Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler 2014

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:"De" "Dem" "Det" er ivrige i år 8)

http://www.cropcircleconnector.com/2014 ... 2014c.html
Hmm... er det noen som "skriver" gallifreyisk? :) Den store sirkelen så ut som noe fra tv-serien Doctor Who :D

Image
Antall ord: 35
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:"De" "Dem" "Det" er ivrige i år 8)

http://www.cropcircleconnector.com/2014 ... 2014c.html
Hmm... er det noen som "skriver" gallifreyisk? :) Den store sirkelen så ut som noe fra tv-serien Doctor Who :D

Image
Gallifreyisk? - den må jeg slå opp :D Jeg har vel ikke sett den TV serien, så jeg aner ikke.
Det står ikke på fantasi når det gjelder kreasjonene. Skulle ikke forundre meg om det dukker opp enda flere i år. På tide det kommer noen skikkelige her i landet også.
Antall ord: 88
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:
Jeppski skrev:Jeg tror det kan være fornuftig å anta at mennesker lager de fleste kornsirklene.
Kornsirkler lages sikkert også av mennesker, men OM det bare hadde vært en eneste kornsirkel som hadde blitt laget av "noe annet" så er det spennende nok for meg. 8)
For det første: Hvor mange ganger har det skjedd at et menneske(r) har fått gjort noe "sneeky" (eks. i kriminell sammenheng), -selv på de mest folketomme tider på døgnet, uten at det kan oppdrives et eneste vitne?.. Det er i det hele tatt svært sjeldent, selv her til lands. Det er liksom alltid en eller annen som har slumpet til å ha kjørt forbi på ett eller annet tidspunkt, som slumper til å se ut kjøkkenvinduet i de 30 sek. det tar å drikke et glass vann, etc. -Og dette til tross for at vi bor i det mest grisgrendte landet på planeten. Oddsene må derfor sies å være mikroskopiske for å kunne holde på en hel natt i et land som f.eks Storbritania uten at en eneste "jævel" skal ha sett/hørt noe som helst! -Og dette er neppe gjort på en enkelt natt, heller..
En og annen "fake" kan det alltids være, men ikke pokker om det kan være mange av dem!.. ;)
Antall ord: 220
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av UFO »

g.r.y
Ja det er slik jeg også tenker. Hvorfor blir de, eller hva det er aldri tatt på fersken ?
Vel, jeg tror kornsirkler blir dannet på ekstermt kort tid. Men av hva ?
Antall ord: 34
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:g.r.y
Ja det er slik jeg også tenker. Hvorfor blir de, eller hva det er aldri tatt på fersken ?
Vel, jeg tror kornsirkler blir dannet på ekstermt kort tid. Men av hva ?
..- Ja, oxo har vel feilmarginen hva skjevheter og asymmetri angår til dags dato enda ikke overskredet 0.00%, så jeg klarer liksom ikke å se for meg hvordan dette skal kunne la seg gjennomføre ved bruk av hverken traktor, jeep eller til fots heller!
- Ergo, det vi har med å gjøre, overgår menneskets evner til navigasjon & matematikk i praksis, samt kunsten å unngå enhver vitneobservasjon.. Derfor står man etter mitt syn igjen med 2 muligheter; A) Det forårsakes av ett eller annet underjordisk, eller B) Det forårsakes av noe eller noen ovenfra vi hittil ikke kjenner til.
Når det gjelder en eventuell underjordisk årsak, må jeg jo si at det er mildt sagt snodig at dette her, hvilket da etter all sannsynlighet ville vært forbundet med magnetfelter og magnetisme, er lagt opp slik at de aldri bommer på midten av et jorde/kornåker! Du finner liksom ikke f.eks en halv eller trekvart kornsirkel, som ikke ble komplett fordi den ble lagt for langt ut til siden.. Og da må jeg bare si at jeg i realiteten kun står igjen med ett alternativ, og at konklusjonen/svaret på gåten derfor later til å være at disse har en eller annen form for utenomjordisk opphav..(?) :flyfly
Antall ord: 249
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:
ufo skrev:g.r.y
Ja det er slik jeg også tenker. Hvorfor blir de, eller hva det er aldri tatt på fersken ?
Vel, jeg tror kornsirkler blir dannet på ekstermt kort tid. Men av hva ?
..- Ja, oxo har vel feilmarginen hva skjevheter og asymmetri angår til dags dato enda ikke overskredet 0.00%, så jeg klarer liksom ikke å se for meg hvordan dette skal kunne la seg gjennomføre ved bruk av hverken traktor, jeep eller til fots heller!
- Ergo, det vi har med å gjøre, overgår menneskets evner til navigasjon & matematikk i praksis, samt kunsten å unngå enhver vitneobservasjon.. Derfor står man etter mitt syn igjen med 2 muligheter; A) Det forårsakes av ett eller annet underjordisk, eller B) Det forårsakes av noe eller noen ovenfra vi hittil ikke kjenner til.
Når det gjelder en eventuell underjordisk årsak, må jeg jo si at det er mildt sagt snodig at dette her, hvilket da etter all sannsynlighet ville vært forbundet med magnetfelter og magnetisme, er lagt opp slik at de aldri bommer på midten av et jorde/kornåker! Du finner liksom ikke f.eks en halv eller trekvart kornsirkel, som ikke ble komplett fordi den ble lagt for langt ut til siden.. Og da må jeg bare si at jeg i realiteten kun står igjen med ett alternativ, og at konklusjonen/svaret på gåten derfor later til å være at disse har en eller annen form for utenomjordisk opphav..(?) :flyfly
Nei det er underlige saker dette her. Lar meg ikke slutte å fascinere av disse flotte kunstverkene. Hvor symmetriske de er ikke minst, og som du skriver g.r.y alle er ferdige, ikke halvgjorte. Noen bør innse at det er uforklarlig, og ikke prøve å lage til en nødforklaring på det hele. Det blir for dumt. Vi skjønner det rett og slett ikke. That's it.

Tenker litt på dagens teknologi når det gjelder spionsatellitter. Kornsirkler er digre i forhold til hvor "tiny" ting disse satellittene kan se i lys og mørke. Smal sak å eventuelt sjekke ut kornsirkler også. Mon tro om det noen gang har blitt sett en gjeng med verktøy drive å lage perfekte kornsikler på natterstid. :D Eller har de bare sett at "BANG" der kom det en 200 m kornsirkel gitt.

Jeg har også tenkt på de mulighetene som du beskriver g.r.y men har ingen nye forslag til det du beskriver. En får bare håpe at man får svaret før en "skifter til en annen dimensjon", for å si det sånn.
Antall ord: 438
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av Tyrell »

For å være utenomjordiske så begynner disse korsirkelformasjonene å bli ganske forutsigbare og kjedlige.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:For å være utenomjordiske så begynner disse korsirkelformasjonene å bli ganske forutsigbare og kjedlige.
Tja, vis meg to like da "Tyrell" ;-)

Jo vi vet de kommer hvert år, men jeg synes de er alt annet enn kjedelige jeg da. Jeg er
imponert over symmetrien, og kontiniuteten. Hva jordisk hadde giddet dette ?

Kanskje de/dem/det hva det nå er har et budskap vi ikke ser ?
Antall ord: 66
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av Tyrell »

Det dukker stadig opp mer sofistikerte mønstre, de som står bak blir dyktigere og lager mer komplekse formasjoner, hvis det hadde vært noe utenomjordisk ville ikke da disse tidligste fra de først dukket opp, vært like komplekse som de man ser i dag?

Det er alltids noen som tror utenomjordiske står bak kornsirklene, men vi har ikke sett andre bevis enn at det er mennesker som lager mønstrene, selv natterstid:

rtkMrNrEMLM
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Det dukker stadig opp mer sofistikerte mønstre, de som står bak blir dyktigere og lager mer komplekse formasjoner, hvis det hadde vært noe utenomjordisk ville ikke da disse tidligste fra de først dukket opp, vært like komplekse som de man ser i dag?

Det er alltids noen som tror utenomjordiske står bak kornsirklene, men vi har ikke sett andre bevis enn at det er mennesker som lager mønstrene, selv natterstid:

rtkMrNrEMLM
Jeg har sett den videosnutten tidligere forresten. Tror den allerede ligger her inne. De brukte rundt regnet over 5 timer+ på dette, og det var endel personer i gang. Samtidig var det opplyst der. Ser ut som en stor kran også. At de kan gjøre dette uoppdaget har jeg vanskelig for å tro. Det er sikkert avtalt med bonden. Hadde vært moro å se hvordan det var tråkka ned rundt der.
Det må også utvilsomt vært litt støy rundt dette så andre i området så dette.
Hadde håpet å se et dagslysfoto fra fly, detaljefoto av det hele. Dårlig kvaltitet på video var det også.

Joda, om kornsirklene var dårligere laget tidligere kan godt hende. Men de ble vel neppe sett, fotografert fra lufta da kanskje ?

Det trenger ikke å være noe utenomjordisk, mener ikke det, selv om det er en av teoriene.
Mener heller at de skapes av noe vi ikke vet hva er. Ikke vet vi årsaken til at de lages heller.
Noen blir laget i reklame øyemed selvsagt. Men det er jo godt synlig.

Så noen lages selvsagt av mennesker. Enig i det. Det blir som med UFO fenomenet.
Der lages mye faker av mennesker (dessverre) men så er det de prosentene man aldri finner noe rasjonell forklaring på.

Vet ikke om jeg forstår deg rett "Tyrell" om du mener at samtilige kornsirkler er menneskelagde?
Eller har du en åpning for at det også kan være "noe annet" som vi kke forstår.
Antall ord: 334
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av Svartepus »

Det går vel også rykter om at bønder tjener penger på å la folk komme og lage kornsirkler i åkeren deres og så ta penger for å slippe alternative og nysgjerrige folk til i åkeren. Med andre ord kan de i teorien få full tilgang til store åkre med full velsignelse av eiere, og "ingen" ser dem fordi den som står i vinduet mens han drikker et glass vann vet godt hva som foregår. Eller kanskje bonden selv er nevenyttig og kreativ nok til å pynte litt i åkeren i nattens mulm og mørke.

Det skjer da utrolig mye rart her i verden som ingen får med seg. Voldtekter, tyveri og mystiske forsvinninger skjer stadig rundt i verden og likevel er det slett ikke alle som blir oppklart. Fordi det faktisk ikke finnes vitner eller bevis.
Antall ord: 139
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev:Det går vel også rykter om at bønder tjener penger på å la folk komme og lage kornsirkler i åkeren deres og så ta penger for å slippe alternative og nysgjerrige folk til i åkeren. Med andre ord kan de i teorien få full tilgang til store åkre med full velsignelse av eiere, og "ingen" ser dem fordi den som står i vinduet mens han drikker et glass vann vet godt hva som foregår. Eller kanskje bonden selv er nevenyttig og kreativ nok til å pynte litt i åkeren i nattens mulm og mørke.
Noen bønder innrømmer at de "leier ut" jordene til kornsirkelmakere nettopp av grunnene du oppgir, det er ikke engang bare et rykte. :) Men det finnes også bønder som er fly forbanna på disse sirklene og som rett og slett slår kornet/ barberer jordet der sirklene oppstår bare for å slippe nysgjerrige folk og tråkking i åkeren. Så slett ikke alle benytter seg av denne inntektsmuligheten..
Antall ord: 168
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av Tyrell »

ufo skrev:Vet ikke om jeg forstår deg rett "Tyrell" om du mener at samtlige kornsirkler er menneskelagde?
Eller har du en åpning for at det også kan være "noe annet" som vi ikke forstår?
Ja det ser ut som om samtlige er menneskelagd og så lenge folk kan bevise at de kan lage flotte kornsirkler så forblir jeg en skeptiker.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av g.r.y »

Jeg for min del kan til nød gå med på at en & annen muligens er menneskeskapt. Grunnen er først & fremst at jeg anser det som nær sagt umulig å gjennomføre noe slikt usett.
Antall ord: 36
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kornsirkler 2014

Innlegg av Bearchild »

Kornsirkler blir laget av noe som heter Dveks. De ligner på øyestikkere. Jeg har det fra en sikker kilde. :eang
http://www.gislelarsen.no/#post89

Et mysterium som hittil har vært uløst er hvordan de såkalte "kornsirklene" oppstår, og hvem det er som lager dem. At det er utenomjordiske vesener som står bak er ikke særlig vanskelig å få mistanke om, men det er desto vanskeligere å skjønne hva det er de utenomjordiske vil med disse merkelige mønstrene som de lager til i folks kornåkre. Jeg skal derfor forklare hva de utenomjordiske ønsker å oppnå med sine kornsirkler, og jeg skal som den første avsløre hva slags utenomjordiske vesener det er dette dreier seg om.

De som lager kornsirklene holder til i vår egen galakse og tilhører en rase som kaller seg "Dveks".
Dveks ligner veldig mye på våre jordiske "Øyenstikkere", og da spesielt på arten som kalles "Blåbånd-vannymfe". Men Dveks er mye større av vekst, og ansiktene deres ligner mest på ansiktene til våre jordiske flaggermuser. Men ellers er de nesten helt like blåbånd-vannymfen. Dveks er altså flyvende vesener, noe som også kommer frem i deres artsnavn. Dveks betyr nemlig "Flyvende ypperste", og dette artsnavnet har de valgt seg fordi de ser på seg selv som den beste rasen i vår galakse.


:loool
Antall ord: 232
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links