Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeditronds kjærestetråd

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:Jaja, da får jeg selskap i alle fall. Mannen min har en utvaska, fæl Assassins Creed hoodie som tydeligvis er HELT FIN å bruke selv når vi er ute og spiser på restaurant..

:g_w
Vel, jeg er ikke så ille, jeg kan alltids ta en Steve Jobs og gå for en sort pologenser, men lenger enn det strekker jeg meg ikke :mrgreen:
Antall ord: 64
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:... så har et par Stormberg fjellstøvler som er passe høye, sorte og praktiske uten at de gir assosiasjoner til brunskjorter og/eller militæret :D
:like
Dessuten har Stormberg en veldig sympatisk sosial arbeidspolitikk.
Antall ord: 37
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:
jeditrond skrev:... så har et par Stormberg fjellstøvler som er passe høye, sorte og praktiske uten at de gir assosiasjoner til brunskjorter og/eller militæret :D
:like
Dessuten har Stormberg en veldig sympatisk sosial arbeidspolitikk.
Det er sant :)
Antall ord: 42
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av g.r.y »

jeditrond skrev:
g.r.y skrev:Dette blir det mildt sagt spennende å følge med på hvordan vil utarte seg!..

Jeg føler bare at jeg må dytte inn en aldre så liten fotnote om ikke å låse seg fullstendig til slikt som et gitt utseende.. De paranormale sansene våre er liksom ikke gitt å ha fokus der det logisk sett burde være bestandig.. F.eks kan en gjennom et syn få opp en parkeringsplass med en rød bil sentralt plassert i forgrunnen. Hjernen gjør da tilsynelatende jobben sin, og konkluderer ut i fra gitte premisser at det er denne bilen som er relevant, og velger samtidig å overse den blå i bakgrunnen, som faktisk er det relevante objektet i gitte sammenheng.. (If that makes any sense..) ;)
Det er ingen andre personer i rommet jeg har sett henne i, rommet i seg selv er uten detaljer. Fokuset i "bildet" er kun på denne unge kvinnen med mørkt hår :) Hennes høyere jeg dro jo en practical joke på meg i sommer når jeg hadde hengt meg for mye opp i at hun jo så litt spansk ut. Støtte på tre forskjellige kvinner i løpet av en tur, den mellomste av dem så veldig spansk ut kjørte attpåtil en SEAT, et spansk bilmerke. Så jeg spurte Bast når jeg kom hjem om hva i all verden dette var for noe? Reaksjonen hennes var :haha
QueenOfSwords skrev:Den er jeg helt enig i G.R.Y.! Faren er jo at man overser alt det andre, mens fokuset er fokusert på noe helt annet.
Blir spennende å følge meg om JediTrond får seg dame til slutt. Eller kanskje det bare er energiene rundt han som forsterker seg? Slik med meg... Som har en kvinnelig energi her, som er med meg, og til om med holder meg i hånden når jeg (vi) går turer... :oops:
Det er både og tror jeg, energiene rundt meg forsterkes samtidig som damen nærmer seg og hennes høyere jeg/hjelper også blir tydeligere. Siden min datter jo introduserte seg selv noen måneder før jeg begynte å litt info om damen, kan man si at det hele har vært en pen start på det å få slike evner før jeg da for litt over et år siden ble kastet ut i en husrens :)

Damen kommer når hun kommer, alle forsøk på å holde fast/finne ut av hvem/hvor/når blokkerer bare, så det jobber jeg med å slippe taket i :D
Antall ord: 429
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Poster den her tror jeg selv om det like gjerne kunne vært postet i paranormale opplevelser ifm. boka-tråden min :)

Minner fra det tidligere livet i Atlantis kommer snikende fra tid til annen. Bla. et minne hvor Bast og Anubis står på en balkongliknende sak og hylles av folket som nygifte. Omtrent som kongefamilien på slottsbalkongen på 17. mai her på bjerget :) At dette er sært er bare forbokstaven, greier liksom ikke å se hvorfor bryllupet til to innenfor "preste"-bransjen så og si, skulle være så populært, samme hvor snille og greie de var. Må være noe i kulturen den gang som ikke helt lar seg "oversette" til vår tid sånn helt uten videre. Får meditere mer over dette :mrgreen:
Antall ord: 129
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Undres på om familien min blir noe slikt som dette jeg :)

Image
Antall ord: 11
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Mer paranormale opplevelser fra kattegudinnen :) Jeg sitter og hører på en låt på Spotify, nærmere bestemt The Box av Thermostatic, et svenskt synthpop/bitpop band. Etter å ha hørt på låta et par ganger får jeg opp et bilde av Bast som danser til låta, før bildet endrer seg og hun står på en scene og tar noen dansetrinn samtidig som hun er både vokalist, spiller på to synther og spiller trommer. Altså fire like versjoner av miss kitty spiller sammen. Jeg får se "konsertsalen" fra hennes synsvinkel også, den er tjoka full, de fleste som sitter der er fullstendig diffuse og umulig å se hvem er, men fikk opp en sterk følelse av absolutt alle der er tidligere inkarnasjoner av meg. På første rad, midt på, sitter jeg, altså jeditrond/Anubis i dette livet. Et par rader bak meg sitter det en mann iført sånn pilotskinnjakke som ble mye brukt under begge verdenskrigene på begge sider av konflikten, han har kort, lyst, tilbakegreid hår. Er det vannkjemmet det heter? Uansett ser det ut til at det ikke er første gangen jeg er tynn i håret :)

Resten av konsertpublikummet er utydelig utenom en Anubis her og der. Tror ikke jeg skal tolke dette som en kronologisk visning av mine tidligere liv, bare vise dette jeg har fått høre før at Bast og jeg har holdt sammen forholdsvis lenge. Åja, vokalisten flørter med meg forøvrig, ikke så rart egentlig siden det er Bast :D Og ja, jeg har sjekka hvordan den kvinnelige vokalisten i Thermostatic ser ut, får ingen spesielle vibber på henne. Så det er ikke så enkelt at hun er Bast, det er aldri så enkelt gitt :mrgreen:

Rar opplevelse dette, men litt morsomt også :)

UMC1-K5DBAg
The Box - lyrics
16. august 2013 kl. 11:16
I hear whispers from the other side
I am so afraid
I have opened up a secret door
Tell me what to find

Will I ever cross the line tonight
Between your world and mine
One step closer into fantasy
There is no return

Your heart is burning next to me
Like electric shocks you give me
Your voice keeps spinning me round and round

Longing for a magic place
I am not afraid
I have opened up the box
This is what I found

Will you ever show me what it's like
To live for eternity
Metal wires running through my mind
There is no return

All I ever wanted
You were all I dreamed of
Antall ord: 435
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Får komme med en liten oppdatering og forklaring på symbolikken som dukket opp i "synet" som jeg fortalte om i forrige post :)

Først, jeg viste teksten på låta til miss_sunset når jeg fortalte henne over en kaffe over siste tids "signaler". Reaksjonen hennes var først "oj!" og så lo hun :) Hennes tolkning av teksten ift. Bast var at nå har damen selv innsett hva som foregår og undres på hvor/hvem jeg er. Så at hun også merker noe rart som henger rundt henne kan man da se på som nokså sikkert :) Miss_sunset er forøvrig like utålmodig som de andre leserne av denne tråden, hvor blir nå Bast av? Miss_sunset vil så gjerne at det blir bryllup snart og lurte på om Bast hadde det morro med henne også. Svaret på det er et tydelig ja, hun humret godt for seg selv når temaet kom opp. Så til resten av dere som venter i spenning: dere er på en måte blitt utsatt for en practical joke fra kattegudinnen :mrgreen:

Så til symbolikken: Det er fire tydelige Bast på scenen, vokalist, to på synth'er og en på trommer. Konsertsalen er full av folk, flesteparten er bare en grå masse rett og slett, jeg kan se silhuetter og bare vet uten noe som helst å bygge opp under med at alle i konsertsalen er meg i tidligere liv. Det er dog tre andre som er tydelige utenom meg selv på første rad, to av dem ser bare ut som Anubis, tredje person er mannen i flygerjakke som plasserer ham i perioden rundt verdenskrigene, muligens annen verdenskrig, men sikker er jeg ikke. Og på første rad sitter da undertegnede.

Fire i salen og fire på scenen er ikke tilfeldig, det er aldri tilfeldig når slikt puttes inn i syner :) Det er slik at tre av våre tidligere liv er viktige for "oppdraget" vårt i dette livet. Hvilke det er for Bast sin del aner jeg ikke, utenom at et av dem garantert er det i Atlantis slik det er for meg. Dermed har jeg forklaringen på en av Anubisene, hvem Anubis nr to er aner jeg ikke ennå. Anubis symboliserer forøvrig liv hvor jeg har blitt inkarnert med noe som kan kalles ubegrenset tilgang til evnene mine. Om det gjelder for mannen i flygerjakke også vet jeg ikke ennå, men det finner jeg ut av når tiden er inne.

Så til sist, har konsertsettingen og det at miss kitty står for musikken noe å si? En tolkning kan være at hun bringer øh, musikk inn i livet mitt, men den skurrer litt. Så om konsertsetting og hvem som spiller hva har noe å si vet jeg heller ikke ennå. Men vokalisten flørter fortsatt vilt med meg når jeg går tilbake for å se på "bildet", så vokalisten representerer henne i dette livet :flirt

Image
Antall ord: 491
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Chimera »

Jeg har en følelse at du lurer deg trill rundt ( se mit innlegg i drømmetråden) uanset hvis Bast er din utkåerde så tror jeg du må vente ei stund. Har også en følelse av at den rette befinner seg ganske nær deg. Hvem?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Jeg har "lurt" meg selv tidligere ved å henge meg opp i damens "spanske" trekk, men har greid å slippe taket i dette og bare vedkjenne at det ikke spiller noen rolle hvor hennes genetiske opphav kommer fra :)

Det bør føyes til at tegningen/bildet i min forrige post er tegneserie-/spillfiguren Bast bruker når hun viser seg for meg. I det fysiske har jo ikke damen katteører, det er ikke slik at jeg kun kan bli forelsket i henne om hun går med på å bruke sånne katteører på hårbøyle-greier. Bast kunne jo ha vist seg mer som hun ser ut i klassisk egyptisk kunst, men det var visst noe med at jeg da ikke ville få den samme følelsesmessige forståelsen av hvilken rolle hun skal spille i livet mitt.

Sist men ikke minst, konsertopplevelsen kom ikke pr drøm, mer i meditativ tilstand mens jeg leste og hørte på musikk, før nevnte synth-/bitpoplåt :)

Edit: Glemte å ta med at vedkommende kan være meget nærme, det hadde vært hyggelig det, men det er ikke vedkommende du tenker på. Hennes høyere jeg er riktig nok egyptisk relatert slik som Bast, men det er ikke Bast hun har som sitt høyere jeg. Da hadde denne tråden vært langt kortere tenker jeg :mrgreen: Men takker så mye for omtanken!
Antall ord: 235
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av QueenOfSwords »

Håper at dine drømmer går i oppfyllelse snart. :)

...men blir det forlovelses fest og bryllup, skal alle paranøttene bes! :bat hehe
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

QueenOfSwords skrev:Håper at dine drømmer går i oppfyllelse snart. :)

...men blir det forlovelses fest og bryllup, skal alle paranøttene bes! :bat hehe
He, he, jeg lover ingenting, det er jo ganske mange paranøtter :D
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av QueenOfSwords »

...men vi kan jo med mat og drikkevarer... :mozilla_innocent:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

QueenOfSwords skrev:...men vi kan jo med mat og drikkevarer... :mozilla_innocent:
He, he, det kunne jo vært gøy, men jeg er nå ikke alene oppe i alt dette, Bast må jo være med å bestemme også. Men et hyggelig lag/samling av noe slag av paranøttene, hadde sikkert vært hyggelig det :)
Antall ord: 54
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Chimera »

jeditrond skrev: I det fysiske har jo ikke damen katteører
Du bør ikke være så sikker på det.... Kanskje hun kommer fra en planet hvor de faktisk har katteører! :haha
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links