Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerGode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Bearchild »

Astarte skrev:Jeg likte "The others" med Nicole Kidman. Faktisk skal jeg se den i kveld, for jeg kom på den nå! :D
Den hadde jeg tenkt til å anbefale men ser du kom meg i forkjøpet.. :)
Det var den første spøkelsesfilmen min datter "fikk lov til" å se. Hun hadde besøk av ei yngre venninde og de satt på rommet med meg i betryggende nærhet dersom det skulle bli for skummelt.. :badgrin: Husker ikke hvor gamle de var, rundt 10- 11?
Jeg hadde sett den først og fant ut at jeg syntes det var en fin "forklaring" for ei som var litt nysgjerrig på dette "spøkelsesgreiene".
Antall ord: 110
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
Astarte skrev:Jeg likte "The others" med Nicole Kidman. Faktisk skal jeg se den i kveld, for jeg kom på den nå! :D
Den hadde jeg tenkt til å anbefale men ser du kom meg i forkjøpet.. :)
Det var den første spøkelsesfilmen min datter "fikk lov til" å se. Hun hadde besøk av ei yngre venninde og de satt på rommet med meg i betryggende nærhet dersom det skulle bli for skummelt.. :badgrin: Husker ikke hvor gamle de var, rundt 10- 11?
Jeg hadde sett den først og fant ut at jeg syntes det var en fin "forklaring" for ei som var litt nysgjerrig på dette "spøkelsesgreiene".
Har ikke sett denne, men får føre den opp på lista over filmer som bør sees :)

Må få legge til ParaNorman, en animasjonsfilm av de samme folkene som laget Coraline. Norman er en litt uvanlig gutt som bor i en liten by i USA som er mest kjent for hekseprosessen sin. Denne skal forøvrig settes opp som skoleforestilling på Normans skole. Det som er uvanlig med Norman er at han kan se de døde, noe spesielt faren hans ikke liker noe særlig når Norman sier til faren sin at farmor lurte på om de kunne skru opp varmen litt? Farmor er da død, men henger igjen for å se litt etter Norman. Norman får forøvrig syner om at noe fælt skal skje, men skjønner fint lite av det før en gal onkel av ham tar kontakt og sier at Norman må lese for heksa, hvis ikke vil hun våkne til liv og ødelegge byen. Norman har ikke lyst til det, men når skumle ting begynner å skje, forsøker han, men han finner ikke heksas grav og zombiene av de som dømte heksa dukker opp og lager krøl :) Så Norman fyker rundt og forsøker å finne ut av dette mens storebroren til kompisen hans kjører. Normans storesøster forsøker å legge an på nevnte storebror, men får seg en lei overraskelse på slutten av filmen :)

hgwSpajMw3s
Antall ord: 355
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Bearchild »

"The others" må vel kunne sies å være litt i samme sjanger som "The sixth sence";
http://www.imdb.com/title/tt0167404/. Lenge siden jeg har sett den, men husker den som "fin" (ikke nødvendigvis bra). Antagelig fordi jeg har en greie for Bruce Willis. :oops:
Antall ord: 46
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - - Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Fero »

Bearchild skrev:
Astarte skrev:Jeg likte "The others" med Nicole Kidman. Faktisk skal jeg se den i kveld, for jeg kom på den nå! :D
Den hadde jeg tenkt til å anbefale men ser du kom meg i forkjøpet.. :)
Det var den første spøkelsesfilmen min datter "fikk lov til" å se. Hun hadde besøk av ei yngre venninde og de satt på rommet med meg i betryggende nærhet dersom det skulle bli for skummelt.. :badgrin: Husker ikke hvor gamle de var, rundt 10- 11?
Jeg hadde sett den først og fant ut at jeg syntes det var en fin "forklaring" for ei som var litt nysgjerrig på dette "spøkelsesgreiene".
Så heldig datteren din var da. Min første var det en skrudd onkel som lot meg se omtrent på samme alder. Poltergeist. Godt etterfulgt av diverse skumle spøkelseshistorier om dører til de dødes verden og andre dimensjoner inni klesskapet. Skadd for livet!
Antall ord: 158
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Slettet_Fighteren »

djevelens advokat med al pacino som spiller lucifer.
al pacino leverer som vanlig kvalitet.

deler mine 2 favorittscener:

talen om gud:
2yA7HUlJsW8


og den heftige togscenen:
1JWjK71VJ-w
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Svartepus »

Dersom man er en liten grøsserentusiast og vil ha litt herlig tanketom grøsseraction anbefaler jeg Drag me to hell.

B5kQN9srqqA
Antall ord: 22
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av jeditrond »

The Objective. Thriller/spenningsfilm om en CIA-fyr som virrer rundt i Afghanistan med en spesialstyrke som back-up. Agenten er på jakt etter informasjon rundt vimanaer, dvs. de såkalte gudenes vogner fra bla. hinduismen. En spionsatelitt hadde nemlig oppdaget sterk infrarød aktivitet i et fjernt fjellområde i Afghanistan og man var litt redd for at bin Laden og gjengen hadde skaffet seg atombomber. Dvs. det er påskuddet :) Egentlig vil man finne ut mer om disse gudevognene, men det viser seg at "gudene" ikke er særlig interessert i å gi fra seg den informasjonen og at de teleporterer vekk/disintegrerer alle som kommer for nærme. Spesielt når disse har forvirret seg inn på deres territorium. Den artige vrien her er at vimanane og deres piloter kun kan sees med infrarøde briller/kamera og det hintes til at det er snakk om djinner, åndevesner kjent fra bla. 1001 og en natt, men til dels mindre koselige å ha med å gjøre :)

fjz-J4Tq218

Skuespillerprestasjonene er ikke så altfor ille, effektene på vimanaene og djinnene derimot er kult gjennomført :)
Antall ord: 184
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Tyrell »

Denne har jeg nettopp sett jeditrond, en ganske bra film med en overraskende slutt og uten den typiske masete spesialeffekttype filmer som vi vanligvis ser.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av jeditrond »

Tyrell skrev:Denne har jeg nettopp sett jeditrond, en ganske bra film med en overraskende slutt og uten den typiske masete spesialeffekttype filmer som vi vanligvis ser.
Ja, så den her om dagen jeg også. Helt enig med deg i at filmen sett som et hele er ganske bra med en overraskende slutt. Til amerikansk film å være er den rent lavmælt :D
Antall ord: 63
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Bearchild »

Kanskje det går an å etterlyse filmer her også? :p
.. siden det er så mange filmnerder her mener jeg..

Den aller første skrekkfilmen jeg så var om noen små skumle barn. Det er omtrent alt jeg husker. :lol: Tror jeg kan ha vært 8- 9 år, så omtrent alt av detaljer er bortevekk.. utenom at disse barna ble båret fram av en dame som gikk svanger utenpå! Ungene vokste i en "pose" utenpå magen til mora, og når de skulle fødes beit mora hull i magen sin. :mrgreen:

Filmen er sikkert like teit som den høres ut som, og egentlig burde jeg slå meg til ro med at jeg klarte å bli skremt den gangen. Litt som med Poltergeist, den var jo faktisk litt skummel og hadde bra effekter,- den gang! Men er jo bare til å le av i dag..

Alikavel kunne det vært moro å funnet igjen denne filmen og sett den på nytt. Noen som har peiling på hvilken film det kan være snakk om..? Kom på 70- tallet en gang.
Antall ord: 176
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Tyrell »

Jeg har sett drøssvis av mer eller mindre obskure skrekkfilmer fra 70tallet og hvis jeg ikke tar feil så tror jeg filmen du etterlyser Bearchild er The Brood.

iSfZunKpRVM
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Lilja »

Bearchild skrev: Filmen er sikkert like teit som den høres ut som, og egentlig burde jeg slå meg til ro med at jeg klarte å bli skremt den gangen. Litt som med Poltergeist, den var jo faktisk litt skummel og hadde bra effekter,- den gang! Men er jo bare til å le av i dag..
Nuvel, jeg må si meg sterkt uenig! Ingenting har skremt meg mer enn Poltergeistfilmene, og jeg ser dem ikke igjen om noen betaler meg for det, engang! Image
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Bearchild »

Tyrell skrev:Jeg har sett drøssvis av mer eller mindre obskure skrekkfilmer fra 70tallet og hvis jeg ikke tar feil så tror jeg filmen du etterlyser Bearchild er The Brood.

iSfZunKpRVM
Der var den jo! Kult!! :lykkelig
Tusen takk for hjelpen, denne skal spares til en mørk og stormfull aften.. :D
Antall ord: 51
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Tyrell »

Bare hyggelig! :)

En av de bedre paranormale filmer jeg så som yngre og som ble en av mine favoritter var The Changeling fra 1980, den er også vel verdt å se:

xTzgXVosQOU
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Gode og ikke fullt så gode paranormale filmer

Innlegg av Svartepus »

Denne likte jeg veldig godt! Spennende, litt småcreepy og vellaget film. Anbefales!

5r4lXWD3Y0w
Antall ord: 14
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links