Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr engler og gamle guder egentlig ett og det samme?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Er engler og gamle guder egentlig ett og det samme?

Innlegg av Terra »

jeditrond skrev:Jeg har fundert litt over lenger tid over dette med engler og sånn. Jeg har sikkert ved flere anledninger uttrykt min misnøye med alskens engleting som new age bevegelsen spesielt ser ut til å trives med. Grunnen til min misnøye er dels at jeg synes mye at det new agerne kommer med er eh.... svada, når jeg sammenligner det med egne opplevelser. På den annen siden: er det noe jeg har skjønt så er det at det åndelige ser ut til å omfatte absolutt alle religioner eller mangel på sådan.

Derfor: kan det andre ser som engler/erkeengler/lysvesner bare være slik disse tolker de åndevesnene de får besøk av? At det avhenger dels av kulturbakgrunn og dels av tja, personlig tro? Når jeg jobber med paranormale ting er det som oftest de gamle egyptiske gudene som dukker opp, nå har jeg ikke denne som min religion egentlig og ingen av disse gudinnene og gudene som dukker opp når jeg hjelper folk, har noe som helst religiøst over seg. Men jeg har studert denne religionen tildels ganske nøye, dermed kjenner jeg attributtene til de forskjellige og hva de "står for" akkurat som andre igjen sier de får besøk av erkeengelen sånn og slik som står for sånn og sånn.

Så min hypotese er som følger: åndene plukker ut det som gir mening for hver enkelt når de skal vise seg, om det dukka opp en engel seende ut slik klassisk kristen ikonografi fremstiller dem i stua mi ville jeg garantert tro at jeg var moden for lukket avdeling. Men å få besøk av den egyptiske solguden f.eks. er helt ok :mrgreen: Nå har jo disse også så smått begynt å bruke popkulturelle referanser når de gir meg informasjon også, budskapets form tilpasses mottaker rett og slett :D
Har tenkt en del på dette jeg også og tenker at ja, de som har kommet lenger enn oss/lysvesener osv. kan vise seg som de vil for oss. Lettere å utgi seg for en engel for dem som tror på det, og som noe annet for den som har en annen tro. For at det skal bli lettere for den som dette lysvesen/vesen/gud viser seg for. For ikke å skremme, men kunne gi et viktig budskap/informasjon. Det viktigste er jo at beskjeden blir gitt der den trengs og at folk ikke blir så fryktelig redde for den som kommer med budskapet. :)
Antall ord: 422
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links