Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerEvolusjon ?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- - - Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

Arven skrev:I min verden er kilden/Gud/første årsak ellers hva man velger å kalle det, uforanderlig fordi den er alt. Det er vi som går gjennom flere liv for å høste erfaringer for å øke i kunnskap slik at vi en gang kan forenes med Kilden helt og fullt

Intresangt filosofi :)

kunne gjerne tenkt meg å høre mer om denne filosofien du beskrev over her, om det hadde hvert greit ?
Antall ord: 72
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Hecate »

Slik jeg ser det, har vi aldri vært adskilt fra den kilden på noen annen måte enn at vi nå begrenses av de fire dimensjonene som hjernen vår naturlig oppfatter. I det øyeblikket noen "har evner" har de klart å åpne opp for flere dimensjoner ved å "logge seg på" sin høyere bevissthet/sjel.

Sammenlikne det med en pc. Alt det jordiske, fysiske ligger på harddisken. Når du kobler deg opp mot internett, er du øyeblikkelig kontakt med altet. Alle som er på nettet, har oppdaget evnene sine.
Bare noen tanker...
Antall ord: 94
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- - Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

Sammenlikne det med en pc. Alt det jordiske, fysiske ligger på harddisken. Når du kobler deg opp mot internett, er du øyeblikkelig kontakt med altet. Alle som er på nettet, har oppdaget evnene sine.
Bare noen tanker...[/quote]

intresangt det du tenker der. og jeg har hvert borti noe av den samme tanke gangen at vi mennesker er i dvale modus og har endt opp som nesten død-levende organismer. Det ser ut til at et få tall av mennesker virkelig bryr seg om livet og døden og det i mellom liv og død.

For alt jeg vet kan det også være noe galt med meg som ikke velger å følge de bestemte retningslinjene som er bestemt for oss mennesker å si meg fornøyd med det.

Men jeg er helt overbevist om at vi alle har det underliggende i oss alle sammen. :)
Antall ord: 147
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Hecate »

Det er en grunn til at det kalles "oppvåkning til vannmannens tidsalder". Det er jo fordi vi søker ut av de menneskeskrevne religionenes svøpe og forsøker å finne veien tilbake til "urkraften" i oss.

Denne oppsummerer ganske mye, synes jeg. Og så kan Moonstone rette på det som evt er galt. Jeg vet at det skal være "Spheres", ikke "Sheres" :)
[youtube]H7ofPdEgsoQ&feature=g-user-c&context=G2d3f447UCGXQYbcTJ33aiwaqtr04FrL8lmpBAK3pWwVX4EYsPaqs[/youtube]

Ellers er det jo denne :D
[youtube]y84lrgNs8-g&feature=related[/youtube]
Antall ord: 84
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Isan »

Arven skrev:I min verden er kilden/Gud/første årsak ellers hva man velger å kalle det, uforanderlig fordi den er alt.
Og nettopp derfor vil enhver forandring hos sjøl den minste del av altet, endre altet :) - slik jeg ser det. Ettersom vi hele tida er en del av altet.
Antall ord: 51
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links