Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

AstrologiSkal vi leke?

Forum for snakk om astrologi i generelle vendinger.
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.

Moderatorer: Lilja, mod univers

Forum regler
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Forøvrig gjelder de vanlige regler også her.
Moderatorer erLilja.
Neja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Apr 2012 23:34
11

Skal vi leke?

Innlegg av Neja »

For min del er det ikke noe som er morsommere enn å lære mer om spennende temaer, sammen med andre! Derfor lurer jeg på om det er flere som er interesserte i å bli med på noen tankemyldringstråder i ny og ne her - om planetene, tegnene, husene, og ellers alt som måtte interessere? Det er nyttig, og viktig for alle som vil lære mer om astrologi, å få nye synspunkter og perspektiver. Det behøver ikke være så høytidelig eller strengt, jeg vil at så mange som mulig skal tørre, og ønske, å bidra med sitt, innenfor gitt tema.

Hva sier dere?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Skal vi leke?

Innlegg av Lilja »

Jeg sier: Kjør på :D

Og i mangel av "Liker"-knapp: :like
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Skal vi leke?

Innlegg av Borte.. »

Jeg vil gjerne leke! :D

Akkurat den delen med hus og planeter og den biten med å tegne opp et sånt kart er noe jeg aldri helt har klart å forstå. Det har brukt å være forklart på en tungvint måte med masse tekst og avanserte tegninger at man blir helt svimmel av det...sånn når man har prøvd å sette seg inn i det der.

Så jeg synes at det er et flott tiltak. Astrologi er jo ganske spennende!


:like
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Skal vi leke?

Innlegg av Moonstone »

Jeg er med, og jeg er mest intressert i Astrologi som Okkult verktøy og i forbindelse med studier av Antikke religioner.
Jeg liker og setter pris på konseptetene og verktøyet i Astrologi, kartleggingen av diverse sykluser og virkningen disse har på verden og oss.
Arketypene er intressante, og i det hele tatt all den Hermetiske filosofien som Astrologi er en del av.
Jeg har Sol i Kreps, Månens hus, og Måne i Vannmannen, Uranus/Saturns hus.
Cardinal Water og Fixed Air.
Disse gjør meg i hovedsak til den sære Mystiker jeg er ;) :coffe2
Antall ord: 98
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Skal vi leke?

Innlegg av Arven »

Jeg er veldig grønn når det gjelder astrologi, men det står på planen over områder jeg skal lære, så fyr løs og jeg skal prøve å henge på :D
Antall ord: 34
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Skal vi leke?

Innlegg av helgemann »

Den er grei! *thumbs up*

Kan godt diskutere hus, måne, sol, retrograd, ascendant, nordlig- og sydlig måneknuter, konjuksjon, descendant, trigon, sekstil, osv osv. :D

Jeg har fått horoskopet mitt kartlagt av: http://www.worldofwisdom.dk/03_reports/ ... nalyse.htm
Og er veldig fornøyd med de.

Har sol i løven, og sol, merkur, og saturn, i 1. hus.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Skal vi leke?

Innlegg av Asbjørn »

Kan anbefale http://www.astro.com , - der kan man få gratiskonsultasjon ( automatisk) .
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Skal vi leke?

Innlegg av Moonstone »

Det jeg finner intressant er å se hvordan stereotypene passer inn med årstidene, og hvordan Cardinal,Fixed og Mutable er fordelt og påvirker oss i vår adferd.

Sola sin ferd gjennom de 12 stjernetegnene har blitt kraftig Mytologisert i Antikken, og ført til en mengde intressante Astro-Myter folk misforstår som Historiske hendelser, som for eksempel Mithras som slakter Oksen mens han tråkker på Skorpionen, Hercules som drepte Løven og Dragen osv, Samson som mistet sin kraft etter å ha blitt klippet av sine lange lokker(Solstrålene)
Og ikke minst Solas offer for vår skyld, ved sin død og fødsel i Vinterstider, regenereing av liv ved Vårjevndøgn, produserer goder som Vin og Brød som er dens kropp til nytte for oss.
Jeg elsker konseptet med "The Great Gospel in the Skies", hvor Solas ferd blir Mytologisert og AstroTeologi.

The Great Man-konseptet er også intressant, ved at de gamle Mystikerne så for seg en stor person som gikk rundt Jorda, og at stjernene var atomer i dette menneskets kropp, og at de 12 stjernetegnene ble puttet inn i denne kroppen, begynte med Væren i hodet og avsluttet med Fiskene i føttene.
Antall ord: 204
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chiron
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 01 Des 2014 12:21
9
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Skal vi leke?

Innlegg av Chiron »

Jeg synes det er spennende å tenke på "The great year" og hvordan det stemmer.

Væren var fra cirka 2000 BC til Kristi fødsel. Mye krig, mye initiativ, startet på mange oppfinnelser.

Fiskene var fra cirka Kristi fødsel til 2000 AD. Kristendom, martyrdom, oppofrelse for andre typisk. Havet ble oppdaget.

Vannmannen er fra cirka 2000 AD til 4000 AD. Typiske ting er humanisme (aldri vært så lite fattigdom som nå, aldri vært så lite kriminalitet). gruppetenking og romfart/luftfart.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: - Skal vi leke?

Innlegg av g.r.y »

Karma skrev:Jeg vil gjerne leke! :D

Akkurat den delen med hus og planeter og den biten med å tegne opp et sånt kart er noe jeg aldri helt har klart å forstå. Det har brukt å være forklart på en tungvint måte med masse tekst og avanserte tegninger at man blir helt svimmel av det...sånn når man har prøvd å sette seg inn i det der.

Så jeg synes at det er et flott tiltak. Astrologi er jo ganske spennende!


:like
Enig! Jeg har hatt lyst til å lære om dette her i årevis, men det har liksom kokt bort i kålen pga et sammensurium av sirkler, streker & fremmede ord & uttrykk man skal holde oversikt over. -Dette har liksom fremstått som rimelig voldsomt for en nybegynner uten noen til å guide en litt på veien..
Antall ord: 139
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links