør.

Nei, hva faen.

Kutt ut denne forsøplingen av menneskesinnet. Sjøl om de iblander det elementer av kunst, så gjør de ingenting for det. Det finnes ikke sjel i dette. Det er påkostet. Det er fullt av kompensering for mangel av sjel. Forstår dere ikke det, sier jeg, og virker som om jeg selv tror jeg kan lede noen bort ifra dette? Vel... ingen kan reddes fra noe som helst. Alle må redde seg selv.

Det kan vel sies at det kan være sunt å ha forbilder, men........ i voksen alder?
Faen, det må være flaut.
Antall ord: 405
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- - illuminati igjen................madonna

Innlegg av Borte.. »

Moonstone skrev:Det trenger ikke nødvendigvis å bety at hun fremstiller seg som "bedre" eller "hevet over" andre, selvom rollefiguren hennes hylles i et show.
Men jeg er enig i at sceneshowet er litt over the top.
Det blir som å gå på teater, med et Hellenistisk tema..

Haha...du vet dette er madonna det er snakk om ikke sant? :lol: Ikke at jeg har noe forhold til musikken hennes eller henne generelt, men jeg har sett intervjuer gjort med henne her og der og det eneste jeg tenker er; wow...hun oppfører seg virkelig som om verden skylder henne et eller annet. Dessuten er det en ting at et show kan være over the top, men det der var bare sært. Hva skjedde med å bare synge sangene sine og kanskje ha litt fancy triksing med lys? Man gir jo ut visse signaler med et slikt opplegg. Du kan ha rett...det kan være at det hun ikke prøver å fremstille seg selv som bedre enn alle andre, men hun virker å være den typen som "vet" at hun er det". Du vet den sorten som slenger ut setninger som f.eks; hvet du hvem jeg er? Den sorten som blir nærmest ildrød i blikket når noen gir henne en blomst som kanskje ikke er helt blant favorittene. Jeg står fremdeles på mitt. Narsissist-fest!

Jeg har generelt et hatforhold til hele kjendiskonseptet fordi jeg føler personlig at det er feil at det skal være slik at man skal individualisere enkelte og heve de frem som om de virkelig er guds gave til flokken. I mine øyne er alle likeverdige og hele det kjendiskonseptet går vekk fra akkurat den biten.

Dessuten sitter jeg av og til og føler at disse menneskene sitter på bakrommet og ler hodet av seg over hvrdan man har havnet dit hen at man dyrker middelmådigheten. Med det så refererer jeg også til de to skanksene som står på siden og jokker. Skal ikke spore av helt, men bare f.eks. det her:

En av disse skanksene som opptrådde med høyeste gudinnen eller whatever har klart å levere noe jeg ser på som en fornærmelse mot samfunnet. I mine øyne er det veldig rart at slike "artister" blir overeksponert overalt.

[youtube]T6j4f8cHBIM&ob=av2e[/youtube]
Antall ord: 393

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av ludoburgero »

En annen ting jeg gledelig hater er pretensiøse """prisutdelinger""".
Hva slags grønnsaker og suppegjøker er det som synes det er stas å se band få tildelt liksom-prestisje ala Spellemannsprisen og annet vrøvl som det der..? Ærlig talt?

Er det ikke en pris nok i seg selv om folk faktisk KJØPER musikken til dem som faktisk FORTJENER det? Hvorfor skal vi hele tiden bli fortalt hva vi skal like, føle og mene?

For meg kan hele underholdningsindustrien visne hen og dø.

Det er sikkert fint for de som kan bygge seg en karriere på å bli hentet inn fra gata, gjøre tafatte forsøk og middelmådige sprang for å fuske til seg et bredt publikum med ihjel-forsket-og-bra-oppkonstruert-etter-mannen-i-gatas-velkalkulerte melodier og fengende blip-blop-lyder. Noe av det er jo faktisk ispedd litt kvalitet også, men så glattpolerer de det, så blir det sterilt og sjelløst som alltid... og dette skal vi like. Fordi konsensus sier det. Nåde deg hvis ikke!

Illeluktende, avføring, oppkast, hensynsløs blotting og mangel på selvrespekt.
Der oppsummerte jeg musikkindustrien, slik den er idag, for eksempel.
Antall ord: 196
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av ? »

apropo....

et lite klipp fra tidenes beste south park episode.:

I5f7hOhl-jE
Antall ord: 12
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - illuminati igjen................madonna

Innlegg av Moonstone »

ludoburgero skrev:For meg kan hele underholdningsindustrien visne hen og dø.
Illeluktende, avføring, oppkast, hensynsløs blotting og mangel på selvrespekt.
Der oppsummerte jeg musikkindustrien, slik den er idag, for eksempel.
Amen brother.
Musikkindustrien suger, det er både min mening, og personlige erfaringer jeg har som musiker selv.
For meg er både det meste av musikken idag innholdsløst søppel, og industrien som avler den.
Antall ord: 69
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av ludoburgero »

Ja, generelt sett er vi soleklart enige der, Moonstone.

Det er selvfølgelig unødvendig av meg å dra alle under samme kammen, men det er så ubegripelig mektige krefter som styrer alt i retning av profit, at alt som heter kunst og lidenskap virker skadeskutt for lengst. Det å sammenligne det med å melke ei slaktet ku ville vært ekstrem underdrivelse. Her snakker vi om å melke et kadaver.

Sjelløst. Jeg står inne for denne kritikken, ettersom vi diskuterer smak.
Da er det lov.

Faktisk vil jeg kreve at folk skaffer seg mer smak basert på å kjenne virkelig, virkelig etter... noe de må LÆRE seg å like. En skal kunne tillate seg å tilpasse seg kunsten; ikke la kunsten tilpasse seg menneskene. Da blir den middelmådig. Det er ikke poenget med kunst: den skal ikke være lett fordøyelig. Den skal ha tyngde, dybde. Den skal gi rom for ettertanke. Gjenklang. Brenne seg på netthinnen. Skape følelser - ikke singulare, simplistiske, forenklede, svært grovt ensporet... ønsker en bakgrunnsstøy kan en vel heller høre fuglekvitter og vindens hvisk i trærne?
For guds skyld?!

Hva er greia med "jeg synes det er greit å jobbe til"?
Da har du vel neppe en grei nok jobb, da? Hva med å ta problemet ved rota?

Personlig synes jeg folk tar til takke med for mye middelmådig, gjennomsnittlig, masseprodusert - og at dette alt i alt virker som å resonnere i selve menneskene. Det virker som om de BLIR lettere i tankegangen, og dermed også mindre dyktige til å tenke og verdsette det komplekst sammensatte, abstrakte og ikke helt banalt enkle... men det kan godt være min oppfatning. Noen kaller det bare hjernevaskning. Noen kaller det "jamen jeg syns atte, så må ikke du komme her og kritisere og prøve å ødelegge assaaaaaa".

Drit og dra! Hellstrøm liker ikke at du har ketchup og grandiosa hjemme.
Jeg liker ikke at du har Lady Gaga på mp3-spilleren din.

Å, så tøff jeg er... som mener noe om dette. Men smak og behag.
Noen spiser jo nudler proppfulle av msg. Noen propper i seg aspartam.
Jeg kan ikke dømme noen for det. Selv menneskene jeg er mest glad bruker disse tingene.
Lady Gaga-narkomane... jo jo... det er deres smak, men jeg har lov å kalle det for dårlig smak.

Smak er heldigvis så intenst subjektivt at når noen alltid holder standarden nede på et lavmål, og attpåtil glorifiserer det, så gir det i det minste muligheter av astronomiske proporsjoner for de som faktisk vil noe her i livet. Snart blir vel folk imponert av at noen kan spasere?
Antall ord: 440
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av jeditrond »

Det er vel ikke for ingenting at folk som brenner for musikken sin heller tar kronerulling og gir ut musikken sin uavhengig av de store plateselskapene, evt. greier å skrape sammen penger nok til starte et eget lite plateselskap for å gi andre med "smalere" uttrykk en sjanse også. Man hører ingen av disse på de store radiostasjonene dessverre, men internett er i seg selv en gedigen jungeltelegraf - så mange benytter den som reklamekanal istedenfor :)
Antall ord: 74
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av ludoburgero »

Sant det du sier, jedi!

Spesielt godt likte jeg at et av bandene jeg allerede likte godt fra før... veletablerte gjennom nettopp store plateselskaper... Radiohead. De ga jo ut sitt album for fire(?) år siden på nettet, der man selv kunne velge akkurat hvilken pris man ville betale for det. Om man ville ha det gratis; sure thing! Var bare til å laste ned uten å donere noe, det.

Dette viser at det er veien å gå, men ingen andre meg bekjente utenom Prince har gjort det samme? Synd at radiostasjonene ikke promoterer nye artister, slik de skal. De kunne fått en sjanse til å blitt oppdaget. Istedenfor må folk opplyse seg selv (som vanlig), hvis de skal ha noe kvalitet eller gi noen en sjanse. De vidunderlige midlene som finnes brukes helst bare til hjernevaskning, repetisjon, og ei stor mølje av middelmådig opium for folket.

Fantastiske muligheter misbrukes, og uoppdagde blomsterspirer visner hen i skyggene.
Antall ord: 156
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- illuminati igjen................madonna

Innlegg av lighteren »

ikke la illuminati-tråden dø ut.
nå har vi diskutert alt fra kristne i amerika til musikkbransjen.

så, hva er konklusjonen til folk?

er det selveste illuminati som står bak showet til madonna som tittelen antyder?
Bilde
Antall ord: 38
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !