Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinUrter mot angst?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

keke skrev:Rensekurer bare tull?


hvilke rensekurer snakker du om ? vis meg din erfaring.. linker ect som tar den påstanden på et orntlig nivå....
Vis meg først dokumentasjonen på at kroppen trenger noe som heter "rensekur". Så fortell meg hva en "rensekur" er for noe. Så kan du fortelle hva "rensekuren" "renser", og DA kan du spørre om akkurat det. Lurer også fælt på hvordan noen kan vise deg deres erfaring på nettet. Jeg synes dog det er veldig ironisk å se deg spørre etter bevis, da du ignorer alle slike henvendelser selv. Når du viser at du kan gjøre det selv, kan man ta påstandene DINE på et ordentlig nivå ...

Jeg antar det er snakk om detox, som bare er tull selvfølgelig. Men folk må absolutt få lov til å kaste bort pengene sine hvis de vil.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Arven »

Man trenger ikke så mye kunnskap om biologi før man oppdager at vår fantastiske kropp er skapt for å rense seg selv. Eneste vi kan gjøre,- og bør gjøre er å drikke vann ( ikke mer enn 2 liter pr dag ellers er det en belastning på nyrene) og spise ren mat med mi nst mulig e' er og tilsetningsstoffer.
Alle disse rensekurene er blitt som en religion med utspring fra usa. Landet for overdrivelser!! Pengesluk som desverre lurer mange !!
Antall ord: 82
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Altså, alle rensekurer er ikke bare tull. Noen fungerer, f.eks. nesler og enkelte urter.
Flere av disse setter i gang prosesser i kroppen som svetter ut toksiner.

Dessuten finnes det flere frukter og grønnsaker som avgifter kroppen.
Dette er vitenskap, men siden det ikke er snakk om isolerte virkestoffer som er syntetisert eller pumpet ut i kapsler med kontrollerbar dosering, vil det aldri bli anerkjent som medisinsk.

Ellers er jeg enig i at vann og sunn kost er undervurdert, for sannsynligheten for at disse renselseskurfanatikerne nettopp vil finne en slik snarvei til sunn helse er vel kanskje fordi de faktisk ikke har levd særlig sunt før de finner frelsen i disse kurene?
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:Altså, alle rensekurer er ikke bare tull. Noen fungerer, f.eks. nesler og enkelte urter.
Flere av disse setter i gang prosesser i kroppen som svetter ut toksiner.

Dessuten finnes det flere frukter og grønnsaker som avgifter kroppen.
Dette er vitenskap, men siden det ikke er snakk om isolerte virkestoffer som er syntetisert eller pumpet ut i kapsler med kontrollerbar dosering, vil det aldri bli anerkjent som medisinsk.

Ellers er jeg enig i at vann og sunn kost er undervurdert, for sannsynligheten for at disse renselseskurfanatikerne nettopp vil finne en slik snarvei til sunn helse er vel kanskje fordi de faktisk ikke har levd særlig sunt før de finner frelsen i disse kurene?
Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig? Altså hva skjer i selve kroppen, og hvordan finner disse toksiner veien til huden og ut svettekjertlene?
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Urter mot angst?

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig? Altså hva skjer i selve kroppen, og hvordan finner disse toksiner veien til huden og ut svettekjertlene?
Mener du at mennesker ikke lagrer toksiner i kroppen? Eller mener du at disse ikke lar seg fjerne? Det finnes jo andre veier for toksiner å komme seg ut av kroppen også enn via svettekjertler.. :)
Antall ord: 59
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av xyrea »

Jeg tror nesten sikkert nanotråder er innblanda på en eller anna måte


:eang
Antall ord: 14
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

Bearchild skrev:
Jeppski skrev:Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig? Altså hva skjer i selve kroppen, og hvordan finner disse toksiner veien til huden og ut svettekjertlene?
Mener du at mennesker ikke lagrer toksiner i kroppen? Eller mener du at disse ikke lar seg fjerne? Det finnes jo andre veier for toksiner å komme seg ut av kroppen også enn via svettekjertler.. :)
Hvor står det i innlegget mitt at jeg mener det? Jeg er oppriktig nysgjerrig, og håper virkelig på et svar. Å måle om man svetter ut disse toksinene skal da ikke være så vanskelig å bevise, det er jo bare å analysere svette.

Nå brukes også ordet toksiner annerledes av folk som selger slike renselseskurer enn folk som faktisk vet noe om emnet. Men vanligvis har ikke vi problemer med toksiner, jeg føler meg frisk, du føler deg frisk. Hvis du føler deg syk derimot, og grunnen er at du har giftige stoffer i deg. Går du til legen, ikke for å få detox fotbad eller noe sånt, det vil ikke hjelpe deg.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:
Bearchild skrev:
Jeppski skrev:Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig? Altså hva skjer i selve kroppen, og hvordan finner disse toksiner veien til huden og ut svettekjertlene?
Mener du at mennesker ikke lagrer toksiner i kroppen? Eller mener du at disse ikke lar seg fjerne? Det finnes jo andre veier for toksiner å komme seg ut av kroppen også enn via svettekjertler.. :)
Hvor står det i innlegget mitt at jeg mener det? Jeg er oppriktig nysgjerrig, og håper virkelig på et svar.
Jeg er også oppriktig nysgjerrig og feiltolket antagelig spørsmålet ditt; "Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig?". Derav mitt spørsmål. :)
Å måle om man svetter ut disse toksinene skal da ikke være så vanskelig å bevise, det er jo bare å analysere svette.
Høres jo logisk ut. Kan man svette ut toksiner? Eller er det "bare" avfallstoffer produsert av toksiner som svettes ut, og kan man da vite hvilke toksiner disse kommer fra? Jeg aner ikke, derfor spør jeg.
Nå brukes også ordet toksiner annerledes av folk som selger slike renselseskurer enn folk som faktisk vet noe om emnet. Men vanligvis har ikke vi problemer med toksiner, jeg føler meg frisk, du føler deg frisk. Hvis du føler deg syk derimot, og grunnen er at du har giftige stoffer i deg. Går du til legen, ikke for å få detox fotbad eller noe sånt, det vil ikke hjelpe deg.
Nå var det vel strengt tatt ikke fotbad som ble foreslått her, men å drikke (rent) vann eventuelt tilsatt urter. ;)
Det var også du som begynte å snakke om å svette ut toksiner.. å "rense" kroppen kan vel så gjerne innebære å innta noe som fjerner toksinproduserende bakterier eller parasitter. Eller spise/ drikke noe som styrker organer og/ eller immunforsvar. For eksempel.
Er man syk oppsøker man lege, jeg tror de fleste er veldig enige i det.. men en kopp med neslete eller en banan (vedsiden av legebehandling) til lunsj gjør uansett ingen skade såsant man ikke er allergisk :bandit .
Antall ord: 341
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Arven »

Svette er bare saltvann. Skapt for å avkjøle kroppen ved å gjøre overflaten våt. Kroppen kvitter seg med giftstoffer gjennom lever og nyrer. De giftstoffer som kroppen ikke greier å kvitte seg med ( bryte ned) blir lagret i egne celler ( lagd til akkurat dette formålet) inne i leveren.
Man skal putte i seg ufattelig mye søppel før leveren har lagret så mye skrot at det blir et problem.
Ikke undervurder kroppen !
Man kan sikkert ha glede av en rensekur hvis man tror det virker,- men man TRENGER det ikke !
Antall ord: 92
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

Bearchild skrev:
Det var også du som begynte å snakke om å svette ut toksiner.. å "rense" kroppen kan vel så gjerne innebære å innta noe som fjerner toksinproduserende bakterier eller parasitter.
Unnskyld meg, men prøver du å putte ord i munnen min i hver post i denne tråden eller?
ludoburgero skrev:Altså, alle rensekurer er ikke bare tull. Noen fungerer, f.eks. nesler og enkelte urter.
Flere av disse setter i gang prosesser i kroppen som svetter ut toksiner.
Så jeg lurte hva mekanismen bak dette var. Siden det hørtes ganske utrolig ut.

Og jeg vet fotbad ikke ble foreslått her, men detox er detox. Som Arven sier har kroppen et eget system for å kvitte seg med stoffer. Noe som gir mening siden vi ikke ville ha overlevd hvis vi hele tiden fikk giftstoffer i oss som hopet seg opp.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Influensa og andre viruser smitter kun ved direkte leverkontakt.
Første forhåndsregel er å aldri gnikke leveren sin inntil andres levere.

Vaske hendene? Nei, nei! Kroppen suger opp bakteriene inn i leveren!
Antall ord: 32
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Arven »

Nei jeg håper virkelig ikke du er en gnikker Ludo !! Sånt passer seg virkelig ikke i dannet selskap
Antall ord: 20
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:Unnskyld meg, men prøver du å putte ord i munnen min i hver post i denne tråden eller?
På ingen måte. Jeg spør om det jeg lurer på og kommer med innspill. I motsetning til enkelte andre sitter jeg ikke å leter etter ting å "ta noen" på. Som kanskje gjør at jeg leser ting annerledes enn andre. Du, som alle andre, står selvsagt fritt til å svare på det jeg spør om eller ikke, men du kan fint slutte å anta at jeg er ute etter deg på noe vis.. :roll:

I utgangspunktet er kroppen skapt for å kvitte seg med avfallstoffer ja. Og produsere det den trenger for å opprettholde denne mekanismen. Men i noen tilfeller streiker en eller flere av disse mekanismene i større eller mindre grad og man kan (igjen, vedsiden av medisinsk bistand..) bidra til å hjelpe kroppen med å opprette balansen. Tar man mye medisiner må vel inntak av vann være bra for å hjelpe nyrene med å skille ut overskuddet..?
"Detox" har for min del ingenting med fotbad eller svetting å gjøre, men å hjelpe kroppen med å rense seg i form av styrkende tilskudd.
Antall ord: 189
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Svartepus »

Den beste måten å svette ut toksiner/bassilusker/mikroorganismer/rusk/rask på er vel egentlig å være fysisk aktiv til blodsirkulasjonen øker og svetten renner. Da vil blodsirkulasjonen også bidra til å få fart på resten av systemet, og kroppen kvitter seg med masse troll i trompeten. Det finnes nok urter som virker positivt inn på diverse ubalanser i kroppen, men alt i alt er det beste å ta så godt vare man kan på kroppen over lengre tid, istedet for å detoxe med ymse stoffer innimellom. Dette er jo da ofte lettere sagt enn gjort, og jeg føler meg veldig skyldig på den delen med å skulle ta bedre vare på kroppen sin.

Lionbaby; jeg tror neppe tedrikking har så voldsom innvirkning på psyken din, så du burde heller se etter andre årsaker. Som flere foreslår er nok psykolog/samtaleterapi bedre enn å bare spise piller og urter. Det er enkelte ting du faktisk må ta tak i selv for å bli kvitt problemet, og da mener jeg virkelig ta tak, og ikke bare spise ymse piller og urter og vente på at det skal gå over helt av seg selv.

Forøvrig skal vel Johannesurt virke godt mot angst og depresjon, men vær svært forsiktig med å blande det med andre medikamenter og les pakningsvedlegget til andre medisiner grundig.
Antall ord: 218
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Altså, jeg har ikke satt meg inn i dette på vitenskapelig plan.

Grunnen til at jeg sa dette med toksiner var bare for å slenge ut en påstand, og det er jo fint om noen tar meg i å prate piss. Jeg har nemlig blitt vranglært med at grunnen til at vi svetter når vi har feber er fordi kroppen kvitter seg med bassilusker og denslags. Mødre lyver!

Nå er det slik at jeg kjenner folk som har gått på renselseskurer - mange av disse har blitt bedre og friskere - av en eller annen mirakuløs og usannsynlig grunn da, og jeg vet også at mye piss skilles ut i urinen (ja, jeg vet jeg tøyser med ordene her). Det er også bemerkelsesverdig at folk stiller seg veldig kritiske til detox-kurer når de gjerne sverger til antibiotika. Hvordan forklarer de at dette kan fungere, for eksempel penicillin? Jeg er faktisk alvorlig denne gang.

Alle legemidler har sitt opphav i naturen.
Antall ord: 165
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links