Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNå har myndighetene virkelig gått over streken!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

Lilja skrev:Jeg er også sikker på noe:
At barn som vokser opp foret med realitet, teknologi og informasjon, ender opp sterkere enn dem som vokser opp foret med frykt og fordommer.
Du sier det jo selv, at det er for mye fokus på det negative her i verden, og for lite på det positive.

Så dersom enhver starter med seg selv... Bilde

Hehe, tro meg Lilja, jeg har startet:)
Jeg har ikke hatt EN eneste dårlig dag på det jeg kan huske nå. Hver dag, har hvert en ytterst god dag. Det er fordi jeg har trent meg opp til å alltid fokusere på noe positivt, nå går det automatikk i det.

Som en vis mann sa en gang: "If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved."

Har man et problem og bekymrer seg over det, har man to problemer!

Ble litt off-topic, men synes denne tanken er bra å dele :)
Antall ord: 179
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

-Pedersen- skrev:
Lilja skrev:Jeg er også sikker på noe:
At barn som vokser opp foret med realitet, teknologi og informasjon, ender opp sterkere enn dem som vokser opp foret med frykt og fordommer.
Du sier det jo selv, at det er for mye fokus på det negative her i verden, og for lite på det positive.

Så dersom enhver starter med seg selv... Bilde

Hehe, tro meg Lilja, jeg har startet:)
Jeg har ikke hatt EN eneste dårlig dag på det jeg kan huske nå. Hver dag, har hvert en ytterst god dag. Det er fordi jeg har trent meg opp til å alltid fokusere på noe positivt, nå går det automatikk i det.

Som en vis mann sa en gang: "If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved."

Har man et problem og bekymrer seg over det, har man to problemer!

Ble litt off-topic, men synes denne tanken er bra å dele :)
Å bare for å få nevnt det, så ligger det mye frykt og negative tanker i informasjonen, samt også mye løgner i realiteten vi blir servert.
Antall ord: 206
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av xyrea »

Du hiver rundt deg med frykt og negative tanker, og fokuserer kun på alt som er negativt mens du insisterer på at DU HAR RETT og at alle bør tenke som deg.. og likevel påstår du at du 'automatisk ser det positive i ting'? Prøver ikke å være ekkel nå men du bør se på deg sjøl først, tror ikke den der automatikken din virker helt ,)
Antall ord: 73
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Bearchild »

Synes du er veldig selvmotsigende i mye av det du skriver jeg Pedersen.
Ta bare overskriften din kombinert med påstanden om at du alltid fokuserer på noe positivt. Dessuten har du et problem med ovennevnte myndigheter og bekymrer deg for barna som vokser opp i dag. Ergo har du to problemer.

Signaturen din rimer heller ikke med idèen om å skjerme barn fra omverdenen ved å nekte dem å se barnenyheter.. som var det du klaget på i utgangspunktet.
Antall ord: 78
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Lilja »

-Pedersen- skrev: Det er fordi jeg har trent meg opp til å alltid fokusere på noe positivt, nå går det automatikk i det.
Sånn som her?
Den generasjonen som blir født nå kommer til å være hjernevasket av media, kanskje ikke ulik Hitler sin metode, mer modernisert dog. :salute:

Den nyfødte generasjonen vil være tapt til systemet. Der man styrt i den retningen "Makta" vil ha oss, ved hjelp av blandt annet media.
Eller her?
Kraftig nedgang på sosial intelligens og nervøsitet ovenfor andre personer, for å nevne noe. Instingtet vårt sier at vi er flokkdyr. Vi har et behov for å være med andre i vår rase og vi er ikke kommet på her på jorda for å sitte inne heller.

Dette vil skape en naturlig reaksjon, kjent som deprisjoner. Deprisjoner er allerede kanskje den størst voksende "lidelsen" som finnes i verden allerede?
Eller hva med her?
Ja, du er på bærtur. Om du ikke ser hva som egentlig skjer, så kan det være like greit det også. Da slipper du i det minste å se den elendige skjebnen vi synker inn i.
Jeg leser frykt og mer frykt!

Ydmykhet er et godt verktøy dersom du ønsker å nå fram med budskapet ditt.
Jeg mistenker at du er ung. Svært ung. Og idealistisk, hvilket er bra.
Men noen ganger er det på sin plass å stikke fingeren i jorda!

Et budskap servert krydret med frykt svelges ikke av meg!


Edit: xyrea kom meg i forkjøpet...
Edit2: Og Bear.

Jeg er rett og slett for treg :roll:
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Jeppski »

Så du er bekymret for at vi blir med vilje foret med misinformasjon, men din informasjon stemmer helt, og dine kilder har ingen andre motiv enn å skape en bedre verden?
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

xyrea skrev:Du hiver rundt deg med frykt og negative tanker, og fokuserer kun på alt som er negativt mens du insisterer på at DU HAR RETT og at alle bør tenke som deg.. og likevel påstår du at du 'automatisk ser det positive i ting'? Prøver ikke å være ekkel nå men du bør se på deg sjøl først, tror ikke den der automatikken din virker helt ,)
Ventet egentlig på noen slik respons som dette :p

Jeg tar poenget ditt, men la meg forklare nærmere.

Det jeg prøver er å bevisstgjøre det negative rundt oss. For det er så utrolig mye enklere å legge vekt på negative ting, enn å legge vekt på det positive.

Jeg prøver i aller høyeste grad å kun fokusere på ting som gir et positivt utfall for meg.
Siden jeg også er bevisst over hva som skaper negativitet, kan jeg også lett unngå disse faktorene :)

Anbefaler å lese boken: The Big Fucking Secret. Kan bli kjøpt på Amazon for under en 100-lapp og levering på et par dager ;)
Antall ord: 182
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

Bearchild skrev:Synes du er veldig selvmotsigende i mye av det du skriver jeg Pedersen.
Ta bare overskriften din kombinert med påstanden om at du alltid fokuserer på noe positivt. Dessuten har du et problem med ovennevnte myndigheter og bekymrer deg for barna som vokser opp i dag. Ergo har du to problemer.

Signaturen din rimer heller ikke med idèen om å skjerme barn fra omverdenen ved å nekte dem å se barnenyheter.. som var det du klaget på i utgangspunktet.

Kopierer svaret mitt fra en annen kommentar her:)

"Det jeg prøver er å bevisstgjøre det negative rundt oss. For det er så utrolig mye enklere å legge vekt på negative ting, enn å legge vekt på det positive.

Jeg prøver i aller høyeste grad å kun fokusere på ting som gir et positivt utfall for meg.
Siden jeg også er bevisst over hva som skaper negativitet, kan jeg også lett unngå disse faktorene"

Signaturen min sier at man kommer lengre med forståelse enn med kunnskap.

For å gjøre det enkelt: Man kan ha kunnskap om hvordan en bil fungerer, at den har en motor, driverk osv osv, uten å ha forståelse (visdom) på detaljenivå om hvordan disse elementene fungerer. Hvordan de er avhengie av hverande for at alt går opptimalt.

Veldig generell og enkel forklaring, men den er vel dekkende.

Det er de små detaljene i samfunnet jeg prøver å få frem. De små, men likevell store og viktige detaljene for mennesket.
Antall ord: 244
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av xyrea »

-Pedersen- skrev:
xyrea skrev:Du hiver rundt deg med frykt og negative tanker, og fokuserer kun på alt som er negativt mens du insisterer på at DU HAR RETT og at alle bør tenke som deg.. og likevel påstår du at du 'automatisk ser det positive i ting'? Prøver ikke å være ekkel nå men du bør se på deg sjøl først, tror ikke den der automatikken din virker helt ,)
Ventet egentlig på noen slik respons som dette :p

Jeg tar poenget ditt, men la meg forklare nærmere.

Det jeg prøver er å bevisstgjøre det negative rundt oss. For det er så utrolig mye enklere å legge vekt på negative ting, enn å legge vekt på det positive.

Jeg prøver i aller høyeste grad å kun fokusere på ting som gir et positivt utfall for meg.
Siden jeg også er bevisst over hva som skaper negativitet, kan jeg også lett unngå disse faktorene :)

Anbefaler å lese boken: The Big Fucking Secret. Kan bli kjøpt på Amazon for under en 100-lapp og levering på et par dager ;)
Ja, helt enig... DU legger vekt på deg negative. Samme hva du sier du fokuserer på er det ikke dette du faktisk gjør, og du unngår ikke noe som helst, jeg tror denne tråden i forumet og de siste svarene du har fått er ganske bra bevis på akkurat hva du tiltrekker deg. På tide å våkne opp selv isteden for bare å fortelle andre at de skal gjøre det?

Tror den boka er svindel, hvis dette er resultatet av den.
Antall ord: 269
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - - - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

Lilja skrev:
-Pedersen- skrev: Det er fordi jeg har trent meg opp til å alltid fokusere på noe positivt, nå går det automatikk i det.
Sånn som her?
Den generasjonen som blir født nå kommer til å være hjernevasket av media, kanskje ikke ulik Hitler sin metode, mer modernisert dog. :salute:

Den nyfødte generasjonen vil være tapt til systemet. Der man styrt i den retningen "Makta" vil ha oss, ved hjelp av blandt annet media.
Eller her?
Kraftig nedgang på sosial intelligens og nervøsitet ovenfor andre personer, for å nevne noe. Instingtet vårt sier at vi er flokkdyr. Vi har et behov for å være med andre i vår rase og vi er ikke kommet på her på jorda for å sitte inne heller.

Dette vil skape en naturlig reaksjon, kjent som deprisjoner. Deprisjoner er allerede kanskje den størst voksende "lidelsen" som finnes i verden allerede?
Eller hva med her?
Ja, du er på bærtur. Om du ikke ser hva som egentlig skjer, så kan det være like greit det også. Da slipper du i det minste å se den elendige skjebnen vi synker inn i.
Jeg leser frykt og mer frykt!

Ydmykhet er et godt verktøy dersom du ønsker å nå fram med budskapet ditt.
Jeg mistenker at du er ung. Svært ung. Og idealistisk, hvilket er bra.
Men noen ganger er det på sin plass å stikke fingeren i jorda!

Et budskap servert krydret med frykt svelges ikke av meg!


Edit: xyrea kom meg i forkjøpet...
Edit2: Og Bear.

Jeg er rett og slett for treg :roll:

Selv om jeg har et åpent øye over det som skjer i verden, "slipper jeg det ikke inn" hos meg og lar meg påvirke av det. Kanskje ikke helt sant, det vil jo fanges opp i underbevisstheten. Men jeg er bevisst på det og bryter det ned ved å ikke fokusere på det.

Litt som du sier selv: "Et budskap servert krydret med frykt svelges ikke av meg!" Jeg håper da det samme gjelder all frykten vi blir servert flere ganger daglig av media også?

Jeg er over et kvart århundre nå, så kan vel ikke kalle meg selv for ung lengre. Men heller ikke gammel ;)
Antall ord: 372
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - - - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

xyrea skrev:
-Pedersen- skrev:
xyrea skrev:Du hiver rundt deg med frykt og negative tanker, og fokuserer kun på alt som er negativt mens du insisterer på at DU HAR RETT og at alle bør tenke som deg.. og likevel påstår du at du 'automatisk ser det positive i ting'? Prøver ikke å være ekkel nå men du bør se på deg sjøl først, tror ikke den der automatikken din virker helt ,)
Ventet egentlig på noen slik respons som dette :p

Jeg tar poenget ditt, men la meg forklare nærmere.

Det jeg prøver er å bevisstgjøre det negative rundt oss. For det er så utrolig mye enklere å legge vekt på negative ting, enn å legge vekt på det positive.

Jeg prøver i aller høyeste grad å kun fokusere på ting som gir et positivt utfall for meg.
Siden jeg også er bevisst over hva som skaper negativitet, kan jeg også lett unngå disse faktorene :)

Anbefaler å lese boken: The Big Fucking Secret. Kan bli kjøpt på Amazon for under en 100-lapp og levering på et par dager ;)
Ja, helt enig... DU legger vekt på deg negative. Samme hva du sier du fokuserer på er det ikke dette du faktisk gjør, og du unngår ikke noe som helst, jeg tror denne tråden i forumet og de siste svarene du har fått er ganske bra bevis på akkurat hva du tiltrekker deg. På tide å våkne opp selv isteden for bare å fortelle andre at de skal gjøre det?

Tror den boka er svindel, hvis dette er resultatet av den.
Så du påstår jeg lyger? Jeg bruker av min egen fritid på å lure folk? Eller er jeg kanskje bare dum, ser kun svart/hvitt eller har bare lite forståelse over hvordan ting fungerer?

Du er et veldig bra eksempel. Du leter etter negative ting å skrive. Du forteller meg i tillegg hva jeg fokuserer på og hva jeg ikke unngår. Dette etter at jeg personlig har beskrevet og forklart det motsatte.

Gjør deg selv en tjeneste og les boken, sier det i beste mening :)
Bare gjør det, du vil være glad for å ha gjort det.
Antall ord: 372
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av keke »

Hei kamerat ..

Du skriver ting som er høyst aktuelle.. Kontroversielt men aktuelt -- for noen få som er "våken" - Litt som den nyfrelste i familien skal pushe Jesu lære ti alle fordi han/hun hadde en svært overbevisende drøm - opplevelse av ekstase osv..

Snakker av erfaring... Da sjamanismen var en Ny ting for meg.. kunne jeg ikke skjønne at ikke andre Kunne "se" det som er så "tydelig" ... Jeg tok ikke rådene jeg fikk å endte med å dytte vekk kjære og nære :) Alt er i en så fin balanse ... Og ikke minst.. Mye informasjon er rett og slett for mye for enkelte å ta inoverseg.. en Annen ting er Ditt ansvar i det å skulle "gjøre" andre "våkne" ... Fordi du påvirker ... Da selveste Livets Vev... å dette vet ikke vi småfolk konsekvenser av.. iallefall ikke de som går langt framover ;) Ydmykhet.. Slik jeg leser det du skriver så tar jeg deg overhode ikke for å være en negativ type.. kanskje mer en "slitsom" entusiast - Gladgutt som har mange venner og bekjennte.. nå er ikke jeg noe ekspert på ....

Vet ikke om den streken du snakker om som myndighetene har gått over - er det 1 mnde siden de gikk over.. eller 3000 år siden.. på mange måter har jo ikke ting forandret seg så mye ;)

Vi er flokkdyr å har våre svakheter... med alt det innebærer av grusomheter ....

På den andre siden har vi jo balansen .. i alt d grusome finner vi alt det gode vi folk kan finne på ;)

Vil det tjene saken - om at alt skal bli bedre - at folk blir skremt vettet av? gjort mer stressa og bekymret? kanskje :diablo

Men iallefall ikke forvent at "mange" skal "våkne" .. straks du nærmer deg "konspiratorisk" info vekker det misstilit og avsky .. Forsvarsmekanismer i full sving ;)

også blandt andre "våkne" .. de kan bli MissUnneglige.. eller irritert fordi ! De var "våkne" først :)
De var "våken" mens du var et sovende barn.. ergO : og kanskjer er mer "moderate" i sine "våkne" teorier om hvordan ALT henger sammen.. og hva som er "GALT" med ALT ....


2nqvVOzAl5k et godt eksempel på medialøgn

Avhenger av hvor mye du liker vrangforestillinger.. ? Personlig har jeg alltid hatt en sterk preferanse for sannheten - Hva er det?!?! ;) som barn hatet jeg når voksne løy for meg... Jeg har stil spørsmål ved d meste.. Når jeg leste bøker om 2 verdenskrig hadde vennene mine ikke gidda å lest en halv artikkel i feks vg om et fotball lag de likte,,,,...

Etter min mening, """"har sannheten""" vist seg å være mer interessant og fascinerende enn noe jeg noensinne kunne forestille meg.... Det innebærer mye høtsvevende mumbo jumbo jeg overhode ikke er tjent å diskutere eller snakke med totalt untresserte.. som Marta skulle snakket om engler til ateistforeningas høvding....

Noen menneskelige tanker: "Hva er solen?" og resultatene vil være "Det er en gud.", "jupp, det er en gud.", "Det er fakkelen til gud", osv..

På noen "tusen" år hadde ingen noen gang kommet opp med ideen om at solen var faktisk en gigantisk Gass ovn en "magisk" kjærnefysisk fusjon -
Stabil i en prekær balanse mellom eksplosiv energi opprettet fra disse reaksjonene
og tyngdekraften forsøker å komprimere det sammen ..
Mange vil si at det er mye mer intressant enn å kalle det for gud - gudsfakkel osv...

Ofte er de som tror, "fantaserer", eller til og med har vrangforestillinger, eller bar er i gjennomsnitt lite kritisk... svært lykkelige menneskene ...

Slik er det idag.. i enkelte land blir du brent og drept om du Tror og mener tings som "IKKE HAR ROT I VIRKELIGHETA" ;)

Er det mulig at vår nysgjerrige natur og lengsel etter kunnskap faktisk forråder våre emosjonelle behov? Jeg har noen ganger blitt truffet av folks desperate behov for å tro merkelige ting... Meg inkludert !! og det går begge veier :)

Avkrefte en tro, eller forklare et mysterium, kan ofte gjøre den troende veldig trist --svært trist. Spesielt når det gjelder religiøse saker... en mislykket tro, eller mistet troen.. Det kan være katastrofale for noen mennesker.... Og det fungerer begge veier. Folk blir sinte når de ikke kan avkrefte noe de antar for å være falsknerier ....
Det virker som ikke folk virkelig ønsker å vite sannheten om noe,,, de bare ønsker å være rett... De ønsker at deres tro blir bekreftet....

Kort oppsumert... Du kan ikke "vekke" noen med informasjon de ikke har grunnlag til å ta innoverseg ... vi er "trent" til å reagere med det motsatte når vi blir utfordert med det som ikke er "normalt" ..

Man må velge sine slag å tenke gjennom hva man sier å gjøre.. Intensjonen kan være vel og så bra... men det blir tatt og sett på som Negativt.. og mang gjør sin egen "sak" verre ;)

Man kan lede vei med å være et godt eksempel.. et godt medmenneske... Skal man diskutere "konspirasjoner" så ta det med "likesinnede" .. kanskje du ser at det er en "mørk" spiral av "sannheter" og nokså kjedelig å diskutere oppgulpa sammenhenger og verden styres av psykopater og onde liksom Jøder i forkledning...

Mulig jeg sporet helt av .. :kosepus

OqaATPAnTZQ Denne tar for seg mye heftig !! ;) "Rupert Sheldrake - The Science Delusion"

sPr7933-0YE en våken kamerat som kom med budskapet for ganske lenge siden.. selv da var det gammelt ;) !!! :)

Vi kan være snillere med nestemann.. vi er bønder i et globalt sjakkspill :) uansett utfall.. så vil alle brikkene havne i samme eske :) konger såvel som bønder... I mellomtiden ;) nyt livet .. og kanskje ikke prøv å "vekke" en som nyter livet - så h*n blir deprimert og bekymret og ikke nyter livet lengere..?

Det er mange sider å ta hensyn til... å vi får nok ikke se hele bildet med det første... Mulig jeg bare gjentar meg selv.. men Tydelig er en reaksjon på noe som Låter "dommedagsprofetisk" - avsky - selv om han som leverer budskapet er aldri så lykkelig og bekymringsfri :P

2012 - enden er nær ---- er du sikker --- Ja --- "Han selger hus å eiendeler" --- Godt nyttår --- "jeg har ikke noe hjem" ----

Dette er deffinitivt en klassiker... Nå har myndighetene gått over streken
In both the Republic and the Laws, Plato identifies education as one of the most important aspects of a healthy state. He lays out detailed education programs that start with exercises pregnant women should perform to ensure the health of the fetus, and he goes on to explain not only what children should study but also what values they should be exposed to and what kinds of art and physical exercise they should engage in. Plato apparently considered most of his fellow Athenians to be hopelessly corrupt, easily inflamed by hollow rhetoric, and seduced by easy pleasures. One can achieve only so much by arguing with a corrupt soul that a virtuous life is better. Instead, Plato recognizes the need to teach children from a young age to live virtuous lives and to seek wisdom. Plato thinks that a child's education is the last thing that should be left to chance or parental whim, since the young mind is so easily molded.
" It is a hard task, he says, to find the maker and father of this universe, and having found him it would be impossible to declare him to all mankind.‎"
Antall ord: 1235
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

keke skrev:Hei kamerat ..

Du skriver ting som er høyst aktuelle.. Kontroversielt men aktuelt -- for noen få som er "våken" - Litt som den nyfrelste i familien skal pushe Jesu lære ti alle fordi han/hun hadde en svært overbevisende drøm - opplevelse av ekstase osv..

Snakker av erfaring... Da sjamanismen var en Ny ting for meg.. kunne jeg ikke skjønne at ikke andre Kunne "se" det som er så "tydelig" ... Jeg tok ikke rådene jeg fikk å endte med å dytte vekk kjære og nære :) Alt er i en så fin balanse ... Og ikke minst.. Mye informasjon er rett og slett for mye for enkelte å ta inoverseg.. en Annen ting er Ditt ansvar i det å skulle "gjøre" andre "våkne" ... Fordi du påvirker ... Da selveste Livets Vev... å dette vet ikke vi småfolk konsekvenser av.. iallefall ikke de som går langt framover ;) Ydmykhet.. Slik jeg leser det du skriver så tar jeg deg overhode ikke for å være en negativ type.. kanskje mer en "slitsom" entusiast - Gladgutt som har mange venner og bekjennte.. nå er ikke jeg noe ekspert på ....

Vet ikke om den streken du snakker om som myndighetene har gått over - er det 1 mnde siden de gikk over.. eller 3000 år siden.. på mange måter har jo ikke ting forandret seg så mye ;)

Vi er flokkdyr å har våre svakheter... med alt det innebærer av grusomheter ....

På den andre siden har vi jo balansen .. i alt d grusome finner vi alt det gode vi folk kan finne på ;)

Vil det tjene saken - om at alt skal bli bedre - at folk blir skremt vettet av? gjort mer stressa og bekymret? kanskje :diablo

Men iallefall ikke forvent at "mange" skal "våkne" .. straks du nærmer deg "konspiratorisk" info vekker det misstilit og avsky .. Forsvarsmekanismer i full sving ;)

også blandt andre "våkne" .. de kan bli MissUnneglige.. eller irritert fordi ! De var "våkne" først :)
De var "våken" mens du var et sovende barn.. ergO : og kanskjer er mer "moderate" i sine "våkne" teorier om hvordan ALT henger sammen.. og hva som er "GALT" med ALT ....


2nqvVOzAl5k et godt eksempel på medialøgn

Avhenger av hvor mye du liker vrangforestillinger.. ? Personlig har jeg alltid hatt en sterk preferanse for sannheten - Hva er det?!?! ;) som barn hatet jeg når voksne løy for meg... Jeg har stil spørsmål ved d meste.. Når jeg leste bøker om 2 verdenskrig hadde vennene mine ikke gidda å lest en halv artikkel i feks vg om et fotball lag de likte,,,,...

Etter min mening, """"har sannheten""" vist seg å være mer interessant og fascinerende enn noe jeg noensinne kunne forestille meg.... Det innebærer mye høtsvevende mumbo jumbo jeg overhode ikke er tjent å diskutere eller snakke med totalt untresserte.. som Marta skulle snakket om engler til ateistforeningas høvding....

Noen menneskelige tanker: "Hva er solen?" og resultatene vil være "Det er en gud.", "jupp, det er en gud.", "Det er fakkelen til gud", osv..

På noen "tusen" år hadde ingen noen gang kommet opp med ideen om at solen var faktisk en gigantisk Gass ovn en "magisk" kjærnefysisk fusjon -
Stabil i en prekær balanse mellom eksplosiv energi opprettet fra disse reaksjonene
og tyngdekraften forsøker å komprimere det sammen ..
Mange vil si at det er mye mer intressant enn å kalle det for gud - gudsfakkel osv...

Ofte er de som tror, "fantaserer", eller til og med har vrangforestillinger, eller bar er i gjennomsnitt lite kritisk... svært lykkelige menneskene ...

Slik er det idag.. i enkelte land blir du brent og drept om du Tror og mener tings som "IKKE HAR ROT I VIRKELIGHETA" ;)

Er det mulig at vår nysgjerrige natur og lengsel etter kunnskap faktisk forråder våre emosjonelle behov? Jeg har noen ganger blitt truffet av folks desperate behov for å tro merkelige ting... Meg inkludert !! og det går begge veier :)

Avkrefte en tro, eller forklare et mysterium, kan ofte gjøre den troende veldig trist --svært trist. Spesielt når det gjelder religiøse saker... en mislykket tro, eller mistet troen.. Det kan være katastrofale for noen mennesker.... Og det fungerer begge veier. Folk blir sinte når de ikke kan avkrefte noe de antar for å være falsknerier ....
Det virker som ikke folk virkelig ønsker å vite sannheten om noe,,, de bare ønsker å være rett... De ønsker at deres tro blir bekreftet....

Kort oppsumert... Du kan ikke "vekke" noen med informasjon de ikke har grunnlag til å ta innoverseg ... vi er "trent" til å reagere med det motsatte når vi blir utfordert med det som ikke er "normalt" ..

Man må velge sine slag å tenke gjennom hva man sier å gjøre.. Intensjonen kan være vel og så bra... men det blir tatt og sett på som Negativt.. og mang gjør sin egen "sak" verre ;)

Man kan lede vei med å være et godt eksempel.. et godt medmenneske... Skal man diskutere "konspirasjoner" så ta det med "likesinnede" .. kanskje du ser at det er en "mørk" spiral av "sannheter" og nokså kjedelig å diskutere oppgulpa sammenhenger og verden styres av psykopater og onde liksom Jøder i forkledning...

Mulig jeg sporet helt av .. :kosepus

OqaATPAnTZQ Denne tar for seg mye heftig !! ;) "Rupert Sheldrake - The Science Delusion"

sPr7933-0YE en våken kamerat som kom med budskapet for ganske lenge siden.. selv da var det gammelt ;) !!! :)

Vi kan være snillere med nestemann.. vi er bønder i et globalt sjakkspill :) uansett utfall.. så vil alle brikkene havne i samme eske :) konger såvel som bønder... I mellomtiden ;) nyt livet .. og kanskje ikke prøv å "vekke" en som nyter livet - så h*n blir deprimert og bekymret og ikke nyter livet lengere..?

Det er mange sider å ta hensyn til... å vi får nok ikke se hele bildet med det første... Mulig jeg bare gjentar meg selv.. men Tydelig er en reaksjon på noe som Låter "dommedagsprofetisk" - avsky - selv om han som leverer budskapet er aldri så lykkelig og bekymringsfri :P

2012 - enden er nær ---- er du sikker --- Ja --- "Han selger hus å eiendeler" --- Godt nyttår --- "jeg har ikke noe hjem" ----

Dette er deffinitivt en klassiker... Nå har myndighetene gått over streken
In both the Republic and the Laws, Plato identifies education as one of the most important aspects of a healthy state. He lays out detailed education programs that start with exercises pregnant women should perform to ensure the health of the fetus, and he goes on to explain not only what children should study but also what values they should be exposed to and what kinds of art and physical exercise they should engage in. Plato apparently considered most of his fellow Athenians to be hopelessly corrupt, easily inflamed by hollow rhetoric, and seduced by easy pleasures. One can achieve only so much by arguing with a corrupt soul that a virtuous life is better. Instead, Plato recognizes the need to teach children from a young age to live virtuous lives and to seek wisdom. Plato thinks that a child's education is the last thing that should be left to chance or parental whim, since the young mind is so easily molded.
" It is a hard task, he says, to find the maker and father of this universe, and having found him it would be impossible to declare him to all mankind.‎"
Liker godt det du skriver her:)

Og måtte le litt med din beskrivelse over meg. Og du har nok helt rett også :P
Jeg lever litt etter det Einstein en gang sa: "Those who have the privilege to know have the duty to act"

Gud og religion generelt er etter min oppfattning tidenes største "gullgruve" for de som har funnet den opp. Håper ikke jeg støter for mange med dette.

Jeg har likevell en interresse for Sjamanisme og deres syn på livet.
Stor forskjell på det religøse og det spirituelle..
Så siden det virker som du har litt kunnskap på dette området må jeg bare spørre om du har hørt om den sjamanske teen Ayahuasca? (Ayahuasca = Wine of the soul)

Har en plan om å få reist til Peru neste år for å drikke den, slik at jeg kan få svar på de store og ikke minst mange spørsmålene jeg har.

Her er forøvrig en dokumentar om dette emnet:
http://www.youtube.com/watch?v=wE0sDm5ba-4 - Other Worlds, heter den.

Litt treg start kanskje, men en veldig informativ dokumentar.

Her er også et norsk informasjonsnettsted om medisinbrygget.
http://ayahuasca.no/

Om du ikke har hørt om dette før, tror jeg du finner det interresant med tanke på din interresse for Sjamanisme :)

Jeg skal se igjennom filmene du har lagt ved, men det får bli i kveld etter jobb og middag:)
Kan vel kanskje svare litt bedre da.
Antall ord: 1486
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Ma Baker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 18 Mai 2012 14:01
11
Kjønn (valgfri): Lady
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Ma Baker »

Jeg har en voksen datter,og har fra hun var liten prøvd å gjøre henne bevisst på forskjellene i vår verden.Det ble selvsagt gjort lettforståelig for henne uten grove detaljer.Barn trenger ikke vite alt på en gang.Da hun begynte i barnehagen så jeg nytten av dette,fordi det var endel flyktninger der.Hun hadde en mer avslappet holdning til disse,og en empati som var mer utviklet enn de barna som ikke ante hva en flyktning eller krig var.Så jeg oppfordrer foreldre på det sterkeste til å forklare ungene hva som skjer rundt i verden,men på deres premisser.Og steg for steg ettersom de blir eldre.
Antall ord: 113
Memento mori!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

Ma Baker skrev:Jeg har en voksen datter,og har fra hun var liten prøvd å gjøre henne bevisst på forskjellene i vår verden.Det ble selvsagt gjort lettforståelig for henne uten grove detaljer.Barn trenger ikke vite alt på en gang.Da hun begynte i barnehagen så jeg nytten av dette,fordi det var endel flyktninger der.Hun hadde en mer avslappet holdning til disse,og en empati som var mer utviklet enn de barna som ikke ante hva en flyktning eller krig var.Så jeg oppfordrer foreldre på det sterkeste til å forklare ungene hva som skjer rundt i verden,men på deres premisser.Og steg for steg ettersom de blir eldre.

Ja, dette er jeg også helt enig i:) man skal ikke sette bind for øynene til ungene heller.

Hverken sette bind foran øynene på de, eller mate de med for mye informasjon og detaljer.
Antall ord: 150
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !