Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisUtarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Ikke applauder slik ignoranse Helge.
keke skrev:
Hvorfor er det trist? Det er bra at maten varer lengre! Hvordan tror du matvareindustrien hadde vært uten alle de herlige, deilige tilsetningsstoffene? Men det var vel bedre før, ikke sant? Da man måtte salte og krydre maten, slik at man ikke skulle smake at den smake skjemt. Ja, det var de gyldne tidene. Da man ikke hadde konserveringsmiddel som gjør at maten din ikke råtner opp i løpet av 4 dager. Du skjønner kanskje at av E-stoffene som er konserveringsmiddel, er alle helt naturlige?
DU skjønner ikke helt... Om maten du spiser ikke råttner betyr d at selv bakterier ikke vil ha d...

Som smør vs margarin.. stoler du på kua ? stoler du på kjemikern? Folk dytter i seg vomfyll .. som ER skadelig... disse kunstige "naturlige" konserveringsmiddel... sprøytemiddel ... stråling.. Kom igjen.. bruk hodet litt... jenter i 10 års alderen som kommer i puberteten... vi er en del av et kjemisk forsøk virker d som til tider... anyway.. fortsett som du vil å spis "normal" ... lev i hvetemels tåka ;) skål med cola zero... spis papp pizza med kunstig "kjøtt" på... Dra på fylla.. ta alle vaksiner... alt er helt som d bør være... jobb 9-4.. lån for livet.. stress... slapp av du kan kjøpe fastfood.. perfekt for den travle... begynn dagen med sukker.. avslutt med sukker.. hodepine.. slapp av ta en parasett... betennelse? slapp av Kortison kommer... norge er best på fisk! yeah pakket i Kina... eller lokal opptdretts zombie laks foret med div kraftfor.. soya! hugg ned amazonas vi trenger mer billig soya... plant flere palmer... flere kuer.. er dyra stressa å syke? de bør jo være friske med det buret de bor i.. Ekte Norsk.. Kortreist mat.. yeah.. Vitae pro. vita hjertego, vita frokostblanding med sukker på... slapp av fettet har 0 næringsværdi kan også brukes i maling eller negelakkfjerning..

Har sett en 4 år gammel burger fra mc donalds.. creepy... tar ikke mugg d så spiser ikke jeg d....

Bedre blir d.. bare pøs på med mer... kan ikke vi bare klone kyr.. gris.. Mer GMO... Mer MSG... LA møkka smake.. Ønsker å bli "naturlig" balsamert av all plasten jeg spiser.. og at mitt barnebarn er i puberteten som 5 åring..

Hjelp monsanto å fjerne alle naturlige frøene.. vi trenger kun de som er reistente mot pestisider... MEEER pestisider Utrydd alle livsformer.. Drep jorda... Lag alt i plast...

Jepp folkens ... det er fullt mulig å være så stor idiot at man ikke ser svaret selv om d er hugga inn i fjellet rett foran deg... d er fullt mulig å tro så mye at man i den blinde troa gjør stor skade i troa på at man virkelig gjør noe godt...

en tåpe som e klar over sin ignoranse kan man kalle vis... men når en tåpe kaller sæ vis... D e da tåpe kommer til ordets rette forstand...
Jeg skal svare på alt du skrev som har med meg å gjøre. . Ferdig. Så vidt jeg husker har jeg aldri skrevet noe om over halvparten av det du sutrer om. Men jeg skal likevel ta for meg noe av tingene du sutret.

Stråling: Har ikke skrevet om stråling, men for å spise stråling, må du være så heldig å spise mat med en radioaktiv kilde.

Vaksiner: Der tar du så skammelig feil at jeg selv skammer meg. Jeg skulle likt å se hva du hadde gjort hvis en ny epidemi med kopper hadde brutt ut.

Hva er det du egentlig sutrer over? Jobb 9-4? Lån for livet? Hvetemelståka?

At fettet har 0 næringsverdi stemmer ikke. Olestra og lignende fettstoffer er ikke lovlig i Norge.

Jeg har ikke sett en 4 års gammel burger fra McDonald's.

GMO er jeg litt skeptisk til, men mine grunner til å være det, er bedre og mer tenkt over, enn dine grunner. MSG har jeg aldri smakt brukt som ren smakstilsetning. Men utifra det jeg har hørt om det, virker det himmelsk. Mer MSG!

Ingen vil vel drepe jorda og lage alt i plast din tullebukk.

Jepp folkens, det keke sier, stemmer virkelig.

Til slutt: Det heter paracet og ellipse skrives slik: ... Kanskje det ikke er lov å rette på slike ting, men når man bruker det tegnet like mye som du gjorde, bør man kunne skrive det rett. Rett tilbake hvis du vil.
Antall ord: 757

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

d kalles ikke sutring å bruker humor over mye av galskapen satt i system ... godt beskyttet av ignoranse og tåper..? mange personlige greier du forsøker deg på.. kjenner meg ikke igjen..



DU skjønner ikke helt... Om maten du spiser ikke råttner betyr d at selv bakterier ikke vil ha d...
dette var ment til deg.. Om du ønsker mer midler i maten som tar all næring fra den så har du ikke satt deg i dette... d var kun d jeg skulle fram til ;) Du viser sider som gjør d vanskelig for meg å ta deg så mye som litt seriøst..

Ydmyk og snill hører jeg ofte om meg selv... at jeg vet mye for jeg også høre.. fordi jeg har brukt mye av min tid på å sette meg inn i historie og kosthold.. Jeg kunne jobba i industrien som jeg gjorde før.. tjent dobbel så mye.. men har valg å være et sted hvor jeg kan prate med folk om tingene som interesserer meg... Hvor jeg kan påvirke til økt forståelse for dette med helsa ;) essensen ligger i våre vaner... vanskelig om du ikke er motivert.. Umulig når en er Sikker i sin sak og bastant...

hva vet du om mine grunner til å være skeptisk til Gmo's? fvGddgHRQyg

vaksine debatten er ikke hær inne... har sagt mitt om d men på rett tråd... Sannheten kommer mer og mer fram.. heldigvis er d mange i helsevesenet som er klar over dette problemet ;) Har snakka med både leger, sykepleiere og jordmødre om vaksiner som har vært enige med meg...

MSG g-pnzj0c06Q

T67DvoH2H3E møkk...

anyway.. alle som har litt peiling på hvordan kroppen funker VET at man ikke skal spise MØKK... og alle som klarer å tenke selv VET at møkk som smaker "godt" fordi det brukes MSG er møkk....

Margarin er 100% Usunt.. nok et dårlig forsøk på erstatte noe som er bra = SMØR ;)

Pestisider, stråling, toxic waste ødelegger næringsverdien i maten.. End of story

Valget er ditt..,. Kunstig Vs Naturlig - mye som blir kalt naturlig ... Alt har sin pris...

Buddha sa at vi ikke må tro noe som helst før vi selv har testet og erfart og funnet det gagnlig.
Gjør mitt beste å leve opp til d...
Antall ord: 397
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Antall ord: 38
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Stråling: Har ikke skrevet om stråling, men for å spise stråling, må du være så heldig å spise mat med en radioaktiv kilde.
http://www.organicconsumers.org/irrad/irradfact.cfm
· Irradiation damages the natural digestive enzymes found in raw foods. This means the body has to work harder to digest them.
Irradiated foods can lose 5%-80% of many vitamins (A, C, E, K and B complex). The amount of loss depends on the dose of irradiation and the length of storage time.
· Irradiation damages food by breaking up molecules and creating free radicals. The free radicals kill some bacteria, but they also bounce around in the food, damage vitamins and enzymes, and combine with existing chemicals (like pesticides) in the food to form new chemicals, called unique radiolytic products (URPs).
· Some of these URPs are known toxins (benzene, formaldehyde, lipid peroxides) and some are unique to irradiated foods. Scientists have not studied the long-term effect of these new chemicals in our diet. Therefore, we cannot assume they are safe.

http://www.gaia-health.com/videos/V0000 ... digm.shtml
Antall ord: 182
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Selvfølgelig viser jeg sider som gjør det vanskelig for deg å ta meg seriøs. Jeg har jo hatt en liten erfaring med deg fra før av. Så jeg er ganske sikker på hvilken argumentasjon du bruker. Først og fremst vil nå jeg se bevis på at ulike konserveringsmidler og stråling ødelegger "næringsverdiene".

Ydmyk? Nei. Snill? Vet ikke. Vet mye? Vet litt om hva den andre siden av den konvensjonelle medisinen sier og mener.

Og jeg gjetter meg til dine grunner for hvorfor noen ulike GMO-er er "farlige". Jeg som har vært mer for dette før, ble presentert for nye argumenter imot via Bios 2 (biologi-boka mi). Og vil ikke si at jeg har en like liberal holdning. Men de argumentene baserer seg på teorier du anser som feil, mens hele det vitenskapelige samfunnet ser på som rett. Så derfor kan jeg sikkert si at mine grunner mot GMO har en større rot i virkeligheten, og bevis enn dine.

Jeg har hørt fra forskjellige leger, forskere, sykepleiere, helsesøstre, osv at vaksiner er bra. Men det er vel egentlig ikke bevis for noe?

Anyway, jeg har litt forståelse for hvordan kroppen fungerer, og jeg vet at det å spise møkk, altså ekskrementer, er ikke å anbefale. Om møkk smaker godt med MSG vet jeg ikke da, men smaken er som baken.

Kunstig vs. naturlig. Det er en raritet i denne debatten. Jeg definerer alt naturlig slik: noe som er mulig å eksistere uten at mennesker har laget det. Som f.eks. grunnstoff nr 112. Copernicium. Da veldig mye her på jorden inneholder atomer som bygger opp molekyler, kommer det på samme hvor produktet kommer ifra.
La meg si navnet på et stoff. Benzosyre. HER er bilde av det. Dette molekylet ser jo sinnsykt skummelt ut. Og navnet! Benzosyre. En syre, og noe om benzo! Hva i satans svarteste h*****e er dette molekylet. La meg først si at benzo-delen er ringen i molekylet. Hadde det bare vært en ren ring, heter det benzen, og det er kreftfremkallende. Så over til syre delen. Alle har jo et forhold til syrer, og alle vet at de er ... sure, og etsende. det er den delen som er OH og O. Dette stoffet har også E-nummer E210, som betyr at det er et konserveringsmiddel. Det produseres også naturlig i forskjellige frukter, som tyttebær. Men når man skal ha mye av dette stoffet, tar man det ikke fra bær, man produserer det industrielt. Håper du skjønner hva jeg prøver å formidle. Kjemi er gøy!
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Ser at det står noe om frie radikaler i det du linket til. Jeg vet hva det er for noe, vet du keke? Jeg har også en grei nok forståelse av enzymer, har du? For hvis du ikke vet hva disse tingene, med flere, er for noe, har du ingenting å gjøre i denne debatten.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Ser at det står noe om frie radikaler i det du linket til. Jeg vet hva det er for noe, vet du keke? Jeg har også en grei nok forståelse av enzymer, har du? For hvis du ikke vet hva disse tingene, med flere, er for noe, har du ingenting å gjøre i denne debatten.
Vet godt hva jeg snakker om.. og dine dårlige forsøk på latterliggjøring funker ikke på meg ;) Helt unødvendig av deg å gjøre d, kun du som blir skadelidende...

Mine kilder har helt rett i at Utarmet mat er et stort problem... Vi ser vekst av alle typer lidelser - mye om ikke alt er kostholdsrelatert...

Les det Dr.Bernard Jensen har skrevet om.. Det er kanskje d beste du kan gjøre for dine medmennesker...

Det er ikke mange som skal til for å endre enkelte ting som hva du kan få kjøpt i butikken ;)

Kjemi er nok gøy for den som har intresse av d... Men du vet like godt som meg at d kan missbrukes.. kjemi kan bli brukt til d verst tenkelige også ref Militræindustri komplekset (men d er en annen historie)

D kan vise seg at mange "kunstige" kopier ikke er så farlige.. men d er svært mange ting vi overhode ikke VET.. da mener jeg FØRE var prinsippet burde gjelde i større grad..

D jeg ser tydelig er at vi tar skade av MYE d blir påstått at vi ikke tar skade av... vi blir kanskje eldre.. men sykdommene blir d flere av.. flere plages av ting vi kun finner i vestlig verden.. mye kan vi takke Kjemikere for...

Som oftes finnes d flere løsninger ... vi har bare latt oss forlede til å tro at d er verdt prisen!

Jeg forstår godt hvor du kommer fra.. det er en støpeform jeg kjenner godt til.. håper du finner evnen til å tenke ut av boksen å se ting i perspektiv og kanskje bli litt mer ydmyk ovenfor andre debattanter.. mange av dine påstander har ikke rot i virkeligheta selv om d er skrevet i en skolebok... Dette vet du godt selv, hva du Evner å Virkelig kunne...

Det jeg presenterer er i samsvar med mitt virkelighetsbilde.. Jeg er skeptisk og vil ikke tro.. jeg vil vite.. Når d gjelder Helse er d ting som Jeg VET... og er utprøvd så d holder - ikke bare av meg, men folk jeg kjenner godt og lite - og de som har inspirert meg- Det er en modell som funker for ALLE... Om jeg vil vite noe om helse så går jeg til den Friskeste personen jeg kan finne....

As the German philosopher Johann Fichte, a key influence on the system, said, "The schools must fashion the person, and fashion him in such a way that he simply cannot will otherwise than what you wish him to will."
Antall ord: 488
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Antall ord: 4
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

Tolstoy: “Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.”
Geri Warner, The Facts of Life: "Questions don't hurt. Ignorance does."
To project anger back is a psychological defense mechanism to help that person continue in their actions, and push guilt to the back of their mind.
Psychology: Denial is a defense mechanism characterized by refusal to acknowledge painful realities
Antall ord: 65
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Hvilke forsøk på latterliggjøring!? Jeg spurte om du faktisk visste hva frie radikaler er for noe, for å vise at du ikke kan noe av det du prater om. Og vær gang jeg har spurt om slike spørsmål til deg, har du unngått å svare. Så i den neste posten din, kan du svare isteden for å gjøre deg til et offer for min "slemme" retorikk. Svar også gjerne på hva pH er for noe, har ventet i lang tid på det svaret. Kan du ikke for en gangs skyld svare rett ut. Si hvorfor, ikke si: les hva Dr. Andrew Wakefield sier.

Jeg håper ingen blir såret eller fornærmet når jeg sier at jeg har litt mer kjemikunnskaper enn du har keke. Så når du sier ting som "kunstige kopier" sitter jeg her med et kunnskapsløst blikk inn i skjermen. Fordi hvis du mener at det å lage et molekyl i labben er farligere enn å ta den fra naturen, tar du FEIL. Molekyler er molekyler, uansett hvor de ble laget.

Når det gjelder boksen jeg ser ut av. Den skal jeg absolutt aldri forlate, heller åpen enn trangsynt.
Du er ikke skeptisk. Du vet veldig lite om helse og jeg skal aldri bli mer ydmyk enn det jeg allerede er overfor folk med meninger som du har. Ditt virkelighetsbilde er feil, og vil jeg vite noe om helse, går jeg til en lege som har gode karakterer.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

jeg vet hva frie radikaler er
jeg vet viktigheta med optimal ph balanse
jeg kan mye om god helse

at du har gode kjemi kunnskaper sier jeg ikke noe på.. d har sine begrensinger som kommer fram i diskusjon med deg-

du tar fullstendig feil

kan fisk leve i lab laga saltvann? er naturlig cvitamin fra bær bedre enn syntetisk framstilt ?
Antall ord: 62
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Jeppski »

Wow, point proven. Du er flink til å svare på spørsmål.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Arven »

Hvorfor er margarin 100% usunt ? (Og vær så snill å ikke lim inn ulike linker, men forklar meg det med egne ord.)
Antall ord: 22
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av Asbjørn »

Arven skrev:Hvorfor er margarin 100% usunt ? (Og vær så snill å ikke lim inn ulike linker, men forklar meg det med egne ord.)
Ett av svarene er mengden med palmeolje som er brukt...

A
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Utarmet mat - realitet eller salgsmyte ?

Innlegg av keke »

arven skal du også begynne.. mye av d jeg skriver er med egne ord.. en go del er klipping fra noen som formulerer d bedre enn jeg klarer å utrykke med egne ord..

Dessuten er det ingen HEMMELIGHET eller noe fjærn info fra "konspirasjons" sider at Margarin er 100% unyttig som næringsmiddel for oss og dyr....

Om du bruker litt tid.. ca 10 min av ditt liv så vil du finne ut av d..

Søk på Produksjonsmetode o.l - Jeg stoler på kua.. kunstige fargestoffer og div petrokjemiske saker for framstilling mm.. nei.. d skal ikke i min mage iallefall...
Antall ord: 102
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !