Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmen; en uoppdaget sans?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Slettet_Fighteren

- - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Svartepus skrev: En sjelden gang drømmer jeg krystallklare drømmer som jeg bare vet når jeg våkner er sanndrømmer som kommer til å skje i nærmeste fremtid.
Så du drømmer din egen fremtid?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

Fighteren skrev:
Svartepus skrev: En sjelden gang drømmer jeg krystallklare drømmer som jeg bare vet når jeg våkner er sanndrømmer som kommer til å skje i nærmeste fremtid.
Så du drømmer din egen fremtid?
Det har skjedd bare et par ganger da men ja. Da er det snakk om at det jeg har drømt skjer samme dag eller få dager etterpå. Den ene drømmen fortalte jeg om til en medstudent få timer før den gikk i oppfyllelse.
Antall ord: 86
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev:
Fighteren skrev:
Så du drømmer din egen fremtid?
Det har skjedd bare et par ganger da men ja. Da er det snakk om at det jeg har drømt skjer samme dag eller få dager etterpå. Den ene drømmen fortalte jeg om til en medstudent få timer før den gikk i oppfyllelse.

Ble medstudenten sjokkert?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

armageddon skrev:
Ble medstudenten sjokkert?
Ikke direkte sjokkert. Hun ble litt redd og ba meg om å være forsiktig, og sa i ettertid at det var litt spooky at jeg var såpass sanndrømt.
Og jeg synes forøvrig det er litt spooky å gi seg ut for å være noen andre, spesielt når man slipper løs sitt mest merkelige alter ego.
Antall ord: 64
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev:
armageddon skrev:
Ble medstudenten sjokkert?
Ikke direkte sjokkert. Hun ble litt redd og ba meg om å være forsiktig, og sa i ettertid at det var litt spooky at jeg var såpass sanndrømt.
Og jeg synes forøvrig det er litt spooky å gi seg ut for å være noen andre, spesielt når man slipper løs sitt mest merkelige alter ego.

Jeg skal ikke spørre deg hva den sanndrømmen gikk ut på, men det er interessant å lese at medstudenten din ble "litt redd" og at hun syntes det var "spooky" at du er sanndrømt. Jeg må spørre deg; likte du å være i rollen som "spooky"?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

armageddon skrev:
Svartepus skrev:
Ikke direkte sjokkert. Hun ble litt redd og ba meg om å være forsiktig, og sa i ettertid at det var litt spooky at jeg var såpass sanndrømt.
Og jeg synes forøvrig det er litt spooky å gi seg ut for å være noen andre, spesielt når man slipper løs sitt mest merkelige alter ego.

Jeg skal ikke spørre deg hva den sanndrømmen gikk ut på, men det er interessant å lese at medstudenten din ble "litt redd" og at hun syntes det var "spooky" at du er sanndrømt. Jeg må spørre deg; likte du å være i rollen som "spooky"?
I grunnen ikke siden det hele var veldig ekkelt, både med drømmen og det som faktisk skjedde.
Jeg må spørre deg: liker du å være i rollen som "psykolog"?
Antall ord: 144
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev:
armageddon skrev:

Jeg skal ikke spørre deg hva den sanndrømmen gikk ut på, men det er interessant å lese at medstudenten din ble "litt redd" og at hun syntes det var "spooky" at du er sanndrømt. Jeg må spørre deg; likte du å være i rollen som "spooky"?
I grunnen ikke siden det hele var veldig ekkelt, både med drømmen og det som faktisk skjedde.
Jeg må spørre deg: liker du å være i rollen som "psykolog"?

Jeg spør fordi jeg er interessert i folks følelser rundt paranormale fenomen. Jeg føler meg oppstemt og begeistret når jeg opplever noe paranormalt og kan nesten ikke vente med å formidle det videre. Og selv om de fleste møter meg med skepsis og direkte mistro, så lar noen få seg begeistre. Hvorfor de begeistrede er i mindretall er og blir en stor gåte for meg. Hva er de redd for?
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

For noen er det paranormale så dagligdags og normalt at det føles like naturlig som å puste, mens for andre er det så lite troverdig at de rett og slett ikke bryr seg. De bare himler med øynene og tenker whatever.

Hvorfor antar du at folk er redde for noe?
Antall ord: 50
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - - - - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Fero »

armageddon skrev: Jeg spør fordi jeg er interessert i folks følelser rundt paranormale fenomen. Jeg føler meg oppstemt og begeistret når jeg opplever noe paranormalt og kan nesten ikke vente med å formidle det videre. Og selv om de fleste møter meg med skepsis og direkte mistro, så lar noen få seg begeistre. Hvorfor de begeistrede er i mindretall er og blir en stor gåte for meg. Hva er de redd for?
La oss si at en kristen venn forteller meg om noe helt fantastisk: han har i tre år bedt om at morens kreft skal forsvinne, og plutselig en dag er moren kreftfri. Det kan selvfølgelig ha noe med god medisinsk behandling å gjøre, kremt, men denne vennen er helt overbevist om at dette bare må være bevis på at Gud finnes. Rett og slett et mirakel, har vi vært vitne til!

La oss så si at jeg ikke tror på Gud, men på medisin. Jeg ser ikke noe vidunder eller mirakel. Jeg ser bare en venn jeg synes er skrullete som ikke evner å se at Gud ikke hadde noe med saken å gjøre.

Eller la meg si at jeg har en venninne som forteller om overnaturlige hendelser. Hun har sett en engel, eller hun har fått sterke beskjeder i en drøm. Hun har manifistert penger, også har hun funnet en hundrelapp på gata. Slike ting.

Ja, jeg blir kanskje fascinert, men jeg hopper ikke akkurat av begeistring. Min første reaksjon er skepsis. Deretter må den logiske delen av meg få testet ut alt som testes kan. Deretter må jeg se om jeg kan forklare det som har skjedd på en vitenskapelig måte, eller om jeg kan tenke meg at vitenskapen finner svaret i fremtiden. Deretter må jeg ta enda en sjekk: er min venninne tilregnelig? Ja, jeg tror det. Ok, da tror jeg på at hun har opplevd det hun beskriver.

Tl;dr
Jeg tror ikke det har noe med redsel å gjøre, snarere en blanding av logisk resonnement og faktisk interesse.
Antall ord: 346
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev:For noen er det paranormale så dagligdags og normalt at det føles like naturlig som å puste, mens for andre er det så lite troverdig at de rett og slett ikke bryr seg. De bare himler med øynene og tenker whatever.

Hvorfor antar du at folk er redde for noe?

Jeg tenker ikke på den engstelsen som paranormale fenomen vekker hos folk flest, for den er normal i den forstand at det uforklarlige er litt "spooky". Faktisk tror jeg at mennesket liker å bli spøkt med inntil en viss grad.

Jeg tenker mer på at det er lett å bli stemplet som heks eller troll hvis man har evnen til å se lenger enn den virkeligheten som er opplest og vedtatt. Jeg er blitt rådet til ikke å dyrke det paranormale fordi det kan være farlig, og dess mer begeistring jeg legger for dagen dess mer oppgitthet møtes jeg med. Er det min forstand de er redd for? Er det det ukjente i seg selv de er redd for? Er de redd for at det ligger ondskap bak paranormale fenomen?
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

armageddon skrev: Jeg tenker ikke på den engstelsen som paranormale fenomen vekker hos folk flest
Jeg skjønte det.
armageddon skrev:Er det min forstand de er redd for?
Sikkert.
Antall ord: 30
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Fero »

Alt ettersom hvordan du fremstiller det for andre, kan det jo også hende de tror du er batshit crazy. At det er derfor de trekker seg unna.

Jeg har aldri møtt noen som i en samtale har sagt de er redde for det mørke eller paranormale. Eller at de ser på det paranormale og alternative som mørkt og ondt, altså skummelt. Selvfølgelig finnes det sikkert slike folk, men aldri møtt på dem selv. Skeptikere i fleng, ja. Men slike? Nei.

Har møtt masse folk som vil stempe paranøtter og religiøse som spik spenna gærne, tullinger, åndssvake, dumme og det som verre er. Men jeg har ennå til gode å finne noen som stempler slike som troll eller hekser.
Antall ord: 126
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av xyrea »

armageddon skrev:
xyrea skrev:
I tillegg til det tror jeg ikke man noen gang bør tro ukritisk på egne evner, og ihvertfall ikke tillegge dem en høyere mening på grunn av at man tror fullt og fast på dem, er det dette du er på jakt etter? Dette er enda en potensielt farlig måte å tenke på, å ha evner med en 'mening' er noen ganger skrittet før at man tror seg utvalgt til et eller anna 'oppdrag' for å forklare at nettopp en selv har disse evnene. For eksempel å avverge noe 'ondt' som er ment å ramme landet, verden,

Dette er faktisk andre gangen du antyder noe som kanskje bør settes på sin rette plass. Nemlig at jeg er i dette forumet for å lære og med det mener jeg å få tilbakemeldinger på de erfaringene jeg har gjort på ulike områder som dette forumet tar høyde for. Om jeg havner på psykiatrisk fordi jeg hevder å lese andres tanker, eller fordi jeg hevder å være verdens frelser, da skal jeg passe på å finne en pc. hvor jeg kan logge meg inn på paranormal.no og fortelle deg at du fikk rett i dine antydninger.
Når det er sagt takker jeg for din interesse og din omtanke.
Jeg vil gjerne dra frem denne igjen. Anledningen er noe jeg snubla over i kommentarfeltet til VG, av alle steder. Der ser man en viss "armageddon_5" snakke om barnebud og så videre. Men det som er mer interessant er den diskusjonen der han har funnet en falsk 'messias'. Å kritisere falske messiaser er selvsagt lov. Men så blir det morsommere.. armageddon vet nemlig hva som er kjennetegnet på den ekte messias, han kan se fremtiden! Og dere gjetter ALDRI hvem som kan det!!

http://vgd.no/samfunn/religion-og-livss ... fet/side/1

Han første er litt langdryg, de som gidder må bla litt nedover.
Antall ord: 316
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links