Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av xyrea »

Flawelli:
Jeg forstår hva du mener med ting som mangler eller man ikke ser. Jeg er bare ikke enig.

LOL hvorfor ikke? (ja, jeg er sarkastisk. Hvordan i helvete diskuterer man når dette er motargumentet?) Jeg er klar over at ting kan byttes ut, ja.. jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være klare regler for hva som er mulig. Hvem lager disse, og hvem forteller oss dem?

Så vi velger men kan ikke jage dem bort? Er ikke det litt selvmotsigende? Eller er det noe man ikke vil tenke seg muligheten av siden det er en av de få tingene dere mener man ikke kan miste selv om absolutt alle andre vender dere ryggen?

At ting ikke kan bevises er en ting, men at dere i tillegg er så skråsikre på hvordan dette fungerer gjør det absolutt ikke lettere for andre å akseptere, samme om de tror på det eller ikke.

Visenda, det hadde jeg ikke tenkt på, at de kan mangle noen slags 'deler' (eller hva man skal kalle det) og derfor mangler ting rundt seg på grunn av dette. Det er mange slags 'mangler ting' og omtrent umulig å forklare dem + forskjellen uten å bruke noe slags bilder på hvordan de ser ut.

(Retta opp skrivefeil, hjelpes)
Antall ord: 213
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Visenda »

En visuell fremstilling ville nok ha hjulpet de fleste å skjønne. Det er alltid vanskelig å sette ord på slikt, slik at alle skjønner hva man mener.

Men hvis man trekker parallellen til personlighet/psyke, så er det jo helt klart at enkelte mangler deler som andre har mer av. Et eksempel er empati, der total mangel kan bety psykopati.
Antall ord: 60
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Flawelli »

xyrea skrev:Flawelli:
Jeg forstår hva du mener med ting som mangler eller man ikke ser. Jeg er bare ikke enig.

LOL hvorfor ikke? (ja, jeg er sarkastisk. Hvordan i helvete diskuterer man når dette er motargumentet?) Jeg er klar over at ting kan byttes ut, ja.. jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være klare regler for hva som er mulig. Hvem lager disse, og hvem forteller oss dem?

Så vi velger men kan ikke jage dem bort? Er ikke det litt selvmotsigende? Eller er det noe man ikke vil tenke seg muligheten av siden det er en av de få tingene dere mener man ikke kan miste selv om absolutt alle andre vender dere ryggen?

At ting ikke kan bevises er en ting, men at dere i tillegg er så skråsikre på hvordan dette fungerer gjør det absolutt ikke lettere for andre å akseptere, samme om de tror på det eller ikke.

Visenda, det hadde jeg ikke tenkt på, at de kan mangle noen slags 'deler' (eller hva man skal kalle det) og derfor mangler ting rundt seg på grunn av dette. Det er mange slags 'mangler ting' og omtrent umulig å forklare dem + forskjellen uten å bruke noe slags bilder på hvordan de ser ut.

(Retta opp skrivefeil, hjelpes)
Kort å godt les det helgemann skriver over her.....
( edita da det gikk opp for meg at jeg hadde glemt å kopiere qoten.... Fredag ja! :) )
helgemann skrev:Før den dagen vi blir født, velger vi hva slags hjelpere vi ønsker å ha rundt oss.

Hjelpere kan ikke skremmes bort, de er der trofast og ventende. Det er hele tiden en plan, som hjelperene har.

Selv om de fleste aldri ser eller opplever sine hjelpere, så er de der fordet. Jeg for min del, har aldri fått vite hvem mine hjelpere er. Untatt to. Men jeg vet at jeg har de rundt meg.

Men troen på hjelpere, er vel som med spøkelser og alt åndelig, så lenge det ikke kan bevises, kun tro og oppfattes, så er det "bullshit".

Og igjen sånn veldig kort ; En av de mest irriterende ting når det kommer til å være menneske, og et nysjerrig et. Innse at det er ting en ikke har noe med, skal se.....


Flawelli
Antall ord: 381
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Visenda »

Enkelte ser nå de tingene likevel om noen synes man ikke har noe med dem
Antall ord: 15
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Flawelli »

Visenda skrev:Enkelte ser nå de tingene likevel om noen synes man ikke har noe med dem

Da er det ment du skal se dem....

Hvorfor gjør mange det så vannskelig for seg sjøl ?

Hvordan en bruker de evnene en har er opp til hver og en. En ting jeg har lært er; mange kan mye ingen kan alt. Dog det er mange som mener de kan alt.
For egen del, jeg skjønner hvor lite jeg kan for alt jeg lærer.

Det er surt, men sant det finnes ALLTID noen der ute som vil være flinkere enn deg.....

Flawelli
Antall ord: 105
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Visenda »

Personlig ser jeg ikke noe slikt, annet enn på "reise". Og jeg prøver ikke å være flinkere enn noen. På noen ting er jeg flinkere enn enkelte andre, på noen ting er jeg dårligere enn enkelte andre.
Antall ord: 39
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til pe

Innlegg av xyrea »

ludoburgero skrev: OK. Jeg kan ikke nekte for at du har hatt denne opplevelsen. Det har du, for alt jeg vet, og jeg velger å stole på deg og vil ikke komme opp med mine alternative teorier om hva det heller kunne vært istedenfor at du har rett. Det kunne, om jeg gjorde det på en real måte, vært konstruktivt for diskusjonen - men så har du heller ikke etterspurt om hjelpere finnes, så det hadde ikke vært riktig av meg. Men nok om det, for det jeg egentlig spør om her er:

Jeg vet ikke noe særlig om hjelpere selv, så jeg lurte på om det dreier seg om faktiske personer. Eller ånder da. Og det har du svart ja på, så da vet jeg at du mener det. Så lurte jeg på hvordan i alle dager man kan fastslå og være sikker på at ikke dyr kan være hjelpere, ettersom folk igjen rapporterer og påstår dette. På lik linje som at DU har møtt din hjelper, så har andre møtt sin hjelper som er en rev, en koala, en blåhval og en undulat. Disse er det også like stygt å betvile eller forsøke å diskreditere. Så jeg lurer på hva det er som kan få folk til å danne seg disse teoriene og enorme sprangene hvor det er et himmelens svært gap i mellom....

For eksempel, for å ta det fra starten:

-HVORDAN vet vi at dyr ikke reinkarnerer?
-HVORDAN vet vi at det er forskjell på et dyrs ånd, og et menneske?
-HVORDAN kan vi skille mellom guider og hjelpere og kraftdyr?

For meg blir det ikke akseptabelt med et "det bare er slik". Jeg mener at de menneskene som VEL OG GJERNE - UTEN TVIL - kan ha møtt hjelperne sine, kan vel ha gjort det! Greit! Men hva er det som får dem til å danne seg teorier om nøyaktig hvordan det hele henger sammen.......?
Bare for å kanskje komme litt videre med denne tråden, jeg krangler ikke på folk sine opplevelser med dette, ikke i det hele tatt. Men jeg lurer på om ikke noen drar konklusjoner utifra relativt begrensa erfaring sammenligna med hvor forferdelig mye det er å vite om det.. hvis vi sier at alle har hjelpere er det minst like mange som det er levende mennesker, selv om du har studert 500 mennesker gjennom ganske lang tid er det en forsvinnende liten brøkdel. Man har antagelig et veldig bra inntrykk av hva som er vanlig men hva med alt det unormale som finnes? For å bruke et eksempel, ekstremt sjeldne sykdommer. Selv om man har arbeidet som lege i 30 år, vil noen påstå at man har sett alt? Man vet alt om hva som er vanlig og en god del uvanlig også, men det er alltid mer, og alltid noe nytt. Nyoppdaget, I dette tilfellet. Men det er en annen ting, hvordan kan man komme videre hvis ting 'er sånn' og man møter noe som IKKE 'er sånn', skal man bare fornekte det eller bortforklare? Er dette alternativ-versjonen av 'jeg nekter å tro på (hvadetnå er)'?

Jeg lurer også på disse teoriene Ludo nevner her, lager man dem selv eller bruker man noen andres som virker som de stemmer utifra de erfaringene man har?

Hvis jeg skulle svart på de spørsmålene som ble stilt her hadde svaret vært 3 x 'jeg vet ikke'.
Antall ord: 578
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av zind »

Ja, det er tydeligvis store variasjoner i hva man ser på som hjelpere. Jeg velger å skille kraftdyr fra hjelpere jeg også. I min måte å se det på skiller jeg også mellom hjelpere som i åndelige veiledere og avdøde familiemedlemmer, selv om det ikke ekskluderer at familiemedlemmer også kan være førstnevnte. Forklaringen er enkelt og greit at en hjelper gjerne er mer viderekommen enn deg selv i det vedkommende er der for å veilede deg i. Det er naturlig for meg å tenke at det da kan komme nye inn i bildet når man begir seg inn i nye utviklingsfaser. Et tidligere familiemedlem er kanskje rundt deg og på besøk i hovedsak for å trøste, gi kjærlighet og være en støtte "gjennom sløret".

Min erfaring er også at antall hjelpere varierer, men jeg tror også vi har en hovedguide som følger hele vår prosess fra vogge til grav. For ikke å glemme vår eget høyere selv, den delen av oss vi ikke har tatt med ned i denne kroppen og som kan være ens beste hjelper (og fremstå slik at man slett ikke forstår at dette er en selv!).

Mange er fryktelig opptatt av hvordan hjelperne fremstår og hva de heter, slik jeg ser det har en sjel med mange mange liv bak seg mulighet til å fremstå på uendelig mange måter og vil antagelig ta en form du enten kjenner igjen eller som gir en pekepinn om hvorfor de er med deg. Det kan forklare hvorfor så mange opplever indianere, egyptere, prester, munker osv.. ikke så unaturlig at en åndelig veileder fremstår visuelt i noe som assosieres med høy åndelig utvikling eller spiritualitet generelt. Men, på utfordring tror jeg fler kan oppleve at hjelperne kan skifte hamn hvis man spør om det, og bekrefte dette. Når jeg opplever åndelig bevissthet i sin reneste form opplever jeg det som lys, ikke som en fysisk form. Men nå er jeg sånn halvveis blind og ser desverre ikke så godt med begge øya lukka som jeg kunne ønske så jeg er langt ifra bastant, men jeg heller dog mot at den visuelle biten i hovedsak er en form som tas i henhold til hva vi aller best kan relatere til og forstå.

Så har vi elementaler og den pakka der.. Det finnes nok mennesker her i verden som mener de har de som hjelpere og. Jeg har selv hatt en hjelper som riktig nok var noe helt annet enn en elemental, men som slik jeg bestemt opplever det ikke har levd på jorden i det hele tatt. Var superinteressert i alver og ting når jeg var yngre uten at jeg merket et plukk til de, men nylig var jeg heldig og hadde noe småplukk av en bevissthet flyvende rundt meg en gang jeg ba om assistanse under husrens :D Personlig tror jeg de fleste av oss har levd mange andre steder enn bare her, og at denne type hjelpere finnes og kanskje ekstra hyppig fremstår for de som har en bakgrunn med mange inkarnasjoner fra disse stedene. Tror jeg har fint lite slektskap til elementaler, ikke har jeg de som hjelpere heller, men moro å se at de kan dukke opp når man ber om det likevel. Møtte ei søt jente en gang som snakket åpent om at hun hadde tidligere liv som alv... og hun så ut som en, ja... søt liten alv selv, faktisk ;)
Antall ord: 587
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av ludoburgero »

For å skyte inn noe jeg tror er en helt ny vinkling på det da...

Hva om hjelpere eksisterer, men at man innbilder seg hvordan de ser ut fordi man ser det man vil se? Wow, en umulig kombinasjon vil gjerne en hardbarka skeptiker og en blindt troende enes om!

:-({|= <--- jeg poster denne for å, på unødvendig vis, tydeliggjøre at jeg har en seriøs undertone i utsagnet mitt selv om jeg legger det frem på en fleipete måte. OK?



Generelt sett blir det lagt så mye i konseptet her at det begynner å gå i oppløsning for meg.

Takk for at dere "hjelper meg å ikke tro på at hjelpere eksisterer". For her kommer det mange ting jeg anser som manglende argumenter som derfor blir teite påstander. Helt ærlig: fins det noe mer primitivt enn et tankesett som aksepterer at ting bare er slik? Jeg mener ikke å være frekk, men når det kommer til rasjonalitet og logiske forklaringer - SOM JEG VIL UNDERSTREKE ER EN MÅTE Å KUNNE KOMMUNISERE UT ALSKENS PÅ - så må man være mer streng og kritisk!

Ja, det er skeptikeren i meg da - for å måtte kategorisere det for enkelhets skyld - som prater nå.
Jeg av alle, som tror som bare faen også, burde definitivt kunne få lov å tillate meg logisk tankegang, så da etterspør jeg noe her som jeg synes mangler; perspektiver..................

Noen flotte innskudd er det jo her, men så langt så er det jo spørsmålene i seg selv som er de mest interessante. Jeg liker de ærlige svarene som noen kommer med her, som viser at de faktisk har tenkt gjennom det hele. Men for å ta enda et eksempel på hva jeg mener grenser til det nærmest provoserende her for meg; hvordan kan man gjøre forskjell på HVEM som får se hjelperne sine eller ikke, når man påstår at det ikke er meningen man nødvendigvis får se dem?!

I så tilfelle, hvis hjelperne da faktisk eksisterer, ville de ikke komme til syne eller gi seg til kjenne med ett og annet tegn SIMULTANT med at vi faktisk sitter her og diskuterer deres eksistens?
Noen virker ut som å betvile deres funksjon og/eller eksistens, jeg er en av dem, men hvilken rolle spiller det hvis de da virkelig fins? Skulle de ikke ha noen grunn for å vise seg for meg, jeg som har valgt dem før fødselen og alt? Da er de jo virkelig lojale og pliktoppfyllende som gidder å henge med en livet ut - OG HJELPE DEM HER I LIVET.......... men å vise seg? Nei, drit i!

Jaja, så får jeg vel bare akseptere at uansett hvor absurd dette høres ut, så kanskje jeg bare er dum og "uheldig" som ikke får noe bevis for at de eksisterer da. Kanskje jeg attpåtil er utakknemlig? Kom igjen, fyr løs og grin, og skjell meg ut for at jeg har dissa indianermormora di som går i poncho, røyker pipe og har levd så buddhistisk at hun strikka småkaker i gyngestol til hun ble så vis at hun fikk forfremmelse i dette hierarkiske reinkarnasjonshjulet, så opplyst og filosofisk hun var der hun leste Hjemmet og Allers til sine siste dager da! :salute:

Jeg tror rett og slett folk liker å danne seg konsepter, og så kommer spillereglene etter hvert.
Disse konseptene kan nok funke som en erstatning for de ti bud.

Sikkert greit for selvutviklingen og trivselen og alt det der, men..................................? :dontknow
Antall ord: 587
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av jeditrond »

Prøv meditasjon og se hva som dukker opp der, det er vel stort sett slik jeg kan se mine hjelpere. Men det var en annen person som "så" dem for meg første gang, jeg hadde ikke tenkt så mye over det utenom en viss ekstremt gammel egypter som jeg fikk vite var guiden min av en som ikke er her på forumet. Han ga en del beskjeder gjennom denne personen til meg, hvorfor ikke direkte? Jo, fordi denne personen tvilte på sine evner, dermed slo denne hjelperen to fluer i en smekk, han ga meg informasjon om veien for boka mi og en del idéer og hint jeg kunne følge opp, samtidig som denne andre personen fikk en bekreftelse på at det som kom opp var ikke bare galskap, det ga mening for meg ift. ting jeg allerede spekulerte og til dels visste om.

Men en av de andre hjelperne ga seg til kjenne med ekstremt sterk blomsterduft for litt over et år siden. Hvorfor vet jeg ikke, symbolikken rundt henne knytter henne til en bestemt religion som jeg overhodet ikke hører til. Men det gjorde ikke noe siden det ikke var noen religion som sådan hun representerte, var mer det moderlige i åndeverdenen eller noe kanskje. Akkurat den grubler jeg fortsatt på uten å ha fått noe særlig info.

Jeg har dog sett i øyekroken flere ganger denne spesifikke egypteren nå de siste månedene, enten i menneskeform eller i dyreform. Omtrent alle de gamle egyptiske gudene hadde jo dyreaspekter ved seg og i noen tilfeller var det spesifikt dyr eller fugl som representerte dem :)

Men ellers ser jeg bare "fortettet" luft, omtrent slik som luft over asfalt på varme sommerdager, men i en vag silhuettform. Dette er da ikke avdøde slektninger på besøk har jeg så smått skjønt, fordi de pleier å gi seg til kjenne på noe vis. Enten med lukt eller å vise seg for mitt indre øye. Jeg greier ikke å se noe bilde av "gjenferd" med det blotte øye ennå :mrgreen:

Jeg har ikke anelse om hvorfor noen evt. ikke ser sine hjelpere, hvis det ikke har noe med at tankene er på feil "frekvens"? I så tilfelle skulle jeg tro at meditasjon ville avsløre litt av hvert :D
Antall ord: 382
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Visenda »

Mange sier at man møter hjelpere og kraftdyr under meditasjon. Men jeg vil gjerne skyte inn at dette er de man møter gjentatte ganger, ikke de flrste som dukker opp.
Antall ord: 32
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - - - - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev: Jeg vet ikke noe særlig om hjelpere selv, så jeg lurte på om det dreier seg om faktiske personer. Eller ånder da. Og det har du svart ja på, så da vet jeg at du mener det. Så lurte jeg på hvordan i alle dager man kan fastslå og være sikker på at ikke dyr kan være hjelpere, ettersom folk igjen rapporterer og påstår dette. På lik linje som at DU har møtt din hjelper, så har andre møtt sin hjelper som er en rev, en koala, en blåhval og en undulat. Disse er det også like stygt å betvile eller forsøke å diskreditere. Så jeg lurer på hva det er som kan få folk til å danne seg disse teoriene og enorme sprangene hvor det er et himmelens svært gap i mellom....
Det er jo mange som møter både hjelpere OG kraftdyr, det ene utelukker ikke det andre :)
For eksempel, for å ta det fra starten:

-HVORDAN vet vi at dyr ikke reinkarnerer?
-HVORDAN vet vi at det er forskjell på et dyrs ånd, og et menneske?
-HVORDAN kan vi skille mellom guider og hjelpere og kraftdyr?

For meg blir det ikke akseptabelt med et "det bare er slik". Jeg mener at de menneskene som VEL OG GJERNE - UTEN TVIL - kan ha møtt hjelperne sine, kan vel ha gjort det! Greit! Men hva er det som får dem til å danne seg teorier om nøyaktig hvordan det hele henger sammen.......?
Jeg skal ikke si noe om hva jeg vet, men jeg kan si noe om hva jeg tror.. litt om hva som har fått meg til å danne enkelte teorier. Når det gjelder dyr så er det nærmeste jeg kommer en forklaring jeg kan leve med at jo, enkelte dyr inkarner, og jo, de har på en måte en sjel, men de er ikke her for erfaringens skyld og har dermed ikke et behov/ønske om å inkarneres på samme måte som en menneskelig sjel. Dyr som får et forhold til mennesker kommer gjerne tilbake, og jeg tipper det finnes flere dyreeiere der ute som kan sverge på at den nye katten deres må være den samme gamle som har kommet tilbake . Jeg tror så absolutt dyr kan utvikle seg og det er uten tvil forskjell på intelligensnivå osv. Men, jeg tror ikke dyr har noe behov for det i utgangspunktet, deres grunn til å være her er av en litt annen karakter enn mennesker.
En annen teori jeg liker og som jeg har testet ut litt er dette med at dyreraser har en arketypisk oversjel. Dette kom jeg over første gang i boken 'lightworkers handbook', der det stod en "oppskrift" for hvordan kommunisere med dyr via den arketypiske oversjelen. Jeg hadde nemlig fått en aldri så liten maur invasjon her hjemme, og lurte på hvordan jeg skulle bli kvitt de da jeg ikke ønsket å gjøre det ved å ta livet av de. Vel utført og en dag senere var faktisk ikke maurene noe problem lenger, om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men jeg skal i allefall undersøke dette litt videre.

Kraftdyr representer, slik jeg forstår og ser det, en arketypisk kraft/arketypiske egenskaper man kan benytte seg av, mens en hjelper som regel er en egenartet, bevisst entitet som kan kommunisere med bilder, ord, følelser ++. Du har jo rett i at de hjelper til de også, så det blir jo snakk om terminologi dette. Men, det er et skille på den måten at kraftdyrene kan gi deg en beskjed om hva du trenger eller bør jobbe med gjennom å vise seg, hva man skal jobbe med finner man ut gjennom hva dyret representerer. Andre dyr enn mennesket reflekterer ikke over fortid og fremtid, dyr lever i nuet. Kjæledyr vekker noe i oss på samme måte som små barn gjør, de er rene i energien, de gir ubetinget, uten forventninger. De kan lære oss om kontakt med naturen og det å være rett og slett.
Hva om hjelpere eksisterer, men at man innbilder seg hvordan de ser ut fordi man ser det man vil se? Wow, en umulig kombinasjon vil gjerne en hardbarka skeptiker og en blindt troende enes om!
Ja, og det var dette jeg nevnte i innlegget mitt over.. Når man snuser litt rundt emnet ser man fort at mange har gått på en smell hva angår hva man faktisk er i kontakt med, og grunnen til at man mange steder blir sterkt oppfordret til å teste hjelperne sine. Folk hyler og skriker om hva man kan invitere inn med ouija, men litt av samme teorien bør appliseres når en skal jobbe med ikke-fysiske entiteter generelt. Ikke at de nødvendigvis ser ut slik man ønsker de skal se ut, men de kan ta på seg en form som vinner tillit og dermed få innpass som noe de ikke er. Nå skal ikke jeg spre eder og galle, for min oppfatning er at også demoner og dritt er hjelpere på sin måte..
hvordan kan man gjøre forskjell på HVEM som får se hjelperne sine eller ikke, når man påstår at det ikke er meningen man nødvendigvis får se dem?!
jeg mener det ikke er noe forskjell på hvem, jeg mener det er en forskjell på HVA man gjør for å oppnå den kontakten og hvor mye man har åpnet opp for å kunne ta inn ting som ligger på et annet frekvensnivå enn vi pleier å operere på. for de aller fleste er det en jobb som ligger bak, nettopp fordi vi har fri vilje. den som tror en hjelper vil servere deg svar på alt mellom himmel og jord, samt redde deg fra jordiske tragedier i hytt og pine kan komme til å bli skuffet. en laverestående ånd kan derimot dirigere i hytt og gevær, bidra til at en havner ordentlig i grøfta og lærer på den måten..
for å i det hele tatt kunne ta inn noe som ligner rent så må man få seg selv ut av bildet. en hver kanalisering vil kunne påvirkes av kanalen. derfor er meditasjon utrolig nyttig, og grunnen til at mange opplever å få opp bilder og besøk etter en del praktisering.

"feilen" vi ofte gjør er at vi ber og skriker om hjelp når vår verden har rast sammen. vi velter oss i vår egen medlidenhet og bader i lave frekvenser, likevel blir vi skuffet over at vi ikke får noe svar. vi er ikke i stand til å oppfatte så høye vibrasjoner i en slik tilstand, selv om hjelpen kanskje er der og hånda strekkes ut uten at vi ser den.

mediter på følelser av høy frekvens, som glede, kjærlighet, takknemlighet. la tankene være vann i et badekar der du drar ut proppen. og ikke minst be om det hvis du ønsker kontakt med hjelpere, din frie vilje vil ikke overstyres av høyfrekvente bevisstheter med mindre du gir tillatelse til det på et eller annet plan (og det sier jeg fordi de faktisk dukker opp hos enkelte som "ikke har bedt om det", men det har allikevel blitt inngått en avtale og blitt gitt tillatelse til det på et tidspunkt, om så underbevisst, på astralplan osv..)

helt ærlig så har folk mye rart for seg når det gjelder hjelpere, og enkelte er så opptatt av å spre sanseopplevelsene sine at jeg forstår man kan føle det som om man omtrent er den eneste i verden som ikke opplever det. men, mange overdriver, enkelte fremkaller ting selv, noen lyver sikkert til og med. når alt kommer til alt er det ikke nødvendigvis slik at de som skriker høyest er de som har mest å fare med. det er flott at folk har fargerike opplevelser, men vi er forskjellige. jeg har fortsatt til gode å se noen som er gode på ALT. noen opplever visuelle bilder, noen hører ting, noen lukter, noen føler, noen får opp symbolikk, og noen er heldig å oppleve en kombinasjon av flere måter å ta inn på. meditasjon og å praktisere øker uansett evnen til å oppfatte og ta inn. har aldri opplevd å få inn ting så sterkt som når jeg mediterte jevnlig, nå som jeg har hatt en lang pause er jo mye mindre sensitiv og oppfatter mindre av den slags i dagliglivet. til og med kosthold kan påvirke frekvens og evne til slikt i stor grad.. stort tema egentlig, for her er det mange ting som henger sammen og spiller inn :)
Antall ord: 1462
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av zind »

Jeg vet innlegget mitt var uhorvelig langt, men jeg vil bare legge til en ting...

Personlig tror jeg "jobben" til en hjelper er veldig begrenset og at de som ikke driver med avansert åndelig arbeid strengt tatt ikke har så stor behov for hverken å se eller kommunisere med hjelpere. Av de jeg kjenner som faktisk jobber med disse tingene så er det fortsatt ikke mange som gir uttrykk for (snakker om) at de virkelig bruker hjelpere og ikke-fysiske entiteter aktivt i sitt arbeid.


Hva med engler da folkens... ? Bare for å komplisere det litt ekstra lizzom :badgrin:
er de hjelpere de og? ;)


ps: fint innlegg jeditrond!
Antall ord: 105
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Bearchild »

Takk Zind, jeg har forsøkt et dusin ganger å skrive hva jeg tror/ oppfatter. Godt det er noen som kan uttrykke seg så bra og forståelig! :D

Må bare få legge til for min egen del at jeg nok oppfatter hesten "min" som et kraftdyr mer enn en hjelper. Kjært barn har mange navn (hjelpere). ;)
Antall ord: 56
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av jeditrond »

zind skrev:Jeg vet innlegget mitt var uhorvelig langt, men jeg vil bare legge til en ting...

Personlig tror jeg "jobben" til en hjelper er veldig begrenset og at de som ikke driver med avansert åndelig arbeid strengt tatt ikke har så stor behov for hverken å se eller kommunisere med hjelpere. Av de jeg kjenner som faktisk jobber med disse tingene så er det fortsatt ikke mange som gir uttrykk for (snakker om) at de virkelig bruker hjelpere og ikke-fysiske entiteter aktivt i sitt arbeid.


Hva med engler da folkens... ? Bare for å komplisere det litt ekstra lizzom :badgrin:
er de hjelpere de og? ;)


ps: fint innlegg jeditrond!
Hyggelig du likte innlegget mitt :)

Øh, engler, ja, det har tatt meg lang tid å innse at engler ikke nødvendigvis er sånne kristne entiteter med vinger og budskap fra "Herren" :D Jeg pleide å steile mentalt hver gang engler ble nevnt i diskusjoner rundt det paranormale. Jeg var bare for høflig til å si noe. Jeg antar at engler kan sees på som en form for hjelpere. Hvis jeg kan ha en gammel egyptisk gud som hovedhjelper, må man vel kunne ha engler som hjelpere/guider også. Jeg kjenner til noen som har noen spesifikke engler på besøk fra tid til annen, hun kjefter på dem når de ikke gir klare nok beskjeder :D

Så jeg antar at englene som omtales i ymse religiøse skrifter bare har skiftet navn f.eks. opp gjennom historien og at da kanskje er høyt utviklede åndevesener eller noe annet fint (er litt trøtt så kommer ikke på noen bedre betegnelse) :mrgreen:
Antall ord: 266
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !