Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterAliens er ekte!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Aliens er ekte!

Innlegg av Arven »

Isan skrev:
Arven skrev:Sannheten ligger i det vi ikke hører
Hvordan kan du egentlig være så sikker på det?

De aller, aller fleste av oss forteller jo mest sant, enten vi jobber i rennovasjon, butikk, flyselskap eller på DNA-laboratorium.

Hva den tingesten er, kan jeg ikke spekulere i i det hele tatt for min del. Men hadde virkelig vært interessant å vite!
Jeg kan ikke være sikker på det, men jeg syns det er litt naivt å tro at ledere og myndigheter forteller oss alt de vet om disse tingene.
Det foregår mye bak lukkede dører
Antall ord: 102
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Aliens er ekte!

Innlegg av Lilja »

Jeppski skrev:Er det ingen andre enn meg som reagerer på at dette "romvesenet" i det hele tatt har DNA? Her på jorda er alt liv basert på DNA, ja. Men det trenger det ikke å være andre steder i universet. Det kan være noe helt annet som er arvestoffet hos utenomjordiske organismer. Jeg vil si at hvis vi finner noe som har DNA, og i tillegg deler DNA med andre organismer her på jorda. Er det mest sannsynligvis ikke et romvesen. Hvis det deler DNA med menneske, betyr det også at det er en slektning? Og se på beinstrukturen, det er så likt et menneske sitt.

Hvis dette er et romvesen, er jeg veldig skuffet. Jeg hadde håpet på noe helt annerledes, noe som ikke var så humanoid, ikke hadde DNA som arvestoff, og ikke hadde samme type celler som oss. Det kan jo være mulig at DNA, osv. er den eneste måten å lage liv på. Men det tror jeg ikke astrobiologer er enig i, og det høres sinnssykt kjedelig ut.
Jeg kunne ikke vært mer enig!
Men jeg klarer likevel ikke å svelge påstanden om at dette er et åtte år gammelt menneske som ikke ble større enn 15 cm. Jeg syns faktisk det ville vært mer sjokkerende enn om dette faktisk var en alien!
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Bearchild »

Det at man ikke vet hva man leter etter hos en utenomjording gjør det vel bare desto vanskeligere å ha noen formening om hva man egentlig har funnet. Analyser fra denne skapningen ble sendt til 4 forskjellige laboratorier og alle konkluderte raskt opprinnelsen til det kvinnelige opphavet men ingen hadde forslag til hvem eller hva som var faren.

Når man først har DNA som kan gi så konkrete svar (pinpointe morens opprinnelse/ bosted) er det uansett rart at resten av DNAet er "ubrukelig"/ totalt ukjent.

Det snakkes forøvrig om at DNA opprinnelig kom hit fra verdensrommet;
http://www.joliman.com/no/1/19/2159
http://www.romsenter.no/Norsk/Verdensro ... spredere+/
Antall ord: 114
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Isan »

Jeppski skrev:Her på jorda er alt liv basert på DNA, ja. Men det trenger det ikke å være andre steder i universet. Det kan være noe helt annet som er arvestoffet hos utenomjordiske organismer.
Helt enig.
Antall ord: 38
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Isan »

Arven skrev:Jeg kan ikke være sikker på det, men jeg syns det er litt naivt å tro at ledere og myndigheter forteller oss alt de vet om disse tingene.
Jeg tror egentlig ikke så mye om hvorvidt de gjør det eller ikke, men jeg ser bare ingen grunn til at de skulle ønske å ikke gjøre det. Jeg kan ikke se at de skulle ha noen som helst fordeler av å forsøke å skjule slikt.

Dessuten anser jeg det som sannsynlig at miljøene på universiteter og forskningsinstitusjoner vet mer om ev. funn fra verdensrommet enn akkurat myndigheter. De fleste myndighetspersoner har vel mer enn nok jordisk å henge fingrene i, tenker jeg ;)
Antall ord: 113
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Bearchild »

Det kan være flere grunner til at man ønsker å holde informasjon om intelligent liv på andre planeter skjult. Men da er disse uungåelig konspirasjonsteoriene igjen..

Jeg finner uansett minst et par av grunnene interessante og realistiske ifht hemmelighold. Ikke fordi de nødvendigvis passer godt overens med hva jeg tror, men fordi minst 500 velansette høyt utdannete mennesker har trosset myndighetene og gått ut og fortalt om sine opplevelser og oppdagelser. Tidligere militært befal, forskere og andre som har vært taushetsbelagte. For min del er det mer ubegripelig at alle disse sitter og fantaserer og prater vrøvl enn at noen vet mer enn de vil skal komme ut.
Antall ord: 115
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Isan »

Ja, jeg har lest ganske mange ganger om henvisninger til ca 500 slike personer. Men personlig føler jeg at jeg ikke kan utelukke at det bare er noen som påstår at det finnes 500 personer med høy integritet, som har stått fram og avslørt at de har kjennskap til noe utenomjordisk, som de ikke har lov til å røpe.
Antall ord: 65
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Bearchild »

Siden disse menneskene har stått fram på bla. pressekonferanser og uttaler seg offentlig er det ikke så mye å utelukke. At det kan være en gjeng med hjernevaskede pensjonerte ministre, senatorer, offiserer, politi osv er jo ikke umulig, hvem vet hva de har å vinne på å prøve å lure oss istedenfor å nyte pensjonisttilværelsen..
Antall ord: 54
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Isan »

:D

(Nå tror ikke jeg egentlig så mye på hjernevasking. Psykologien har vel etterhvert funnet ut at det er god grunn til å stille spørsmål ved om hjernevasking i det hele tatt lar seg gjøre, (men jeg vet ikke om de har trukket noen klar konklusjon ennå), uten at personen i utgangspunktet til en viss grad er med på tankegangen eller noen av forutsetningene. Men alt dette er vel en helt annen tråd.)

Så gjelder vel også stadig følgende: At en person har dyp kompetanse på ett område, behøver ikke bety at vedkommendet har særlig peiling på et annet. At det sannsynligvis gjelder alle, behøver vi ikke gå lenger enn til oss sjøl for å finne ut :)
F.eks. har ikke jeg kompetanse til å trekke konklusjoner om disse 500 personene ;)
Antall ord: 137
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Aliens er ekte!

Innlegg av Bearchild »

Jeg har linket til dette som kalles "Disclosure projekt" noen ganger tidligere men de trådene havner bare til "opprydding". Så folk får heller søke selv hvis de er nysgjerrige. :)

Men akkurat dette prosjektet synes jeg er veldig spennende, nettopp fordi alle disse menneskene setter omdømmet sitt på spill ved å fortelle åpent om hendelser som de tidligere var pålagt taushetsplikt om. Omdømmet som i at de faktisk har full anledning til å holde kjeft og nettopp nyte pensjonisttilværelsen heller enn å fortelle om sånt som av mange ansees som røverhistorier.

Den første pressekonferansen ble vel avholdt i 2001 og det var vel bare rundt 20 personer som stod fram, derav en av disse månefarerne. Etter dette har stadig fler kommet til for å fortelle sine historier og mye av dette finnes på nettet, både dokumentarer og åpne signerte brev.
Og det som gjør det såpass spesielt at jeg finner det interessant er jo nettopp at dette er mennesker med høyt ansette stillinger/ posisjoner fra hele verden.

Hvorfor noen ønsker å hemmeligholde dette? Hvis det er tilfelle at aliens er ekte, at de har besøkt oss jevnlig siden tidenes morgen må antagelig all historie omskrives og alt myndighetene er tuftet på; tillitt, religion, økonomisk styring ifht teknologi mm vil falle i grus. Den perfekte oppskriften til en konspirasjon..

Det blir vel et spørsmål om troverdighet. Inntil videre. :)

Edit; endret antall vitner
Antall ord: 243
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links