Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Visenda »

Det er altfor mange som presenterer sin egen UPG som fakta.

UPG = Unverified Personal Gnosis
Hypoteser og annet en selv har kommet frem til, gjettet seg til eller opplevd, men som ikke er fakta som kan brukes for alle
Antall ord: 39
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Bearchild »

Visenda skrev:Det er altfor mange som presenterer sin egen UPG som fakta.

UPG = Unverified Personal Gnosis
Hypoteser og annet en selv har kommet frem til, gjettet seg til eller opplevd, men som ikke er fakta som kan brukes for alle
Jeg hadde nær sagt "selvsagt".. hvis man ser bort i fra fakta-delen. Det er fort gjort å virke bastant i sine meninger, men jeg vil tro de fleste ser at det er lite fakta som blir presentert. Av den enkle grunn at det jo ville være totalt umulig i et sånt tema. :)

Edit;
Hva tenker du når du sier "alt for mange som bruker.."? Mener du at det finnes fakta ifht trådstarters spørsmål, og er din påstand om hjelpere mer pålitelig enn andres? :)
Antall ord: 133
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av helgemann »

Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person

Innlegg av Bearchild »

Takk Helgemann, men jeg tenkte mer på sånn "gammel-gammelt". :) Type Snorre- sagaen eller det gamle testamentet eller.. altså, historiske skrifter om det vi kaller hjelpere.
Antall ord: 114
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av xyrea »

Hm, hva med sånne folk det er omtrent 'tomt' rundt? Det ene jeg tenkte på var at personen er alt for forvirra som det er men grunnen er noe de må ordne opp i selv/en skade som trenger tid til å rettes opp, så alt har trukket seg unna for å ikke gjøre ting verre. Det andre er at noen er fryktelig enspora og bare har rom for en spesiell ting, og alt anna blir skvisa unna.
Antall ord: 78
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til pers

Innlegg av helgemann »

Bearchild skrev:men jeg tenkte mer på sånn "gammel-gammelt". :) Type Snorre- sagaen eller det gamle testamentet eller.. altså, historiske skrifter om det vi kaller hjelpere.
I den kristne tradisjonen, var det engler du hadde med deg; og Gud som sendte sine engler for å passe på deg. Som kristen ber du om hjelp i fra Gud, som delegerte oppgavene til englene som var sammen med deg. Både om råd, hjelp og styrke. Den skikken har vært i fra den gamle bibelske tiden. Den kristne tradsjonen bygger på det, at alt skal gå igjennom Gud.

Image

Hos katolikkene var det helgenene som var med deg, beskyttet og hjalp deg. Alle de andre religionene har også en form for samme opplegg. Vikingene hadde vist samme syn som vi har i dag?

Indianere og andre urfolk bygger på det at man har åndsvesner rundt seg, som føler en fra vugge til grav. Som man kan tilkalle, og få hjelp hos.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person

Innlegg av Asbjørn »

Arven skrev:Jeg tror på tanken om at hjelpere er ånder som har levd alle livene og fullført livshjulet, fordi ånder som fremdeles går fra liv til liv har en egen oppgave å ta seg av, istedet for å følge meg. I tillegg er det logisk for meg at en hjelper har erfart alt selv og funnet veien igjennom. Ellers blir det litt som å la den blinde lede den blinde.
Min tanke om det er enkel :
Så lenge vi lever her i dette livet, ( eller i oppgaven ), - så er vi avskåret fra den åndelige viten, og mangler derfor de egenskapene vi har på andre siden.
Rett og slett fordi vi faktisk skal komme opp i situasjoner hvor vi kan erfare ,
og ikke styre unna fordi vi vet at "det der er ikke gøy - liksom" . . .

Hjelperen som er i det åndelige, - vet alt og kan alt,
men har nødvendigvis ikke den spesielle erfaringen DU skal hente i dette livet.
Men å ha erfaringen er ikke et must, siden all kunnskap er på andre siden alikevel.
Fra andre siden kan man også se over tid, kall det synskhet og kan se fortid/fremtid ,
og har derfor en helt annen informasjonsmengde tilgjengelig enn vi som lever her på denne siden har.

Dermed kan etpar "åndevenner" gå sammen fra liv til liv, - hvor den ene hjelper den andre i en oppgave, og så bytter man så den andre og får samme erfaringer.

Den tanken har iallfall gitt meg enslags forklaring på hva som skjer, - så får den enkelte selv vurdere egne ideer ;)

Hva som stemmer - om noe - får vi vel vite når vi går over til andre siden . . . enten det eller så er det ikke mer å diskutere.... da er det tomt... borte . . ikke lenger en sak . . .
Vi får vente å se om vi får se :P

A
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Flawelli »

xyrea skrev:Hm, hva med sånne folk det er omtrent 'tomt' rundt? Det ene jeg tenkte på var at personen er alt for forvirra som det er men grunnen er noe de må ordne opp i selv/en skade som trenger tid til å rettes opp, så alt har trukket seg unna for å ikke gjøre ting verre. Det andre er at noen er fryktelig enspora og bare har rom for en spesiell ting, og alt anna blir skvisa unna.

Igjen som jeg skreiv tidligere her oppe, det her blir min mening basert på mi erfaring osv. :)

Back to topic; Jeg tror slike har hjelpere ( eller hva en vil kalle det kjært barn mange navn ), men som jeg også skreiv lenger oppe det er ikke sikkert de merker hjelperene. Har også erfart at det ikke er alle hjelpere som vil at andre enn de som "er jobben" skal legge merke til at de er der. Min egen kan være sånn, han kan la folk se det de forventer å se. Slik vil jeg tro det er med andre sine også, for uansett hvor gjerne vi vill så kan vi ikke leve andre sine liv, vi kan ikke ta andre sine valg. Vi kan være der å gi råd, støtte og selskap. Men når det kommer til de valga et individ skal ta så er det til slutt opp til den personen.

anyhow det er sånn jeg ser på ting


Flawelli
Antall ord: 246
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av xyrea »

Veldig mange merker ikke sine egne hjelpere eller hvadetnå er. Jeg mente at hvis noen 'normalt' ser mye sånt rundt folk, men noen ganger er det (billedlig talt) bare 'tomrom' med en enkelt stakkar som står langt unna i et hjørne og følger med og venter. 'Tomrom' som i 'skulle ha vært noe her men er det ikke', ikke som i 'ingenting her'.
Antall ord: 68
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person

Innlegg av Visenda »

Bearchild skrev:
Visenda skrev:Det mentes generelt, og kun delvis her. Jeg har ikke noe imot UPG, så lenge det ikke ser ut som man presenterer fakta.
Hva da med ditt første innlegg i tråden? Mener du at andre presenterer sine meninger som fakta og at du ikke gjør det, eller mener du at det du sier er fakta..? Knotete formulert. Men jeg kan ikke se at andre har presentert sine meninger mer bastantisk enn hva du selv har gjort?
Det jeg presenterer som fakta har jeg kilder på som jeg kan referere til hvis du vil. Jeg mener bare at man bør angi om det er ens egen opfatning, dersom det ikke kan støttes opp av annet.
Antall ord: 123
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Visenda »

xyrea skrev:Veldig mange merker ikke sine egne hjelpere eller hvadetnå er. Jeg mente at hvis noen 'normalt' ser mye sånt rundt folk, men noen ganger er det (billedlig talt) bare 'tomrom' med en enkelt stakkar som står langt unna i et hjørne og følger med og venter. 'Tomrom' som i 'skulle ha vært noe her men er det ikke', ikke som i 'ingenting her'.
Jeg ser ikke slike ting, men jeg kan tenke meg at det finnes folk med slikt tomrom. F.eks. de som har skremt dem bort eller lignende. Det finnes jo de som mangler deler av auraen sin f.eks. (I følge dem som ser slikt).
Antall ord: 116
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person

Innlegg av Flawelli »

xyrea skrev:Veldig mange merker ikke sine egne hjelpere eller hvadetnå er. Jeg mente at hvis noen 'normalt' ser mye sånt rundt folk, men noen ganger er det (billedlig talt) bare 'tomrom' med en enkelt stakkar som står langt unna i et hjørne og følger med og venter. 'Tomrom' som i 'skulle ha vært noe her men er det ikke', ikke som i 'ingenting her'.
Skal prøve igjen veldig kort her ; kansje de mener at du ikke skal kunne se de. Ergo du veit det skulle vært noe der normalt, men du klarer ikke oppfatte det...... ( igjen mitt personlige syn btw )
Visenda skrev:
Jeg ser ikke slike ting, men jeg kan tenke meg at det finnes folk med slikt tomrom. F.eks. de som har skremt dem bort eller lignende. Det finnes jo de som mangler deler av auraen sin f.eks. (I følge dem som ser slikt).

Du kan ikke skremme bort en hjelper, de kan byttes ut ja. Men det handler om blanase, fjerner du kommer ting i ubalanse. Derfor vil det komme en ny for at balansen skal være der.

En god venn av meg fikk det for seg at han skulle redde meg fra den "onde" skyggen som alltid var rundt meg. Det endte med at han fysisk ble slengt i veggen og bedt om å fucke off for å si det pent. Vennen min hadde forsøkt å fjerne min Guradian, og det gjør han ikke igjen. Samme Guardian veit jeg kan "forsvinne" eller gjemme seg bak andre som er rundt meg, når han mener at vedkommene som prøver å se bare "maser". Ingen hjelper er lik, de har humor og personlighet så det holder. Det er ikke slik at har en møtt en har en møtt alle, heldigvis.


Flawelli
Antall ord: 305
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til pers

Innlegg av xyrea »

Flawelli skrev: Skal prøve igjen veldig kort her ; kansje de mener at du ikke skal kunne se de. Ergo du veit det skulle vært noe der normalt, men du klarer ikke oppfatte det...... ( igjen mitt personlige syn btw )Flawelli
Åja, da skjønte jeg ikke hva du mente den første gangen. Men tror du ikke at folk kan merke forskjell på 'noe som ikke vil bli sett' og 'noe som mangler', siden forskjellen er ganske stor?

Hvis du sier at de ikke kan skremmes bort sier jeg at de kan det, vet ikke om 'skremme' er det rette ordet der men hvorfor skal ubalanse der være umulig? Omtrent alt mulig anna kan være skeivt og skakt og ubalansert, så hvorfor ikke?

(Tenker nødvendigvis ikke på deg + 'guardian' her, mer sånn generelt.)
Antall ord: 138
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - - - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til pe

Innlegg av Flawelli »

xyrea skrev:
Flawelli skrev: Skal prøve igjen veldig kort her ; kansje de mener at du ikke skal kunne se de. Ergo du veit det skulle vært noe der normalt, men du klarer ikke oppfatte det...... ( igjen mitt personlige syn btw )Flawelli
Åja, da skjønte jeg ikke hva du mente den første gangen. Men tror du ikke at folk kan merke forskjell på 'noe som ikke vil bli sett' og 'noe som mangler', siden forskjellen er ganske stor?

Hvis du sier at de ikke kan skremmes bort sier jeg at de kan det, vet ikke om 'skremme' er det rette ordet der men hvorfor skal ubalanse der være umulig? Omtrent alt mulig anna kan være skeivt og skakt og ubalansert, så hvorfor ikke?

(Tenker nødvendigvis ikke på deg + 'guardian' her, mer sånn generelt.)
Det første kan jeg forklare enkelt ; Det er ikke alt som andre ( det være seg hjelpere eller de som har de som hjelpere ) vil at andre skal se. For noen er det med hjelpere så privat at de mener andre ikke har noe med det. Det er ikke så stor forskjell når noen leiter etter noe de veit skulle vært der og de finner det ikke ....

Nei hjelpere kan ikke skremmes bort LOL
Nå er det mange ulike teorier ute å går om hvordan vi får disse hjelperne. Men mange sier vi blir valgt eller vi velger. En hjelper kan "byttes" med en annen ja. Har sett andre få nye etter som de kommer til andre stadier i livet.


Når det kommer til balanse, tenk enkelt. Tenk ( med forbehold om grusom stavefeil her ) ying og yang. Husk at det du ser som skakt kan andre se på som vellbalansert. Vi er ulike og ser verden på ulik måte. ( Takk og lov for det! :) )


Flawelli
Antall ord: 311
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av helgemann »

Før den dagen vi blir født, velger vi hva slags hjelpere vi ønsker å ha rundt oss.

Hjelpere kan ikke skremmes bort, de er der trofast og ventende. Det er hele tiden en plan, som hjelperene har.

Selv om de fleste aldri ser eller opplever sine hjelpere, så er de der fordet. Jeg for min del, har aldri fått vite hvem mine hjelpere er. Untatt to. Men jeg vet at jeg har de rundt meg.

Men troen på hjelpere, er vel som med spøkelser og alt åndelig, så lenge det ikke kan bevises, kun tro og oppfattes, så er det "bullshit".
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !