Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSer ansikter når jeg lukker øynene.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av jeditrond »

sonjaera skrev:Hadde lyst til å spørre om noe liknende.

Under meditasjon her om dagen fikk jeg et ekkelt syn. En mann holdt en liten unge. Kanskje tre år. Ungen var død. Den hadde pyjamas på seg og hadde vært død en stund. Den var veldig blek med flekker på huden. Har ikke sett verken mannen eller ungen før. Det var kun et kort glimt, men ganske tydelig. Husker at pysjen var hvit med figurer.

Hvorfor får jeg slike syn? Dette er jo ikke noe jeg har tenkt på før meditasjonen startet. Kan det være noe i huset jeg bor i som har skjedd?
Kan være huset, men det kan også være symbolikk ute og går. Du husker jo detaljer ang. pysjen med mer? Sett deg ned og mediter litt over dette synet ditt og analysér det ift. symbolikk og se hva som måtte dukke opp :)
Antall ord: 158
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- - - Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av gjest_3 »

[/quote]
Kan være huset, men det kan også være symbolikk ute og går. Du husker jo detaljer ang. pysjen med mer? Sett deg ned og mediter litt over dette synet ditt og analysér det ift. symbolikk og se hva som måtte dukke opp :)[/quote]


Takk for tips. Det skal jeg gjøre. Jeg tror jeg skal få tilbake det synet godt under meditasjon. Husker det veldig godt nå.

Problemet er hvordan jeg skal tolke det som kommer. Hva/hvem gjelder det? Er det reelt? Osv...Hvis du skjønner.....

Dette synet kom også som kastet på meg. Jeg drev ikke med visualisering akkurat da.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av jeditrond »

sonjaera skrev:
Kan være huset, men det kan også være symbolikk ute og går. Du husker jo detaljer ang. pysjen med mer? Sett deg ned og mediter litt over dette synet ditt og analysér det ift. symbolikk og se hva som måtte dukke opp :)[/quote]


Takk for tips. Det skal jeg gjøre. Jeg tror jeg skal få tilbake det synet godt under meditasjon. Husker det veldig godt nå.

Problemet er hvordan jeg skal tolke det som kommer. Hva/hvem gjelder det? Er det reelt? Osv...Hvis du skjønner.....

Dette synet kom også som kastet på meg. Jeg drev ikke med visualisering akkurat da.[/quote]
Siden synet kom til deg vet jeg ikke hvem det evt. er myntet på. Det kan være en beskjed til deg selv om noe, eller noe om venner/familie eller noe helt annet. Og ja, du må jo finne ut om det er et reelt syn eller bare fri fantasi som ramlet inn mens du mediterte. Er det et syn kan jeg si såpass at død ikke nødvendigvis betyr død, det kan bety forandring. Omtrent slik som død i tarot symboliserer endring :)
Antall ord: 199
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- - - - - Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av gjest_3 »

[/quote]
Siden synet kom til deg vet jeg ikke hvem det evt. er myntet på. Det kan være en beskjed til deg selv om noe, eller noe om venner/familie eller noe helt annet. Og ja, du må jo finne ut om det er et reelt syn eller bare fri fantasi som ramlet inn mens du mediterte. Er det et syn kan jeg si såpass at død ikke nødvendigvis betyr død, det kan bety forandring. Omtrent slik som død i tarot symboliserer endring :)[/quote]

Ok, er det symbol på noe så syns jeg de kan komme i litt hyggeligere former :?
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alfadog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2013 23:49
10
Kjønn (valgfri): Jentutt
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av Alfadog »

Må si dette også skjer meg noen ganger, også litt spesielt, for når jeg også ligger og tenker "vis meg noen ansikter" - eller lignende den tankegangen, så får jeg plutselig glimt av ansikt etter ansikt på rams. Kan noen ganger være mange korte små glimt, mens noen ganger stopper det opp på ett ansikt og blir der litt før det går videre.

Har tenkt at dette kun er fantasi, siden jeg aldri kan huske å ha sett disse ansiktene før, men så lagrer jo hjernen informasjon om mennesker du ser i butikken, på gata, på tv, osv. osv. Så har vel tenkt at det er hjernen som behandler inntrykk siden jeg tar inn veldig mye følelser og opptreden hos andre mennesker(sensitiv med andre ord). Har nok hånda på "fantasi"- eller "prosessering"-knappen enn så lenge... ;)
Antall ord: 143
- Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av g.r.y »

Herregud, det hørtes skikkelig ekkelt ut!..
Slik jeg har forstått hvordan dette forløper seg, gjennomgår disse ansiktene en forandring fra normalt/godsinnet til stygt/skremmende.. Lurer da på om disse bildene på et eller annet tidspunkt viser til kjente ansikter, eller om det er gjenkjennelige trekk ved disse ansiktene i løpet av denne prosessen?..
Antall ord: 59
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av Empathica »

Hos meg er det ingen kjente som dukker opp.
g.r.y skrev:Herregud, det hørtes skikkelig ekkelt ut!..
Slik jeg har forstått hvordan dette forløper seg, gjennomgår disse ansiktene en forandring fra normalt/godsinnet til stygt/skremmende..
Ja, da har du forstått forløpet riktig.
Antall ord: 51

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av g.r.y »

Det kan nemmelig minne om noe jeg har sett på som barne-fantasier. Dette forløp seg ikke nødvendigvis slik at ansiktene ble så skremmende at det gjorde noe, men mer som om de forvred seg på en måte som er best sammenlignet med slik det forekommer seg i et speilhus..
Antall ord: 53
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_ClairVoy

- Ser ansikter når jeg lukker øynene.

Innlegg av Slettet_ClairVoy »

heisann. eg ser også ansikter og div ting når eg bare lukker øynene. har lest på nettet at dt e dt 3. øyet som vil åpne seg. dt du kan gjøre e å fokusere på dem. =)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links