Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerKlarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av miss_sunset »

Dette kan kanskje virke som et noe snodig og nesten litt komisk spørsmål, men det stilles i absolutt største alvorlighet.

KAN RELIGIØSE VÆRE KLARSYNTE/ALTERNATIVE OG DRIVE MED PARANORMALE TING?

Selv er jeg ja takk begge deler og velger det beste fra alle steder. Dog lurer jeg jo på dette med religion. F.eks kristendommen. Hvordan kan de forklare paranormale ting med sin kristne tro? Lar dette seg kombinere. En del av meg vil jo selvfølgelig si NEI! Mens en annen vil si hvorfor ikke? Klart det kan kombineres. Dog er det en fare for at årsaken til at jeg sier dette er rett og slett fordi jeg liker å provosere og teste ulike teorier.

Jeg setter stor pris på innspill fra dere om dette.

Ha en fin reise. :sunny
Antall ord: 134
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

jeg føler liksom at du spør om man kan spille fotball med henda

men du kan selvsagt skape din egen kristendom hvor du rettferdiggjør den type handlinger,
men ikke forvent noe særlig støtte fra dine kristne 'brødre og søstre'.

et eksempel er jo muslimske alawitter.
de tror på Islam, men tror likevel på reinkarnasjon også.
spør taliban hva de synes om det.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av xyrea »

Hvis en selv synes det kan kombineres, kan det det.. hvem andre skal bestemme dette?

Hva andre sier/syns om hva man driver med er en anna sak, men hvis man skal bry seg om det blir ting ganske begrensa. Noen kommer alltid trekkende med at det er feil/farlig/gudene blir gretne, så som Fighteren nevner her, man kan ikke kombinere alt hvis man vil være med i enkelte grupper... dvs man kan, bare man holder kjeft om ting.

Ut i fra det jeg har sett, er det omtrent ingenting av ting som klarsynthet, religion og politisk syn folk IKKE kombinerer. De kan forklare akkurat det de vil forklare, og gjør det også. :D
Antall ord: 116
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av miss_sunset »

Takk for svar. Nå må det nevnes at jeg ikke klarer å følge noen religion som jeg har nevnt tidligere. Jeg har et relativt anstrengt forhold til det og har derfor valgt å holde meg utenfor og heller benytte det beste fra mange steder. Skulle jeg fulgt en religion, så måtte det vært Kardemomme-religionen ;) - man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Årsaken til at jeg spurte og at dette facinerer meg er rett og slett at jeg har en bekjent som forsøker å balansere troen på det åndelige og paranormale med sitt kristne ståsted. Dette sliter hun veldig med samtidig som hun møter en del motgang både fra sine venner i det kristne miljøet, men også fra sine bekjente i det paranormale.
Jeg forsøker å støtte henne og håper jo at dette kan kombineres. Slik jeg ser det, så tror kristne på en hellig ånd - jeg/vi ser ånder. De tror på Jesus som døde og stod opp igjen fra de døde - i mine øyne rett og slett en ånd eller gjenferd som kommer å går. De tror på en mann som helbredet døde ved håndspåleggelse - for meg er dette healing. Er vi egentlig så ulike?

Igjen tusen takk for svaret. :)

Men igjen... takk for svar. :)
Antall ord: 234
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av xyrea »

Hvis man virkelig skal provosere/skremme folk må de kunne forstå det man driver med til en viss grad, men samtidig inkludere noe som de synes er totalt imot alt de tror på. For eksempel krig mellom forskjellige kristne sekter, hvor man må være medlem av en av dem for å skjønne forskjellen, mens for dem er det helt vanvittig viktig. Grunnen til at det blir så 'intenst' er at de skjønner ganske mye av de andre, men hvorfor tror de DET og ikke DET!? Helt uforståelig, det er antagelig bare for å være vrange at de er nesten sånn som meg, men ikke helt.. har de kommet så langt i å forstå hva som er riktig MÅÅÅ de da skjønne at.. osv.

Hvis man kaller seg kristen og klarsynt gjør man noe sånt som dette, og det er helt vanlig at begge 'sider' er etter en for det.. jeg har sett mye særere eksempler, hva med kristne wiccanere eller satanistdruider? Man kan jo fortelle dem at det der går ikke an helt til man blir blå i ansiktet, så lenge de selv synes det beskriver det de driver på med og ikke sliter selv, hjelper det veldig lite hva andre synes er mulig eller ikke.
Antall ord: 214
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av jeditrond »

Kommer kanskje an på religionen? Enkelte religioner anser vel kontakt med forfedre/mødre som helt normalt. Men disse er det lite av i Europa :)

Selv er jeg på papiret buddhist, men "jobber" jo som klarsynt/husrenser. Jeg ser ingen problemer med å kombinere disse, men enkelte medbuddhister ville nok kanskje hevet på øyenbrynet i det minste om jeg fortalte hva jeg drev med. Men siden jeg ikke har planer om å oppnå nirvana i dette livet kan jeg fokusere energien min på å drive med dette og hjelpe døde såvel som levende og det i seg selv er en god ting :) Sist men ikke minst kan man kanskje si at buddhismen egentlig er mer en livsfilosofi enn religion siden det ikke er noen gud inne i bildet. Dog har man jo en "tro" på at noe skjer når man dør og at man blir gjenfødt og at ens handlinger i dette livet får konsekvenser, bedre kjent som karma :)

Men nå har jo kirken så smått kommet på banen, dog forsøker de ingen kontakt med evt. tilstedeværende ånder, de bare drar en bønn eller to og noen velsignelser og så er ting så mye bedre etterpå :) http://www.op.no/nyheter/article6763688.ece
Antall ord: 210
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av Asbjørn »

miss_sunset skrev:Årsaken til at jeg spurte og at dette facinerer meg er rett og slett at jeg har en bekjent som forsøker å balansere troen på det åndelige og paranormale med sitt kristne ståsted. Dette sliter hun veldig med samtidig som hun møter en del motgang både fra sine venner i det kristne miljøet, men også fra sine bekjente i det paranormale.
Jeg forsøker å støtte henne og håper jo at dette kan kombineres.
Dersom vi ser i bibelen, - sier jo Jesus selv, at man "skal prøve åndene".
Videre ER jo bibelen full av "profeter", - men vi kan jo også ta en titt på Johannes Åpenbaring ; Den er full av saker "fra fremtiden".

TV f.ex : " blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale" åp 13.15

Dersom man ønsker å ha kristen tro, - må man også anta at dette er en "gave" fra Gud...

( Men Gud gir ikke denne gaven kun til kristne . . . )

Hvordan man bruker noe slikt, derimot, kan ha betydning for ens religion.

A
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av xyrea »

jeditrond skrev:Kommer kanskje an på religionen? Enkelte religioner anser vel kontakt med forfedre/mødre som helt normalt. Men disse er det lite av i Europa :)

Selv er jeg på papiret buddhist, men "jobber" jo som klarsynt/husrenser. Jeg ser ingen problemer med å kombinere disse, men enkelte medbuddhister ville nok kanskje hevet på øyenbrynet i det minste om jeg fortalte hva jeg drev med. Men siden jeg ikke har planer om å oppnå nirvana i dette livet kan jeg fokusere energien min på å drive med dette og hjelpe døde såvel som levende og det i seg selv er en god ting :) Sist men ikke minst kan man kanskje si at buddhismen egentlig er mer en livsfilosofi enn religion siden det ikke er noen gud inne i bildet. Dog har man jo en "tro" på at noe skjer når man dør og at man blir gjenfødt og at ens handlinger i dette livet får konsekvenser, bedre kjent som karma :)

Men nå har jo kirken så smått kommet på banen, dog forsøker de ingen kontakt med evt. tilstedeværende ånder, de bare drar en bønn eller to og noen velsignelser og så er ting så mye bedre etterpå :) http://www.op.no/nyheter/article6763688.ece
..dette minner meg på at jeg vet om ikke mindre enn to 'åsatro-buddhister'. Uten at jeg helt skjønner hvordan de kombinerer det, men det er selvsagt ikke mitt problem. :D
Antall ord: 243
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av miss_sunset »

Det har du rett i Jeditrond. Vel, jeg liker bare ikke å se hvordan dette utvikler seg når jeg ser hvor mye ei god jente sliter. Derfor ønsker jeg å hjelpe litt. Samtidig så liker jeg å stille spørsmål for å høre andres meninger. Med mitt anstrengte forhold til religion, så er det jo også en fare for at jeg hadde håpet på en god diskusjon for å få høre ulike meninger. Kanskje jeg da får frem noen poenger som gjør at jeg kan finne de rette argumenter for å hjelpe henne. :)
Antall ord: 94
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av jeditrond »

xyrea skrev:
jeditrond skrev:Kommer kanskje an på religionen? Enkelte religioner anser vel kontakt med forfedre/mødre som helt normalt. Men disse er det lite av i Europa :)

Selv er jeg på papiret buddhist, men "jobber" jo som klarsynt/husrenser. Jeg ser ingen problemer med å kombinere disse, men enkelte medbuddhister ville nok kanskje hevet på øyenbrynet i det minste om jeg fortalte hva jeg drev med. Men siden jeg ikke har planer om å oppnå nirvana i dette livet kan jeg fokusere energien min på å drive med dette og hjelpe døde såvel som levende og det i seg selv er en god ting :) Sist men ikke minst kan man kanskje si at buddhismen egentlig er mer en livsfilosofi enn religion siden det ikke er noen gud inne i bildet. Dog har man jo en "tro" på at noe skjer når man dør og at man blir gjenfødt og at ens handlinger i dette livet får konsekvenser, bedre kjent som karma :)

Men nå har jo kirken så smått kommet på banen, dog forsøker de ingen kontakt med evt. tilstedeværende ånder, de bare drar en bønn eller to og noen velsignelser og så er ting så mye bedre etterpå :) http://www.op.no/nyheter/article6763688.ece
..dette minner meg på at jeg vet om ikke mindre enn to 'åsatro-buddhister'. Uten at jeg helt skjønner hvordan de kombinerer det, men det er selvsagt ikke mitt problem. :D
Artig :) Kanskje de har byttet ut de tibetanske buddhistgudene med åsene? Ikke vet jeg, men det var en morsom kombinasjon av religioner :D

Jeg kan jo føye til at jeg blander litt egyptisk filosofi samt navahotradisjoner i min eh, "religiøse praksis" i tillegg til buddhismen uten at jeg egentlig gjør noe annet enn å meditere og sånn og søke harmoni/balanse og stort sett være snill og grei :mrgreen:
Antall ord: 317
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av xyrea »

miss_sunset skrev:Det har du rett i Jeditrond. Vel, jeg liker bare ikke å se hvordan dette utvikler seg når jeg ser hvor mye ei god jente sliter. Derfor ønsker jeg å hjelpe litt. Samtidig så liker jeg å stille spørsmål for å høre andres meninger. Med mitt anstrengte forhold til religion, så er det jo også en fare for at jeg hadde håpet på en god diskusjon for å få høre ulike meninger. Kanskje jeg da får frem noen poenger som gjør at jeg kan finne de rette argumenter for å hjelpe henne. :)
Hm, når jeg ser på eksemplene mine.. hun kan jo finne andre som kombinerer ting som er vanskelige for andre å akseptere, og eventuelt se om hun selv tolererer det de blander. Om hun finner noe hun selv synes er tull/skremmende skjønner hun jo hvordan andre ser på henne, og kanskje mer om hva som egentlig er problemet eller hva som skal til for å overbevise dem eller ihvertfall få dem til å ta henne for den hun er.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe så mye med religions-delen.. jeg har visst aldri helt skjønt det der med en eller anna gud som sier at man skal gjøre sånn men ikke sånn fordi (mer eller mindre absurd åndelig grunn). "Hvem faen tror de de er", tenker jeg da.. og skjønner ikke hvorfor noen gidder å bry seg om det, eller ikke bare finner en mindre pirkete gud hvis de først vil ha en. Hvis dette provoserer noen kan de vel skylde på mangelen på religion in skolen eller noe, selv om jeg tviler sterkt på at det ville hjulpet.. man kan ikke tvinge folk til å tro, bare å late som. ,)
Antall ord: 291
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- - - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av miss_sunset »

xyrea skrev:
jeditrond skrev:Kommer kanskje an på religionen? Enkelte religioner anser vel kontakt med forfedre/mødre som helt normalt. Men disse er det lite av i Europa :)

Selv er jeg på papiret buddhist, men "jobber" jo som klarsynt/husrenser. Jeg ser ingen problemer med å kombinere disse, men enkelte medbuddhister ville nok kanskje hevet på øyenbrynet i det minste om jeg fortalte hva jeg drev med. Men siden jeg ikke har planer om å oppnå nirvana i dette livet kan jeg fokusere energien min på å drive med dette og hjelpe døde såvel som levende og det i seg selv er en god ting :) Sist men ikke minst kan man kanskje si at buddhismen egentlig er mer en livsfilosofi enn religion siden det ikke er noen gud inne i bildet. Dog har man jo en "tro" på at noe skjer når man dør og at man blir gjenfødt og at ens handlinger i dette livet får konsekvenser, bedre kjent som karma :)

Men nå har jo kirken så smått kommet på banen, dog forsøker de ingen kontakt med evt. tilstedeværende ånder, de bare drar en bønn eller to og noen velsignelser og så er ting så mye bedre etterpå :) http://www.op.no/nyheter/article6763688.ece
..dette minner meg på at jeg vet om ikke mindre enn to 'åsatro-buddhister'. Uten at jeg helt skjønner hvordan de kombinerer det, men det er selvsagt ikke mitt problem. :D

hmm.. det kunne vært spennende å hørt hvordan de klarte det. :)
Antall ord: 257
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:Det har du rett i Jeditrond. Vel, jeg liker bare ikke å se hvordan dette utvikler seg når jeg ser hvor mye ei god jente sliter. Derfor ønsker jeg å hjelpe litt. Samtidig så liker jeg å stille spørsmål for å høre andres meninger. Med mitt anstrengte forhold til religion, så er det jo også en fare for at jeg hadde håpet på en god diskusjon for å få høre ulike meninger. Kanskje jeg da får frem noen poenger som gjør at jeg kan finne de rette argumenter for å hjelpe henne. :)
Vel, det er tidlig på lørdagen ennå, så kan godt hende det kommer noen gode argumenter fra folk som er kristne men praktiserer innenfor det paranormale. Argumenter som du kan ta med videre til venninnen :)
Antall ord: 133
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av Isan »

Kombinasjon av religion og f.eks. klarsyn, ja. Flere har jo vært inne på ulike punkter allerede.

Religion er jo i seg sjøl tro på paranormale saker ettersom ingen sålangt har metoder til å objektivt kunne slå fast noen guders eksistenser. Til tross for dette vil mange religiøse sjøl nekte for at deres religiøse tro kommer i samme klasse som tro på andre paranormale ting. Men da bedriver de sjølbedrag - forøvrig en ikke helt sjelden aktivitet hos mennesker.

Mange kristne vil ikke nekte for at folk kan observere det de vil kalle ånder/gjenferd, eller annet som går under betegnelsen paranormalt, men da forklarer de det med at det er Djevelen som har regisert fenomenene, og at det er derfor man skal holde seg unna dem.

Ellers støtter jeg xyrea fullt ut i at den enkelte må kunne kombinere akkurat det han eller hun vil. Etter min mening tilhører det trosfriheten vi har her i landet.

En annen sak er hvis folk påstår å holde seg mer eller mindre bokstavelig til en eller annen religiøs eller filosofisk utlegning og så kombinerer denne med noe som står direktie i motstrid til den. Da må det være lov for oss andre å argumentere med at dette er høl i huet. Min tanke med en slik argumentering ville ikke vært å diktere hva den andre skal mene, Men å forsøke å få vedkommendet til å skape sammenheng i egen oppfatning.
Antall ord: 249
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av Fero »

Min bestemor og hennes søster er begge to dypt religiøse, men de har likevel opplevd spøkelser. De har aldri sagt noe om at dét er et problem i hvert fall. Det står ingen stedets bibelen, så vidt jeg kan huske, at man ikke kan utforske det alternative. Det står at man ikke skal dyrke andre (falske) guder, men det er jo greit nok.

Snåsamannen klarer å kombinere disse. Hans evner er en gave fra Gud, mener han. Hvis venninnen din tror på at Gud har skapt alt liv, og hun tror på at Jesus døde på korset for at menneskene skal få tilgivelse for sine synder, så er det faktisk godt nok. Jeg ville bedt henne finne seg en god bok om temaet, det finner hun sikkert gjennom Google. Deretter kan hun faktisk bare be folk respektere at hun tror på Gud, Jesus og den hellige ånd. Og energier, engler, gaver i form av klarsyn og andre ting.
Antall ord: 165
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !