Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSpørsmål om tidligere liv

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Ankh

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Ankh »

Hvor lenge er det sånn ca fra man dør til man kommer tilbake?
Jeg har de siste årene sett mer på liv og død som to sider av samme sak, og er usikker på hvem som er på "riktig" side. Slik jeg tror, så skal man samle erfaringer for å utvikles til en guddom/høyeste energi/hva man kaller det. Sånn sett tror jeg at man kan velge litt hva man trenger, og kanskje var det så gøy med det livet man hadde at man velger samme sted og situasjon igjen, selv om det ikke fører en videre i systemet.

Sammenlign det med å spørre hvor lang tid tar en utdannelse?. Du kan rase gjennom den på kortest mulig tid, ta en pause, bli gravid, heller velge en jorda rundt reise, kanskje var det så gøy at man velger å ta fag og skoleår på ny osv. Sånn sett kan en utdanning ta fra "en dag" til "resten av livet". Sånn tror jeg det er i reinkarnasjonsløpet også. Man kan leve som rik og pen noen liv fordi det er gøy, men man kommer ikke videre før man har erfart andre sider.

Hva betyr det hvis det er veldig lenge mellom livene, typ et par tusen år?
Tror ikke man kan regne tid slik vi regner tid, men det er vel heller ikke forbudt å vente lenge mellom livene. Spørsmålet er vel om man ønsker å utvikle seg oppover i systemet, elelr er fornøyd med det man har.

Hva betyr det at man har hatt mange like liv i samme område? Eller aldri blitt gammel?
Vet ikke, men det jeg kan tenke meg er at enkelte personer man møter får man en gjensidig kontakt med og en "visshet" om at man har levd sammen i tusenvis av år. Isteden for kjærlighet ved første blikk, så er det mer en gjenkjennelse ved første blikk. Et par kan sikkert fungere så bra at parene søker tilbake til hverandre i nye liv. Tror jeg.

En annen vinkling er når man hører små barn fortelle om hvordan det så ut i gamle dager her når det ikke var biler i gatene. Om man siler ut de som har lært om det på skoler eller familie, så er det noen som VET hvordan det så ut fordi de har sett det selv. Det er også barn som kan peke ut hvor de ble begravet i sin tid osv.

Tviler på man MÅ havne et helt annet sted hver eneste gang.
Antall ord: 439

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Terra »

The Boy Who Lived Before
QgOBfCrxS3U
Synes denne historien er så gripende. Så det var skrevet om dette før i tråden, men skulle til å legge ut denne videoen da jeg først kom over den på andre medier. Heldigvis tok jeg et søk her først og legger den derfor ut her ;-)
Antall ord: 55
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av UFO »

"Terra" Den dokumentaren der er en av mine store favoritter. Husker jeg fikk skikkelig gåsehud av den da jeg første gang så den på TV. Veldig spesiell.
Antall ord: 29
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Terra »

ufo skrev:"Terra" Den dokumentaren der er en av mine store favoritter. Husker jeg fikk skikkelig gåsehud av den da jeg første gang så den på TV. Veldig spesiell.
Ufo, det forstår jeg godt, for det var akkurat slik jeg følte det da jeg så denne på youtube i dag. Det var så godt å se hvor forståelsesfulle og kloke foreldrene var i denne situasjonen.
Antall ord: 69
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: - - Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av g.r.y »

Lilja skrev:
Ma Baker skrev:Tro om man kan komme tilbake til ett nytt liv med akkurat det samme utseendet som man hadde i det forrige??
Jeg holder på å lese boken "Jeg var Sophie Scholl" skrevet av Unni Helen Sørnes. Sørnes er regresjonsterapeut, og mener hun var Sophie Scoll, medlem av den tyske motstandsgruppa "Den hvite rose" i sitt forrige liv.

Her er bilde av Scholl til venstre, og Sørnes til høyre, som 16 og 17 år.
ImageImage
Dette beviser selvsagt ingen ting, men personlig syns jeg de er svært like. Samtidig så er det jo ofte sånn at man ser likheter der man ser etter den, så... Bedøm selv ;)
Herregud, det ser jo ut som om det var samme person! Det kan da ikke være mulig for to ikke beslektede mennesker å være så inni granskauen like!?..
Antall ord: 145
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Terra »

G.r.y, den boken har jeg hørt om, men ikke lest enda. Skal si de to er like! ;-)
Antall ord: 20
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links