Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserhvordan kan jeg vite om jeg er empat?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- hvordan kan jeg vite om jeg er empat?

Innlegg av xyrea »

http://www.empathtest.com/

Hehe denne her? Etter at jeg ble "Unicorn Goddess etelleranna" tror jeg denne er ille selv til online-test å være. Jeg tror de aller fleste blir empater i følge den, siden en del av spørsmålene er ekstremt generelle.. jeg mener, hvem kjenner ikke slitsomme folk? Eller folk de ikke tåler trynet på? I tillegg er det de spør om 'synes DU du leser andre bra', så man scorer høyt på denne bare man tror selv man er empatisk. Ikke få meg til å slepe frem tråden om at de som tror de er mest empatiske av alle, kan være de som er det minst av alle.. fordi den totale mangelen på empati gjør at de blir ganske sikre på hva andre tenker og føler.
Antall ord: 138
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Perro88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 05 Aug 2013 00:38
10
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- - hvordan kan jeg vite om jeg er empat?

Innlegg av Perro88 »

storms skrev:Du vil kjenne smerten og skjønne at den ikke er din.
Du vil bry deg der andre ikke bryr seg.
Du vil forstå der andre ikke forstår.

Det vil rive i deg en følelse av at hele verdens ulykke ligger på dine skuldre og hvisker sin skjebne inn i dine ører.

Ditt klare blikk vil visne hen, og et slør av tristhet vil senke seg over ansiktstrekkene dine.

Du vil skjønne at det er så lite du kan gjøre annet en å vite.
Hva dkal jeg si! Det du har skrevet her, er vel blandt de viktigste tingene. Det som er essensielt for meg nå er at det var som å hoppe tilbake i tid og bilder dukket opp hvor jeg klarer å huske at jeg har vært gjennom dette!

Jeg føler at jeg har lyst å skrive en bok!
En bok om alt og ingenting! Jeg er usedvanlig utolmodig og har ikke "tid" å skrive! For det er så mye.

Jeg føler at jeg har ingen ende på hva jeg kan skrive her og nå bl a...
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lucidmoon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 11 Jun 2009 22:00
14
Blitt takket: 5 ganger

- hvordan kan jeg vite om jeg er empat?

Innlegg av Lucidmoon »

Hva er forskjellen på å være en empat og å være veldig empatisk? Jeg kan kjenne på andre sine følelser og smerter, men ikke alle. Stort sett kommer det på de jeg er veldig glad i, eller hvis jeg går veldig inn for det. Men jeg tror ikke det regnes som å være empat, mersom empatisk..

Hvis TS finner ut hvor man kan gå for å lære, eller lærer mer om det, vil du poste det i tråden? :)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- hvordan kan jeg vite om jeg er empat?

Innlegg av Isan »

Lucidmoon: Kortversjon av forskjellen mellom empatisk og empat.
Empatisk: Ha medfølelse med andre.
Empat: Kjenne andres følelser og evt. smerter i eget sinn og på egen kropp, men de er allikevel ikke dine.
Antall ord: 35
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - hvordan kan jeg vite om jeg er empat?

Innlegg av Borte.. »

xyrea skrev:http://www.empathtest.com/

Hehe denne her? Etter at jeg ble "Unicorn Goddess etelleranna" tror jeg denne er ille selv til online-test å være. Jeg tror de aller fleste blir empater i følge den, siden en del av spørsmålene er ekstremt generelle.. jeg mener, hvem kjenner ikke slitsomme folk? Eller folk de ikke tåler trynet på? I tillegg er det de spør om 'synes DU du leser andre bra', så man scorer høyt på denne bare man tror selv man er empatisk. Ikke få meg til å slepe frem tråden om at de som tror de er mest empatiske av alle, kan være de som er det minst av alle.. fordi den totale mangelen på empati gjør at de blir ganske sikre på hva andre tenker og føler.
Ooooh jeg fikk:

Your Super Serious Title is: The Wild Empath

Det var først etter at jeg fikk rainbow goddess, fordi jeg trykket feil :lol:


Det er en fin linje mellom å ha det som en egenskap og som en evne. Majoriteten av oss er jo empatisk i en eller annen grad. Så den testen suger, men vi kan i det minste late som vi er unik med våre superseriøse titler! :D
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links