Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterMilliarder mulig bebolige planeter

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av Moonstone »

Tyrell skrev:Den norske hjemmesiden til Ashtar kommandoen har en nærmest komisk presentasjon av sitt budskap,en nyreligiøs bevegelse med utrolige påstander: http://home.no/ashtarkommandoen/index.html
Ashtar sin opprinnelse kom fra ufo kontakt bevegelsen på 50 tallet: http://en.wikipedia.org/wiki/Ashtar_(ex ... ial_being)
Det mest ekstreme eksempelet på en religiøs ufo kult gruppe med svært tragisk utfall var Heaven`s Gate som endte med att 39 medlemmer begikk kollektivt selvmord i 1997:http://en.wikipedia.org/wiki/Bo_and_peep
Det mest intressante er kanskje å studere mennesket og ikke budskapet...
Ok, så det berømte møtet med UFO på 50-tallet er også med som begynnelsen av bevegelsen.
Lenge siden jeg gjorde research på dette, før Wikipedias tid skjønner jeg ;) :coffe2
Antall ord: 133
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av Hecate »

Jeg er stolt over å være fysiker! Vi er de eneste realistene som tør å tenke utenfor boksen og ikke (naivt) avfeier alt som ikke kan bevises for umulig. Naturen oppfyller den mest sannsynlige tilstanden av eksistens. At vi skulle være den enste bebodde planeten er ganske usannsynlig. Med mindre en er fastlåst i religion, da ;)


* :vels Enuff selvskryt*
Antall ord: 60
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av jeditrond »

Hecate skrev:
> Jeg er stolt over å være fysiker! Vi er de eneste realistene som tør å
> tenke utenfor boksen og ikke (naivt) avfeier alt som ikke kan bevises for
> umulig. Naturen oppfyller den mest sannsynlige tilstanden av eksistens. At
> vi skulle være den enste bebodde planeten er ganske usannsynlig. Med mindre
> en er fastlåst i religion, da ;)
>
>
> * :vels Enuff selvskryt*
Fortsett å tenke utenfor boksen! Jeg ble lettere skremt over hvor trangsynte enkelte vitenskapsfolk er etter å ha lest Forbidden Science. Alt som ikke passer inn i gjengse teorier blir ofte avfeid som pølsevev uten å forske på det. Hva skjedde med et åpent sinn og hele tiden forkaste gamle teorier når nye bevis tilsier at de gamle teoriene var feil? Litt off-topic det der, sorry :)

Synes Carl Sagan sier det godt i sin roman Kontakt at det ville vært en enorm sløsing med plassen om vi var den eneste bebodde planeten i universet:)
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av Borte.. »

Moonstone skrev:
>
jeditrond skrev:Spennende og nokså logisk egentlig at det er
> plenty med andre planeter i galaksen og universet for den sakens skyld.
> Tror vi kan være trygge på at vi ikke får lov til å bosette oss på en ny
> planet før vi har ryddet opp i rotet vårt på Jorda. Det finnes vel et
> intergalaktisk FN eller lignende regner jeg med :)
>
> Som "The Galactic Federation of Light"?
> Noen som hevder at nettop det eksisterer, og at det er navnet på det..
>
>
> Bilde



Den trekanten minner meg om noe som jeg ikke kan komme på i farten. Hva minner den meg om?


Hadde ikke gjort meg noe å flytte til en annen planet. Så lenge visse ble igjen her. Med visse så mener jeg egentlig de fra paradise..og politikerene...og terroristen...og partysvenskene generelt.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av jeditrond »

Selve logoen der er såvidt jeg kan se laget av hhv. Stargate, altså sirkelen, rappet fra filmen/tv-serien ved samme navn. Trekanten i midten kan være "deltaskjoldet" fra Star Trek, logoen til Starfleet :)

Stargate:
Bilde

Starfleet:
Bilde
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av ludoburgero »

Noen bør fortelle meg hvor jeg kan investere store pengesummer i tro og håp, slik at jeg evner å gjøre de astronomiske sprangene (hence the ordspill) fra å tenke over hvilken dystopisk fremtid som etter all sannsynlighet venter - til å glede meg over at det kanskje finnes... tja... milliarder av beboelige planeter for oss der ute å erobre...

Snakker vi om imperialisme tatt et steg lenger, og så kan vi glede oss fordi vi har enda en nyhet som dreier seg om "åu mai gåwd - it's såmting about werdensrommet again!"? :-({|=

Non-intelligable.
Do not understand.
Do not want to.

...men for all del: så koselig!
Antall ord: 107
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av jeditrond »

ludoburgero skrev:Noen bør fortelle meg hvor jeg kan investere store pengesummer i tro og håp, slik at jeg evner å gjøre de astronomiske sprangene (hence the ordspill) fra å tenke over hvilken dystopisk fremtid som etter all sannsynlighet venter - til å glede meg over at det kanskje finnes... tja... milliarder av beboelige planeter for oss der ute å erobre...

Snakker vi om imperialisme tatt et steg lenger, og så kan vi glede oss fordi vi har enda en nyhet som dreier seg om "åu mai gåwd - it's såmting about werdensrommet again!"? :-({|=

Non-intelligable.
Do not understand.
Do not want to.

...men for all del: så koselig!
Nytter ikke å hive penger etter tro og håp, stor sjanse for at du ikke får noe av det uansett. Tro og håp må man gå i seg selv og finne, selv om det kan være vanskelig. Jeg har ikke noe tro på noen ny imperalisme. Mange av de nyoppdagede planetene er sikkert bebodd allerede og de vil neppe være særlig interessert i at menneskeheten overtar planeten. På den annen side er det veeldig lenge til vi evt. kan komme så langt at vi drar utenfor vårt eget solsystem med mennesker ombord. Dagens teknologi fordrer da at det må bli et generasjonsskip siden vi ikke har teknologi for å "fryse" mennesker ennå og ikke har vi funnet opp warp-motoren ennå heller. Så universet er forholdsvis trygt for trusselen fra Terra i noen år til :D
Antall ord: 249
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av ludoburgero »

Du har nok helt rett i det ;)

Jeg vil nok heller si at vi er en svært undervurdert rase. Vi er underviklet ene og alene av den grunn at informasjon tilbakeholdes og at vi undertrykkes. Det finnes for mye elitistisk tenking.
Hva om vi allerede kunne ha utviklet teknologien, og åndelig sett var klar for det?

Det er ikke utenkelig med den progresjonen vi har sett over noen tiår nå, men vi mennesker skjermer hverandre fra nye oppdagelser og ønsker heller å proffitere på dritt vi prakker på hverandre. Fordi vi holdes fremdeles innenfor den onde sirkelen vi både passivt og aggressivt opprettholder: grådigheten.
Antall ord: 107
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av Arven »

Kanskje teknologien finnes blandt de store menn og at vi bevisst holdes i den illusjonen om at det vil være evigheter til menneske kan greie å besøke andre planeter der ute ....
Antall ord: 32
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av Borte.. »

Arven skrev:Kanskje teknologien finnes blandt de store menn og at vi bevisst holdes i den illusjonen om at det vil være evigheter til menneske kan greie å besøke andre planeter der ute ....
Jeg drømte en god del måneder siden at vår planet egentlig ikke var en planet, men et område på en mye større planet. At man gikk rundt og trodde at jorden var rund og at verdenskartet var som den var, selv om det ikke var slik. Husker ikke helt om det var det at vår "planet" var inngjerdet eller noe, men jeg husker at det var slik at på den delen av planeten vi ikke kjente til så var det liksom sånn at man hadde fått svar på de store spørsmålene om man kom seg dit. Som i at vi ble holdt utenfor.

Det minnet meg litt om den jim carrey filmen. Hvor han befinner seg i et reality-show eller noe.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av jeditrond »

ludoburgero skrev:Du har nok helt rett i det ;)

Jeg vil nok heller si at vi er en svært undervurdert rase. Vi er underviklet ene og alene av den grunn at informasjon tilbakeholdes og at vi undertrykkes. Det finnes for mye elitistisk tenking.
Hva om vi allerede kunne ha utviklet teknologien, og åndelig sett var klar for det?

Det er ikke utenkelig med den progresjonen vi har sett over noen tiår nå, men vi mennesker skjermer hverandre fra nye oppdagelser og ønsker heller å proffitere på dritt vi prakker på hverandre. Fordi vi holdes fremdeles innenfor den onde sirkelen vi både passivt og aggressivt opprettholder: grådigheten.
Hvis vitenskapen slutter å tviholde på gamle teorier selv om nye motbeviser disse og pengene brukes på noe lurere enn bare mer krigføring/våpenproduksjon, kan nok mye gjøres. Teoriene er på plass allerede og er godkjent av det gode selskap mer eller mindre. Dr Miguel Alcubierre kom med en teori for mange år siden som så ut til å forklare hvordan man kan reise "raskere" enn lyset innenfor Einsteins relativitetsteorier. I grove trekk minner det om Star Treks warpmotorer, å krumme rommet rundt farkosten slik at avstanden blir kortere. Aberet da som nå er energikravene, på den annen side kan litt mer forskning på nullpunkt-energi sikkert løse den biten. Så du har rett i at om vi får kål på grådigheten i verden kan veien til stjernene plutselig være nærmere enn vi tror :)
Antall ord: 249
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - - Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av ludoburgero »

Vermilion Oriol skrev:Det minnet meg litt om den jim carrey filmen. Hvor han befinner seg i et reality-show eller noe.
Interessant drøm. Truman Show, du tenker på?

Jeg drømte også forleden at vi skulle forlate planeten alle sammen.
Usikker på om hele menneskeheten måtte dø, men myndighetene ville ikke si noe om hva som skjedde, men det skjedde noe stort der og da, og det var militærpersonell som drev å beordret folk inn i forskjellige seksjoner rundt i sentrum og noen ble tatt med andre steder... fraktet i biler...

Følelsen av at vi ble tilbakeholdt noe var veldig sterk i drømmen.
Antall ord: 108
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av Isan »

Det er jo ikke så veldig rart at du drømmer det, da, ludo - såpass mye som du tenker på akkurat det :)
Antall ord: 23
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Milliarder mulig bebolige planeter

Innlegg av helgemann »

Eller kanskje ludo så dommedagen og himmelfarten for seg.... Bilde

Men sånn seriøst, dette med å bo på andre planeter, har vært diskutert siden SciFi ble oppfunnet. Eller?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links