Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKThe Grudge

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Jørgen Pørgen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Mar 2005 21:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tvedestrand / Sørlandet

Innlegg av Jørgen Pørgen »

Jeg så exorsisten for noen måneder siden, den var ekstremt dårlig. Mye av grunnen til at den var dårlig var at det var veldig lite musikk. Så var den ekstremt overdrevet.

Det som pleier å gjøre en film skummel er jo musikken. Du kan jo prøve å se The grudge med olsenbanden som bakgrunns musikk :P
Antall ord: 58
I hurt myself today
To see how much i feel
I focus on the pain
The only thing thats real

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Luna Ane
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 10 Okt 2004 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Luna Ane »

Ja, jeg tror det handler mye om musikken når det gjelder om filmer er skumle-
Samt hvordan filmen er bygd opp spenningsmessig, hvor mange og gode overaskelsesmomentene er-
Hvor godt spill det er- bl.a.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jørgen Pørgen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Mar 2005 21:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tvedestrand / Sørlandet

Innlegg av Jørgen Pørgen »

Det der chucky greiene? hehe.. husker jeg så det for noen år siden hos en kamerat. Det er mere komisk enn skummelt da :P

det er vel en grøsser komedie, er det ikke?
Antall ord: 33
I hurt myself today
To see how much i feel
I focus on the pain
The only thing thats real

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jørgen Pørgen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Mar 2005 21:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tvedestrand / Sørlandet

Innlegg av Jørgen Pørgen »

Hehe, jeg skjønner det.
jeg husker jeg ble vettskremt av en film om slanger :P
så trodde jeg at jeg så slanger hele natta, overalt.
Jeg måtte legge meg på sofaen, for jeg trodde ikke slanger kunne klatre... dumme meg :D
Antall ord: 41
I hurt myself today
To see how much i feel
I focus on the pain
The only thing thats real

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 07 Jun 2004 00:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold, Halden

The Grudge

Innlegg av sahara »

Er det bare jeg som IKKE ble skremt av den filmen eller?? Skvatt èn gang..men ble ikke redd. Normalt blir jeg det av "slike" filmer..
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bokhylleting
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 22 Mar 2005 00:25
19

Re: The Grudge

Innlegg av bokhylleting »

desibel skrev:Er det bare jeg som IKKE ble skremt av den filmen eller?? Skvatt èn gang..men ble ikke redd. Normalt blir jeg det av "slike" filmer..
Nei, er ikke bare du som ikke ble skremt av filmen, jeg syns den var spennende og det er sånne filmer jeg liker å se.... jeg skvatt også en gang og det var på bussen :P ellers satt jeg å lo av hun som satt ved siden av meg. syns egentlig at the grudge hadde hermet en god del etter the ring men for min del likte jeg the grudge mye bedre. The ring var egentlig litt kjedelig :P
Men apropo "The eye" det er noe av den dårligste filmen jeg noen sinne har sett! f.eks... en liten gutt spør om "noen" har sett notisboken hans, også hopper han ut av vinduet? også et annet eksempel er når hun/han står i heisen og det er en mann som står med ryggen til å snur seg, så har han en bulk i panna? :-s Gir jo absolutt ingen mening!!! (selvom alt har en eller annen mening) men for meg ga det absolutt ingen mening :) vet ikke hva dere andre syns jeg?
Antall ord: 200
Uten bøker hadde det ikke vært noen bokhyller, og hvis det ikke hadde vært noen bokhyller hadde det heller ikke vært no liv.
Ære være bokhylleoppfinnerne :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

ingen som gidder svare på spørsmålet mitt lissom...?
Antall ord: 10
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bokhylleting
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 22 Mar 2005 00:25
19

Re: The Grudge

Innlegg av bokhylleting »

tussi skrev:Så den i helga, men jeg skjønte ikke hva som skjedde i slutten! Kommer ikke til å sove orntli før jeg får vite det, så om noen skjønte det så forklar meg, om dere gidder.... :roll:

svaret på spørsmålet ditt..... hmmm jeg husker ikke helt hva som skjedde på slutten da, men jeg kan huske at hun damen (husker ikke helt hva hun heter) men hun fikk ihvertfall sett alt det hun "the grudge dama" hadde opplevd i sitt tidligere liv og hvorfor hun gikk igjen osv... så etter hun hadde hjulpet kjærsten hennes ut av huset prøvde hun å brenne ned huset sånn at hun ikke skulle gå igjen mer, eller at det ikke skulle dø flere mennesker som gikk inn i huset osv.... :P men hun fikk jo ikke brent ned huset likevel for brannvesenet fikk reddet det... og da ble damen litt satt ut.... så nå går hun "the grudge dama" igjen enda :wink:

Ps: jeg er ikke verdens flinkeste til å forklare... så hvis det er noen andre som ville forklart litt bedre, ville jeg anbefalt dem å forklare han/henne litt bedre :P (er ikke helt sikker på hvilket kjønn du er :oops: )

er litt trøtt nå, så hvis jeg har skrevet litt feil ellerno, så er det på grunn av at jeg er så trøtt, men orker ikke legge meg :P :wink:
Antall ord: 232
Uten bøker hadde det ikke vært noen bokhyller, og hvis det ikke hadde vært noen bokhyller hadde det heller ikke vært no liv.
Ære være bokhylleoppfinnerne :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Er det bare jeg som ikke tåler skrekkfilmer? Syns det er sykt spennende, men takler faktisk bedre det jeg opplever i virkeligheten enn det som bare er på film.. Husker jeg så Jurassic park som liten, og jeg ble så redd at jeg så en dinosaur inni huset mitt...!! Men vet at det bare var inni huet mitt da. Men likevel. Ikke det at den egentlig er så skummel! Hehe... Et nervevrak blir jeg hvertfall uansett!
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sissa.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 22 Des 2004 18:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sørlandet

Innlegg av sissa. »

Hei!

Jeg er litt seint ute når det gjelder filmer, og satt alene og så The ring her om dagen.
Ble så skuffet! Folk sier at den er skummel. Hallo? Satt bare og rynket på nesen. Når folk begynner å kravle ut av tv-skjermen blir ting litt for teit, synes jeg.

Den sjette sansen likte jeg godt. Men den var jo ikke akkurat veldig skummel...

Noen som har samme mening og har sett The Grudge? Isåfal, bør jeg se den, eller kommer jeg til å rynke på nesa av den også?

Klemmer fra Sissa
Antall ord: 97
Livet er sjelens jordreise.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Klamret meg greit til mannen min under denne filmen, ja :lol:
Antall ord: 10
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

sissa skrev:Hei!

Jeg er litt seint ute når det gjelder filmer, og satt alene og så The ring her om dagen.
Ble så skuffet! Folk sier at den er skummel. Hallo? Satt bare og rynket på nesen. Når folk begynner å kravle ut av tv-skjermen blir ting litt for teit, synes jeg.

Den sjette sansen likte jeg godt. Men den var jo ikke akkurat veldig skummel...

Noen som har samme mening og har sett The Grudge? Isåfal, bør jeg se den, eller kommer jeg til å rynke på nesa av den også?

Klemmer fra Sissa
syns også the ring og the grudge var litt kjedlig. På the grudge skvetter man jo litt innemellom da, men the ring er bra kjedlig.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
atiram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 10 Apr 2005 21:23
19

hei

Innlegg av atiram »

det som skjer i det grudge på slutten er at:

husker ikke hva hun heter,..men hun spiller buffy også, så da kallerjeg henne det.

buffy skal brenne huset ned, for da vil forbannelsen bli borte. kjæresten dør, og hun besvimer elelr noe slikt.
senere får vi vite at hun er reddet ut fra flammehavet, og at de hadde greid å redde huset fra brannen buffy stifte (de visste ikke noe om forbanelse)

buffy trur huset er ødelagt, men når hun kommer inn i likrommet hvor typen hennes ligger skjønenr hun at hun tok feil (huset ble jo ikke brent ned)

og hun dama kommer og tar henne...

vanskelig froklaring, men håper du fikk svar.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sissa.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 22 Des 2004 18:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sørlandet

Innlegg av sissa. »

Roy A skrev:
sissa skrev:Hei!

Jeg er litt seint ute når det gjelder filmer, og satt alene og så The ring her om dagen.
Ble så skuffet! Folk sier at den er skummel. Hallo? Satt bare og rynket på nesen. Når folk begynner å kravle ut av tv-skjermen blir ting litt for teit, synes jeg.

Den sjette sansen likte jeg godt. Men den var jo ikke akkurat veldig skummel...

Noen som har samme mening og har sett The Grudge? Isåfal, bør jeg se den, eller kommer jeg til å rynke på nesa av den også?

Klemmer fra Sissa
syns også the ring og the grudge var litt kjedlig. På the grudge skvetter man jo litt innemellom da, men the ring er bra kjedlig.

Så the grudge igår... Fikk litt gåsehud og sånn, og skvatt litt av og til. Likte den bedre enn the ring, men ble litt skuffet. Har liksom hørt at den skulle være så helt utrolig skummel. Og at folk har angret på å ha sett den, fordi de har blitt så redde. Ja,ja, sier jeg bare...
:wink:

Men, men...

Klem fra Sissa
Antall ord: 193
Livet er sjelens jordreise.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

Jeg så først den amerikanske versonen av the grudge, og syntes den var bra.. det som ødela var at jeg satt sammen med noen fjortisjenter på kinoen og alle her vet vel hvilket lydnivå de har når de hyler og skriker..hehe.

så den orginale,japanske versonen for noen dager side (den er fra 96',97' ca tror jeg) den var så dårlig at jeg bare så halve filmen...

sjekk denne linken.. den er fra the ring, men er ganske morsom alikevel... noe sånt det hørtes ut på kinoen da jeg så the grudge...

http://www.hugi.is/hahradi/bigboxes.php ... &f_id=1280

enjoy :lol:
Antall ord: 110
Face your fears,live your dreams. carpe diem!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links