Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNå har myndighetene virkelig gått over streken!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av keke »

“Sometimes people hold a core belief that is very strong. When they are
presented with evidence that works against that belief, the new
evidence cannot be accepted. It would create a feeling that is
extremely uncomfortable, called cognitive dissonance. And because it
is so important to protect the core belief, they will rationalize,
ignore and even deny anything that doesn't fit in with the core belief.”
Frantz Fanon
Antall ord: 69
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av xyrea »

keke skrev:
“Sometimes people hold a core belief that is very strong. When they are
presented with evidence that works against that belief, the new
evidence cannot be accepted. It would create a feeling that is
extremely uncomfortable, called cognitive dissonance. And because it
is so important to protect the core belief, they will rationalize,
ignore and even deny anything that doesn't fit in with the core belief.”
Frantz Fanon
Knegg, så oss tullinger som ikke aner hva vi tror eller ikke slipper vel lettere unna akkurat dette :mrgreen:
Antall ord: 89
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av ludoburgero »

Siste jeg hørte var at Märtha Louise klarte å mane frem Satan selv, og at hun fikk røde, lysende øyne på direktesendt TV i Tyskland, mens tilskuerne begynte å blø neseblod og programlederen ble paralysert og besatt av demoner, så han begynte å gå løs på 12 av tilskuerne og drepte dem med øks.

Jeg tror det er ekstremt stor forskjell i å være utstyrt med gode sosiale ferdigheter, altså å være litt kvikk i replikken sin - og gjerne i tillegg være opplyst om tingene som skjer rundt i verden - enn det å være intellektuell basert på selvinnsikt og det å kunne se gjennom andre lag av informasjonen som presenteres; det som kanskje ikke oppfattes med det umiddelbare.

På den annen side er det ingen motsetninger heller. En blir ikke automatisk dum i hodet av å se TV, men det er klart det gjør noe med menneskesinnet å sitte passivt og se på grotesk vold og tortur på TV uten å naturlig gripe inn (fordi man jo ikke verken kan eller skal). Er det virkelig ingen som lurer på hvorfor det nylig var en gammel dame i Drammen som lå død inne på et kjøpesenter mens overvåkningskameraene viste skremmende mange mennesker bare gå uberørt forbi..?

Om ikke annet blir man iallefall ganske nummen og lammet. Passiv, paralysert, apatisk.
Antall ord: 221
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

- - - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av -Pedersen- »

Lilja skrev:De tar opp temaer som ungene er interesserte i, og de gjør det på en fin måte!
Nettopp!! Det er akkurat slike ting barn ikke burde ha interresse for i utgangspunktet.

Det er viktig at et barn får en riktig "grunnmur", og at den er solid. Men når vi er for opptatte av å bli kjent med alle andre, glemmer vi fort å bli kjent med oss selv. :dontknow

Det gjelder ikke bare barn, men også voksne - man må ha seg ut i naturen, oppleve villmarken eller gå seg en tur i skogen å bli bevisst på seg selv... Hvis man ikke er redd for skogen pga skrekkfilmer da såklart :g_w
Antall ord: 113
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM


And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Lilja »

-Pedersen- skrev:Nettopp!! Det er akkurat slike ting barn ikke burde ha interresse for i utgangspunktet.

Det er viktig at et barn får en riktig "grunnmur", og at den er solid. Men når vi er for opptatte av å bli kjent med alle andre, glemmer vi fort å bli kjent med oss selv. :dontknow
Mener du virkelig at barn ikke burde være interessert i hva som skjer rundtom i verden? At de burde sitte her på berget i sin egen lille boble? Jeg ønsker meg heller engasjerte barn, barn som bryr seg, og barn som forstår at de har mye å være takknemlige for.

Hvilken alder tenker du da er den riktige å begynne å se ut i verden, dersom de skal skjermes mot alt mens de er små? Jeg klarer virkelig ikke etter beste evne å forstå hvordan noen mener det er riktig å la barn vokse opp på løgn, i en illusjon om en perfekt verden.

Eldste mi er valgt inn i elevrådet på skolen, og har denne uka vært på rådhuset og deltatt på møte i Barn og unges kommunestyre. Burde jeg ha nektet henne det? Skader det henne, tror du, å engasjere seg? Er det fare for at hun er blitt politisk hjernevasket i en alder av 11??
Det gjelder ikke bare barn, men også voksne - man må ha seg ut i naturen, oppleve villmarken eller gå seg en tur i skogen å bli bevisst på seg selv... Hvis man ikke er redd for skogen pga skrekkfilmer da såklart :g_w
Her gjør man begge deler. Ser SuperNytt OG går tur i skogen. Men ikke samtidig!
Skrekkfilmer ser barna ikke på før jeg har lagt meg,
fordi jeg er så pysete når det kommer til sånt... :bandit
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Lilja »

Link til SuperNytt på nett: http://nrksuper.no/super/supernytt/
Hva av dette kan påvirke barn negativt?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av keke »

a5RgtK47J9c
Antall ord: 1
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av galaxy - sluttet »

Barna er vår framtid og er det ikke da vår plikt og informere dem om hvilken verden de lever i så de kan bidra med en positiv framtid, noe de ikke vil være i stand til og bidra med om de blir ikledt rosa briller. Og de er sterke nok til det + de trenger det .. Barn er jo forskjellig utrustet, men tenk på alle de med store ressurser som trenger et dytt i riktig retning for og ikke gå i den fellen og bare dyrke egoet sitt i voksen alder, noe som kan risikeres om de ikke får et mer nyansert verdensbilde om de ser bare hvor godt vi har det i vårt land materielt, økonomisk og ellers....

:sverd


Supernytt har jeg derimot ikke sett så får bare forholde meg til hva som skrives her . . :)
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Lilja »

Det er egentlig litt vanskelig å forholde seg til disse filmene du poster, Keke, når du ikke skriver noe om hva du vil fram til med dem, og hvem de er rettet mot.
Hvis det er meg du beskylder for å være narsissist, hvilket jeg lurer på ene og alene fordi jeg har de siste to postene før innlegget ditt over her, får du heller si noe om det.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av keke »

Problemet kan være at barn blir informert på en slik måte at det blir akseptert å angripe en "fiende" før han får gjort noe galt - eller at "fienden" får skyld for noe "han" ikke har gjort ...

Som alltid i moderne krigføring er det nettopp sivile som får svi - Men vi må jo bombe dem til demokrati osv ...

Førevar krigføring er forferdelig enkelt og effektivt - Folket er med å støtter denne "riktige" krigen for "varig" fred - "menneskerettigheter" osv..

Forsvars krig er den eneste Rette krigføring i mine øyne nå...

Skulle ønske vi kunne avskaffa hele greia men det er mange følelsesløse generaler som ønsker å leke ut drømmen - Seff For Fred og verdenstabilitet ...

Jeg vil ikke påstå at jeg har en løsning på det - men skjønner kritikken av "supernytt" o.l - spesielt om det blir vinklet i "retteferdighet" - "slemmingene" må stoppes med makt - selv om det er et helt annet bilde bak kulissene ...

For å gi et greit og godt eksempel på dette : Media og Krig : Bør dere se disse ;)

gXL998q7skI

2cF8wCD51vE

98JDKB-Qmxs denne er god ;) viser at det som ser er ekte på tv ofte er gjort i studio med "blå" og "grønn" skjerm ;)

ez4zVwxCCtc
Antall ord: 211
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av keke »

loool - nei nei nei.. skulle skrive mer i posten under ;) seff ser ikke jeg på deg som psyko ----!!!! Du er jo gullegod :sunny Syntes det du kommer med er veldig "down" 2 earth fornuftig .. .

Men når jeg skal Rante ivei i den "konspiratoriske" negative spiralen: :::::

Slik jeg ser det : så kommer slike mennesker i possisjoner som anngår oss alle.. dette er den stygge siden ved et konkurransesamfunn .. De som går over lik og benytter skitne triks når ofte "toppen" ..

På samme måte kan media brukes... altså de farlige halvsannhetene ...

Vietnamkrigen startet slik : Det var et møte mellom USA's marine og Vietnam - Det skjedde ingenting annet enn "kald" krig ...

Dette blir blåst opp til at Vietnam angrep amerikanske marinefartøy -

Resultatet kan du google... 10 år + med Krig i vietnam .. og like lenge en Hemmelig krig i nabolandene media glemte å nevne før det hadde gått 40 år ... Som at Laos er verdens mest bomba land - Mens hele verden hadde sine øyne på vietnam - og den forferdelige kommunismen - som ikke er bedre enn noens annen imperialistiske gærninger ved roret .. Selskapet Monsanto bidro til en kjemisk krigføring verden ikke har sett maken til siden første verdenskrig.. og dette selskapet har kontroll på mye av maten vi spiser?!?!

Kan godt komme med flere eksempler om dere ønsker...

Alle manipulerer... Du og jeg ;) Media er det største verktøy for at "massene" blir manipulert : vi blir stadig påmint skrekkeksemplet Nord Korea - Mer er vi så jævlig mye bedre? ;) Jeg vil påstå at vi har det godt - kanskje for godt til vårt eget beste ;) at ikke vi greier å se hva som venter våre barnebarns barn - Vi låner jo trossalt denne verden av dem: så vi bør vel ta oss mer sammen snart :) Det er ikke en god følelse å tenke på at de må rydde opp etter alt vi har rotet til... Så var den følelsen av maktesløshet og Gifullstendigfaen ... "Jeg har jo nok med meg selv og mine :)"

Det er ikke før vi gjenkjenner det at vi faktisk ikke blir ledet hit og dit og kan gjøre noe med dette problemet vi alle har i verden : At vi gjør det vi helst ikke ønsker å gjøre i stor eller liten grad hele livet ut ;)


Meeen jeg er evig optimist !! :)

satt på spissen er ikke supernytt noe større problem enn alt annet som svever på skjermen eller radio ...

Jeg kan bli litt paff når jeg ser hva som skjer i oslo når beiber kommer på bessøk.. men heller ikke det er noe nytt... Det samme tenkte nok bestefar om Beatles - og slik vil d nok være med hysteri rundt idoler ;)
"Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it."
— Buddha
Antall ord: 566
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Lilja »

keke skrev:loool - nei nei nei.. skulle skrive mer i posten under ;) seff ser ikke jeg på deg som psyko ----!!!!
Jeg vet det ;) Skulle bare ha deg til å utdype disse filmene litt!
Du er jo gullegod :sunny

Sånt kan man like :mrgreen:


Tror det er viktig det du sier om Bieber vs Beatles. Når man er forbi den verste idoldyrkelsen selv, er det så mye lettere å se hysteriet hos andre. Men vi har vel alle vært der, og det gikk nå stort sett bra!
Bortsett fra en svart periode i livet mitt, da jeg var sju-åtte år eller noe, og likte Rune Rudberg :oops: Akkurat det tror jeg kanskje har skadet meg for livet! Stoltheten min, vaffal...
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maabren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 16 Nov 2012 10:48
11
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 16 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Maabren »

Rune Rudberg show har vel trigga mang eit pikehjerte...hehe.

Over til nyheter tilrettelagt for barn, vil eg vel egentlig bare påpeike at det må være ein fin ting om foreldre setter seg ned og snakker med barna om desse nyhetene etterpå slik at refleksjoner og misforståelser blir gjennomgått til det beste for barnas forståelse og kritiske vurdering av nevnte nyheter.

Poden min har dog ikkje kunna nyttiggjere seg ei penare innpakning, men fekk sjå nyheter fra skolealder og har blitt ganske så kritisk samt litt oppgitt over alt rusket som blir framstilt som nyheter. Ikkje dirkete Se og Hør, men kanskje nærmare enn nødvendig. I så måte er nettet fint til å filtrere nyheter inn i kategorier slik at man kan bry seg med det som passer ens eget behov.

Det viktigaste er at barn lærer å tenke sjølv og er kritiske til all urett.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Nå har myndighetene virkelig gått over streken!

Innlegg av Moondancer »

UUUUUT MOT HAVET!!! :sang
Antall ord: 3
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links