Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerVær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Bearchild »

De kan visstnok gjøre seg om til hvilket dyr de enn ønsker; In some Native American legends, a skin-walker is a person with the supernatural ability to turn into any animal he or she desires.

http://en.wikipedia.org/wiki/Skin-walker

Ellers husker jeg disse svartøyde barna har blitt diskutert her inne før. Men det er veldig lite sånne historier fra norge? Litt urettferdig egentlig. Ikke en eneste liten bigfoot en gang her hjemme, bare kjedelige vardøger og husspøkelser.
Antall ord: 87
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:De kan visstnok gjøre seg om til hvilket dyr de enn ønsker; In some Native American legends, a skin-walker is a person with the supernatural ability to turn into any animal he or she desires.

http://en.wikipedia.org/wiki/Skin-walker

Ellers husker jeg disse svartøyde barna har blitt diskutert her inne før. Men det er veldig lite sånne historier fra norge? Litt urettferdig egentlig. Ikke en eneste liten bigfoot en gang her hjemme, bare kjedelige vardøger og husspøkelser.
Det bør kanskje tas med i betraktningen at disse svartøyde barna har sin opprinnelse i det landet hvor det florerer av demoner i hus og hytte, selv om det muligens bare er grandonkel Birger som ikke helt har skjønt at han er død :D
Antall ord: 136
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Og hvis man leser enda litt lenger ned:
Similar lore can be found in cultures throughout the world and is often referred to as shapeshifting by anthropologists.
Uansett, denne tråden bare minner meg om Twilight-vampire-wolf-seriene som er så populære for tiden.
Sist redigert av Slettet_Fighteren på 11 Mar 2014 14:13, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av xyrea »

jeditrond skrev:
Bearchild skrev:De kan visstnok gjøre seg om til hvilket dyr de enn ønsker; In some Native American legends, a skin-walker is a person with the supernatural ability to turn into any animal he or she desires.

http://en.wikipedia.org/wiki/Skin-walker

Ellers husker jeg disse svartøyde barna har blitt diskutert her inne før. Men det er veldig lite sånne historier fra norge? Litt urettferdig egentlig. Ikke en eneste liten bigfoot en gang her hjemme, bare kjedelige vardøger og husspøkelser.
Det bør kanskje tas med i betraktningen at disse svartøyde barna har sin opprinnelse i det landet hvor det florerer av demoner i hus og hytte, selv om det muligens bare er grandonkel Birger som ikke helt har skjønt at han er død :D
Jeg tror man må se sånne historier litt i sammenheng med hvor de kommer fra.. sånn generelt er tydeligvis alt mye farligere i USA, for eksempel så kjenner jeg ikke så mange som føler at de trenger våpen hjemme for å beskytte seg mot staten, naboene eller terrorister heller.
Antall ord: 190
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Mystical »

Fighteren skrev:
Og hvis man leser enda litt lenger ned:
Similar lore can be found in cultures throughout the world and is often referred to as shapeshifting by anthropologists.
Uansett, denne tråden bare minner meg om Twilight-vampire-wolf-seriene som er så populære for tiden.
Nå er det nå engang paranormale fenomener som er naturlig å diskutere på et paranormalt forum. Hvem vet, forresten, kanskje det er mer bak filmene/ seriene enn man skulle tro!

At paranormale ting forekommer betyr jo ikke at det er dagligdags. Desto mere uventet kommer det visst på for de enkelte som en eller gang opplever noe.

Farlige mellommennesklige forhold må man ta til andre forum.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Takk for at du nevner det åpenbare, men tråden din minner meg forsatt om hollywoodtullet, sørry mac, jeg kan ikke noe for det.
Jeg er bare ærlig med deg, ikke slem.

Du delte et klipp med en dame som prater, det er greit nok, men du må gjerne dele noe mer enn bare prat.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av xyrea »

Mystical skrev:Et trekk ved en rekke paranormale vesener er at de trenger å inviteres inn i huset for at de skal kunne komme inn;

Vampyrer
The black eyed children
etc.

og denne; (som tatt ut av en av nåtidens populære serier/ filmer om paranormale krefter)

http://www.youtube.com/watch?v=wG5yRQCowwA


Det virker dessuten som om slike vesener blir sterkere av folks frykt.
Hvis man går ut ifra at sånne finnes, som du tydeligvis gjør.. hvorfor i all verden skulle de trenge en invitasjon nå for tiden? På den tiden det var vanlig at folk trodde på sånt hadde man gjerne tegn eller lignende ved dører og vinduer så ingenting skummelt kunne komme inn, og man hadde en del ting man gjorde for å beskytte bare kåken eller hele området sitt. Da er det mer logisk å tro at ting må inviteres inn, fordi man aktivt har gjort (og gjør mye) for å holde dem ute. Nå for tiden driver ikke folk og styrer med sånt, men den delen om invitasjoner har holdt seg... kanskje fordi det er mer spennede å late som det er sant at det finnes farlige ting langt unna? Hvis de er så virkelige at man riper i kors i vinduskarmene for å føle seg trygg, er det kanskje ikke så festlig som å se om det på youtube. Poenget mitt er at man mente at disse tingene fantes og man måtte beskytte seg mot dem HELE TIDEN, og å invitere noe inn gjorde at beskyttelsen ikke hjalp lengre. Så det å invitere noe inn var å ødelegge sin egen beskyttelse, og ikke noen regel eller naturlov vampyrer måtte følge.

Legender og myter trenger nødvendigvis ikke å taes bokstavelig, hvis man ser på historier om en varulv som 'noen som oppfører seg som en ulv', for eksempel. Men det blir antagelig ikke paranormalt nok til å diskutere i dette forumet. :roll:

For å snu på ting, kan man si at vesener ikke blir sterkere av folks frykt, folk blir svakere og mister evnen til å tenke og handle rasjonelt.. men dette er vel heller ikke paranormalt nok.

Endra: Måtte forklare litt bedre.
Antall ord: 361
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Mystical »

Med tråden ville jeg bare ta opp et par temaer som jeg synes er interessante. Det var ikke en bokstavelig advarsel mot en fare som jeg mener er reell for veldig mange. Det er sikkert liten risiko for menig mann generelt å komme ut for det. Jeg viser bare til at rare ting skjer av og til og at jeg blir nysgjerrig på det.
Jeg er heller ikke særlig redd selv. Bare av og til når kvelden faller på f.eks. på hytta angrer jeg på at jeg har sett på slike ting på tv og på internett.

Jeg synes bare at temaet Skinwalkers er spennende og så så jeg likheten med andre paranormale fenomener, ekte sådanne eller ikke; det med at de må slippes inn frivillig.
Et vesen på over 8 fot kunne jo sikkert godt bare ha brutt seg inn i huset om det ville ellers?


Noen nevnte det med spenning ifm med fenomenet som om det var totalt ulovlig; Gode grøss må da vel være lov også?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av xyrea »

Hvis grunnen til at du klager på så mange av svarene du får i trådene dine er at du vil diskutere ting du synes er spennede å se filmer om men som om de var ekte og bare det, tror jeg det er du som er i feil forum. Det finnes sikkert noe om skrekkfilmer der man har tråder som 'enn om det var ekte??' eller lignende. Eller lag en egen tråd om 'hva om xxxx fantes på ordentlig'.

Så du er faktisk redd for sånt i virkeligheten, vil du egentlig at vi skal si at joda, vi er også redde? Jeg vaser rundt alt for mye alene i skauen om natta til å være spesielt bekymra for noe, kanskje du burde prøve det selv bare for å se at det ikke er noe der?
Antall ord: 139
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av jeditrond »

Mystical skrev:
Fighteren skrev:
Og hvis man leser enda litt lenger ned:
Similar lore can be found in cultures throughout the world and is often referred to as shapeshifting by anthropologists.
Uansett, denne tråden bare minner meg om Twilight-vampire-wolf-seriene som er så populære for tiden.
Nå er det nå engang paranormale fenomener som er naturlig å diskutere på et paranormalt forum. Hvem vet, forresten, kanskje det er mer bak filmene/ seriene enn man skulle tro!

At paranormale ting forekommer betyr jo ikke at det er dagligdags. Desto mere uventet kommer det visst på for de enkelte som en eller gang opplever noe.

Farlige mellommennesklige forhold må man ta til andre forum.
Jo, det kan godt hende filmene har hentet inspirasjon fra andre, "virkelige", paranormale fenomener. Men, da burde du ha skrevet det i åpningsinnlegget ditt/trådens tittel. Da hadde du sluppet all pepperen og mistroen du har fått så langt.

Altså gjort som xyrea foreslo, skrevet i trådens tittel noe i retning av 'hva om fenomen y i film xyz var virkelig', det kunne sikkert blitt en interessant diskusjon og man kunne sammenlignet med eksisterende fenomener man kjenner til og gravd frem kilden til filmens "monstre" o.l. Og sist men ikke minst påpekt hva som var feil i fremstillingen i filmen vs. hva folketroen forteller oss :)
Antall ord: 234
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Mystical »

xyrea skrev:Hvis grunnen til at du klager på så mange av svarene du får i trådene dine er at du vil diskutere ting du synes er spennede å se filmer om men som om de var ekte og bare det, tror jeg det er du som er i feil forum. Det finnes sikkert noe om skrekkfilmer der man har tråder som 'enn om det var ekte??' eller lignende. Eller lag en egen tråd om 'hva om xxxx fantes på ordentlig'.

Så du er faktisk redd for sånt i virkeligheten, vil du egentlig at vi skal si at joda, vi er også redde? Jeg vaser rundt alt for mye alene i skauen om natta til å være spesielt bekymra for noe, kanskje du burde prøve det selv bare for å se at det ikke er noe der?
Ja dersom den gjennomsnittlige bruker på Paranormal.no er forventet å vase rundt i skogen om natta så har du kanskje rett. Men det er vel kanskje ikke du som har enerett på å definere hva som kvalifiserer til retten til å skrive i dette forumet?

:maapaadoo
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av xyrea »

Jeg tror ikke noen forventer mer av deg utenom poster om alt det interessante du har sett på youtube, siden du tydeligvis ikke har noen som helst egne erfaringer du vil dele eller snakke om... eller poster der du er fornærma over av folk ikke tror på de samme elendige youtube-videoene.

Så du legger merke til når andre sier at du selv er i feil forum, legger du merke til hvor ofte du klager på at andre er det? Det er gjerne i posten etter at noen har våget å si at de ikke tror på noe.
Antall ord: 100
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Nattstjerne »

Ja skulle hatt mye rart her jeg da forstår jeg! :)

Mine venner fra den andre siden er her støtt men ikke opplevd noe spesielt skummelt ennå.Tror ikke på vampyrer og sånn film stuff da så kanskje det som er grunnen.Forholder meg til slekt/venner og lyset.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Vær forsiktig med hvem du inviterer inn.

Innlegg av Sataci »

Vampyrer eksisterer de, bare ikke helt som vi ser på tv.
Det er helt ordinære mennesker som drikker blod eller tærer på energien til andre.

Jeg skal ikke påstå at jeg vet om noe finnes eller ei, men dette med å invitere inn "uvennlige" ting, er jeg ikke helt ukjent med.
Jeg bodde i en blokkleilighet i Sverige, der svært mange opplevde merkelige ting. Jeg hadde en leilighet i 2 etasje, med kun én person som bodde over meg. Den blokka skulle rives for å gjøre plass til parkering etc, så jeg ventet med å få tilslag på en annen leilighet i en annen blokk. Det var kun jeg og han andre som bodde der da, fordi de andre hadde allerede fått byttet blokk.

Jeg og samboeren hadde blitt vekket midt på natten av et barn som skrek høyt midt i stua, så bikkja holdt på å klikke. Dører åpnet og lukket seg. Jeg tok opp noen lyder som skremte vannet av meg, og hunden nektet plent å gå ned i kjelleren. Hvis han måtte, så gikk han midt i gangen med halen mellom beina og ørene bakover. Veldig merkelig oppførsel, siden dyr pleier å ferdes langsmed veggene om de er redde.
En gang jeg trodde jeg hørte noen i oppgangen, og åpnet døren for å se, så kjente jeg bare et veldig kaldt gufs og en svært ekkel følelse av at jeg hadde sluppet "noe" inn. Jeg ble ikke kvitt den kjente følelsen av å bli observert den kvelden. Føltes som om jeg hadde øyne på meg konstant. Jeg aner ikke om det faktisk var noe der, eller om jeg innbilte meg det.
Jeg stod på badet mitt, og så på at skapdøren i gangen åpnet seg. Sånne ting. O.o

Fakta er ihvertfall at jeg ikke bor der lenger...
Antall ord: 311
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links