Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisEn sunn verden

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- En sunn verden

Innlegg av Svartepus »

Ja! Tofuline! Nammenam! Bilde
Antall ord: 3
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- En sunn verden

Innlegg av Borte.. »

Jeg skal innom kinsarvik på mandag, kanskje jeg skal prøve den ut for en gangs skyld :)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- En sunn verden

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:Hei!

Jeg lurte på hva deres tanker er om følgende idéer til et sunnere liv?
Siden det alternative ofte er forbundet med sidelinjen av omtrent alt, så er jo også helsekost og mer naturlig kosmetikk noe som kvakksalvere og blindt troende er opptatt av.
Derfor tenkte jeg å lufte noen business-idéer:

*** Biologisk mascara
Denne er så godt som biologisk og fungerer helt utmerket! :D
http://www.yves-rocher.no/control/produ ... c=Category
Antall ord: 77
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- En sunn verden

Innlegg av ludoburgero »

Det er den der med jordbærsmak jeg også mener, ja!

Mye bedre enn fløteis! Jeg trodde jo også jeg hadde laktoseintoleranse, men så er det jo bare en indikasjon på glutenallergi i mange tilfeller. Så nå tåler jeg laktose flott som bare det.

Kjeksen er så seig og god også, så er den jo laget av mais - så glutenfri er den i tillegg tror jeg :D
Antall ord: 68
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- En sunn verden

Innlegg av Svartepus »

Tror ikke jeg har smakt kroneis-utgaven, vi pleier å kjøpe sånn på boks. Men tror sikkert kroneisen er like god som is på boks! ;)
Samboeren har blitt sjekket for cøliaki fordi de tenkte at intoleransen kanskje var på grunn av cøliaki, men han har bare laktoseintoleranse. Og hissig ulcerøs kolitt da. Han blir dårlig av det meste, og nå har de testet ut omtrent alle typene medisin de har på lager. Legene klør seg i hodet og skjønner ikke bæra, så nå er han umedisinert og venter på time hos tre forskjellige spesialister. Sånn går nå dagan. Sjansen er vel ganske stor for at det er noe i maten (og antakelig vannet og lufta) som gjør at folk utvikler autoimmune sykdommer, men ingen har funnet beviser ennå.
Antall ord: 139
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- En sunn verden

Innlegg av ludoburgero »

...det er ikke bare samme greia som med meg da?
Non-cøliaki glutenallergi, som ikke vises på blodprøver og diverse andre tester?

Forsøkt glutenfritt et par ukers tid?

Fant aldri ut noe med meg heller før det ble gjort, bare så det er sagt iallefall!
Antall ord: 49
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- En sunn verden

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror ikke det. Han har både tatt blodprøver og svelget slange. Han har ingen tegn på at noe er galt i tynntarmen. Det er tykktarmen som er full av betennelse og gjør at han bajser blod og gørr hele dagen. Men så er han såpass vrang at han ikke gidder å prøve diverse dietter heller for å se om noe kan hjelpe litt. Noe jeg kan forstå til en viss grad da folk med UC reagerer på vidt forskjellige ting i matveien, så å finne riktig diett vil sikkert ta lang tid.
Antall ord: 96
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- En sunn verden

Innlegg av ludoburgero »

Uff, må uansett være kjipt. Jeg kan forstå det med vrangviljen, da jeg har vært slik selv.
Nå har jeg imidlertid måtte, og har innsett at det skal til, å legge om kostholdet helt.

Jeg ble litt opprørt da legen fortalte meg at jeg "må begynne å spise litt gluten igjen" for at sykehuset ikke skal få "for fine prøver", så nå er jeg på en "litt innimellom"-kur.

Det er veldig synd med plager i fordøyelsen, for det går ut over alt annet. Kroppen bruker ufattelig store mengder energi på å "reparere" kontinuerlig på problemer med magen, så det kan forstyrre andre funksjoner - for ikke å snakke om næringsstoffene kroppen ikke helt tar til seg.
Hvis han vil forsøke forskjellige dietter og eliminere vekk noe fra kosten sin, så er det vanskeligste egentlig bare å starte. Sånn er det jo med mye. Det er kanskje greit å få en sånn påminnelse, selv om det egentlig er selvsagt? Å la være med å spise enkelte ting er egentlig verdt forsøket, og selv om han antagelig ikke har glutenallergi da, så er det jo enkle grep som kan gjøre alt bedre likevel. En mage i god form er jo viktig for alt annet!
Antall ord: 209
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links