Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHangar 1, ny ufodokumentarserie på History Channel

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - Hangar 1, ny ufodokumentarserie på History Chann

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Ja, man bør ta det med en klype salt, men de s.k. Men in Black har figurert i og rundt ufo-fenomenet en god stund, ihvertfall siden 60-tallet eller så. I noen tilfeller er det misforstått, det har vært folk fra Mufon f.eks. som har viftet med "badgen" sin og bedt vitnene om å holde tåta fordi intervjueren vil ha scoopet for seg selv, ikke dele det med andre ufo-etterforskere. Og når man drar rundt som representant for en slik organisasjon kler man seg gjerne litt konservativt, altså dress og slips f.eks. Så MiB-fenomenet er virkelig, men akkurat hva det er for noe er uklart, det kan virke som om det er folk fra ymse etterretningsorgan, muligens aliens, evt. overivrige ufo-etterforskere og en god del oppspinn :)
MIB ja. Joda, det har vel noe med å vise en slags autoritet. Får man i tillegg på seg svarte solbriller så blir det enda mere autoritært. Det er noe med det svarte. Akkurat som de svarte umerkede helikopterne.

Mht. MUFON, tror du, mente du, at de er en slik autoritær gruppe som "skubber" unna andre ufo-forskere ? Om det er slik så høres jo ikke det så hyggelig ut da. Trodde de var en helt uavhengig gruppe som ikke var ute etter oppmersomhet, heller å finne ut av hva fenomenet dreier seg om ? 8)
Antall ord: 235
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - - Hangar 1, ny ufodokumentarserie på History Cha

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Ja, man bør ta det med en klype salt, men de s.k. Men in Black har figurert i og rundt ufo-fenomenet en god stund, ihvertfall siden 60-tallet eller så. I noen tilfeller er det misforstått, det har vært folk fra Mufon f.eks. som har viftet med "badgen" sin og bedt vitnene om å holde tåta fordi intervjueren vil ha scoopet for seg selv, ikke dele det med andre ufo-etterforskere. Og når man drar rundt som representant for en slik organisasjon kler man seg gjerne litt konservativt, altså dress og slips f.eks. Så MiB-fenomenet er virkelig, men akkurat hva det er for noe er uklart, det kan virke som om det er folk fra ymse etterretningsorgan, muligens aliens, evt. overivrige ufo-etterforskere og en god del oppspinn :)
MIB ja. Joda, det har vel noe med å vise en slags autoritet. Får man i tillegg på seg svarte solbriller så blir det enda mere autoritært. Det er noe med det svarte. Akkurat som de svarte umerkede helikopterne.

Mht. MUFON, tror du, mente du, at de er en slik autoritær gruppe som "skubber" unna andre ufo-forskere ? Om det er slik så høres jo ikke det så hyggelig ut da. Trodde de var en helt uavhengig gruppe som ikke var ute etter oppmersomhet, heller å finne ut av hva fenomenet dreier seg om ? 8)
Mufon har vel som alle andre grupper de som er overivrige skulle jeg tro, Mufon generelt går jo for å være seriøse i "bransjen". Men når noen av feltetterforskerne deres får snusen i en spennende sak er det lett å gå i fella ift. "my preciousss" :D

Sort kan virke autoritært, ja, men om jeg hadde dukket opp, hadde jeg garantert ikke blitt tatt for å være en MIB til tross for helsort garderobe :mrgreen: Det er liksom den greia med sort dress, sorte pensko og solbriller som oser autoritet. Muligens fordi det en periode var den offisielle uoffisielle FBI-uniformen :D
Antall ord: 340
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - - - Hangar 1, ny ufodokumentarserie på History C

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Mufon har vel som alle andre grupper de som er overivrige skulle jeg tro, Mufon generelt går jo for å være seriøse i "bransjen". Men når noen av feltetterforskerne deres får snusen i en spennende sak er det lett å gå i fella ift. "my preciousss" :D

Sort kan virke autoritært, ja, men om jeg hadde dukket opp, hadde jeg garantert ikke blitt tatt for å være en MIB til tross for helsort garderobe :mrgreen: Det er liksom den greia med sort dress, sorte pensko og solbriller som oser autoritet. Muligens fordi det en periode var den offisielle uoffisielle FBI-uniformen :D
Begravelses-"agenter" er jo også MIB :oops: Skummelt.

Det har vel noe i seg dette med FBI antrekk fra gammelt av. Og så har vi alle livvaktene til de
"høye herrer" i verden. De som ser en annen vei, og alltid har spiral-ledning i øret :mrgreen:
Vi skal lære deres kleskoder viker det som. Det hadde jo ikke vært noe spes. autoritært om en FBI agent kom i joggebukse og en gammel slitt T-shirt, og bare "vanlige" solbriller. He he. :D
Antall ord: 189
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - - - - Hangar 1, ny ufodokumentarserie på History Channel

Innlegg av Isan »

ufo skrev:
Isan skrev:
ufo skrev:Kan det være at noen visste/vet, og noen ikke. Mulig "de" ser an hvem de kan lite på med å fortelle
sannheten ? En president som ikke graver eller tyster om dette.
Hva så med andre land. Det dreier seg så ofte kun om USA og deres overhoder.

Kanskje det er aliens som bestemmer hva som skal ut til verden ?
Kanskje planeten jorden ikke styres av landenes maktelite, men av aliens ? :oops:

Man blir mildt sagt frustrert av å ikke få vite sannheten.
Hva om vi vet sånn cirka sannheten, da?
Er ikke sikker på hva du mener med "cirka sannheten" ?
At det ikke akkurat er noe særlig reelt UFO/aliensstoff som holdes skjult for allmennheten. Sikkert masse rapporter som ikke er offentliggjort, men det behøver ikke å bety at det er noe reelt som er skjult.

Er forsiktig med bastant bruk av ordet sannhet. Slikt gir meg dårlige assosiasjoner til altfor religiøse mennesker.
Antall ord: 162
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - Hangar 1, ny ufodokumentarserie på History Chann

Innlegg av UFO »

Isan skrev:At det ikke akkurat er noe særlig reelt UFO/aliensstoff som holdes skjult for allmennheten. Sikkert masse rapporter som ikke er offentliggjort, men det behøver ikke å bety at det er noe reelt som er skjult.
Neida det blir jo opp til hver enkelt å fundere/tenke over det selvsagt. Jeg har alltid, og har fortsatt en overbevsning (ikke religiøs) om at den virkelige sannheten om UFO fenomenet holdes skjult. Føler at begeret bare trenger den siste dråpen. (Håper den kommer snart). Og da må vi bare ta det som det kommer.

Det er et ordtak som sier at "Det man ikke vet har man ikke vondt av", men i dette tilfelle er jeg ikke enig. Føler at det er noe vi/hele verden bør få vite nå.
Isan skrev:Er forsiktig med bastant bruk av ordet sannhet. Slikt gir meg dårlige assosiasjoner til altfor religiøse mennesker.
Ordet "sannhet" ble brukt fordi jeg mener at myndigheter lurer oss med en falsk sannhet. Det er etter min mening/"tro" - kalle det hva man vil, løgn når myndightene propper oss med de de kaller sannheten. Altså at de ikke vet noe mere enn den "vanlig mann i gata". Men igjen, det blir opp til den enkelte å gjøre seg opp en mening om hva som serveres av informasjon.

Det er absolutt lov å mene at den offisielle sannhet er ekte. :mozilla_sealed:
Antall ord: 239
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hangar 1, ny ufodokumentarserie på History Channel

Innlegg av Tyrell »

Vi har til vanligvis liten tillit til hva som kommer fra myndigheter, så hvorfor forandrer det seg når det kommer til hemmelighold av ufo informasjon?

Hvis de hadde kommet ut med "sannheten" om utenomjordisk besøk på jorden og hva de vet, ville jeg bare tenkt hva er det de ikke forteller oss?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links